Gdzie serwisujecie swoje autka

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Reagan » 13 lip 2006, 15:07

MarioM95 napisał(a):Zapaliła sie w momencie gdy z P przeszedłem na D. Paliła się cały czas nie mrugała.
Rzeczywiście nie miałem 4 jechał na 1, 2 i 3, ale jak stanąłem i zgasiłem (poszedłem po córke do przedszkola) a później odpaliłem i na D wrzuciłem to już sie nie paliła do końca dnia i przerzucał normalnie.


A może poprostu wcisnąłeś przycisk HOLD :P

Kto robił skrzynie (jaka firma)? Tak z ciekawości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Italiano » 14 lip 2006, 07:02

MarioM95 napisał(a):A nie obawiac się że zapali się samochód ?

Maa..nie grzeje sie na tyle żeby sie miało zapalić :]
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez MarioM95 » 14 lip 2006, 07:09

Do Regan

A może i tak mogło być!

Dzięki ci za zainteresowanie moimi obawami!

W tej chwili nie mam dokumentów ale jak spojrze to podam.
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 14:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez MarioM95 » 14 lip 2006, 07:11

Italiano napisał(a):
MarioM95 napisał(a):A nie obawiac się że zapali się samochód ?

Maa..nie grzeje sie na tyle żeby sie miało zapalić :]



U mnie jst bardzo gorące
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 14:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez MarioM95 » 14 lip 2006, 09:53

A jeszcze jedna kwestia, wyczytałem na stronie klubowej odnośnie użytkowania skrzyni ASB, że jeżdżąc po mieście zalecane jest stosowanie HOLD-u, obniża zużycie paliwa, bo nie włączny jest nadbieg.

Moje pytanie jako laika w tej dziedzinie jest następujące : czy to prawda?
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 14:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez Reagan » 14 lip 2006, 10:34

MarioM95 napisał(a):czy to prawda?



Jadąc na D przy ok. 50 km/h wrzuca 4 bieg a obroty spadają do ok. 1.5 obr/min i wtedy podobno wzrasta zużycie paliwa. Czy tak jest naprawde to nie sprawdzałem i nie mam zamiaru.
Jeśli jadę nie szybciej niż 60 km/h to mam S lub D+hold.
Hold wciskamy bez gazu. D+hold – rusza z drugiego biegu.

Wiecej o automatach:

http://www.automat.pl/news.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Puhcio » 14 lip 2006, 11:36

Na stronie klubowej nie jest to tak doklanie opisane.

Reagan napisał(a):A może poprostu wcisnąłeś przycisk HOLD


MarioM95 napisał(a):Rzeczywiście nie miałem 4 jechał na 1, 2 i 3,


To sie wyklucza. D + HOLD MASZ TYLKO I WYLACZNIE 3 BIEG ... rusza z 2 i zaraz prelacza na 3.
Jazda na D + HOLD po miescie to bezsens. Lepiej juz na S + HOLD, lub na samym S.

Reagan napisał(a):wtedy podobno wzrasta zużycie paliwa


Paliwa moze nie, bo obroty sa niskie, ale skrzyni tak ...

MarioM95 napisał(a):Wczoraj po raz drugi tankowałem i wyszło mi 15 l po mieście z klimą.


Ja zamykalem sie w max 12l po miescie, na D (nie ruszalem nic skrzni, wybierak na D i caly czas tak jezdzilem), klima – ustawiona na ECO.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MarioM95 » 14 lip 2006, 11:44

Dzięki Puhcio!, dzieki Wam wszystkim !

Od tych informacji to już mi czaszka zaczyna dymić!


A jeszcze jedno przycisk HOLD włączmy tylko jak auto stoi czy w czasie jazdy też można go wcisnąć?
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 14:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez Reagan » 14 lip 2006, 12:12

MarioM95 napisał(a):A jeszcze jedno przycisk HOLD włączmy tylko jak auto stoi czy w czasie jazdy też można go wcisnąć


jest to wszystko tu http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/hold.php

D i S można oby nie przekręcić obrotomierza na czerwone
L – nie można trzeba się zatrzymać.

MarioM95 napisał(a):Od tych informacji to już mi czaszka zaczyna dymić


To dopiero początek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Globy » 14 lip 2006, 19:48

Alo,

troche objezdzilem automatyczne skrzynie i dorzuce swoje 3 grosze ;)

Rozkład biegów:
bez HOLD'a:
pozycja D: 1 2 3 4
pozycja S: 1 2 3
pozycja L: 1 2

z HOLD'em:
pozycja D: 2 (jak obroty za bardzo spadna) 3
pozycja S: 2
pozycja L: 1

z O/D Off:
pozycja D: 1 2 3
pozycja 2: 1 2
pozycja 1: 1

Pawle, wybacz, ale cytat ze strony klubowej reprezentuje dokladnie to, co napisales w poscie (dorzucilem rozpiske dla prostszych skrzyn z ukladem odlaczania nadbiegu, bo takowym wlasnie jest "czworka" w naszych automatach). Mowiac po polsku, Hold blokuje przedostatni dostepny bieg na danej pozycji wybieraka skrzyni.

Jesli chodzi o uzywanie go w miescie, wiele zalezy od mocy auta. Jezdzac FS-em dosyc ciezko bylo mi sprawnie poruszac sie na klasycznym drive'ie, bowiem redukcja z 4. i zmiana pasa zajmowala sporo czasu, dlatego podczas jazdy po miejskich arteriach warto zblokowac sobie trzeci bieg (Hold + D). Inna sprawa jest odwieczny konflikt pasjonatow ekonomicznej jazdy – czy stosowac najwyzsze biegi, czy tez uwierzyc bardziej teoretycznym zalozeniom, ze silnik na najwyzszych przelozeniach sie meczy (niskie obroty) i potrzebuje wiecej paliwa. W kazdym razie Hold mozna wlaczac sobie w kazdym momencie (moze poza pedzeniem z predkosciami powyzej 100 mil/h)... Nalezy pamietac tez, zeby nigdy nie przelaczac na luz podczas jazdy oraz podczas krotkich postojow – swiatla – nie nadwyrezac skrzyni ciaglym przelaczaniem D-P-D. Ja uzywam recznego, dzieki czemu nie oslepiam stopem tych z tylu ;)

Jazda z Holdem po miescie nie jest grozna dla skrzyni, bowiem nie sa osiagane dlugotrwale wysokie predkosci obrotowe. Stwierdzenie GreGa odnosilo sie bardziej do podrozy pozamiejskich, gdzie czesto dla utrzymania dynamiki jazdy zdarza sie przy duzych predkosciach blokowac 3. bieg. Ulatwia to znacznie sprawne wyprzedzanie, szczegolnie w modelach, gdzie automat zabil pewna czesc potrzebnej mocy, ale prowadzi do przegrzewania sie skrzyni, niewyposazonej w dodatkowe chlodnice oleju (ktore nomen omen czesto zaklada sie do aut importowanych do naszego kraju). Tak ja rozumuje na dzien dzisiejszy :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Kuki6996 » 7 gru 2015, 23:48

Hej wszystkim forumowiczom . Pytanie do kolegów z Wielkopolski . Szukam jakiegoś dobrego warsztatu w Pyrlandii . Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2014, 22:16
Posty: 37
Auto: Mazda Millenia 2003, silnik v6 Bena. USA – nie wszystko staje się proste :)

Postprzez Piotr_ » 8 gru 2015, 16:19

Napisz najpierw skąd jesteś, bo pyrlandia duża jest ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Kuki6996 » 8 gru 2015, 20:25

Najlepiej okolice Gniezna . Ale ja jestem w każdym zakątku :) Jeśli znajdziecie mi kogoś zajebiaszczego to zrobię wszystko by tam być ale najlepiej jak najbliżej czyli \Poznań , Gniezno/
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2014, 22:16
Posty: 37
Auto: Mazda Millenia 2003, silnik v6 Bena. USA – nie wszystko staje się proste :)

Postprzez Piotr_ » 8 gru 2015, 21:46

Piotr Sobański :)
Poszukaj na forum.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez easy_rider » 20 mar 2018, 12:35

Odświeżam temat. Gdzie pojechać z X9 na diagnostykę braku zapłonu na jednym cylindrze? Najlepiej w warszawie. Warsztatu AutoJaksa proszę nie wymieniać, mam złe doświadczenia.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez radar88 » 21 mar 2018, 22:02

A na którym wiesz może ?? I podstawowe pytanie, masz LPG ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez easy_rider » 22 mar 2018, 10:45

na cyl 2 i 4 na benzynie. Oraz tylko na 4 na gazie
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez xedosprzemek » 10 maja 2018, 09:50

Poszukiwany dobry mechanik do wymiany rozrządu uszczelek itp. Okolice Ostrołęki Xedos 9 2.0
Początkujący
 
Od: 28 sie 2017, 10:05
Posty: 4
Auto: Mazda xedos 9,silnik 2.0 V6, 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9