Witam
Z góry przepaszam że w tym dziale ale zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.
Czy jazda z palacym sie blendem ( zawor erg ) jest niepezpieczna i szkodliwa dla samochodu. Jest to silnik 2.0i Zetec.
Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Jazda z zapalonym checkiem. Zawor erg
Strona 1 z 1
Niebezpieczna może być gdy autko zacznie pracować nierówno, kiepsko odpalać i gasnąć w czasie jazdy.
Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...
Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...
nieprawdopodobne żeby zepsuł się zawór (chociaż nie niemożliwe)
zaślepienie spowoduje zaświecenie na stałe MIL (CEL)...to auto jest już mądrzejsze od ciebie...
Puhcio napisał(a):Niech zgadnę ... A-Spec ?
rozumiem, że życie cie skrzywdziło i przez pół roku z własnej winy żyłeś w błędzie, bo jakoś nie umiało się odczytać poprawnie słowa pisanego (przy okazji skutecznie umęczyłeś swoim natręctwem kilka osób), ale nie można wszystkiego wrzucać do jednego wora...nowe MAZDY są troche inne niż te "mniej nowe"
A w temacie...
najprawdopodobniej problem leży w czujniku różnicowym ciśnienia spalin, dość częsty przypadek...trzeba zdiagnozować i naprawić
newbie napisał(a):magicadm napisał(a):Zdiagnozuj usterkę a potem: – zaślep to g...
nieprawdopodobne żeby zepsuł się zawór (chociaż nie niemożliwe)
zaślepienie spowoduje zaświecenie na stałe MIL (CEL)...to auto jest już mądrzejsze od ciebie...
Co za szczęście, że doczekaliśmy się mądrzejszych aut od kierowców
I dobrze że są ludzie ciągle nas uświadamiający w naszej niewiedzy.
Zaślepiałem EGR w dwóch autkach – w Swifcie i Lancerze i nie było problemów, a ASO poradzili mi zaślepienie również w DITD, ale jak widać, każde autko jest inne.
OT
Z czasów studiów pamiętam wykładowcę rysuku technicznego, który na każde pytanie odpowiadał zawsze w ten sam sposób: "polskie normy" – i nic więcej.
Z tego forum zapamiętam człowieka, który prawie cały czas powtarza magiczne słowo: "diagnostyka". Skoro wszystko jest do odczytania z kodów błedów – to po co dodatkowe gdybanie?
Diagnostyka i wszystko jasne
PS
Co/kto to jest A-Spec????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Z tego forum zapamiętam człowieka, który prawie cały czas powtarza magiczne słowo: "diagnostyka". Skoro wszystko jest do odczytania z kodów błedów – to po co dodatkowe gdybanie?
Diagnostyka i wszystko jasne
to nie jest dokładnie tak...diagnostyka w moim rozumieniu nie ogranicza się jedynie do odpytania modułów o błędy
jest to pierwsza czynność w tym procesie, ale ważniejsze jest podglądanie parametrów w czasie rzeczywistym i U M I E J Ę T N O Ś Ć ich oceny
co do zaślepiania EGRu...o tym już było, ale żeby rozwinąć jednak temat, powiem, że w autach o których piszesz była taka możliwość bez specjalnych konsekwencji, a w nowych konstrukcjach już takiej nie ma bo EGR (jego praca) oceniana jest pod względem funkcjonalnym....czyli jeśli np. PCM zechce "wpuścić" trochę spalin to zaraz sprawdzi MAP sensorem czy w kolektorze ssącym podniosło się ciśnienie...jeśli nie...CEL/MIL
...to tak w skrócie
pozdrowienia
newbie napisał(a):.czyli jeśli np. PCM zechce "wpuścić" trochę spalin to zaraz sprawdzi MAP sensorem czy w kolektorze ssącym podniosło się ciśnienie...jeśli nie...CEL/MIL
Do czego w takim razie służy EGR Boost Sensor ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
tadziol w jednym z wielu twoich wątków ciągle o tym samym napisał(a):EGRBS to taki syf co sprawdza wartość ciśnienia spalin(!) w kolektorze ssącym,w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia ograniczony zostaje czas wtrysku paliwa(gorące spaliny i paliwo podane na zawory ssące są beee..)skrajnym przypadkiem usterki EGRBS jest zawyżenie wartości sygnału wychodzącego do ok.3,5V co powoduje zgaśnięcie silnika i brak możliwości odpalenia.
czujnik EGRBS znajduje się w centralnej części pasa podszybia,połączony jest poprzez zawór BOOST SENSOR CONTROL VALVE do kolektora ssącego....starczy?
czy to ci nie wystarczy?
czy nie możesz choć jeden raz przeczytać coś ze zrozumieniem?
witam wsyzstkich nie wiedyialem yabardyo gdyie to umiescic posyukuje kabel y wtzkiem najlepiej do diagnostzki mayd ba y5 ewentualne komplecik jakiđinterfejsik ya pomoc y grz dyikuje
- Od: 13 sie 2006, 18:15
- Posty: 11
- Skąd: szczytno
- Auto: mazda 323f rok prod.koniec 95
robert0501 CTRL+Shift
Zacytuje jednego speca by Parker:
Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych .
EGR poprawia sprawność silnika i obniża temperature spalanie mieszanki – przez co zapobiega spalaniu stukowemu. Idąc tym tropem- jak EGR nie działa pojawia się spalanie stukowe – czujnik spalanie stukowego cofa zapłon żeby temu zapobiec to powoduje obniżenie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa . W ekstremalnym wypadku spalanie stukowe uszkodzi sam silnik mechanicznie bądz wypali zawory.
_________________
Service USA & Honda & Opel
Montaz LPG – IV + Mistral II
------------------------------------------
osobiscie dodam od siebie, ze w niektorych silnikach moze cos takiego wystapic...a sprawny egr na pewno obniza temperature spalania w kazdym silniku!
Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych .
EGR poprawia sprawność silnika i obniża temperature spalanie mieszanki – przez co zapobiega spalaniu stukowemu. Idąc tym tropem- jak EGR nie działa pojawia się spalanie stukowe – czujnik spalanie stukowego cofa zapłon żeby temu zapobiec to powoduje obniżenie osiągów i zwiększenie zużycia paliwa . W ekstremalnym wypadku spalanie stukowe uszkodzi sam silnik mechanicznie bądz wypali zawory.
_________________
Service USA & Honda & Opel
Montaz LPG – IV + Mistral II
------------------------------------------
osobiscie dodam od siebie, ze w niektorych silnikach moze cos takiego wystapic...a sprawny egr na pewno obniza temperature spalania w kazdym silniku!
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
- Od: 17 sty 2007, 12:23
- Posty: 85
- Skąd: Głogów
- Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości