Opony do Tribute jakie polecacie?

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Conrad » 8 maja 2014, 03:14

Witam.
Jakie modele opon całorocznych używacie lub polecacie do Tributa? Zależy mi żeby miały małe opory toczenia a co za tym idzie były ciche i powodowały mniejsze spalanie. Jeżdżę tylko po asfalcie, terenowe bieżniki odpadają. Cena do 450zł/szt. a najlepiej do ok. 400.

W tej chwili mam założone Bridgestone Dueler A/T 694 rozmiar 215/70 R16. Jako opony całoroczne uważam, że nie są najgorsze. Mają dość agresywny bieżnik, na śniegu spisują się nie najgorzej, na lodzie kiepsko. Na suchym mają duże opory toczenia i są głośne, no ale coś za coś. Opona na asfalt i lekki teren.

A może polecacie inny rozmiar (szerokość i profil). Ten fabryczny wydaje mi się, że nie jest już zbyt popularny, no ale dzisiejsze SUVy są na 17' a ja felg nie zmienię.

Na razie wybrałem Dunlop Grandtrek ST20 215/70R16.
Wskaźniki ma chyba przyzwoite. Opór toczenia "C", droga hamowania "E", hałas 70db. Cena ok 400zł. Wydaje się, że na asfalt i zimę w mieście nadają się. Co o nich sądzicie?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 23:24
Posty: 9
Auto: Tribute 2.0 4x4 2001r

Postprzez Damian_MAZDA » 17 maja 2014, 16:24

Nie miałem do czynienia z żadną z wyżej wymienionych opon. Natomiast ja mam w tej chwili założone opony http://www.oponeo.pl/testy-opony/4x4/goodride-su307 GOODRIDE SU307. Nie polecam. Na suchym ok, na mokrym.... jak popada deszcz to przód samochodu potrafi wyjechać z zakrętu a podczas gwałtowniejszego hamowania koła od razu się blokują. W zimę natomiast wyjeżdżałem z każdej zaspy i nawet jak popadał świeży śnieg to opona dawała sobie radę ale jak przyszedł mróz to tak samo jak po deszczu tylko x10. Po za tym opona jest cicha.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2014, 18:13
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Auto: Tribute 2.0 4WD + lpg

Postprzez Damian_MAZDA » 16 cze 2014, 15:53

Wczoraj zamówiłem dwie sztuki opony firmy Zetex
http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex- ... tAod10IAhQ

W środę założe na auto i dam znać po deszczu jak się zachowuje :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2014, 18:13
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Auto: Tribute 2.0 4WD + lpg

Postprzez Damian_MAZDA » 2 lip 2014, 20:32

jeźdzę od dwóch tygodni i dwa razy jeździłem w deszczu. Jeśli za 2 lata będą się zachowywać tak samo to polecam :) Dobrze trzymają się drogi i nie piszczą na parkingach podziemnych jak poprzednie. Po za tym jest błąd w opisie bo są to opony wielosezonowe, nie letnie.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2014, 18:13
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Auto: Tribute 2.0 4WD + lpg

Postprzez dzodzo88 » 11 lip 2014, 10:13

Jeżdżę na Matador Izzarda, powyżej 80km/h robi się głośno ale nie mam porównania z innymi. Na lodzie jak każda wielosezonowa wypada słabo. Śnieg, deszcz, błoto OK.
http://allegro.pl/matador-mp71-izzarda- ... 83354.html
Początkujący
 
Od: 25 sty 2013, 11:19
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda Tribute 2.0L 2001r

Postprzez l3mur91 » 13 sie 2014, 11:15

Ja osobiście wybierając opony do jakiegokolwiek z moich samochodów, posiłkuję się opiniami ze strony:
TYRREVIEWS.

Co prawda opinia dotycząca opon do Tribute jest tylko jedna, ale opona sama w sobie zbiera baardzo wysokie noty, nie tylko za granicą ale i w naszych rodzimych serwisach oponiarskich.

PIRELLI SCORPION ATR – w rozmiarze do Tribute około 415 zł/ sztuka

"The best tyre for my terrano II. Excellent grip off road, rocks mud and dry. Midle in grass and snow. Excelent on road dry condictions low noise for this type of tires. Very good on road raining situations especially stopping your car . Good in aquaplaning cornering and high speed cornering that are the two lowest situations of those excellent tyres. I strong recomend "the best tyre" on road-off road." – tyrereviews.co.uk

"Superb AT tyre, look great and wear very well. Excellent all round on and off road. Bit pricey, but you pay for quality, and that's what these premium tyres are." – tyrereviews.co.uk
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Conrad » 23 paź 2014, 23:18

Zakup dokonany. Zamiast Dunlop Grandtrek ST20 kupiłem Continental ContiCrossContact LX 215/70 R16 100 S. Opona ma oznaczenie "M+S". Zimą jeżdżę głównie po mieście więc mam nadzieje, że nie będę musiał jej zmieniać. Bardzo dobre parametry. Opór toczenia "B, droga hamowania "C", hałas 72db. Lepszej opony do jazdy głównie po asfalcie w fabrycznym rozmiarze nie znalazłem. Opona jest cicha. Na gładkim asfalcie praktycznie jej nie słychać. Pompuje je na 2,5 atm. Bardzo małe opory toczenia. W porównaniu do starych Bridgestone Dueler A/T auto zachowuje się jakby ważyło z 500 kg mniej. Na oponeo za nową 3 miesięczną oponę dałem 420zł. Dzisiaj widzę, że jest za 677zł. Zauważyłem, że ceny zmieniają się tam co kilka dni, rosną i maleją. Trzeba je obserwować.

Co do opon wymienionych przez kolegów:
GOODRIDE SU307 – To jakaś chińszczyzna. Etykieta"E, E". Słąbizna.
Zeetex HT1000 – Emiraty Arabskie. Etykieta "E, C".
Matador MP 71 Izzarda 4x4 A/T – Etykieta "F,E". Opona typowo terenowa z bardzo dużym oporem toczenia. Na asfalt słabizna.
PIRELLI SCORPION ATR – Opona terenowa dedykowana na szutr. Etykieta "E, C". Nie jest produkowana w fabrycznym rozmiarze Tributa 2.0.

Jeśli ktoś jeździ głównie po asfalcie powinien szukać opon o małym oporze toczenia. Jeśli w terenie to lepsze będą opony z dużym oporem toczenia. Tylko pytanie. Czy Tribute nadaje się do jazdy terenowej? Raczej nie.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 23:24
Posty: 9
Auto: Tribute 2.0 4x4 2001r

Postprzez hanter » 26 maja 2017, 11:30

Witam.
Wczoraj kupiłem 205/80r16 Hankook AT-M RF10 205/80/16 Nowe .Dziś zakładam i dziś pierwsze testy.Opisze za jakiś czas swoje spostrzeżenia.
I tak oto mamy nowy dzień i za sobą przejechane 200km.
Od początku.
W dniu wczorajszym przeszła paczka z 4 oponami. Wymianę powierzyłem znanemu warsztatowi w Lublinie, do którego mam zaufanie ( ograniczone – ale jednak.) Została wykonana również kontrola i korekta geometrii zawieszenia – szkoda byłoby nowych "kapci" . Należy nadmienić iż "stare" opony to Michelinki 215/70r16 z oznaczeniami M+S ( bieżnik typowo letni i cichy ) – pisze o tym gdyż bedzie to materiał porównawczy .
Nowo założone oponki – jak widać na zdjęciu – mają bardziej agresywny bieżnik a ich średnica to 734,4mm przy 707,4 starych zatem średnica jest odrobina większa. Szerokość natomiast zmniejszyła się .
Zmiany te nie spowodowały nieoczekiwanych zmian w postaci np.: ocierania – wszystko jest OK.
Jeśli chodzi o hałas :) . Czytałem opinie o tych i podobnych oponach i szczerze mówiąc miałem obawy ,że poziom dźwięków jakie będą wydawać nowe opony będzie bardzo duża – a tu niespodzianka.
Przy prędkości jazdy od 0 do 50 km/h nie ma różnicy w stosunku do klasycznych opon szosowych ,
55 do 70 km/h tu wg mnie jest największy wzrost hałasu przy czym ja
porównuje go do początków "szumienia" łożyska w kole .
powyżej 70km/h szum praktycznie ustaje ( "opływające" auto powietrze i dźwięk pracy silnika
zagłuszają odgłosy toczących się opon.
Auto w zakrętach "trzyma" się ulicy pewnie . Po wczorajszej wieczornej ulewie miałem okazję pojeździć po wodzie i stwierdzam braki poślizgów na mokrym i zalanym wodą asfalcie.

Jak na razie jest bardzo dobrze – na testy na śniegu trzeba będzie poczekać .
Mam nadzieję ,że komuś pomogłem.
Załączniki
op.jpg
Początkujący
 
Od: 24 maja 2017, 07:52
Posty: 3
Auto: Mazda Tribute 2002 2.0ZH 4x4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele