Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 08:37

pytanko:

bedzie pasowac do moejgo autka (pod zdjeciem)??

http://www.allegro.pl/item303695038_uni ... a_ngk.html
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez ravi » 7 lut 2008, 08:39

masz jednoprzewodową...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
 
Posty: 169
Od: 2 lut 2007, 07:48
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 08:41

No wlasnie o to mi chodzilo, bo nie wiedzialem ilu przewodowa jest! Dzieki
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Vein » 7 lut 2008, 10:52

Czyli teoretycznie ta sonda powinna podejść do efki bg: http://www.allegro.pl/item308309196_uni ... k_ntk.html
A jak to będzie wyglądało w praktyce? Będzie to śmigać czy też nie?
Avatar użytkownika
 
Posty: 661
Od: 3 mar 2007, 12:21
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 16:23

dla mnie jak najbardziej podejdzie... tylko motyw z odcinaniem starej i przymocowanie nowej jakos tak nie bardzo.... Jak to spowrotem przyczepic... i co... tasma potem zaizolowac??? jakos tego nie widze
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Vein » 7 lut 2008, 18:17

Odcina się starą, żeby podpiąć wtyczkę, a nową do wtyczki skręcamy i izolujemy np. opaską termokurczliwą. Gdzieś przeczytałem, że nie wolno tego lutować, bo lut zmienia wskazania.
Avatar użytkownika
 
Posty: 661
Od: 3 mar 2007, 12:21
Skąd: Lubin
Auto: Toyota Corolla E12

Postprzez Dry » 7 lut 2008, 22:11

Jest jeszcze opcja zmontowania tego przeciacia tym:
Obrazek
Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Dry » 10 lut 2008, 11:04

Jeszcze jedno pytanko..... to ze nie mam kata (rurka), jak bardzo wplynie na lambde?? Jest w ogole sens ja wymieniac skoro brak kata i tak ja zniszczy (chyba ze sie myle)?? Brak kata wplywa na nia jakos znaczaco???
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez ravi » 10 lut 2008, 19:11

mylisz sie – sonda w tym aucie jest przed katalizatorem wiec jego brak nie wplynie na nia w zaden sposob
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
 
Posty: 169
Od: 2 lut 2007, 07:48
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Jacek176 » 10 lut 2008, 22:54

Podepne się pod ten temat bo widze tu sporo fachowców od sond lambda :)
Wiecie może w jaki sposób sterował dawką paliwa komputer w silnikach bez sondy lambda? Tzn. na podstawie czego dobierał mieszanke?
Chodzi mi o silniki BP 1.8 DOHC o mocy 140KM z lat 89-91.
Avatar użytkownika
 
Posty: 2030
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 323F BG 1.8 N/A 168KM

Postprzez Dry » 2 mar 2008, 08:25

Dry napisał(a):Nie bedize to powodowac jakis innych odczytow?? Nigdzie nie jest lutowane, sciskasz kombinerkami i masz, potem ta rurka termokurczliwa i mysle ze bedzie najlepiej. Tylko czy wlasnie nie bedzie bledych odczytow?

Jeszcze raz pytam, tak jak pytam 3 posty wyzej. Nie bedzie takie podlaczenie (za pomoca tych niebieskich łacznikow) powodowac blednych odczytow/napiecia?!

Czy gwint jest zawsze taki sam (w kazdym aucie), nie bedzie prbemu np jak kupie http://www.allegro.pl/item315766734_uni ... k_ntk.html

?!?!?!

EDIT

Dobra juz wiem, ze gwint to M18.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 369
Od: 29 maja 2007, 14:10
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez Andzyjek » 5 kwi 2008, 12:56

posiadam mazde 323p z 1997roku chce wymienic sonde lambda bo samochod mi za duzo spala silnik mam 1.3 a pali kolo 10-11 litrow. wiem gdzie sie znajduje tylko nie wiem czy dam rade ja odkrecic i co mniej wiecej trzeba zdemontowac zeby do niej miec pelny dostep. jaka sonde mam kupic i jakie jest oznaczenie kabli
Ostatnio edytowano 6 kwi 2008, 18:13 przez Andzyjek, łącznie edytowano 3 razy
 
Posty: 12
Od: 11 sty 2008, 00:25
Auto: MX-6 2,5 V6 ; 323P BA 1997

Postprzez Mazda_4gen » 5 kwi 2008, 16:22

ja swoja lambde odkrecilem reka :)
i mysle ze 10-11 litrow niejest strasznie duzo,moja mazda 323 bg z takim samym silnikiem spala 11 litrow,lambda jest nowa,najlepsza jaka tylko dalo sie kupic
there is nothing impossible with mazda...
 
Posty: 3
Od: 13 mar 2008, 20:20
Skąd: Wilno

Postprzez Yard » 5 kwi 2008, 18:35

Skąd wiesz, że to wina sondy? Wiele czynników ma wpływ na spalanie.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2580
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Andzyjek » 5 kwi 2008, 19:12

tak przypuszczam ze to moze byc sonda nie jestem pewien wiec metoda prob i bledow, a jakie moga byc jeszcze inne przyczyny tak duzego spalania??
 
Posty: 12
Od: 11 sty 2008, 00:25
Auto: MX-6 2,5 V6 ; 323P BA 1997

Postprzez soul » 5 kwi 2008, 19:22

napisz jakie dystanse pokonujesz... jak jezdzisz... czy czesto jezdzisz na zimnym silniku
Avatar użytkownika
 
Posty: 600
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Skąd: Łęczna | Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant,
jest – nic :)

Postprzez KyRy » 5 kwi 2008, 20:33

ROMAN-R87 napisał(a):popraw temat


karambol napisał(a):regulamin przeczytaj

:]
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 2425
Od: 18 mar 2006, 15:02
Skąd: Święcko - Kotlina Kłodzka
Auto: jest M5 2.0 2005'
jest Mx-5 1,6 16V 96'
była Mx-3 1,6 16V 95'
był Xedos 6 2,5 V6 95'

Postprzez yama » 6 kwi 2008, 08:02

wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Od: 21 mar 2007, 19:14
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez soul » 6 kwi 2008, 10:39

yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


swieta prawda :/ ostatni 2 dni walczylem z wtyczką ktora nie chciala kontaktowac... po odpaleniu silnika sonda dzialala przez 2 minuty a potem padala... po 2 dniach dopiero mi isue dalo doprowadzic to do porzadku ... winna utleniona wtyczka... dodatkowo sonda w mazdzie ma grzalke, jezeli styki sa niepewne to tym istnieje mozliwosc nadpalenia tez... ogolnie kiszka z tą wtyczką jest :D
Avatar użytkownika
 
Posty: 600
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Skąd: Łęczna | Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant,
jest – nic :)

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2008, 10:45

yama napisał(a):wez miernik elektroniczny i sprawdz sonde wynik powinien byc w przedziale 0- 1V i sie ZMIENIAC –/czarny przewod i szary /. W BA bardzo czesto sonda sie uszkadza powodujac bardzo bogata mieszanke na niskich obrotach pomimo ze ECU nie wykrywa bledu
Polecam sondy z gotowa wtyczka- bo ostatnio sie bawilem sondami i robienie wtyczek lub polaczen daje dosc "ciekawe" rezultaty. Mazda ma dosyc wrazliwa na takie wynalazki po ultenianiu sie kontaktow


Możesz rozwinąć stwierdzenie "ciekawe rezultaty"

Właśnie co wymieniałem sondę i kupiłem cztero zamiast ori trzyprzewodową. Od samego ecu dałem nowy podwójnie ekranowany przewód dla sygnału i masy, a podgrzewanie zostawiłem na starym przewodzie.
Przewody połączyłem metodą zaciskania tulejek. Zrobiłem pomiary oscyloskopem cyfrowym i sonda bardzo ładnie oscylowała. Zgadzam się że ecu nie wyrzuca tak szybko błędu nawet jak sonda już ledwo zipie. Miałem okopconą rurę wydechową i nie wiedziałem skąd taka nagła zmiana. Sonda się skończyła, a ecu wyrzucił błąd pół roku później. Jak wcześniej mierzyłem starą sondę to mimo że jeszcze oscylowała, to jednak bardzo niskim napięciem.
Co myślicie o różnych teoriach na temat lutowania przewodów od uniwersalnej sondy? Są stwierdzenia, że nowe sondy są hermetycznie szczelne i oddychają przez przewody i nie wskazane jest lutowanie przewodów :|
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 1694
Od: 8 lut 2006, 19:26
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: M6 RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323