Stukanie podczas krecenia kierownica na postoju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vit » 6 lis 2008, 09:31

Po ogledzinach szpeców wyszło na to że mój problem ze stukami wpływają luzy na łacznikach stabilizatora.
Avatar użytkownika
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 336
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez jackkpl » 9 lis 2008, 23:49

Tez mam identyczne stuki przy zgaszonym silniku. Na bank stukot dochodzi z okolic magla, bo na kanale to sprawdzalem (nie sa to koncowki drazkow ani zadne mcpersony). Przy wlaczonym silniku i podczas jazdy czegos takiego nie slychac (moze lekki stukot przy bardzo energicznych ruchach lewo-prawo). Niedawno wymenilem maglownice na inna (uzywana z innego auta) , ktora miala byc w bardzo dobrym stanie. Generalnie stukanie nadal jest i drazni mnie niesamowicie. Luzow nie mam nigdzie na 100%, zadne koncowki drazkow ani swoznie. Teoria jest taka,ze musi to byc cos wspolpracujace z maglownica,ale nie jej element. Moze ze wzgledu na brak cisnienia w ukladzie wspomagania takie stuki na wylaczonym silniku sa normalne (tloczki po prostu "uderzaja" w plyn hydrauliczny i stad ten efekt). Przy minimalnym ruchu kierownica widac od razu ruch na kole, wiec polaczenie kierownica-magiel-drazki-kola sa bez luzow. Moze ktos sprawdzic to na innym aucie z hydraulicznym wspomaganiem, moze tak po prostu musi byc ?
Avatar użytkownika
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 660
Skąd: Gdańsk
Auto: Saab 900NG 2.3 turbo + LPG

Postprzez Mikula » 10 lis 2008, 21:57

U mnie w 323f BG jest własnie identycznie!
zadnych luzów, drazki nowka.
Stukot nie wystepuje podczas jazdy, ja zaówazylem ze cos stuka bawiac sie kierownica na postoju delikatne, szybkie ruchy lewo prawo i cos stuka z okolic własnie magla i na pewno nie z okolic koł.
Po odpaleniu bryki stukot na postoju jest praktycznie niesłyszalny:)
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 60
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez jackkpl » 10 lis 2008, 23:37

NO to moze male pocieszenie. Dzis grzebalem w swoim aucie, odkrecilem krzyzak. wtedy stukot byl 3 razy wiekszy. Sprawdzilem 10 letnia primere (ma stukot na wylaczonym silniku) , C klasa z 2003 roku tez ma stukot przy wylaczonym silniku. To chyba potwierdza moja teorie, ze stukot musi byc, bo nie ma cisnienia w ukladzie wspomagania i tloczki pukaja o plyn.
Avatar użytkownika
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 660
Skąd: Gdańsk
Auto: Saab 900NG 2.3 turbo + LPG

Postprzez lama » 10 lis 2008, 23:39

siufff :)
Avatar użytkownika
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 181
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez k3b » 12 lis 2008, 23:28

mi sie wydaje ze to zawory w maglownicy stukają(jakoś tak to sie nazywa) olej musi gdzieś odpłynąć i dlatego stuka, w golfie 3, sceniku, astrze tak samo stukało jak u mnie. I ja sie tym wogule nie przejmuje, są inne problemy, jak sie bedziecie dalej tak nakrecać tym stukaniem to nerwicy dostaniecie :D . Lać paliwo i smigać jak bedą luzy to kobinować.
Avatar użytkownika
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 139
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez jackkpl » 16 lis 2008, 17:09

Jest dokladnie tak jak mowisz. Dzis sprawdzielem kolejne auto, corolla 98 w bardzo dobrym stanie. Tez puka, po prostu takie prawa fizyki :). Podczas jazdy nie puka – az tak mocno podczas jazdy balem sie fajera machac, a przy naturalnych ruchach zero stuku, czyli wszystko git.
Avatar użytkownika
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 660
Skąd: Gdańsk
Auto: Saab 900NG 2.3 turbo + LPG

Postprzez k3b » 16 lis 2008, 22:24

a nie mowiłem... tak ma być :D
Avatar użytkownika
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 139
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323