Fuzzy Logic Cruise Control i inne rozwiązania
1, 2
Witam,
czy ktoś wie, na czym polega działanie tego "inteligentnego" tempomatu w 929 '92? Poza tym czytałem, że auto opcjonalnie miało snop reflektorów podążający za skrętem kierownicy, czy spotkał ktoś takowy model?
czy ktoś wie, na czym polega działanie tego "inteligentnego" tempomatu w 929 '92? Poza tym czytałem, że auto opcjonalnie miało snop reflektorów podążający za skrętem kierownicy, czy spotkał ktoś takowy model?
WItam
Dość dużo miałem do czynienia z 929 HD ale o takiego inteligentnego CRUIS CONTROLa ani inteligentnych świateł nie widziałem w żadnej i chba takiego czegoś nigdy nie miała.
CRUIS inteligentny to chyba dopiero samochody nowej generacji po 2000 roku niektóre miały a światła inteligentne tylko widziałem w BMW X5.
Jedyną inteligentną innowacją w 929 była solarna wentylacja napędzana z ogniwa słonecznego którym wyłożony był szklany szyber dach (dopłata 1600 $$)
Pozdrawiam ZBYSZEK
Dość dużo miałem do czynienia z 929 HD ale o takiego inteligentnego CRUIS CONTROLa ani inteligentnych świateł nie widziałem w żadnej i chba takiego czegoś nigdy nie miała.
CRUIS inteligentny to chyba dopiero samochody nowej generacji po 2000 roku niektóre miały a światła inteligentne tylko widziałem w BMW X5.
Jedyną inteligentną innowacją w 929 była solarna wentylacja napędzana z ogniwa słonecznego którym wyłożony był szklany szyber dach (dopłata 1600 $$)
Pozdrawiam ZBYSZEK
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
Tak, wlasnie chce o tym wspomniec na stronie i mam krotkie info o szyberdachu slonecznym, ale widzialem takze wzmianki o tempomacie i swiatlach. Byc moze ktos przesadzil z wychwaleniem samochodu
Fuzzy Logic Cruise Control ma taka zalete, ze po wcisnieciu przycisku Cancel wylacza sie, ale nie zapomina predkosci i nie trzeba anulowac ustawien tempomatu pedalem hamulca, a wystarczy przyciskiem Cancel. Tak wiec jazda odbywa sie bez zapalania swiatel stopu
Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Hehe Takie proste wyjasnienie znalazlem w tescie 929 '95. Ponadto tempomat zostal okreslony jako "miekki, delikatny". W kazdym razie ta technika cos musi w sobie miec, skoro zostala okreslona specjalna nazwa.
tco_tm napisał(a):Obawiam sie, ze nie chodzi dokladnie o to. Z tego co wiem, to okreslenie "fuzzy logic" w odniesieniu do urzadzen pomiarowych/etc ma oznaczac udawana logike/inteligencje (rozmyta logika). Pewnie chodzi o to, ze komputer analizujac dane z czujnikow podejmuje decyzje nie na zasadzie prostego mechanizmu, tylko jakichs algorytmow (pewnie polaczonych z pamiecia) majacych dawac rezultaty, jakoby pod maska siedzial murzyn, a nie bezduszna maszyna.
Pozdrawiam.
Potwierdzam – uczono mnie o tym na automatyce – jest to logika rozmyta, której cechą charaktrerystyczną jest, ze decyzja nie jest "podejmowana" na zasadzie jeśli x=a to y=b, tylko jest to proces bardziej złożony, analizujący najczęściej związki przyczynowo-skutkowe zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami układu a tym samym jego parametrami i na podstawie ustalonych i zaprogramowanych algorytmów postępowania jest odejmowana taka czy inna decyzja. Ma to być z założenia podobne do procesu podejmowania decyzji przez istoty myslące czyli ludzi . Przykładowo, jesli człowiek chce przyspieszyć od 80 do 120km/h, to owszem, od razu mysli o wcisnięciu gazu, tylko, ze RÓWNOLEGLE, zanim to zrobi, przeanalizuje, czy przed nim nie jedzie jakis pojazd, czy warunki panujące na drodze zapewniają bezpieczne wykonanie takiego manewru, czy nie zbliża się do zakrętu, czy nikt nie idzie przez ulicę, do tego jeszcze przetrawi, czy chce przyspieszyć dynamicznie – zredukować bieg, czy też pozostawi bieg bez zmian itp itd.
Logika rozmyta stara się konstruować decyzje w podobny sposób a poszczególne procesy są ze sobą w powiązane algorytmicznie i razem wpływają na podejmowaną decyzję.
Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.
Mam nadzieję, ze w miarę logicznie to wszystko opisałem.
A co do reflektorów podążających za ruchami kierownicą – wiem, ze cos takiego było w maździe, z tym, że na 100% było to w modelu bodajże SENTIA przeznaczonym na rynek japoński. Chociaż w 929 model '92 tez podobno sie takowe wynalazki trafiały (bo sentia to odpowiednik 929, tylko tak nazwany na Japonie), ale tego nie wiem na 100%, czy na rynek np europejski taki bajer występował. Sam naocznie nie widziałem.
Pozdrawiam
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Obecnie jeżdżę Mazdą 929 HD i nie ma ani nigdy nie produkowali świateł podążających za kierunkiem jazdy. A FLCC zostało już wyjaśnione plsuik jest taki że nie trzeba naciskać stopu przy anulowaniu ustawień tempomatu
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
"Opcjonalny szyberdach, dostępny w Maździe 929"
A dlaczego ja mam w mojej książce ( nazwijmy ją ) "instrukcja obsługi", taką opcje do Xedosa 9 ?
To by znaczyło że było dostępne i w Xedach 9 ?
A dlaczego ja mam w mojej książce ( nazwijmy ją ) "instrukcja obsługi", taką opcje do Xedosa 9 ?
To by znaczyło że było dostępne i w Xedach 9 ?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Ten opcjonalny szyberdach był w dwóch wersjach: najzwyklejszy elektryczny (taki mam u siebie) i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Smirnoff napisał(a):Dla porównania, np zdając się na konwencjonalny tempomat, jak zapodamy prędkość np 120km/h, to tempomat ustrzyma ją (w miarę mozliwości silnika) za wszelką cenę, zeby nawet przed autem nagle wyrosło drzewo, wbiegł pies, wjechała ciężarówka, zeby był zakręt, który należy pokonać np 50km/h itp itd.
to znaczy ze niekonwencjonalny nie utrzyma tych 120? chyba nie do konca... zeby tempomat wzial pod uwage drzewo wyrastajace na drodze, psa zakret czy jakiekolwiek inne ufo na drodze musialby byc wspomagany dodatkowymi urzadzeniami takimi jak czujniki, kamery i pewnie jeszcze kilka innych o ktorych nie mam pojecia. wydaje mi sie ze "fuzzy logic" pije do czegos innego – tylko do czego?
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
zenith839 napisał(a): i szklany nie rozuswany pełniący rolę ogniwa słonecznego (zadaniem było ładowanie akumulatora na postoju oraz wentylacja solarna)
No i ja o takim pisze, u mnie w instrukcji do Xeda 9 jest taki opcja pokazana, to dlaczego piszą że był tylko w 929?
– Mazda 929 HD (Solar Sunroof, FLCC, 4WS)
I tak samo 4WS też jest dostępny w X9.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu
owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemiecku taka ksiazeczka dla kierowcy uswiadamiajaca go m.in o tym ze nalezy zapinac pasy i tego typu wielu innych rzeczach
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
ptrklm napisał(a):Puhcio napisał(a):Owner's manualu czy service manualu
owner's, a dokladnie w Betriebsanleitung, bo mam go po niemiecku taka ksiazeczka dla kierowcy uswiadamiajaca go m.in o tym ze nalezy zapinac pasy i tego typu wielu innych rzeczach
Wiem, wiem :–)
Pytam, bo u mnie – w hamerykańskiej intrukcji słowa o tym nie ma ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Witam, poniewarz temat nie został do końca wyjaśniony,
a sam chciałbym wiedzieć jak 9i czy w ogóle) się tym posługiwać,
pozwalam sobie załączyć kilka stron z instrukcji, której nie rozumiem
ani w ząb:
oraz spytać, czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek wie,
od czego te wszystkie guziczki, poza zapamiętywaniem prędkości?
a sam chciałbym wiedzieć jak 9i czy w ogóle) się tym posługiwać,
pozwalam sobie załączyć kilka stron z instrukcji, której nie rozumiem
ani w ząb:
oraz spytać, czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek wie,
od czego te wszystkie guziczki, poza zapamiętywaniem prędkości?
- Od: 6 sie 2004, 22:10
- Posty: 118
- Auto: Xedos 9; 2.5 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości