Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez PrezesTomek » 17 lut 2018, 23:20

Witam Koledzy i Koleżanki. Kupiłem mazdę tribute 04r 2.3 benz z gazem.150km z zablokowanym silnikiem który muszę wymienić i po dniu poszukiwań zauważyłem że silnik ten był montowany w różnych modelach mazdy jednak różni się mocą. Czy ktoś może mi napisać jaki pasuje do tribute ? czy różnica mocy to tylko kwestia wtrysków ,komputera czy są to różnej budowy silniki ? czym się kierować przy zakupie? Będę wdzięczny za rady i sugestie .
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez Quattro » 3 mar 2018, 17:00

Witaj.

Silnik zamiennie pasuje tylko od Mavericka, jako, że to bliźniacza konstrukcja.

W wielkim uproszczeniu (jakby to powiedział Hajto "to są te detale"), jest to jakby silnik z dołem od Mazdy 6 2.3 i głowicą od Mazdy 6 1.8. Silniki na rynku są nieprzeciętnie drogie i o bardzo niepewnej kondycji. Zdecydowanie polecałbym remont, zaś zważywszy, że specjalizujemy się w naprawach Tribute/Mavericków, to zapraszałbym na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez Bo_Lo » 3 mar 2018, 18:58

Quattro a jak wogole oceniasz te auta ,zwłaszcza z tym silnikiem? W porównaniu z np Foresterem,jak z awaryjnoscią? Jaki silnik polecasz?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3746 (413/160)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Quattro » 3 mar 2018, 23:22

Kiedyś opisywałem już to na FB, na szczęście udało mi się znaleźć. Ze stycznia więc się nie zestarzało :)

Co do Mavericków/Tribute, – 2.0 jest silnikiem Forda, dobry stary Zetec, trwały i dosyć oszczędny mimo to widać, że jest za słaby do komfortowej jazdy. Słaby punkt – skrzynia – wytrzymuje max 200 tys km bez wymiany oleju, a o to mało kto dba, a na zachodzie nikt. Używane skrzynie to koszt 2-3 tys zł. Dobrze zadbany egzemplarz przedlifta to koszt ok 13-14 tys zł.

2.3 z polifta to mazdowskie L3 bez zmiennych faz rozrządu – i tutaj następuje ten sam problem eksploatacyjny co przy skrzyniach w 2.0, z całym szacunkiem – silniki plują korbami na prawo i lewo albo chleją olej na potęgę – spowodowane jest to zaniedbaniami na zachodzie. Dobry pomysł to kupić albo egzemplarz z walniętym albo z wyremontowanym silnikiem. Omijać auta w cenie poniżej 17 (dla Tribute) i 19 tys zł (Maverick). To dolna granica dla sensownego 2004 (niekoniecznie zarejestrowanego).

3.0 V6 w zasadzie to połączenie bolączek 3.0 z M6 wraz z zaniedbaniem u poprzednich właścicieli. dostępne prawie tylko z AT. Tutaj naprawdę trzeba mieć szczęście.

Problemem ogólnym Mavericków i Tribute jest rdza, która chrupie te egzemplarze jak głupia. Nic mniej niż "szóstkę". Dlatego ciężko znaleźć w ogłoszeniu sprzedawcę, który odważy się zrobić zdjęcie tylnych nadkoli po otwarciu drzwi.

Poza różnicami wizualnymi między Tribute a Maverickiem, jest taka ciekawa jeszcze kwestia – Maverick posiada wyższe zawieszenie i prześwit.

Ja mam w domu z kolei idealnego Mavericka 2.3 z 2005 roku, z przebiegiem 107 000km i próbuję go sprzedać za 21 tys. Jak ktoś dzwoni to z reguły żeby mnie wyśmiać że "panie takie to już można za 14 000 kupić"... Zawsze odpowiadam "to niech pan kupuje". Zdrowy, zadbany, poliftowy Maverick w Niemczech to ok 4200 euro, a Tribute jakieś 500 Euro mniej, więc skąd oni biorą te "igły" za 14000....


Teraz co do porównania, z Forkiem nie ma co go porównywać, bo to nie ta sama liga – kombi 4wd vs całkiem rasowy SUV. Zdecydowanie własności terenowe to atut Tribute, a Maverick jeszcze lepiej daje radę. Na autostradzie też jest nieźle. Bezawaryjność w obu przypadkach taka jak w Maździe. Jeśli egzemplarz jest zadbany i dba się o niego to posłuży. Ceny części co logiczne – niższe niż w Subaru. Bliżej mu raczej do Sportage, CRV czy RAV-4. Co ciekawe Maverick w USA jest jednym z najlpopularniejszych suvów.

Silniki 2.3l na Allegro chodzą po 4500-6500zł, dlatego zalecam raczej remont – te w zależności od preferencji klienta przeprowadzamy w dwóch formach – albo odbudowa oryginalnego silnika, albo budowa nowego opartego na dole z poliftowej M6 2.3.

Jak coś to jestem gotów odpowiadać na inne pytania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez PrezesTomek » 7 mar 2018, 20:19

Witam. Już kupiłem silnik Mazda L3 w firmie która importuje silniki ,skrzynie z Japonii.Będę wymieniał w przyszłym tygodniu ale już wiem że muszę zamienić pokrywę zaworów (chodzi o czujnik).Oczywiście mogę go zwrócić,wymienić bo mają bardzo duży wybór silników do mazdy a jak już wiem L3 szedł w różnych wariantach. Po wymianie opiszę jakie zmiany trzeba dokonać.

Dopisano 7 mar 2018, 20:27:

chciałbym od razu wymienić rozrząd ,nigdzie nie znalazłem kpl. Może ktoś napisze gdzie mogę kupić zestaw bo znalazłem na ebay.de ok 140 eur ale jakaś nie znany producent a ja wolałbym np. febi
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez Quattro » 8 mar 2018, 11:49

masz pokrywę z czujnikiem?

jednym czy dwoma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez PrezesTomek » 8 mar 2018, 19:14

kupiłem silnik L3 bez zmiennych faz rozrządu i bez czujnika w pokrywie,muszę jeszcze zmienić układ zapłonu z aparatu na cewki. Będę silniki porównywał jak wyciągnę uszkodzony z mazdy.Na stole pewnie wyjdzie jeszcze kilka adaptacji.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez Quattro » 8 mar 2018, 20:03

No to może być bardzo ciekawie i bardzo niefajnie – silniki pracujące na aparacie to silniki sprzed liftu, są pewne różnice w budowie bloku.

Miżessz mi napisać od czego pochodzi ten silnik, który kupiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez PrezesTomek » 9 mar 2018, 20:38

Nie wiem od czego ale jest z 04r.jutro wyjmuje silnik i napisze co i jak.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez PrezesTomek » 11 mar 2018, 08:08

wczoraj wyciągnąłem silnik i po porównaniu musiałem zmienić pokrywę zaworów,przekręcić czujnik który jest na środku głowicy (głowice mają otwór) ,cewki ,kolektor dolotowy z przepustnicą ,wtryski z listwą, koło zamachowe KPL,filtr oleju z podstawą.Blok jest standardowy przygotowany na takie wymiany (adaptacje) więc nie ma czego się bać :D Za silnik zapłaciłem 2400 zł a nie 4-4,5 tyś.Niestety okazało się że jakimś cudem poprzedni właściciel spalił tarczę sprzęgła chyba przy próbach odpalenia zablokowanego silnika. Najśmieszniejsze jest to że silnik był po kapitalnym remoncie a posypał się napinacz łańcucha rozrządu. Mazda jest zdrowa i bardzo zadbana ,nowe hamulce ,opony, dwumas, więc chyba nią trochę pojeżdżę.Największym problemem było wyjęcie silnika ,po kilku próbach wyciągnąłem go ze skrzynią. Dziś zamówię tarczę a po odpaleniu napiszę co i jak.
PS. Ktoś może napisać z czego pasuje tarcza sprzęgła bo jak szukam do do tribute są tylko zestawy proszę o podesłanie mi jakiś nr LUK , Valeo itd pewnie po nich coś znajdę .
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez Bo_Lo » 11 mar 2018, 16:03

Wyślij do Wróbla (Warszawa , regeneracja sprzęgieł) obicie kevlarem ok 120-200zl a zwykła okładzina jeszcze taniej.Bedziesz miał spokój na lata.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3746 (413/160)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Quattro » 13 mar 2018, 10:15

A tak z ciekawości z jakiego auta konkretnie wyjęto ten silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez PrezesTomek » 13 mar 2018, 19:12

nie wiem wziąłem pierwszy z brzegu :D metalowa pokrywa klawiatury ,kolektor wydechowy bez katalizatora,bez cewek. patrzyłem żeby tylko nie miał zmiennych faz rozrządu.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez Quattro » 14 mar 2018, 09:22

Trzymam kciuki żeby nie robił cyrków po odpaleniu, no i nie żarł oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez PrezesTomek » 20 mar 2018, 12:49

Tarcze obilem kevlarem w Bielsku, w tym tyg wkładam silnik dam znać jak lata.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2018, 22:44
Posty: 7
Auto: Mazda tribute 2,3 150 km 2004r

Postprzez szkodnik_byd » 2 kwi 2018, 07:27

No proszę jaka ciekawa dyskusja, zastanawiam się nad zakupem tribute, a tu pod nosem w Toruniu ktoś kto ma i jeździ taka konstrukcją, na wiosnę koniecznie spotkanie – przy tej okazji ogarniemy jakiś bydgoski spot w Toruniu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5130 (700/336)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez Quattro » 2 kwi 2018, 20:12

Jeździ, naprawia, remontuje i posiada sztukę na sprzedaż (tyle, że ze znaczkiem Forda ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 12:00
Posty: 270 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderatorzy

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed, Moderatorzy Pozostałe Modele