Strona 5 z 5

PostNapisane: 3 mar 2016, 12:54
przez jedrzej07
ZdzichuZ napisał(a): Czy jest to elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego?

Dokładnie tak <spoko>

PostNapisane: 3 mar 2016, 12:59
przez ZdzichuZ
A czy w X9 po lifcie też jest regulacja lędźwi?

PostNapisane: 3 mar 2016, 13:03
przez jedrzej07
Nie, to tylko jest w Milleniach poliftowych

PostNapisane: 3 mar 2016, 17:59
przez Yoki
Szybka odpowiedź u mnie nie ma ani jednego ani drugiego

PostNapisane: 3 mar 2016, 18:05
przez jedrzej07
Ani jednego ani drugiego tzn?

PostNapisane: 3 mar 2016, 18:14
przez Yoki
ZdzichuZ napisał(a):Czy w Xedosach też są trzy przyciski? Czy jest to elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego?

o to mi chodziło

PostNapisane: 2 lip 2016, 13:21
przez jedrzej07
Kolejna różnica, którą wychwyciłem przez przypadek to w Millenii brak miejsc w rynienkach dachowych na zamocowanie bagażnika. Sama rynienka nie ma otwieranej klapki w tym miejscu tak jak w X9. Nie wiem, czy różnica jest tylko w samym plastiku czy pod spodem też nie ma mocowania wcale. Ale przypuszczam, że gdyby było mocowanie to nie robili by rynienek bez możliwości otwarcia

Re: Różnice między Millenią i Xedosem 9

PostNapisane: 2 lip 2016, 16:17
przez JapanBA
Był plan z bagażnikiem? :>

TA01-V4-701F Numer bagażnika, nawet jest dostępny 1200netto :]

PostNapisane: 3 lip 2016, 00:22
przez jedrzej07
Plan był, ale nie za tą kwotę :P <lol>
A przez to, że Millenii w to nie wyposażyli to plany legły w gruzach :(
Oczywiście pewnie opcja jest żeby podmienić od Xedosa, ale zdejmowanie podsufitki itd mnie zniechęca. A niedajboże okaże się, że w Millenii nie przygotowali na to miejsca P&P i cała robota psu na budę <glupek2>

PostNapisane: 12 maja 2017, 10:53
przez jedrzej07
Mała aktualizacja. Listwy dachowe nie miały otwieranych zaślepek ale pod listwami są normalne mocowania do bagażnika. Także listwy wymieniłem na takie z otwieraniem i jest OK
Przy okazji jeszcze kilka innych rzeczy w temacie różnic X9/Millenia
Inne odblaski w zderzaku tylnym (rozmiarowo to samo, tylko trochę inna struktura samego szkiełka)
Pasy w Millenii nie mają napinaczy pirotechnicznych i tym samym tych czujników od poduszek zespolonych z pasami (te zderzeniowe "osobne" są)
Millenia nie ma podgrzewanych dysz od spryskiwaczy
Millenia ma tabliczkę VINem w lewym dolnym narożniku szyby przedniej (tabliczka jest przytwierdzona do kokpitu a szyba ma w tym miejscu miejsce w którym widać tą tabliczkę) – Xedos ma w tym miejscu na szybie całą czarną obramówkę – w Xedosie w desce jest miejsce na taką tabliczkę ale jest puste.
O antenie wbudowanej w szybę tak jak paski do podgrzewania pewnie wszyscy wiedzą, ale popisuję na wszelki wypadek (antena miała pociągnięte do radia 2 kable – jeden do FM a druga wtyczka do AM)
Millenia ma funkcję odprowadzania światłami, czyli nie gasząc świateł przełącznikiem, po wyłączeniu zapłonu światła świecą przez 30sekund i dopiero gasną.
Millenia nie ma na liczniku kontrolki od zapalonych świateł pozycyjnych oraz halogenów (chociaż miejsce w liczniku jest na to przeznaczone) – trochę to niewygodne bo nie wiadomo czy są włączone światła ale gorsze to, ze nie wiadomo kiedy są włączone halogeny.
W Millenii halogeny działają dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych, w Xedosie działają już po włączeniu postojówek.
Millenia ma blokadę wyjęcia kluczyka w każdej pozycji poza P. Czyli dopiero jak włączysz P to możesz wyjąć kluczyk. Podobnie jest blokada przed przełączaniem biegów na postoju. Żeby ruszyć gałką z P na inną pozycję musi być włączony zapłon i naciśnięty hamulec nożny. W Xedosie w każdej chwili można zmieniać położenie wybieraka
Millenia nie ma immobilisera.
W Millenii oryginalny centralny otwiera najpierw drzwi kierowcy a potem pozostałe. Xedos otwiera wszystkie za 1 razem (ja sobie przerobiłem bo mam uniwersalny centralny – i też mi otwiera wszystkie)
Millenia ma alarm który po uruchomieniu trąbi klaksonem i miga światłami pozycyjnymi.
Millenia nie ma dodatkowej chłodniczki oleju ASB i trochę inną wymiarowo chłodnicę klimy.
O kształcie ramion wycieraczek chyba już coś było wspominane (Millenia ma bardziej schowane wycieraczki niż Xedos)
Millenia ma regulację fotela pasażera we wszystkich płaszczyznach tak jak fotel kierowcy (poza lędźwiami) Xedosowi natomiast brakuje regulacji tego fotela w górę i w dół – przodu i tyłu fotela
Oparcie tylnej kanapy nie ma zagłówka na środku jak w Xedosie

Re: Różnice między Millenią i Xedosem 9

PostNapisane: 16 sie 2017, 21:23
przez Longbow
I bardzo ważne z czym się długo męczyłem to różnica budowy tylnego zamka klapy bagaznika.
W milleni otwierany z kokpitu(elektrycznie), pilota CZ(elektrycznie) lub pospolicie z kluczyka(manualnie).
W xedosie tylko ręcznie poprzez wciśnięcie ruchomej części zamka :)

PostNapisane: 17 sie 2017, 14:46
przez voytecku
jedrzej07 napisał(a):Listwy dachowe nie miały otwieranych zaślepek ale pod listwami są normalne mocowania do bagażnika. Także listwy wymieniłem na takie z otwieraniem i jest OK

Listwy dachowe mialy otwierane zaslepki w modelach 95-96, nie jestem pewien co do pozniejszych rocznikow jeszcze starej generacji, tzn do ME.

jedrzej07 napisał(a):W Millenii oryginalny centralny otwiera najpierw drzwi kierowcy a potem pozostałe. Xedos otwiera wszystkie za 1

To bylo programowalne, ale nie pamietam juz w jaki sposob.

jedrzej07 napisał(a):Millenia ma alarm który po uruchomieniu trąbi klaksonem i miga światłami pozycyjnymi.

To chyba tez bylo programowalne.

Longbow napisał(a):I bardzo ważne z czym się długo męczyłem to różnica budowy tylnego zamka klapy bagaznika.

To akurat jest we wszystkich mazdach z tamtego okresu :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 17 sie 2017, 16:58
przez jedrzej07
To ty Wojtek tylko sobie przypomnij jak się to programowało bo mnie to interesuje ;) Głownie chodzi mi o otwieranie. Mam to przerobione pod dokładany sterownik centralnego bo nie miałem OE pilota, ale już mam i mógłbym go użyć.

Co do zamka klapy to nie koniecznie, bo X9 poliftowy ma cały czas duży wciskany zamek, a Millenia cały czas miała małe otwierane ze środka <spoko>

PostNapisane: 17 sie 2017, 21:44
przez voytecku
jedrzej07 napisał(a):To ty Wojtek tylko sobie przypomnij jak się to programowało bo mnie to interesuje

Mam nadzieje, ze sobie przypomne :) Chyba, ze to bylo konfigurowane przez WDS, dawno to bylo juz i nie pamietam dokladnie :)

jedrzej07 napisał(a):Co do zamka klapy to niekoniecznie, bo X9 poliftowy ma cały czas duży wciskany zamek, a Millenia cały czas miała małe otwierane ze środka


Chodzilo mi o roznice w mazdach na rynki US i EU, ten sam patent mieli na jeden i drugi rynek dla roznych mazd, np 626 :) Na rynku EU otwieranie jak w X9, w US jak w millenii.


Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 17 sie 2017, 22:02
przez jedrzej07
To programowanie sporo by ulatwilo. A jeszcze gdyby byla sygnalizacja kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu tak jak w X9 to juz calkiem by mi rozwiazalo problemy

323f mialo do 97 roku zamki wciskane. A po 97 zrobili podobne jak w Millenii tyle ze otwierane ze srodka na linke. Ale sama wkladka podobna

Re: Różnice między Millenią i Xedosem 9

PostNapisane: 31 sty 2018, 13:47
przez Tomas2000
A tak z innej beczki, jak millenia s przed liftem, miała złote znaczki/emblematy to coś oznaczało?