Strona 2 z 2

PostNapisane: 13 lip 2006, 16:07
przez Reagan
MarioM95 napisał(a):Zapaliła sie w momencie gdy z P przeszedłem na D. Paliła się cały czas nie mrugała.
Rzeczywiście nie miałem 4 jechał na 1, 2 i 3, ale jak stanąłem i zgasiłem (poszedłem po córke do przedszkola) a później odpaliłem i na D wrzuciłem to już sie nie paliła do końca dnia i przerzucał normalnie.


A może poprostu wcisnąłeś przycisk HOLD :P

Kto robił skrzynie (jaka firma)? Tak z ciekawości :)

PostNapisane: 14 lip 2006, 08:02
przez Italiano
MarioM95 napisał(a):A nie obawiac się że zapali się samochód ?

Maa..nie grzeje sie na tyle żeby sie miało zapalić :]

PostNapisane: 14 lip 2006, 08:09
przez MarioM95
Do Regan

A może i tak mogło być!

Dzięki ci za zainteresowanie moimi obawami!

W tej chwili nie mam dokumentów ale jak spojrze to podam.

PostNapisane: 14 lip 2006, 08:11
przez MarioM95
Italiano napisał(a):
MarioM95 napisał(a):A nie obawiac się że zapali się samochód ?

Maa..nie grzeje sie na tyle żeby sie miało zapalić :]



U mnie jst bardzo gorące

PostNapisane: 14 lip 2006, 10:53
przez MarioM95
A jeszcze jedna kwestia, wyczytałem na stronie klubowej odnośnie użytkowania skrzyni ASB, że jeżdżąc po mieście zalecane jest stosowanie HOLD-u, obniża zużycie paliwa, bo nie włączny jest nadbieg.

Moje pytanie jako laika w tej dziedzinie jest następujące : czy to prawda?

PostNapisane: 14 lip 2006, 11:34
przez Reagan
MarioM95 napisał(a):czy to prawda?



Jadąc na D przy ok. 50 km/h wrzuca 4 bieg a obroty spadają do ok. 1.5 obr/min i wtedy podobno wzrasta zużycie paliwa. Czy tak jest naprawde to nie sprawdzałem i nie mam zamiaru.
Jeśli jadę nie szybciej niż 60 km/h to mam S lub D+hold.
Hold wciskamy bez gazu. D+hold – rusza z drugiego biegu.

Wiecej o automatach:

http://www.automat.pl/news.php

PostNapisane: 14 lip 2006, 12:36
przez Puhcio
Na stronie klubowej nie jest to tak doklanie opisane.

Reagan napisał(a):A może poprostu wcisnąłeś przycisk HOLD


MarioM95 napisał(a):Rzeczywiście nie miałem 4 jechał na 1, 2 i 3,


To sie wyklucza. D + HOLD MASZ TYLKO I WYLACZNIE 3 BIEG ... rusza z 2 i zaraz prelacza na 3.
Jazda na D + HOLD po miescie to bezsens. Lepiej juz na S + HOLD, lub na samym S.

Reagan napisał(a):wtedy podobno wzrasta zużycie paliwa


Paliwa moze nie, bo obroty sa niskie, ale skrzyni tak ...

MarioM95 napisał(a):Wczoraj po raz drugi tankowałem i wyszło mi 15 l po mieście z klimą.


Ja zamykalem sie w max 12l po miescie, na D (nie ruszalem nic skrzni, wybierak na D i caly czas tak jezdzilem), klima – ustawiona na ECO.

PostNapisane: 14 lip 2006, 12:44
przez MarioM95
Dzięki Puhcio!, dzieki Wam wszystkim !

Od tych informacji to już mi czaszka zaczyna dymić!


A jeszcze jedno przycisk HOLD włączmy tylko jak auto stoi czy w czasie jazdy też można go wcisnąć?

PostNapisane: 14 lip 2006, 13:12
przez Reagan
MarioM95 napisał(a):A jeszcze jedno przycisk HOLD włączmy tylko jak auto stoi czy w czasie jazdy też można go wcisnąć


jest to wszystko tu http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/hold.php

D i S można oby nie przekręcić obrotomierza na czerwone
L – nie można trzeba się zatrzymać.

MarioM95 napisał(a):Od tych informacji to już mi czaszka zaczyna dymić


To dopiero początek <lol>

PostNapisane: 14 lip 2006, 20:48
przez Globy
Alo,

troche objezdzilem automatyczne skrzynie i dorzuce swoje 3 grosze ;)

Rozkład biegów:
bez HOLD'a:
pozycja D: 1 2 3 4
pozycja S: 1 2 3
pozycja L: 1 2

z HOLD'em:
pozycja D: 2 (jak obroty za bardzo spadna) 3
pozycja S: 2
pozycja L: 1

z O/D Off:
pozycja D: 1 2 3
pozycja 2: 1 2
pozycja 1: 1

Pawle, wybacz, ale cytat ze strony klubowej reprezentuje dokladnie to, co napisales w poscie (dorzucilem rozpiske dla prostszych skrzyn z ukladem odlaczania nadbiegu, bo takowym wlasnie jest "czworka" w naszych automatach). Mowiac po polsku, Hold blokuje przedostatni dostepny bieg na danej pozycji wybieraka skrzyni.

Jesli chodzi o uzywanie go w miescie, wiele zalezy od mocy auta. Jezdzac FS-em dosyc ciezko bylo mi sprawnie poruszac sie na klasycznym drive'ie, bowiem redukcja z 4. i zmiana pasa zajmowala sporo czasu, dlatego podczas jazdy po miejskich arteriach warto zblokowac sobie trzeci bieg (Hold + D). Inna sprawa jest odwieczny konflikt pasjonatow ekonomicznej jazdy – czy stosowac najwyzsze biegi, czy tez uwierzyc bardziej teoretycznym zalozeniom, ze silnik na najwyzszych przelozeniach sie meczy (niskie obroty) i potrzebuje wiecej paliwa. W kazdym razie Hold mozna wlaczac sobie w kazdym momencie (moze poza pedzeniem z predkosciami powyzej 100 mil/h)... Nalezy pamietac tez, zeby nigdy nie przelaczac na luz podczas jazdy oraz podczas krotkich postojow – swiatla – nie nadwyrezac skrzyni ciaglym przelaczaniem D-P-D. Ja uzywam recznego, dzieki czemu nie oslepiam stopem tych z tylu ;)

Jazda z Holdem po miescie nie jest grozna dla skrzyni, bowiem nie sa osiagane dlugotrwale wysokie predkosci obrotowe. Stwierdzenie GreGa odnosilo sie bardziej do podrozy pozamiejskich, gdzie czesto dla utrzymania dynamiki jazdy zdarza sie przy duzych predkosciach blokowac 3. bieg. Ulatwia to znacznie sprawne wyprzedzanie, szczegolnie w modelach, gdzie automat zabil pewna czesc potrzebnej mocy, ale prowadzi do przegrzewania sie skrzyni, niewyposazonej w dodatkowe chlodnice oleju (ktore nomen omen czesto zaklada sie do aut importowanych do naszego kraju). Tak ja rozumuje na dzien dzisiejszy :P

Re: Gdzie serwisujecie swoje autka

PostNapisane: 8 gru 2015, 00:48
przez Kuki6996
Hej wszystkim forumowiczom . Pytanie do kolegów z Wielkopolski . Szukam jakiegoś dobrego warsztatu w Pyrlandii . Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)

PostNapisane: 8 gru 2015, 17:19
przez Piotr_
Napisz najpierw skąd jesteś, bo pyrlandia duża jest ;)

Re: Gdzie serwisujecie swoje autka

PostNapisane: 8 gru 2015, 21:25
przez Kuki6996
Najlepiej okolice Gniezna . Ale ja jestem w każdym zakątku :) Jeśli znajdziecie mi kogoś zajebiaszczego to zrobię wszystko by tam być ale najlepiej jak najbliżej czyli \Poznań , Gniezno/

PostNapisane: 8 gru 2015, 22:46
przez Piotr_
Piotr Sobański :)
Poszukaj na forum.

Re: Gdzie serwisujecie swoje autka

PostNapisane: 20 mar 2018, 13:35
przez easy_rider
Odświeżam temat. Gdzie pojechać z X9 na diagnostykę braku zapłonu na jednym cylindrze? Najlepiej w warszawie. Warsztatu AutoJaksa proszę nie wymieniać, mam złe doświadczenia.

PostNapisane: 21 mar 2018, 23:02
przez radar88
A na którym wiesz może ?? I podstawowe pytanie, masz LPG ??

PostNapisane: 22 mar 2018, 11:45
przez easy_rider
na cyl 2 i 4 na benzynie. Oraz tylko na 4 na gazie

Re: Gdzie serwisujecie swoje autka

PostNapisane: 10 maja 2018, 10:50
przez xedosprzemek
Poszukiwany dobry mechanik do wymiany rozrządu uszczelek itp. Okolice Ostrołęki Xedos 9 2.0