Jaki olej silnikowy?

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Majk500 » 27 kwi 2015, 21:40

ENEOS
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez PrzemasGDA » 1 maja 2015, 18:32

Elf złym olejem ????? Oryginalną dexelię dla mazdy robi właśnie Elf. Moja 17 letnia madzia 196 tyś/km miała od nowości laną wyłącznie dexielię 5W30 i mam na każdym garze 14 BAR. Teraz przeszedłem na Elfa 5W30 bo to jedno i to samo tyle że tańsze. Jestem w szoku że ludzie którzy kochają swe bryki tak na prawdę zabijają w nich silniki laniem jakiegoś g.. a w dodatku o parametrach 10W40 czy jeszcze gęstszych. Te silniki nienawidzą !!!! gęstego oleju. Zapychają się od tego i zapiekają elementy rozrządu.
4L oryginalnego Elf-a 5W30 Evolution 900 SRT w firmowym kanistrze to koszt 84 zł. Naprawdę żal wydać raz na 8-10.000 km ? Do silników mazdy nie ma lepszego oleju :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 17:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez krzysek71 » 9 maja 2015, 09:49

Ciekawe jakie to elementy rozrządu się zapiekają lub zapychają <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Beny » 9 maja 2015, 09:59

Ja chyba przy tej wymianie wieje motula 5w40.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 9 maja 2015, 16:20

Ja jestem na etapie uszczelniania bloku silnika, jak skończę to zalewam Mobil1 0w40.
krzysek71 elementy rozrządu które się zapiekają czy też zaklejają szlamem to popychacze hydrauliczne, tak się dzieje od kiepskiej jakości oleju.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 9 maja 2015, 18:07

Ale nie czarujmy się że jeżeli ktoś leje GMa do silnika to sam sobie wybiera. Ja np nie zaleję Castrola, tylko dla tego że jest mega podrabiany i na oryginał trafić nie jest łatwo z resztą każdy olej który staje się popularny zaraz zaczyna się podrabiać.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez krzysek71 » 10 maja 2015, 08:15

Popychacze elementem rozrządu nowa teoria niedługo świece wał i blok będzie elementem rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marek 161BD081 » 10 maja 2015, 11:17

Chyba bardziej popycha pasują do rozrządu niż np. do sprzęgła.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzysek71 » 10 maja 2015, 11:32

Wał pasuje przecież tam jest koło rozrządu a co do oleju jak mi zaczął kf olej pić to przy wymianie zalałem mu Pemco 10w40 5litry kupiłem za 56zł jakie było zdziwienie przy odpaleniu popychacze cisza i znacznie spadło spalanie oleju później poczytałem poszperałem na temat tego oleju i co olej ten ma aprobatę porsche tak że każdy niech leje co chce ważne by pilnować wymian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez ProboszczV6 » 10 maja 2015, 14:56

Wałki rozrządu, popychacze jak i zawory ze sprężynami to elementy rozrządu, rolki, koła zębate i pasek to NAPĘD rozrządu. Fakt, potocznie właśnie na rolki i pasek mówi się "rozrząd" ale konkretnie jest to Napęd Rozrządu. Doucz się zamiast wrzeszczeć i uskuteczniać "wiedzę".
Tani olej wcale nie musi być zły, zależy jak często się go wymienia i jak użytkuje się samochód, jakie ma dodatki uszlachetniające.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

PostTen post został usunięty przez radar88 16 maja 2015, 22:28.
Powód: Porządki

Postprzez dadan » 14 maja 2015, 07:48

Proboszcz znalazłem Penrite za 169 zł 5L, nie wiem czy to dobra cena i czy faktycznie warto do niego dopłacać. Zastanawiam się co wlać, teraz jeżdże na Valvoline Max Life 5w40 i nie wiem czy to wina filtra oleju czy jednak oleju bo po 7 tyś km olej jest czarny. Poza tym cena Valvoline tam gdzie kupuje spadła i zastanawiam czy nie zaczeli podrabiać...

ps; moja znajoma w primerze z 96 roku przez 3 lata i zrobieniu 70 tyś km (!!) nie wymieniła oleju, bo...nikt jej nie powiedział o tym. Olej był jeszcze zalany przez niemca, oczywiście czarny, ale nawet był w połowie miarki :)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 14 maja 2015, 11:03

Nissany palą bardzo mało oleju, a jeśli nie katowała to tym bardziej. Jeśli olej jest czarny to znaczy że zbiera syf który się wytwarza wewnątrz ;)
Ja, jak i większość osób z poznania, poleciłbym Ci Comma lub Eneos. Zastosuj do tego jakąś porządną sprawdzoną płukankę do silnika i będzie bajka :D Valvo jest spoko, ale nie max life, podobno to syf <oczy> (tak słyszałem, żeby nie było) :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

PostTen post został usunięty przez radar88 16 maja 2015, 22:10.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez radar88 16 maja 2015, 22:11.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez radar88 16 maja 2015, 22:30.
Powód: Porządki

Postprzez Beny » 15 maja 2015, 05:50

Majk500 napisał(a):podróbka motula, itp...
A skąd takie info? Czytałem wiele tematów olejowych ale nigdzie nie spotkałem się z opinią ze podrabiaja motula.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 15 maja 2015, 07:04

Gdzieś się spotkałem(słyszałem) z podrobionym motulem. W poznaniu hondziarze kupili sobie całą beczkę i się okazała kicha- chyba że pomyliłem z jakimś innym, bo też tak się mogło stać :P
Ostatnio edytowano 16 maja 2015, 22:31 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Dostosowanie treści do wątku
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez ProboszczV6 » 15 maja 2015, 08:41

170zł za 5L Penrite'a to dobra cena. Za podobne pieniądze albo niewiele taniej kupisz Mobil1 0w40 5L, dobry jest też LiquiMoly Synthoil 5w40 ale to już koszt około 180zł, Valvoline Synpower 5w40 to też dobry olej.
Instrukcje do takich starych aut jak nasze w kwestii oleju przewidują takie lepkości jakie były wtedy dostępne na rynku, minęło 15-20 lat od tego czasu, zmieniły się technologie produkcji, dlatego oleje 5w40, 5w30, które kiedyś musiały być syntetykami bo inaczej się nie dało, teraz są dostępne jako HC, parametry mają zbliżone do tamtych syntetyków no ale...to przecież mineralny.
Co do Grupy Total, zarówno oleje Total jak i Elf to w większości oleje HC, produkowana przez Totala Dexeia Ultra też jest olejem HC i trochę słabym termicznie, ale mają dużo dobrych dodatków uszlachetniających i detergentów :] więc użytkowanie ich też nie będzie powodowało problemów przy normalnej jeździe, co innego przy upalaniu. Różne oleje różnie zachowują się przy wysokiej temperaturze. Widać to po wyciągnięciu tłoków dopiero ile nagaru jest w rowkach pierścieni bo tam temperatury są najwyższe, chociaż pośrednio pokaże to też pomiar kompresji. Niestety jak wiemy z doświadczeń, Mazdy mimo że będą miały dobrą kompresję mogą palić olej przez zapieczone pierścienie olejowe, TU widać właśnie jakość oleju, słaby minerał/HC czy półsyntetyk potrafi totalnie zapiec pierścienie olejowe, przez co nie zgarniają one ze ścianki cylindra wymaganej ilości oleju, a pierścienie uszczelniający i ogniowy już sobie z tą ilością nie radzą- czyi niebieski dym z wydechu. Zjawisko się nasila ponieważ zaklejają się też otwory odprowadzające olej z pierścieni zgarniających, dzięki którym tłok ma dodatkowe chłodzenie denka, po zaklejeniu chłodzenie jest słabsze wiec tłok grzeje się bardziej co powoduje gromadzenie większej ilości nagaru, w końcu pierścień chwyta całkowicie , nie wszystkie silniki Mazdy mają natrysk oleju na tłoki od spodu do chłodzenia. Tak samo z hydrauliką, nagar zakleja popychacze, więc klepią na zimnym, klepią czasem nawet na ciepłym.
PrzemasGDA wrzuć na luz ;) każdy ma swoje auto, swój wybór co zaleje. U siebie w pracy mam takiego niereformowalnego człowieka który uważa że 15w40 czy 10w40 to najlepsze oleje bo "gęste" lepiej doszczelniają, bo u niego kompresja składa się z filmu olejowego i nagaru w rowkach pierścieni jak za komuny w PF125p, jego sprawa. Na całe szczęście u nas na Forum już taka "wiedza" zanikła i większość z nas chce zalewać do silnika coś w miarę dobrego, a biorąc pod uwagę fakt, że na rynku dużo jest dziadostwa z ładną etykietą, nie ma się co dziwić, że ludzie pytają i drążą temat. Nasza rola polega na doradzeniu, a to co ktoś zrobi, to już jego sprawa, jego wybór. Masz dobre doświadczenia z jakimś olejem to piszesz i tyle. Ja jeździłem na różnych w różnych autach, na mineralnych też.
Krótkie podsumowanie MOICH doświadczeń:
VW Golf '94 1.4--240-285tys. km
Shell 15w40, syf, zaszlamia silnik,
Castrol 15W40 syf totalny, zaszlamia silnik totalnie, chwyta pierścienie i zakleja popychacze, przerywanie, nierówna praca, klepanie zaworów, brak mocy, wzrost spalania.
ELF Evolution LDX 5w40 wypłukał syf Shella i Castrola i po kilkuset kilometrach najpewniej popuściły pierścienie, widać było po tym jak zrywne stało się auto, różnica była poważnie odczuwalna, prędkość max wzrosła ze 150km/h do ponad 170km/h, kompresji nie sprawdzałem bo nie miałem w tamtych latach manometru. Nic się nie rozciekło, poza deklem z którego się i tak wcześniej lało. Spalanie spadło, zawory klepały kilka sekund po odpaleniu, później cisza.
Ford Probe GT '93 V6 KL--175-190-215tys km
Elf 5w30, nic się nie działo, hydraulika nie klepała nawet przy 20st mrozach, później silnik został przegrzany, poleciały pierścienie...remont...nie była to wina oleju. Chociaż trochę nagaru w rowkach siedziało ale pierścienie nie były chwycone.
Petronas 5w30, po dotarciu, nie mogłem narzekać, hydraulika nie klepała, itd, kompresja po remoncie po 13,5-14. ubytek oleju na 10tys km może 0,5 litra przy lekkim upalaniu.
SAAB 9.3 2.2 TiD silnik Isuzu. --167-210tys.km
ELF 5w40, Total 5W40, zdarzało się lekkie klepanie popychaczy po odpaleniu ale to norma w tak starym aucie, robiło się cicho po kilku sekundach, nic się przez te lata nie stało z silnikiem ani z turbosprężarką, mimo że były to oleje HC.
obecnie Mobil1 0w40, jedyna zauważalna zmiana to brak klepania popychaczy na zimnym silniku.
Ford Probe GT '95 V6 KL --245-278-285tys. km
auto jeździło na jakimś mineralnym Castrola i było po wcześniejszym remoncie na szlifach jak się okazało po rozebraniu w zeszłym roku, silnik ogólnie był słaby, nierówno pracował, palił olej, lał z każdej strony...wszelkie zmiany oleju nic nie pomagały co nie jest dziwne, jedynie zauważalnie lepiej pracowała hydraulika zaworów. Po rozebraniu, progi na cylindrach które zebrałby chyba czwarty szlif dopiero(Mazda przewiduje max2), wyklepane pierścienie-ogniowy miał połowę grubości nominalnej co raczej jest spowodowane kiepskimi pierścieniami niż olejem, wyklepane tłoki, wał podskakujący na panewkach, syf w głowicach taki że nie szło tego domyć, cały blok poszedł na śmietnik, wleciał używany w idealnym stanie na nominałach. Docieranie na Totalu 10w40.
Po remoncie i dotarciu Mobil1 5w50 (lekka przesada), trochę klepie na nim hydraulika zaworów na zimnym silniku, po rozgrzaniu cisza, autem jeździ moja Żona ale jest regularnie przeze mnie upalane. Jeździ na LPG co wymusza stosowanie lepszego oleju przez wyższą temperaturę spalania. Następny będzie już olej 0w40.
No i wreszcie mój x9 Miller. 172-173-210tys km
auto kupione świadomie z uszkodzonym silnikiem, pęknięty tłok, uszkodzona głowica tylna, naprawa, wymiana tłoka i głowic, nowe uszczelki góry silnika. bez wymiany panewek. Auto miało wlanego Castrola 5w30 jak kupiłem, na czym jeździło wcześniej, nie wiem. Nagar w rowkach pierścieni, ale pierścienie nie chwycone. Syf w głowicach, panewki korbowe idealne.
Po naprawie Dexelia Ultra, Total Ineo ECS 5w30, Mobil1 5w50, we wszystkich przypadkach zużycie oleju podobne bo kompresor nie pierwszej młodości. Pojawiły się wycieki z łączenia bloku silnika i spod chłodnicy oleju- ze starości, jestem na etapie składania silnika po uszczelnieniu, przy okazji wymieniłem profilaktycznie panewki na ACL DG, stare nie były zużyte, co jak na przebieg 200tys. km w aucie które ma nonstop mało oleju :] jest dość ciekawe, leżały mi nowe więc wymieniłem.

Auta z którymi miałem styczność:
Corolla E11 1.3
Shell 10w40, wielki syf, zaszlamia silnik, powstają twarde grudki osadzające się na wszystkim co się nie kręci i nie rusza, może wrzucę później zdjęcia jak to wygląda...
Mazda 6 2.0 kolegi Mirek
Widać było wewnątrz pozostałości Shella, właściciel to potwierdził że auto jeździło kiedyś na takim oleju. Obecnie jeździ od dłuższego czasu na Elfie albo na Dexelii, przez co większość tego syfu po shellu została wypłukana ale delikatne ślady na pokrywie jeszcze zostały.
Ford Probe GT '94 V6 KL
przebieg trudny do określenia bo silnik był wymieniany ale pewnie ponad 300tys km na fabrycznie poskładanym silniku.
Mobil 10w40 ogólnie silnik czysty ale jakoś ten olej nie trzymał parametrów, zaczynały klepać lekko popychacze po przejechaniu około 7tys km od wymiany. Zero spalania oleju
GM 10w40, hydraulika się uciszyła, troche klepała na zimnym.
Obecnie jeździ na jakimś Elfie 5w40, zawory nie klepią, oleju nie pali, lekko cieknie spod pokryw.
No i najlepsze, SAAB 9.5 2.3T '00 (silnik B235)
Auto kupione z zatartym silnikiem, jeżdżone na jakimś "syntetyku" HC. Silniki serii B2x5 słyną z bardzo poważnej i szybkiej degradacji oleju silnikowego, wada ujawniła się już po kilku latach sprzedaży nowych aut, można poczytać o tym w internecie, tematów o zatartych SAABach jest sporo.
Syf w głowicy, aż grubo, syf w misce olejowej, zaklejony smok, itp tragedie. Po wielu przejściach których tutaj już nie będę opisywał, silnik został całkowicie wyremontowany (zrobiony na tzw "hybrydę" silnika starszego z nowszym), założona większa turbosprężarka, modyfikacja dolotu, większy intercooler.
Po remoncie na dotarcie (1tys km)wlany został Mobil 10w40 czy coś innego z beczki co mobilem mogło nie być, pomiar ciśnienia oleju wykazał 1.3bara na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika, ogólnie trzymał parametry podane przez producenta w instrukcji serwisowej. Po dotarciu silnik dostał olej Mobil1 5w50 i program na 250KM, ciśnienie oleju na wolnych obrotach przekracza 2bary na 5w50, taki olej został zalany celowo ze względu na przewidywane porządne upalanie tego auta, wnioski do czego jest olej 5w50 wyciągnijcie sami. Następnie po jakimś czasie dostał program na 320KM/470Nm moc potwierdzona na hamowni, troche za dużo jak na tą turbosprężarkę ale auto jeździ, upalane mocno i od jakiegoś czasu na LPG(podlane benzyną). Nic się z silnikiem nie dzieje jak narazie, zatrzeć się nie ma zamiaru...od 20tys km.
Ford Sierra Cosworth 4x4
przebieg trudny do określenia bo licznik jest pięciocyfrowy, ale właściciel jeździ na , o zgrozo, Mobilu 10w40, mimo że producent w instrukcji serwisowej z 1992 roku zaleca tylko olej Mobil1 5w50... auto jeździ ale nie jest mocno eksploatowane na całe szczęście, mimo to zaczęła w nim klepać hydraulika i silnik pracuje zauważalnie głośniej niż kilka lat temu, turbosprężarka też w dobrym stanie, nie puszcza oleju jeszcze, głowica czysta, drobne wycieki z dołu silnika trudne do zlokalizowania ze względu na rozległą zabudowę- napęd 4x4 . Też nie da się przemówić mu do rozsądku żeby zalał porządny olej...a takie fajne auto.
Mazda Xedos 9 2.0 KF
Silnik palił olej jak smok, po rozebraniu okazało się że zapiekły się całkowicie pierścienie olejowe, od jazdy na jakimś oleju Lotos czy innym słabym półsyntetyku, pomijam już fakt że lało się z niego z każdej strony. Pozostałe części czyli blok, wał, wałki w stanie bdb, panewki mocno zużyte. Po remoncie przejechał jakieś 12tys km do dzisiaj.
Obecnie jeździ na Totalu 9000 5w40, hydraulika nie klepie, zużycie oleju na poziomie około 0,5l/10tys.km. Kilka zdjęć ze składania tego silnika w trakcie remontu są na forum w tym dziale.

Mógłbym pisać jeszcze ale i tak już tego jest za dużo.
Niektóre fragmenty już opisywałem na forum, np odnośnie Forda mojej Żony czy mojego starego badziewnego Golfa.
Wnioski wyciągnijcie sami, jeśli komuś się chciało czytać...
Osobiście zalewam Mobil1 z tego względu ze ma dobre parametry, jest syntetykiem, mam pewne źródło (hurtownia w wiosce obok), poza tym do Millera trzeba robić dolewki niestety, a Mobil1 kupię w każdym tesko czy innym markecie w razie nagłej potrzeby :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

PostTen post został usunięty przez radar88 16 maja 2015, 22:32.
Powód: Porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9