Zakup Tribute 3.0V6

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Maniek1983 » 28 gru 2017, 11:11

Witam serdecznie forumowiczów.

Szukam autka dla 4 osobowej rodziny do miasta w trasy. Mieszkam na małym odludziu więc zimą przyda się 4x4 ale nie do ekstremalnej jazdy.
Wpadła mi w oko Mazda tribute i chciałem Państwa poprosić o rady przed zakupem tego modelu.
Skłaniam się ku motorowi 3.0V6 oczywiście z instalacją gazową.
Proszę o kilka rad na co zwrócić uwagę przy zakupie – oglądałem dwa modele i niestety zaczynały rdzewieć więc śmiem twierdzić że to norma w tych autach.

– czy nie ma problemów z zakupem części, widzę w katalogach że z rzeczy eksploatacyjnych wszystko jest w normalnych cenach, poproszę o przykłady jakiś droższych cen części.
– jakie elementy bywają droższe – nie mogłem znaleźć ceny np. cewki.
– czy bez problemu można ją podłączyć pod złącze diagnostyczne dostępne od ręki np. w sieciach norauto czy jednak diagnoza komputerem w przypadku zapalenia kontrolki silnika to poważny wydatek
( w oplu była możliwość zwarcia styków w złączu diagnostycznym i kontrolka silnika wymrugała dany błąd – czy jest taka możliwość w Tribute?)

– ogólnie jak się sprawuje V6 i napędy (np. w oplu w V6 aby wymienić uszczelkę kolektora trzeba było unieść silnik.

Nieukrywam, że do zakupu tego modelu zachęca cena np. w porównaniu z foresterem czy x-trail – ale jak wiadomo nie chce kłopotów, nie chce aby mechanicy uciekali od tego modelu chociaż i tak w większości sam naprawiam auta, posiadam podnośnik itd. (hobby).

Serdecznie dziękuję za Państwa opinie i rady.
Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 28 gru 2017, 10:58
Posty: 2
Auto: tribute, 3.0V6, 2002

Postprzez Bo_Lo » 28 gru 2017, 11:21

Czyżby kolega z grupy subaru na FB? ;)
Generalnie należy chyba podchodzić do tego auta bardziej jak do forda mavericka,problemy z ciasnotą pod maską raczej jak w każdym V6 ,ale cos za coś.Silnik nie wiem czy nie ten sam co w cougarze.
Tu masz numer do p.Piotra Sobańskiego-najlepszy szpec od mazd w Wielkopolsce,sam ostatnio jeżdził tribute tylko 2.0.Powiedz że z forum,spytaj co sądzi o modelu i na co zwrócić uwagę oraz jak z kosztami serwisu.Tu masz tel do szpeca od fordów 788770903
Co do np. cewek to polecam portal świecezapłonowe.pl Maja wszystko w dodatku w dobrych cenach,tyle że nie mają wyszukiwarki po modelu auta-musisz wiedzieć czego dokładnie szukać(producent i model cewki np).
W porównaniu z Foresterem auto na pewno nowocześniejsze w środku,silniki tańsze w obsłudze(nie wiem jak z v6),napęd dołączany ale jeśli nie planujesz offroadu to wystarczy,w subaru jest stały i prosty jak w UAZie ale za to głośny i potrafi sprawić problemy(np przy awarii dyfra musisz znależć identyczny z takim samym przełożeniem,a z reguły nie mają oznaczeń i jest kilkanaście kombinacji,sam wolałem nie ryzykować i kupiłem komplet ze skrznią).
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3746 (413/160)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Maniek1983 » 28 gru 2017, 17:54

dziękuję za odpowiedź i kontakt. Zależy mi właśnie na 3.0 więc pytanie jak sprawuje się na LPG – faktycznie zadzwonię do tego specjalisty.
Jasna sprawa, że w każdym 3.0V jest ciasno aczkolwiek przy tym gabarycie auta może będzie nieco lepiej z dostępem, a niestety nie miałem okazji przyjrzeć się jak to wygląda pod maską – w 2.0 luz, sporo miejsca na ewentualne naprawy – poza tym sam hobbistycznie naprawiam swoje auta więc koszty naprawy w niektórych przypadkach odejdą – z tego względu zadałem też pytanie o oprogramowanie i ewentualnej samodzielnej diagnozy komputerowej.
Pamiętam z omegi MV6, że przy wymianie uszczelki kolektora było trzeba unieść silnik i pod tym względem przed zakupem konkretnego auta warto było przyjrzeć się kolektorom – pytanie na co w Tribute zwrócić uwagę.

P.S.
nie jestem z forum subaru, aczkolwiek zastanawiałem się nad zakupem forestera STurbo 170KM – niestety mało jest zadbanych egzemplarzy w tej wersji, a jak są to w cenie a wiadomo nie każdy może sobie pozwolić na konkretną kwotę – Tribute nawet w wersji 3.0 zachęca ceną.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2017, 10:58
Posty: 2
Auto: tribute, 3.0V6, 2002

Postprzez Bo_Lo » 28 gru 2017, 19:09

Spoko,ostatnio ktoś na grupie Subaru na FB pytał o forka i mu poleciłem alternatywę właśnie tribute V6. Myślałem że to Ty ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3746 (413/160)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Geno » 7 sty 2018, 14:27

Pisałem w innym atku u mie było wymieniane jak poniżej, stosunkowo mało przy silniku, silnik to jest z mondeo ST220 dość znany mechanikom:

Jakby kto chętny to musi liczyć się z taką listą:

Uszczelka pokrywy zaworów
Usczelka kolektor ssący
Uszczelka kolektor ssący
Świeca zapłononowa
Filtr powietrza
Filtra paliwa
Filtr oleju
Olej silnikowy
Zawór egrużywany
Wtrysk paliwa listwa używana
Płyn do chłodnic
Zestaw wahaczy
Tylna belka
Tulejki tył
Tulejki regulacyjne tokarz, niedostępne w sklepach
Amortyzatory tył
Uszczelniacz most
Olej przekładniowy
Łożysko piasty tył
Katalizator
Łącznik elsatyczny
Łożysko amortyzatora
Chłodnica klimatyzacji
Poduszka
Poduszki
Chemia-odrdzewiacz, farba podkładowa, konserwacja profilowa, konserwacja podwoziowa. Odrdzewiacz
Sterownik CD4E
kołki, śruby, drobne części-np. odpowietrznik
Początkujący
 
Od: 4 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, MZR-CD 136km,2003; Ford Escape 2008 3.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed, Moderatorzy Pozostałe Modele