Strona 1 z 1

Hold... silnik przestał pracować

PostNapisane: 28 lis 2007, 18:52
przez lpegaz
szukam pomocy otoz pojechalem na impreze do rodzinki swoja MAZDA zaparkowalem idealnie. po powrocie probowalem odpalic autko i nic krecilo ale juz nie odpalilo na desce wyswietlila napis HOLD i to byl koniec mazdy jezeli ktos wie lub mial cos podobnego u siebie zeby poradzil mi cos

PostNapisane: 28 lis 2007, 21:01
przez lpegaz
moze ktos zna jakis namiar na elektryka samochodowego z Lubina Legnicy Polkowic. jak sadze musi podlaczyc skaner

PostNapisane: 30 lis 2007, 19:35
przez lpegaz
normalnie nie mam pojecia

Re: Hold... silnik przestał pracować

PostNapisane: 1 gru 2007, 02:11
przez lpegaz
jednak problem dalej istnieje mostkowalem GND i TEN nic mi nie wyswietla zadnego ko0du bledu

PostNapisane: 1 gru 2007, 14:22
przez lpegaz
SZUKAM ORGINALNEGO RADIA DLA SWOJEJ MADZI, MASKOWNICY GLOSNIKA LEWYCH DZRZWI I PARU DETALI MA MOZE KTOS ZBEDNE CZESCI

PostNapisane: 1 gru 2007, 19:20
przez voytecku
lpegaz napisał(a):SZUKAM ORGINALNEGO RADIA DLA SWOJEJ MADZI, MASKOWNICY GLOSNIKA LEWYCH DZRZWI I PARU DETALI MA MOZE KTOS ZBEDNE CZESCI

wyslalem Ci maila.

Pozdrawiam,
voytecku.

Re: Hold... silnik przestał pracować.–

PostNapisane: 2 gru 2007, 22:22
przez lpegaz
dodatkowo jakis przekaznik przy skrzyni biegów mi pstryka przy wlaczeniu zaplonu CZY TO JEST NORMALNE ? widze ze nikt nie orietuje sie czy w skrzyni jest wylacznik odciecia zaplonu ( automat)

PostNapisane: 9 gru 2007, 12:21
przez Italiano
lpegaz napisał(a):widze ze nikt nie orietuje sie czy w skrzyni jest wylacznik odciecia zaplonu ( automat)

Wszystkie automaty mają....może nie przekaźnik, ale zasada działania jest taka że możesz odpalić tylko na P i N. Także po części steruje zapłonem, może w 929 jest to rozwiązane na zasadzie przekaźnika.

PostNapisane: 10 gru 2007, 23:41
przez piotrek929
możliwośc zapłonu uruchamia Shifter przy pomocy cięgna które idzie do stacyjki, natomiast przy Shifterze znajduje sie blokada elektromagnetyczna Shiftera, która umożliwa jego przesuwanie po wciśnieciu hamulców.ona pracuje głośno i ją slychac przy skrzyni. może masz zrobione jakieś odcięcie na czujniku położenia wału, albo czujnika biegu jałowego, albo czujnika prędkości, wszystkie znajdują się chyba na skrzyni, być może odcięcie któregoś z nich unieruchamia silnik( tak zazwyczaj jest z czujnikiem położenia wału). a jeżeli czujnik ten nalezy do obwodów elektrycznych skrzyni to wyświetla się HOLD – problem elektryczny skrzyni.

PostNapisane: 11 gru 2007, 00:21
przez piotrek929
właśnie przeczytałem schemat elektryczny skrzyni, masz tam dokladnie trzy czujniki
1.Wehicle speedometer sensor – (top left of transm.)
2.Wehicle speed sensor – (left rear of transm.)
3.Wehicle speed pulse generator – (front left of transm.)
jest jeszcze czujnik temperatury oleju w skrzyni, oraz jakiś czujnik w osprzęcie skrzyni ale znajdujący sie przy silniku.

w nawiasie napisalem gdzie sie czujniki znajdują na skrzyni, sprawdz kabelki i zobacz czy nie masz zrobionego przerwania na któryms przewodzie od któregos czujnika. takie By-passy zakladają spece od od robienia odcięć.

na przerwanie któregoś z przewodów lub uszkodzenie jakiegos czujnika wskazuje migający HOLD. a ten odgłos przekaźnika to nie wiem skąd, u mnie nie ma takich. ( mam nadzieje ze to ten patent z odcięciem)

powodzenia

http://929.sentia.ru/english.htm

Juz dziala Madzia

PostNapisane: 15 gru 2007, 17:03
przez lpegaz
Madzia juz dziala :) :) :) :) :) <piwo>
tak wiec wyszlo ze skrzynia biegów ma wplyw na zaplon w 929HD ,sa zamontowane czujniki jeden z nich padl mi przy okazji dziekuje PIOTREK929 za podpowiedz

PostNapisane: 22 sie 2008, 19:32
przez lpegaz
A i jeszcze jedno jezeli odepniecie akumulator i wymieniacie jakies czesci typu alternator itd. to niekiedy zdarza sie ze auto nie odpali pojawi sie kontrolka HOLD pulsująca wlaczcie zaplon i poczekajcie minute auto sie uzbroi tz komputer i kontrolka zgasnie samoczynnie. I po sprawie . Pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia

PostNapisane: 24 sie 2008, 15:14
przez zenith839
Dwie rzeczy. Autko musisz zapalać przy skrzyni na biegu parkowym P. Funkcja HOLD której przycisk masz przy lewarku od skrzyni musi być wyłączona inaczej też nie zapalisz. A HOLD służy do ograniczenia biegów w skrzyni bardzo przydatne przy jeździe w korku lub pod górę.

PostNapisane: 24 sie 2008, 20:24
przez piotrek929
Ciesze sie że pomogłem, to już druga mazda 929 którą pomogłem naprawić :)

PostNapisane: 7 wrz 2008, 19:13
przez daveds
piotrek929 moze ty pomozesz mi w moim temacie zobacz i napisz z gory dzia pozdrawiam