Zapala i po 5 sek.gaśnie PB+LPG [TA KJ]
1, 2
witam,
Jechałem w sobotę do Jędrzeja (tutaj pozdrowienia :–) i po przejechaniu jakichś 170km auto zaczęło zwalniać aż całkiem stanęło.
Stanąłem na poboczu – po 10 minutach odpalił, pochodził 5 sekund i gasł.
I tak co chwila. Po dłuższym postoju ok 30min zapalił i przejechałem 2km, po czym znów zgasł na amen.
Przestał uruchamiać sie na benzynie, prosto z gazu jeszcze odpalał.
Po powrocie na lawecie nie odpala dalej ani na benie ani na gazie.
Może ktoś potwierdzi moje przypuszczenia co do padniętego czujnika położenia wału?
Tylko zastanawia mnie czemu na gazie palił i chodził ..
a może padł ten czujnik + pompa paliwa?
dzieki z góry za wszystkie wskazówki
Jechałem w sobotę do Jędrzeja (tutaj pozdrowienia :–) i po przejechaniu jakichś 170km auto zaczęło zwalniać aż całkiem stanęło.
Stanąłem na poboczu – po 10 minutach odpalił, pochodził 5 sekund i gasł.
I tak co chwila. Po dłuższym postoju ok 30min zapalił i przejechałem 2km, po czym znów zgasł na amen.
Przestał uruchamiać sie na benzynie, prosto z gazu jeszcze odpalał.
Po powrocie na lawecie nie odpala dalej ani na benie ani na gazie.
Może ktoś potwierdzi moje przypuszczenia co do padniętego czujnika położenia wału?
Tylko zastanawia mnie czemu na gazie palił i chodził ..
a może padł ten czujnik + pompa paliwa?
dzieki z góry za wszystkie wskazówki
Ostatnio edytowano 7 lis 2017, 10:25 przez pyby, łącznie edytowano 2 razy
Witam, proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i ieć na pytania.
Pozdrawiam
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282
Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609
Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.
W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i ieć na pytania.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Miller nie ma aparatu. Wiec moze byc czujnik polozenia walu, jest tez czujnik polozenia walka rozrzadu. Moze rozrzad przeskoczyl czy cos? Bledow zadnych nie pokazal?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 napisał(a):Miller nie ma aparatu. Wiec moze byc czujnik polozenia walu, jest tez czujnik polozenia walka rozrzadu. Moze rozrzad przeskoczyl czy cos? Bledow zadnych nie pokazal?
Sczytam dzisiaj błędy i zobaczę ; obawiam się, że nowych czujników o których wspominasz to nie dostanę?
Nie mogłem też na alledrogo używki żadnej znaleźć.
Orientujecie się, czy podejdą z innego modelu?
OK jestem po __próbie__ sczytania błędów i mam problem, którego wcześniej nie miałem:
dioda zapala się na 3 sek. po przekręceniu kluczyka i gaśnie, potem cisza..
Podłączone mam dobrze, ale dla pewności daję fotę.
Przejrzałem też bezpieczniki w środku i te bliżej akumulatora pod maską i wszystko dobrze..
PS. jak zepnę F/P i GND to słychać przekaźnik od pompy paliwa, nie słychać jednak żeby pompka pracowała (tak naprawdę to przed awarią też jej nie słyszałem).
(#1) Powinno być ją słychać kiedy schylam się przy masce czy raczej potrzebna druga osoba, która posłucha z tyłu?
Macie jakiś pomysł?
(#2) Mógł rąbnąć ECU?
dioda zapala się na 3 sek. po przekręceniu kluczyka i gaśnie, potem cisza..
Podłączone mam dobrze, ale dla pewności daję fotę.
Przejrzałem też bezpieczniki w środku i te bliżej akumulatora pod maską i wszystko dobrze..
PS. jak zepnę F/P i GND to słychać przekaźnik od pompy paliwa, nie słychać jednak żeby pompka pracowała (tak naprawdę to przed awarią też jej nie słyszałem).
(#1) Powinno być ją słychać kiedy schylam się przy masce czy raczej potrzebna druga osoba, która posłucha z tyłu?
Macie jakiś pomysł?
(#2) Mógł rąbnąć ECU?
Jak by czujnik padł to powinno nie być iskry tak mi się wydaje może to sprawdzić na początku a jaki masz gaz zamontowany ? zobacz czy się nie da w trybie awaryjnym uruchomić z gazu lub oszukać czujnik temp płynu lub gazu tz podgrzać go i spróbować odpalić
Pompkę da się usłyszeć ze środka jeśli jest idealna cisza, jak zdejmiesz tylne siedzisko to na bank powinno być ją słychać.
Problem z odpalaniem na ciepło raczej wskazywał by na układ zapłonowy tyle że Miller ma oddzielne cewki na każdy gar...
Z drugiej strony, jeśli na początku odpalał jeszcze z gazu a z benzyny nie to wskazuje na problem z podaniem paliwa. Odpalał z gazu bo był ciepły, po ostygnięciu reduktora mógł być problem z odparowaniem gazu i może dlatego nie chciał już potem zapalić z LPG.
Problem z odpalaniem na ciepło raczej wskazywał by na układ zapłonowy tyle że Miller ma oddzielne cewki na każdy gar...
Z drugiej strony, jeśli na początku odpalał jeszcze z gazu a z benzyny nie to wskazuje na problem z podaniem paliwa. Odpalał z gazu bo był ciepły, po ostygnięciu reduktora mógł być problem z odparowaniem gazu i może dlatego nie chciał już potem zapalić z LPG.
Ok dziekuje. Z tym czytaniem bledow to wlasnie sobie przypomnialem ze przy okazji awarii raz odlaczalem klemy. Moze faktycznie od tego czasu nie zapisalo zadnego bledu.
Sprobuje ogarnac kanal i zobaczyc pompke paliwa. Jak sie opusci bak to mozna jej podac na krotko zasilanie, czy lepiej wpiac sie gdzies w wiazke wewnatrz auta?
Sprobuje ogarnac kanal i zobaczyc pompke paliwa. Jak sie opusci bak to mozna jej podac na krotko zasilanie, czy lepiej wpiac sie gdzies w wiazke wewnatrz auta?
Powinno wystarczyc zmostkowanie w gniezdzie diagnostycznym. Potem w okolicach tylnego siedziska bedzie slychac pompke. Chyba nie ma sensu jej robic na krotko. Dostep jako taki jest bardziej do filtra niz do pomki niestety.
Popatrz jeszcze czy w sterowniku lpg nie ma zadnych bledow. Moze jakis przewod dokladany od lpg sie rozlaczyl i powoduje wariacje. Takze przejzyj pod maska czy wszystko jest na swoim miejscu.
Popatrz jeszcze czy w sterowniku lpg nie ma zadnych bledow. Moze jakis przewod dokladany od lpg sie rozlaczyl i powoduje wariacje. Takze przejzyj pod maska czy wszystko jest na swoim miejscu.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Dziękuję za wszystkie rady; nie wiem czy mi się filtr paliwa przypchał czy co, ale wczoraj profilaktycznie dolałem 10 l paliwa i nie chciał zapyrgać.
Przez noc i dzień dobiłem jeszcze akumulator na maxa, bo po awarii był słabszy.
No i dzisiaj wróciłem z roboty i voila – zapalił.
Niestety obawiam się, że ta awaria z gaśnięciem z soboty na ciepłym silniku mogła być powiązana z 2 rzeczami:
uszczelka pod głowicą (biała maź w płynie, ubyło płynu, innych oznaków brak)
czujnik położenia wału (pomimo, że z błędów nie widać, ale w trakcie awarii raz odpinałem klemy).
Zastanawiam się co dalej – jeśli uszczelka do wymiany to wymienia się od razu dwie czy jak?
Każdy mechanik sobie poradzi czy nie? No i ostatnie pytanie – czy dostanie się do niego uszczelkę?
dzięki z góry :–)
edit; widze ze cos jest ale cena .. huhu http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-uszczelek-glowicy-gory-silnika-ajusa-52124900,0-139-52124900-201887.html
Przez noc i dzień dobiłem jeszcze akumulator na maxa, bo po awarii był słabszy.
No i dzisiaj wróciłem z roboty i voila – zapalił.
Niestety obawiam się, że ta awaria z gaśnięciem z soboty na ciepłym silniku mogła być powiązana z 2 rzeczami:
uszczelka pod głowicą (biała maź w płynie, ubyło płynu, innych oznaków brak)
czujnik położenia wału (pomimo, że z błędów nie widać, ale w trakcie awarii raz odpinałem klemy).
Zastanawiam się co dalej – jeśli uszczelka do wymiany to wymienia się od razu dwie czy jak?
Każdy mechanik sobie poradzi czy nie? No i ostatnie pytanie – czy dostanie się do niego uszczelkę?
dzięki z góry :–)
edit; widze ze cos jest ale cena .. huhu http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-uszczelek-glowicy-gory-silnika-ajusa-52124900,0-139-52124900-201887.html
Czy kazdy mechanik sobie poradzi... Hmm ciezki temat. Tzn sama wymiana uszczelek i zasada jest taka sama jak wszedzie. Ale wszystkie podzespoly ktore trzeba rozebrac, podcisnienia itd sadze ze przerosna niektorych "fachowcow"...
Fakt faktem ze ja sobie zrobilem to sam (pierwszy raz w zyciu takie cos robilem) takze da sie. Ale wymaga to troche pracy od serca.
Co do.uszczelek to nie potrzeba takiego az zestawu. Przede wszystkim lepiej kupic oryginaly pod glowice i pokrywy zeby za 2 miesiace nie robic tego samego drugi raz. Tu nie warto oszczedzac o czym wielu sie juz przekonalo.
Carspeed albo ASO zalatwia ci uszcszelki
Fakt faktem ze ja sobie zrobilem to sam (pierwszy raz w zyciu takie cos robilem) takze da sie. Ale wymaga to troche pracy od serca.
Co do.uszczelek to nie potrzeba takiego az zestawu. Przede wszystkim lepiej kupic oryginaly pod glowice i pokrywy zeby za 2 miesiace nie robic tego samego drugi raz. Tu nie warto oszczedzac o czym wielu sie juz przekonalo.
Carspeed albo ASO zalatwia ci uszcszelki
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 napisał(a):Czy kazdy mechanik sobie poradzi... Hmm ciezki temat. Tzn sama wymiana uszczelek i zasada jest taka sama jak wszedzie. Ale wszystkie podzespoly ktore trzeba rozebrac, podcisnienia itd sadze ze przerosna niektorych "fachowcow"...
Fakt faktem ze ja sobie zrobilem to sam (pierwszy raz w zyciu takie cos robilem) takze da sie. Ale wymaga to troche pracy od serca.
Co do.uszczelek to nie potrzeba takiego az zestawu. Przede wszystkim lepiej kupic oryginaly pod glowice i pokrywy zeby za 2 miesiace nie robic tego samego drugi raz. Tu nie warto oszczedzac o czym wielu sie juz przekonalo.
Carspeed albo ASO zalatwia ci uszcszelki
Dzięki, wysłałem zapytanie do carspeed ;
btw. kupujecie czasem graty na ebayu?
cena za komplet bardzo niska wg mnie
https://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-Set-95-02-Madza-Millenia-Supercharged-2-3-DOHC-24V-KJ/252020083400?hash=item3aad914ac8:g:vRsAAOSwPcVV1kIP&vxp=mtr
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości