Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez mixR » 20 wrz 2008, 09:44

KEEL napisał(a):jutro zrobię fotki i dam opis :)

cały czas czekamy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez zeusik » 20 wrz 2008, 18:01

sie musi nie powiodło

pewnoć silniczek w remoncie , a mowilem zeby nie grzebac...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Tauros » 21 wrz 2008, 11:18

po wyczyszczeniu przepustnicy zaczął szarpać i ma troszkę za wysokie obroty generalnie. ktoś wie jak wyregulować itp??
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 13:21
Posty: 11
Skąd: Września
Auto: Mazda 323C 1.5 16V 88km 1995

Postprzez sps-snipers » 21 wrz 2008, 13:24

Keel miałeś zdradzić sekret ,bo mi paliwo ubywa po odpaleniu zimnego silnika na tym głupim ssaniu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Gość » 21 wrz 2008, 13:36

Powiem tak, długo się męczyłem nad opanowaniem tych obrotów i ostatecznie zrobiłem je na ok 2000 rpm( rozciąganie spręzynek i reulacja śrubą z tyłu przepustnicy). Ale ostatnio zmieniałem dolot i na szybko podłączyłem ten wąż od podciśnienia (tj ten co łączy dolot z rurką pod przepustnica fi 18 jeśli dobrze pamiętam). Ale że nie miałem odpowiednio grubego króćca to zastosowałem zaworek (tak na sztukę miało być) od odmy fi 10-12mm chyba ma. Odpalam brykę a tu obroty na poziomie 1100-1200, tylko trochę syczy głośniej. Jak się rozgrzeje to już nie syczy nic :)
Proponuję założyć na tego węża opaskę i zmniejszać stopniowo przekrój aż do zamierzonego efektu :P
Tylko jak pisałem wcześniej do testów !!
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 21 wrz 2008, 13:53

Czyli co jakąś zaślepke tam wsadzić pod spodem tego grubego węża z kolektora??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Gość » 21 wrz 2008, 14:08

Jak zaślepisz to nie będzie wolnych obr. Napisałem wcześniej żeby zmniejszyć przepływ powietrza, zmniejszając średnicę otworu w tym wężu :)
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 14:10 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez skorpek » 21 wrz 2008, 14:09

no wlasnie ja juz to zaczalem testowac ale jak narazie nici z tego mi wyszly... jutro spróbuję jeszcze raz bo dzisiaj musze pogrzebac z elektryka i wzialem sie za malowanie zaciskow :D
Tylko nie wiem KEEL czy taka opaska tyle pomoze bo ja juz 2 sztuki scisnalem za maxa i jak narazie chyba nie wystarczajaco, albo sie za slabo staram... hmmm.... :D jutro pokombinuje dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez sps-snipers » 21 wrz 2008, 15:31

skorpek1 napisał(a):jutro pokombinuje dalej

Bo w niedziele się nie robi !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez skorpek » 21 wrz 2008, 15:40

hehe racja :D ale nie mam nigdy czasu a dla mojej Magdaleny chetnie poswiece kazda wolna chwile <faja>
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Pioteq25 » 21 wrz 2008, 16:23

KEEL napisał(a):Powiem tak, długo się męczyłem nad opanowaniem tych obrotów i ostatecznie zrobiłem je na ok 2000 rpm( rozciąganie spręzynek i reulacja śrubą z tyłu przepustnicy). Ale ostatnio zmieniałem dolot i na szybko podłączyłem ten wąż od podciśnienia (tj ten co łączy dolot z rurką pod przepustnica fi 18 jeśli dobrze pamiętam). Ale że nie miałem odpowiednio grubego króćca to zastosowałem zaworek (tak na sztukę miało być) od odmy fi 10-12mm chyba ma. Odpalam brykę a tu obroty na poziomie 1100-1200, tylko trochę syczy głośniej. Jak się rozgrzeje to już nie syczy nic :)
Proponuję założyć na tego węża opaskę i zmniejszać stopniowo przekrój aż do zamierzonego efektu :P
Tylko jak pisałem wcześniej do testów !!


Wszystko fajnie, taka zwężka musi zmniejszyć obroty na ssaniu, tylko jest jedno ale. Przy depnięciu w pedał gazu do podłogi, zaworek IAC otwiera się na maxa, aby silnik dostał odpowiednio więcej i szybciej tlenu. Stożek i dławienie dolotu? Jak bardzo zmniejszenie średnicy tej mniejszej rurki ma wpływ na osiągi najlepiej byłoby sprawdzić na hamowni. Takich wad nie ma układ, który dławi powietrze tylko i wyłącznie przy uruchomieniu zimnego silnika :)
P.S> inaczej sprawa wygląda w modelach po lifcie, w których nie ma tej rurki :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Gość » 21 wrz 2008, 16:44

Pioteq25 napisał(a):Jak bardzo zmniejszenie średnicy tej mniejszej rurki ma wpływ na osiągi najlepiej byłoby sprawdzić na hamowni

dokładnie, dlatego napisałem do testów...u mnie śmiga to nawet ok, nie zauważyłem zamulenia przez to. Ale może ktoś się skusi i zda kolejną relację.
ps można zrobić takie "ssanie" jak w starych poldkach na linkę <lol> na czas rozruchu przytkać pezepływ a później stopniowo przywracać pełne fi hahaha
Gość
 

Postprzez Marcin1990 » 25 wrz 2008, 09:26

miałem ten sam problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku bo były aż za duże. Odpiałem kostke z jakiegoś urządzenia, i po z rana mam 1500 i po minucie spada na 750 i ok. W spalaniu mi wyszło około 25 km więcej.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Gość » 25 wrz 2008, 16:14

Marcin1990 pokaż co odłączyłeś??
Gość
 

Postprzez Marcin1990 » 29 wrz 2008, 19:59

są 2 kostki w silniku tam gdzie jest urządzenie sterujące przepustnicą. Czyli tu gdzie linka od gazu jest zaczepiona i tam są 2 czujniki. u góry i u dołu ja odłączyłem u dołu. i Na zimnym silniku mam 1500rpm a po niecałej minucie spada na wolne obroty
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Pioteq25 » 29 wrz 2008, 20:20

Marcin1990 napisał(a):są 2 kostki w silniku tam gdzie jest urządzenie sterujące przepustnicą. Czyli tu gdzie linka od gazu jest zaczepiona i tam są 2 czujniki. u góry i u dołu ja odłączyłem u dołu. i Na zimnym silniku mam 1500rpm a po niecałej minucie spada na wolne obroty


To nie czujnik, tylko odłączyłeś "krokowy" :) Górna wtyczka jest od czujnika zamknięcia przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez quarx » 12 paź 2008, 21:00

Witam,
w mojej pierwszej wiadomości na tym forum chciałem podać prostu i domowy sposób na wysokie obroty na ssaniu (323f Z5, 96r). Mając wcześniejsze doświadczenia z dolotami powietrza pomyślałem, że wystarczy ograniczyć (regulować) ilość powietrza dostarczaną do zaworu ssania. W przecięty przewód z filtra powietrza do zaworu ssania wpiąłem najzwyklejszy zawór kulowy do instalacji wodnych. Uzyskujemy praktycznie płynną regulację obrotów na ssaniu. Metodą kilku prób ustalamy położenie zaworu. W razie potrzeby zawsze można obroty zwiększyć przez większe otwarcie zaworu. Wiem, że być może dobrze wyczyścić zawory itd, ale podany sposób jest prosty, tani i zajmuje 5 minut. I działa na stałe. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez skorpek » 4 lis 2008, 16:59

ok słuchajcie, u mnie było tak : przy odpaleniu na zimnym silniku mialem obroty ok 2200 nawet dochodzace do 2500... Wiadomo chmura jakich mało za autem..
Naczytałem sie tutaj o czyszczeniu i regulacji ale nie chcialem zbytnio grzebac zeby jeszcze bardziej nie popsuc tego ustrojstwa. Ale problem rozwiazalem poprostu wymiana silniczka krokowego na inny oczywiscie uzywany ( z anglika ) po wymianie jedyne co, to ustawilem obroty na jalowym bo troche podskoczyly ( albo poprzedni wlasciciel je zwiekszal ) i teraz jest tak: jak rano odpale nawet po zimnej nocy obroty nie przekraczaja mi na ssaniu 1600 a raczej utrzymuja sie na pozimie 1500 i zero dymu <jupi> wszystko jak reka odjal...
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez mixR » 2 sty 2009, 17:56

Pioteq25 pisałeś wcześniej że kombinowałeś coś z podłączeniem rezystora do wiązki w kompie,rozumiem że wpinałeś się równolegle do czujnika temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez pazur_zks » 2 sty 2009, 19:20

Witam nie zakładałem nowego tematu mam pytanie mazde 323f ba mam od niedawna i czy to jest normalne że przy prędkości 120 km/h obrotomierz pokazuje 3,5 tys obrotów to nie za dużo? mam coś regulować? mam silnik z5 poj. 1.5 mazda 323f ba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323