Nierówna praca silnieka oraz skrzynia w trybie awaryjnym (TA KJ)

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez jedrzej07 » 29 cze 2017, 21:50

Te 4 ostatnie bledy pasuja mi na pozamieniane poddcisnienia albo uwalone elektrozawory. Ta przeplywka nie jest do tego silnika. Ja mam uzywke jakby co ale to mozemy sie zgadac na pw
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez pyby » 7 lip 2017, 11:15

czy można gdzieś kupić długi wąż do podciśnień i sobie pociąć? one mają jednakową średnicę?
i pytanie drugie: p1173- sonda lambda bank 2 sensor 1 – gdzie ją znajdę? konieczny będzie kanał?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez jedrzej07 » 7 lip 2017, 13:10

Waz kupujesz w motoryzacyjnym na metr. Np paliwowy bo trwalszy. Jesli dobrze pamietam to 4mm. Chyba 6 albo 8 metrow zuzylem na wszystkie podcisnienia.
Ta sonda to jesli sie nie myle to ta przy chlodnicy blizej glowicy czyli wyzej (przed katalizatorem)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez pyby » 20 lip 2017, 10:33

cześć wszystkim,
Ostatnio wymieniłem wszystkie świece na platynowe boscha. Wczesniej ktoś wrzucił w nią zwykłe NGK.
Okazało się też, że jedna cewka jest padnięta. W diagnozie pomogła instalacja gazowa – odpinaliśmy z kolega po kolei elektrozawory od gazu i na jednym z nich nie było różnicy w pracy silnika.
Teraz chodzi w miarę równo, ale ...
jak sie nagrzeje i dam mu nieco w rurę to wyskakuje bład TCS OFF i silnik nie wchodzi na obroty – wręcz gaśnie. Myślicie, że może być to czujnik położenia przepustnicy?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2017, 10:49

TCS OFF to problem z podciśnieniami bądź ich elektrozaworami. Może być źle podłączony choćby jeden wężyk od podciśnienia i już będzie problem. Choć bardziej skłaniałbym się ku temu, że uszkodzony jest któryś elektrozawór. Ja u siebie przerabiałem to samo.
Doraźnie można sobie poradzić w taki jeden sposób. Odłączyć wtyczkę od tego elektrozaworu
IMG_0973.JPG

Wtedy oszuka się auto i błąd Ci nie wyskoczy.

A u mnie ostatecznie problemem okazał się któryś z elektrozaworów z górnego rzędu na środku przy grodzi. Na zimno było OK a po nagrzaniu potrafił wyskakiwać błąd. Widocznie na ciepło przycinała się cewka. Wymieniłem wszystkie elektrozawory i problem z głowy. Ostatecznie nie wiem który powodował błąd bo wymieniłem wszystkie. Ale miałem zapasy to z nich skorzystałem <lol>
IMG_0695.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez pyby » 20 lip 2017, 12:06

jedrzej07 napisał(a):TCS OFF to problem z podciśnieniami bądź ich elektrozaworami. Może być źle podłączony choćby jeden wężyk od podciśnienia i już będzie problem. Choć bardziej skłaniałbym się ku temu, że uszkodzony jest któryś elektrozawór. Ja u siebie przerabiałem to samo.
Doraźnie można sobie poradzić w taki jeden sposób. Odłączyć wtyczkę od tego elektrozaworu
IMG_0973.JPG

Wtedy oszuka się auto i błąd Ci nie wyskoczy.

A u mnie ostatecznie problemem okazał się któryś z elektrozaworów z górnego rzędu na środku przy grodzi. Na zimno było OK a po nagrzaniu potrafił wyskakiwać błąd. Widocznie na ciepło przycinała się cewka. Wymieniłem wszystkie elektrozawory i problem z głowy. Ostatecznie nie wiem który powodował błąd bo wymieniłem wszystkie. Ale miałem zapasy to z nich skorzystałem <lol>
IMG_0695.JPG


Dziękuję Ci za fotki. A powiedz ile jest elektrozaworów i czy są takie same? czy można je łatwo zdobyć?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2017, 12:12

Tam są 3 sztuki jeśli się nie mylę. Taki ten bańkowaty to nie elektrozawór tylko taki filterek. Także jego wymieniać nie potrzeba. Jest jeszcze jeden właśnie ten od którego można doraźnie odłączyć wtyczkę. On też może być problemem. Czyli łącznie są 4 szt które mogą powodować problem.
A czy można je łatwo zdobyć.... zgadnij u kogo je dostaniesz <lol> <czarodziej>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez pyby » 21 lip 2017, 15:28

jedrzej07 napisał(a):Czyli łącznie są 4 szt które mogą powodować problem.

A orientujesz się czy są takie same? może masz jakieś oznaczenie, model?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez Wojtekxxx9 » 2 sie 2017, 18:45

P1540 to drugi lub trzeci od prawej (jeden to filtr)
Oryginał ciężko kupić ale ja wstawiłem od mazdy 6 diesel
Tylko trzeba podjechać gdzieś gdzie mają kilka i sobie na akumulatorze sprawdzić przepływy.
Błąd EGR u może być w związku z zaślepieniem go. Trzeba wykręcić i sprawdzić
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 21:24
Posty: 13 (3/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia KJ
2.3 V6 1998r

Postprzez pyby » 10 wrz 2017, 13:51

Panowie pomóżcie, bo oszaleję .. gdzie w Xedosie 9 jest moduł od skrzyni TCM?

Wali mi błędem 0705, rozebrałem wybierak z góry i nic złego nie widzę.
Jest tam kostka z 6-ma pinami : 2x tcs, 2x hold i plus i minus do zarowki podswietlenia biegu.
To wszystko jest sprawne. Nie widzę nigdzie większej – szerszej kostki która łączyłaby wybierak z modułem TCM.

Może wiecie gdzie jest zrealizowane to połączenie?
Wszelkie wskazówki mile widziane, póki widno na dworzu :–)
dzięki z góry


--------------------
edit: modułu nie znalazłem, ale dostałem się do kostki łączącej wybierak ze skrzynią. A tam 2 obcięte kable.
Skrzynia dalej chodzi badziewnie, ale przynajmniej HOLD przestał świecić i zaczęły działać czujniki parkowania :–)

z błędów które mam to przestało mi zgłaszać błąd lambdy
p1173- sonda lambda bank 2 sensor 1 (HO2S Bank 2 Sensor 1 Circuit Fixed (Bank 2 Sensor 1))

myślicie, że powinienem i tak wymienić ten czujnik w ciemno?

--------------
25.10.2017 – ok wymieniłem w ciemno tę sondę. Już jej prawie nie było – cały kapturek wypalony, wyglądała jak po wybuchu bomby..
Ostatnio edytowano 25 paź 2017, 15:39 przez pyby, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Postprzez pyby » 25 paź 2017, 15:38

Uszanowanie,
Czy jest gdzies lista /spis oznaczeń elektrozaworów wraz z ich umiejscowieniem w millerze 2.3?
Wymieniłem ostatnio kilka, ale nie zwracałem uwagi na oznaczenia na obudowie i boję sie, że namieszałem.
O ile mi wiadomo w krążącej instrukcji od millenii tego nie ma..
Początkujący
 
Od: 9 cze 2017, 12:51
Posty: 24 (4/1)
Skąd: okolice WAW
Auto: M6 GJ 2.5 AT SkyPassion
było:xedos 9 2.3 miller ta 1999 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9