MAZDA 929 HD `93 – 3.0 V6 24V DOHC AUTOMAT
Ok jeszcze jedno pytanie na PB mam 1,5 tys obrotów na biegu P z tego co wiem powinny byc w okolicy 600 co z tym zrobic ?
Piotrek (lub inny urzytkownik) czy wiesz moze gdzie mozna dostac uszczelki pod dekle zaworowe, zimering (czy jak to sie tam nazywa) i najwazniejsze dla mnie chyba zinenblocki czy jakos tak i tuleje rozne do przedniego zawieszenia ?
Czy ktoś z was posiada może PDF z dokumentacją do tej mazdy albo książkę serwisową ?
Piotrek (lub inny urzytkownik) czy wiesz moze gdzie mozna dostac uszczelki pod dekle zaworowe, zimering (czy jak to sie tam nazywa) i najwazniejsze dla mnie chyba zinenblocki czy jakos tak i tuleje rozne do przedniego zawieszenia ?
Czy ktoś z was posiada może PDF z dokumentacją do tej mazdy albo książkę serwisową ?
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
dekle zaworowe można uszczelnić na tych samych uszczelkach, używając dobrego siliconu – ja używam firmy Pro Seal ,BLUE VTR low voltage 315 stopni, simering ale czego, wału, wałków rozrządu- chodzi o uszczelnienie do silnika ? cały zestaw uszczelek od głowic w góre, kosztuje około 600 zł, wiec jeśli masz wiecej rzeczy do uszcelnienia to kup cały set, wychodzi taniej.
SILENTBLOCKI – to są tuleje metalowo gumowo w wachaczach, poniżej masz linka
przednie zawieszenie
http://skocz.pl/dumi
tylne zawieszenie
http://skocz.pl/dumj
zapisz sobie te obrazki.
a tuleje można tanio dorobić, nawet jak są teoretycznie nierozbieralne
EDIT BY MOD: Skróciłem linki...starajcie sie proszę o wklejanie skróconych linków .
SILENTBLOCKI – to są tuleje metalowo gumowo w wachaczach, poniżej masz linka
przednie zawieszenie
http://skocz.pl/dumi
tylne zawieszenie
http://skocz.pl/dumj
zapisz sobie te obrazki.
a tuleje można tanio dorobić, nawet jak są teoretycznie nierozbieralne
EDIT BY MOD: Skróciłem linki...starajcie sie proszę o wklejanie skróconych linków .
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Swieci mi caly czas kontrolka od abs-u jak, gdzie i co zrobic zeby sprawdzic czujniki, przeczyscic je czy co tam sie z nimi robi.
Prosze o odpowiedz jak sie z tym uporac.
p.s. ABS mi nie dzialaja byl moment kilka tygodni temu ze kontrolka zgasla i wyczowalem ABS przy hamowaniu, niestety kontrolka po zapaleniu silnika i ruszeniu do przodu zapala sie i nie dzialaja na 100% absy.
Piotrze co o tym sadzisz ?
Prosze o odpowiedz jak sie z tym uporac.
p.s. ABS mi nie dzialaja byl moment kilka tygodni temu ze kontrolka zgasla i wyczowalem ABS przy hamowaniu, niestety kontrolka po zapaleniu silnika i ruszeniu do przodu zapala sie i nie dzialaja na 100% absy.
Piotrze co o tym sadzisz ?
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Raszid napisał(a):Swieci mi caly czas kontrolka od abs-u jak, gdzie i co zrobic zeby sprawdzic czujniki, przeczyscic je czy co tam sie z nimi robi.
Moze podpiac do komputera, zeby odczytac kody bledow?
Raszid napisał(a):p.s. ABS mi nie dzialaja byl moment kilka tygodni temu ze kontrolka zgasla i wyczowalem ABS przy hamowaniu, niestety kontrolka po zapaleniu silnika i ruszeniu do przodu zapala sie i nie dzialaja na 100% absy.
Na poczatek moze sprobuj przeczyscic jakos czujniki przy kazdym kole. Moze ktorys styk nie kontaktuje i przez to nie dziala caly system. Chociaz skoro to jest 4W, to powinno dzialac niezaleznie, ale moze sie myle.
Zrob reset komputera i pojezdzij troche. Moze trzeba usunac te informacje ze stosu i bedzie dobrze (
przynajmniej chwilowo )
Pozdrawiam,
voytecku.
sprawdź poziom płynu hamulcowego, może pompa ABS jest zapowietrzona, czort wie.
ale takie historie typu "pojawiam sie i znmikam" to raczej sprawa gdzieś nadszarpniętego lub nie kontaktującego przewodu abs.
ja bym znalazł końcówki przewodów( gdzies gdzie sygnał y sa wprowadzane do sterownika), wypizałbym pokolei przewody i omomierzem sprawdziłbym czy zmienia sie oporność gdy zakręcisz powoli odpowiednim kołem . tam są zwykłe czujniki halla i z tego co pamietam to zmienia im sie rónież oporność przy zmianie indukcyjnoiści.( czy jakoś tak)
ale takie historie typu "pojawiam sie i znmikam" to raczej sprawa gdzieś nadszarpniętego lub nie kontaktującego przewodu abs.
ja bym znalazł końcówki przewodów( gdzies gdzie sygnał y sa wprowadzane do sterownika), wypizałbym pokolei przewody i omomierzem sprawdziłbym czy zmienia sie oporność gdy zakręcisz powoli odpowiednim kołem . tam są zwykłe czujniki halla i z tego co pamietam to zmienia im sie rónież oporność przy zmianie indukcyjnoiści.( czy jakoś tak)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Jak zrobic reset komputera ?
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Ściągasz klemę z akumulatora, wciskach hamulec na 20 sekund, zakladasz klemę i już.
Tym się nie sugeruj – różnie może zadziałać zawór w instalacji gazowej, różne moze być też ciśnienie na stacji (zauważ, że na markowych stacjach najczęściej zbiorniki gazu są gdzieś daleko, a na prywatnych praktycznie tankujesz prosto ze zbiornika).
Raszid napisał(a):na orlenie zatankowalem po przejechaniu 50km za 11zl a dzien wczesniej po przejechaniu 30km na innej stacji (prywatne LPG) weszlo 10 litrow czyli ok 18zl !
Tym się nie sugeruj – różnie może zadziałać zawór w instalacji gazowej, różne moze być też ciśnienie na stacji (zauważ, że na markowych stacjach najczęściej zbiorniki gazu są gdzieś daleko, a na prywatnych praktycznie tankujesz prosto ze zbiornika).
Tym się nie sugeruj – różnie może zadziałać zawór w instalacji gazowej, różne moze być też ciśnienie na stacji (zauważ, że na markowych stacjach najczęściej zbiorniki gazu są gdzieś daleko, a na prywatnych praktycznie tankujesz prosto ze zbiornika).
Zawor mi nie dziala wiec wchodzi zawsze na maxa az stanie licznik w tankshteli
Ale dziwnie pali mi ten wozek dzis np 12L na 100KM a czasem 15 czy 17 (oczywiscie wszystko to trasa) po miescie nawet nie chcecie wiedziec
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
ja najmniej zyzylem 10L LPG, w trasie, pusty, z tempomatem , ustawione 90km
a jak jechalem z bagazami i rodziną nad morze i wyprzedzałem większość ludzi to też miałem srednią 16 L LPG
a jak jechalem z bagazami i rodziną nad morze i wyprzedzałem większość ludzi to też miałem srednią 16 L LPG
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
no ten pasek z napinaczem i rolkami to zły przyklad, bo w 929 jest silnik DOHC 24 zawory, i pasek jest dłuższy.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
piotrek929 napisał(a):no ten pasek z napinaczem i rolkami to zły przyklad, bo w 929 jest silnik DOHC 24 zawory, i pasek jest dłuższy
Wlasnie, ze dobry
Ten sam sprzedawca ma pasek z rolkami do mazdy Raszida za 99$.
Pozdrawiam,
voytecku.
Myślę ze ten duzy drogi zestaw jest wporzadku cena jest jak na moj gust bardzo dobra bo to jest komplet z tego co widze do caleggo silnika od miski olejowej w gore.
A teraz pytanie za 100 pkt. bo szukam i szukam i szukam ale znalazlem tylko czesc, czesci
mianowicie
tuleje dolnego wahacza znalazlem i zakupilem i teraz czy ktos pomoze znalesc czesci z ponizszego zdjecia:
czyli wykluczamy 4 a i 3 tez odpada dostepna jest w polsce ok 1000zl za sztuke a na ebayu znalazlem za 1000zl 2 szt. + przesylka z 50$, ale narazie postaram sie nie kupowac
i czy galki mozna z czegos innego dopasowac np, z jakiejs terenowki czu one sa wogole wymienialne ?
A teraz pytanie za 100 pkt. bo szukam i szukam i szukam ale znalazlem tylko czesc, czesci
mianowicie
tuleje dolnego wahacza znalazlem i zakupilem i teraz czy ktos pomoze znalesc czesci z ponizszego zdjecia:
czyli wykluczamy 4 a i 3 tez odpada dostepna jest w polsce ok 1000zl za sztuke a na ebayu znalazlem za 1000zl 2 szt. + przesylka z 50$, ale narazie postaram sie nie kupowac
i czy galki mozna z czegos innego dopasowac np, z jakiejs terenowki czu one sa wogole wymienialne ?
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
BLOS w instalacji gazowej w mazdzie 929
Polecam wszystkim nie tylko z 929 przerobienie instalacji podcisnieniowej z miksera na BLOSA
zalety:
– większe osiągi na LPG
– łatwa i szybka instalacja
– łatwa regulacja
– mniejsze spalanie LPG (to teoria jeszcze nie zdążyłem dobrze przetestowac ale zapewniam ze podam wyniki)
– niewielka cena 305zł na allegro + wysyłka + instalacja (ja instalowałem sam wiec kosztów instalacji nie ponosiłem)
– o wiele lepsza praca na PB [np. przy odpalaniu] (brak oporu powietrza przez mikser i klape antywybuchową)
– płynniejsze przejście z PB na LPG bez skoku obrotów
wady:
– jeszcze nie stwierdziłem
Sposób instalacji w 929 i pewnie wszystkich innych na wtrysku (nie wiem jak to sie ma do gażników bo mnie to nie interesowało)
FILTR POWIETRZE ---> RURA DOLOTOWA ---> BLOS ---> RURA DOLOTOWA ---> SILNIK
REDUKTOR:
Odkręcic śrubę od membrany na maxa
BLOS: posiada 2 sruby MAŁA –> wolne obroty (jałowe) DUŻA –> Wysokie obroty, oraz czerwoną śrubę do regulacji dolotu powietrza na jałowych obrotach
śrubę większą zewnętrzna wkręcic na maxa i wykręcić 2,5 obrotu
śrubę mniejszą wewnetrzna wkrecic na maxa i wykręcić 1,5 obrotu
Odpalić silnik przejsc na gaz i regulować odpowiednio małą srubą do uzyskania odpowiednich obrotów (okolice 1000 RPM)
Oczywiście aby uzyskać najlepsze wyniki nie obedzie sie bez analizatora:
Mozliwie najmniejsza dawka CO i największa CO2
To tyle z mojego doświadczenia...
Uwierzcie mi moja madzia z BLOSem chodzi lepiej na LPG niż na PB .... niewiarygodne ?! a jednak !
Polecam wszystkim nie tylko z 929 przerobienie instalacji podcisnieniowej z miksera na BLOSA
zalety:
– większe osiągi na LPG
– łatwa i szybka instalacja
– łatwa regulacja
– mniejsze spalanie LPG (to teoria jeszcze nie zdążyłem dobrze przetestowac ale zapewniam ze podam wyniki)
– niewielka cena 305zł na allegro + wysyłka + instalacja (ja instalowałem sam wiec kosztów instalacji nie ponosiłem)
– o wiele lepsza praca na PB [np. przy odpalaniu] (brak oporu powietrza przez mikser i klape antywybuchową)
– płynniejsze przejście z PB na LPG bez skoku obrotów
wady:
– jeszcze nie stwierdziłem
Sposób instalacji w 929 i pewnie wszystkich innych na wtrysku (nie wiem jak to sie ma do gażników bo mnie to nie interesowało)
FILTR POWIETRZE ---> RURA DOLOTOWA ---> BLOS ---> RURA DOLOTOWA ---> SILNIK
REDUKTOR:
Odkręcic śrubę od membrany na maxa
BLOS: posiada 2 sruby MAŁA –> wolne obroty (jałowe) DUŻA –> Wysokie obroty, oraz czerwoną śrubę do regulacji dolotu powietrza na jałowych obrotach
śrubę większą zewnętrzna wkręcic na maxa i wykręcić 2,5 obrotu
śrubę mniejszą wewnetrzna wkrecic na maxa i wykręcić 1,5 obrotu
Odpalić silnik przejsc na gaz i regulować odpowiednio małą srubą do uzyskania odpowiednich obrotów (okolice 1000 RPM)
Oczywiście aby uzyskać najlepsze wyniki nie obedzie sie bez analizatora:
Mozliwie najmniejsza dawka CO i największa CO2
To tyle z mojego doświadczenia...
Uwierzcie mi moja madzia z BLOSem chodzi lepiej na LPG niż na PB .... niewiarygodne ?! a jednak !
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
KRZYCH.C4, załóz odrębny temat
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
KRZYCH.C4 napisał(a):Po zczytaniu błądow
Gdzie to robiles?
KRZYCH.C4 napisał(a):jest czujnik predkośći
pewnie czujnik predkosci w skrzyni i teraz sterownik skrzyni nie wie, ze ma wrzucic czwarty bieg.
Pozdrawiam,
voytecku.
Osobiście prosiłbym o umieszczanie tutaj wątków dotyczących MAZD 929, sprawy techniczne, mechaniczne, tuning etc... dziekuję !
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
u mnie jak poleciał czujnik predkości, to skrzynia wejszła w tryb awaryjny, właśnie bez 4 biegu, właściwie tylko 2 i 3, albo nawet samo 3 , i mrygała kontrolka "HOLD"
Rashit, ups Raszid, oczywiście, właśnie jestesmy w dziale 929
Rashit, ups Raszid, oczywiście, właśnie jestesmy w dziale 929
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
U mnie 4 bieg nie chodzil ani kontrolka HOLD nie swiecila, okazalo sie ze pod kolumna kierownicy był spalony jakis bezpiecznik, po którego wymianie skrzynia chodzi jak ta lala
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości