jutro zmieniam tarcze, ale na jednej nie ma wianka ABS ( taka promocja) i trzeba nabić ten ze starej tarczy.
czy ktoś juz robił taki motyw? jak zdjąć stary wianek? wykonany jest chyba z aluminium a tarcza wiadomo z tarczy
co prawda mam koncepcję jak to zrobić, ale wolę oprzeć sie na doświadczeniach, mam tylko dwie próby
pozdrawiam, prosze o w miare pilne odpowiedzi.
Wymiana tarcz hamulcowych
Strona 1 z 1
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
A to wianek nie jest na piaście? U mnie w X9 napewno go nie było na tarczy. I raczej sie jeszcze z tym nie spotkałem żeby był na tarczy .
W oczekiwaniu na nowy podpis...
a u mnie tarcza jest tak wykonana że służy jednocześnie jako piasta, i gdy odkręcasz tą dużą śube co znajduje sie w otworzez felgi, to zdejmujesz tarcze, razem z prasowanym w nią łożyskiem i nabitym wiankiem ABS..
Ostatnio edytowano 6 maja 2007, 14:04 przez piotrek929, łącznie edytowano 2 razy
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
piotrek929 napisał(a):to zdejmujesz tarcze, razem z prasowanym w nią łożyskiem i nabitym wiankiem ABS..
O jezuuuu...ale wynalazek, no tu ci mogą pomóc tylko posiadacze takiej mazdy jak twoja....może już ktoś to robił.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
spoko, juz rozkminiłem jak zdjąć wianek, najpierw trzeba wybić szpilki z tarczy i potem przez otwory na szpilki pukać sobie w wianeczek az zejdzie
gorzej z odzyskaniem łożyska, wprasowuje się je naciskając na jego zewnętrzny pierścień, natomiast zeby go wyjąć trzeba bić po wewnetrznym co nieuchronnie doprowadzi do jego zniszczenia.
wczoraj byłem u tokarza który stoczy na tokarce tarczę w ten sposób żebym mogł wyprasować te łożyska naciskając zewnętzrny pierścień, jedno łożysko kosztuje 300 zł w tym smutnym jak p**da mieście., a te któe mam w tarczach maja przejechane 30 kkm, szkoda ze wtedy nie zmienilem tarcz razem z łożyskami.
gorzej z odzyskaniem łożyska, wprasowuje się je naciskając na jego zewnętrzny pierścień, natomiast zeby go wyjąć trzeba bić po wewnetrznym co nieuchronnie doprowadzi do jego zniszczenia.
wczoraj byłem u tokarza który stoczy na tokarce tarczę w ten sposób żebym mogł wyprasować te łożyska naciskając zewnętzrny pierścień, jedno łożysko kosztuje 300 zł w tym smutnym jak p**da mieście., a te któe mam w tarczach maja przejechane 30 kkm, szkoda ze wtedy nie zmienilem tarcz razem z łożyskami.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości