Strona 1 z 1

Blokujace sie hamulce z przodu

PostNapisane: 7 lut 2009, 13:56
przez marekmars
Witam,

Pojawil mi sie dziwny problem zaczely sie blokowac klocki hamulcowe w przednim lewym kole. Wyglada to tak jakby po puszczeniu pedalu hamulca auto wciaz hamowalo tym lewym przednim kolem. Kolo grzeje sie cholernie az nie da sie go dotknac. Myslalem ze to moze przewod hamulcowy albo cos sie z klockami stalo wiec wymienilem klocki z przodu i gumowy przewod hamulcowy do zacisku ale niestety nie pomoglo.
Ciagle mi sie wydaje ze jakby uklad nie popuszczal cisnienia w tym kole.
Przy wymianie hamulcow tlok w zacisku wszedl bez wiekszego problemu wiec takze nie jest zapieczony. wyjol bym go ale nie mam nowych uszczelek i nie chce ryzykowac.

Spotkal sie ktos z was juz z podobnym problemem ?
Ewentualnie moze ktos z was ma namiar na kogos gdzie mozna czesc jakies dorwac np. zaciski itp. Bardzo bym prosil o kontakt.


Pozdrawiam.

PostNapisane: 7 lut 2009, 16:41
przez Italiano
To że wyszedł bez problemu wcale nie musi znaczyć że i powraca/odbija dobrze. Osobiście bym zaczął jednak od zacisku...

PostNapisane: 8 lut 2009, 13:04
przez zenith839
Kup nowe uszczelki i wymień w środku. Inaczej kicha totalna

PostNapisane: 8 lut 2009, 19:08
przez marekmars
No tak pytanie tylko jak znalezc takie uszczelki albo gdzie ;]

Jesli macie jakiekolwiek zrodlo badz pomocne informacje gdzie moge nabyc takie uszczelki to bede wdzieczny ;]

PostNapisane: 18 lut 2009, 08:25
przez krasul
No dokladnie koniecznie rozebrac i zlozyc jeszcze raz, nie iwme moze sprobuj tym sprayem do zaciskow go potraktowac tak..na dobry poczatek :)a uszczelki dostaniesz w katowicach mysle ze bez problemu jak nie to damy rade najwyzej ja u sibeie zamowie i bedziemy slali :)

PostNapisane: 18 lut 2009, 17:36
przez zenith839
hmmm szukaj zestawu naprawczego AutoFren podejrzewam że powinny podejść od Mazdy MPV

PostNapisane: 18 lut 2009, 18:56
przez marekmars
Krasul jakbys dal rade zamowic to by bylo fajnie bo w w katowicach w mazdzie powiedzieli mi ze takiego auta w ogole nie ma i ze robie ich w balona.
w intercars znalazlem ale taki zestaw z uszczelkami 54 milimetry a tam chyba jest wiekszy tloczek. ale nie wiem dokladnie ile.

Jak masz mozliwosc to mow ile sie nalezy i gonimy. bo zmienilem klocki a kolo sie grzeje ;/

PostNapisane: 22 lut 2009, 23:19
przez zenith839
Nie szukaj części do 929 HD w Europie. Większość nie wie jak to wygląda

PostNapisane: 24 lut 2009, 09:54
przez marekmars
No wlasnie i w tym jest najwiekszy problem. Porazka totalna ;/

PostNapisane: 24 lut 2009, 11:39
przez krasul
napisalem ci na priva ale mysle ze trzeba ogolnie napisac, wiec koniecznie dokladne dane mam tu w Lodzi kilka zaprzyjaznionych firm ale zawsze zostaje mi Jarzebinowa(tamn jest meeega sklad z japoncami i maja tez nowe czesci) no nic czekam na info lacznie z wymiarami zeby wiesz babola nie strzelic.

PostNapisane: 24 lut 2009, 12:31
przez Globy
Tu znajdziesz wiele części w sensownych cenach, po negocjacji wysyłają do Polski => http://www.trademotion.com/partlocator/ ... eid=214264

PostNapisane: 26 mar 2009, 12:29
przez marekmars
Cholera w zaden sposob nie da sie znalezc tego repair kitu do przednich zaciskow.
Zaczynam miec powoli dosc ;/
Na dodatek nie mam pewnosci czy to aby sam zacisk trzyma czy nie jest to przypadkiem cos z pompa absu;/
Po kilkutygodniowych poszukiwaniach zestawu naprawczego wynik wynosi 0 :(
Nie ma co lekka porazka. Nawet na ebayu ni ma.

PostNapisane: 26 mar 2009, 17:14
przez Globy
Kup może cały stuff z używki w Polsce, stoją chyba dwie na Allegro. Jeśli nie ma na Trademotion, to znaczy raczej, że nie ma go w ofercie autoryzowanych, oryginalnych części.

PostNapisane: 26 mar 2009, 18:55
przez marekmars
W sumie znalazlem takie cos:
http://www.rockauto.com/dbphp/mak,MAZDA ... 04,Caliper

ale na pewno nie wysylaja do polski i tu jest problem.

Natomiast fajne ceny maja.

PostNapisane: 26 mar 2009, 22:17
przez zenith839
Są zestawy naprawcze za praktycznie grosze. A wysyłka do Polski około 70USD pocztą lotniczą. Więc nie jest źle

PostNapisane: 26 mar 2009, 23:41
przez Globy
Znajdziesz wiele firm tego typu => http://www.zakupyzusa.com/?pg=customs

PostNapisane: 27 mar 2009, 00:03
przez zenith839
Sprawy mają się tak. Współpracuję z pewną hurtownią w USA której szefem jest mój znajomy. Porozmawiam z nim na temat tego sklepu. Mógłbym przyjmować zamówienia na części u nas nie osiągalne do naszych Mazd. Im większa ilość przy zamówieniu tym niższe koszty przy przesyłkach. Części leciałyby razem z resztą towaru dla mojego sklepu więc koszty przy odprawach zdecydowanie niskie. Porozmawiam z moim znajomym co i jak. Ewentualne pytania co do cen etc kierować na PW.

PostNapisane: 27 mar 2009, 01:55
przez iten83
Kolego.
Nie napisałeś nic co sie dzieje przy i po odpowietrzeniu.
Bo ja tak miałem w ZASTAWIE 1100P.
chamowało mi kółko. okazło sie że był zapowietrzony chamulec.
Powodzonka.

PostNapisane: 27 mar 2009, 09:46
przez marekmars
hmmm moze sie myle ale zapowietrzenie ukladu raczej skutkuje brakiem hamulcow a nie ciaglym hamowaniem.
Odpowietrzane byly podcisnieniowo.

PostNapisane: 27 mar 2009, 10:48
przez moloyoung
Hej!

Ostatnio miałem podobny przypadek w mojej Milence. Lewe przednie koło tak się blokowało, że co kilka kilometrów musiałem zatrzymać auto i poczekać aż trochę ostygnie, żeby móc ruszyć dalej. Blokowanie odczuwalne było drganiami na kierownicy, znoszeniem auta w lewo i gorącą całą felgą.
Zdjąłem zacisk, pod uszczelki tłoczków najpierw prysnąłem WD40 (CX80), trochę nim potrząsłem, żeby penetrator wewnątrz uszczelki rozprowadził się na całym obwodzie tłoczków i po chwili (po odkręceniu korka od zbiorniczka płynu hamulcowego) wbiłem tłoczki delikatnie do środka za pomocą młotka i drewnianego kołeczka. Po rozruszaniu tłoczków pod uszczelki nalałem płynu hamulcowego za pomocą strzykawki i złożyłem wsio do kupy (prowadniczki zacisku wyczyściłem i dałem nowy smar).
Jeżdżę trzeci tydzień i koło zimne, nic nie ściąga i nie blokuje.
Przymierzam się natomiast do wymiany klocków bo stare już cienko piszczą.
Powodzonka.

Edit: Marek – teraz doczytałem, że Twój tłoczek chodzi dobrze, więc moja recepta nie pomoże. Myślę, że problem tkwi w pompie (tylko czy ona ma cztery sekcje? bo jeśli dwie to powinno blokować dwa koła naraz), lub zatkany jest przewód od pompy do tłoczka (wymieniłeś tylko końcówkę gumową czy cały przewód od pompy?)
Innych przyczyn bym się nie doszukiwał bo to przecież prosty układ i nic więcej tam nie ma. Nie przypuszczam, żeby miał związek ewentualnie uszkodzony układ ABS ale głowy uciąć nie dam.
PZDR