Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Jaksa » 28 sie 2004, 00:07

Albo rybki albo akwarium.
SM ,dobrze mówisz ale sporo ludzi chce mieć jedno i drugie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 28 sie 2004, 00:19

Jaksa, jak to sie mówi – z gówna bata nie ukręcisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Feeko » 28 sie 2004, 08:30

Panowie wydałem już nie jedne 300 zł na millenie (na starą 626 wydawałem więcej) – po prostu jestem typem kombinatora, ale i tak wszystko kończy się zimną kalkulacją...
Feeko
 

Postprzez Smirnoff » 28 sie 2004, 13:52

Feeko – pociesz się, ze nie jestes sam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paparafii » 17 sty 2005, 01:30

626 GD 2.2 mam mały problem z obrotami- ssaniem i spalaniem . Gdy odpalę na zimnym to obr\min są ok 1000 ale po krótkiej chwili skaczą do 2000obr\min poczym w przeciągu jakiegoś czasu spadają gdy następnie ruszę z miejsca to po jakimś czasie zauwazam żę na luzie utrzymuję ok1200obr\min a przeciętnie miałem ok 700\800 obr\min po czym na postoju spadają do tej wartości.Idzie to w parze ze spalaniem czasami wydaje mi się że mam dziurę w zbiorniku a tak wogule ile powinienem przejechać na rezerwie i ile to mniejwięcej literków pozdrowka
SIE SIE SIEMA
Początkujący
 
Od: 17 sty 2005, 00:10
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD coupe 2.2

Postprzez Puhcio » 17 sty 2005, 11:46

Tez jestem posiadaczem Mazdy Milleni tyle ze 2,5. Niestety mam podobne doswiadczenia z check engine :(

Wymienilem juz tyle rzeczy w tym samochodzie ze .... chlodnica (to chyba wszyscy przerabiali),....

A powracajac do check engine to jakis rok temu podjechalem do ASO i odczytali te bledy :

1) P 1195 – EGRPS-OPEN OR SHORT
2)1152 – VRIS2-OPEN OR SHORT

wiecie to to oznacza ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Eski » 23 sty 2005, 15:35

EGR to jakiś zawór podwójnego obiegu spalin – system eko
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2004, 10:45
Posty: 8
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda Premacy 2.0TD, 2001

Postprzez Puhcio » 23 sty 2005, 15:55

Dzienx, a wie ktoś coś o tym drugim błędzie ??

Ps. Jak mogę stwierdzić czy mam silnik 2,5 V6 w wersji 170 czy 200 KM ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Puhcio » 24 sty 2005, 21:12

Mam znalazłem na stronie mazdaspeed :P , VIRS to system zmiennej geometrii .... ale to może być czujnik czy coś podobnewgo ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Globy » 26 sty 2005, 19:03

Domniemam, ze to blad dotyczacy otwierania drugiego VRIS'a. Nie umiem podac szczegolow. O roznicach miedzy KL i KL-ZE poszukaj w archiwum forum.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Puhcio » 21 kwi 2005, 15:47

Witam.

Mam probem z nieszcęsnym "checkiem". Na diagnostyce wykryło 2 błedy. Tam też (ASO) zresetowali komputer. Problem w tym, że po pewnym czasie chcek sam się zaświecił. Nie miałem potem czasu, aby wstąpić na diagnostykę. Zresetowałem go poprzez odłączenie akku. Poźniej problem się powtórzył. Nie miałem zamiaru tym razem go resetować. Ale pewnego dnia, poprostu sam zgasł, bez mojej ingerencji. Teraz czasem zaświeci się na 3 dni, a potem sam zgaśnie i jest spokój.

Rozumiecie coś z tego ??

Podejrzewam jakiś czujnik, który możiwe , ze jest uszkodzony i nie zwsze styka.

Może Wy macie jakiś sugestie lub propozycje ... ??

Najpewniej jak się znowu zapali to pojadę na diagnostykę ...

Poprzedni błedy były takie :

1) P 1195 – EGRPS-OPEN OR SHORT
2) P 1152 – VRIS2-OPEN OR SHORT
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez malekm » 21 kwi 2005, 20:42

Pytanie podstawowe (ponieważ należy zacząć od rzeczy najprostszych :)) Czy masz LPG?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez Puhcio » 21 kwi 2005, 21:18

malekm napisał(a):Czy masz LPG?


Brzydzę się tym słowem :P

Na szczęście nie :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Novo » 27 kwi 2005, 17:16

Ha!

Witaj w klubie.. check engina :–) Nie wiem co to może być, ale chętnie podzielę się doświadczeniami, bo sam się z tym zmagam od 6 m-cy w mojej Madzi Protege.

Lampka świaci się od dawna, pprzedniemu włascicielowi swiaciła się kilkanaście miesięcy nie pamiętali dokładnie od kiedy. Podobno od wymiany przedniego tłumika, ale nie mieli pewnośći.

Ja postanowiłem zamiast zasłaniać lampkę wizytówką – zgłebić temat.
Nie tylko zresztą światełko mnie drażniło, ale głównie zuzycie paliwa (ok 11,5 l/100 , E95 w mieście, które jak podejrzewam ma z tym coś wspólnego), co przy poprzedniej Madzi 323 = 8L diesla, doprowadza mój portfel do rozpaczy.

Odwiedziłem w tej sprawie kilka warsztatów:

w 1. twierdzili, ze to kwestia paliwa (samochód to wersja amerykańska) które jest u nas za bogate i komputer się "buntuje.." ale nie mieli końcówki aby to sprawdzić. Udało im się natomiast zresetować komputer. Recznie podregulowali skład mieszanki "na słuch"
– po 2 dniach lampka radośnie zapaliła sie ponownie.

Koleiny 2. warsztat diagnoza – "to sonda" (auto ma dwie sondy).
Wpinali się w kable raz jednej raz drugiej.
Stwierdzili, ze po odłączeniu pierwszej – lamka "check 'a" gaśnie. Zaproponowali to jako rozwiązanie: "jak Pana ta lampka denerwuje to ja wyłaczymy". Znaleźli sposób na lampkę ale nie przyczynę – uciekłem stamtąd.

3. koleiny warsztat twierdzi, ze to też sonada – fachowiec nie ma opisów do kośći (wiadomo -amerykańska). Za pomocą voltomierza stwierdza, ze 1sza sonda jest OK za to druga "nie daje impulsów" – do wymiany. Proponuje rozcięcie wiązki i twierdzi żę ma sondę od toyoty i może wymienić..
Nie pytam o cenę. Postanawiam sam nieco więcej się dowiedzieć zanim zrobie z mojej Madzi toyotę..

4. warsztat. Kiedyś zmieniałem tam pompę w starej 323. Referuję moje dotychczasowe przygody. Sympatyczny pan znajduje urządzenie, wprawdzie jak mów,i do starszych modeli mazd, ale można przynajmniej wyregulować mieszankę (opowieść o ustawianiu na ucho go rozbawiła).
Proponuje aby pojechać na Puławską – oni mogą mieć odpowiednią kość do wersji amerykańskiej. Resetuje komputer.
Pewnie tam wrócę.

Mineło kilka dni a lampka check'a się nie zaświeciła..
Novo
 

Postprzez Rafal » 6 maja 2005, 10:10

u mnie pomogło wyczyszczenie tego słynnego platynowego drucika w przepływomierzu!!!! i check engine zgasło
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 10:14

Rafal napisał(a): mnie pomogło wyczyszczenie tego słynnego platynowego drucika w przepływomierzu


Tak ? Sam to zrobiłeś ? Opisz dokładniej ...

Ja się boje że u mnie czujnik zaworu EGR padł ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez yari » 6 maja 2005, 10:56

Puhcio napisał(a):1) P 1195 – EGRPS-OPEN OR SHORT
2) P 1152 – VRIS2-OPEN OR SHORT

a co oznaczaja te bledy?
gdy ASO egzaminowalo komputerek, goscie powinni powiedziec co to za bledy...

ja /inne auto/ jezdze z radosnie poswiecajaca co jakis czas /nie to zeby zaraz caly czas, tylko co pare/parenascie godzin jezdzenia/ lampa wtrysku /tak w /F/I/A/T/cie oznaczony jest CHECK/, egzaminer powiedzial: sonda lmbda, mechanik powiedzial: kiepskie paliwo...
i cos w tym jest, lampa zapala sie jak zaleje Pb95, a nie 98/99, i gdy zatankuje na jakiejsc podejrzanej stacji paliw...
generalnie nie wplywa to bezposrednio na prace silnika, ale zastanawiam sie jak bardzo na zuzycie paliwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 10:59

yari napisał(a):
Puhcio napisał(a):1) P 1195 – EGRPS-OPEN OR SHORT
2) P 1152 – VRIS2-OPEN OR SHORT

a co oznaczaja te bledy?
gdy ASO egzaminowalo komputerek, goscie powinni powiedziec co to za bledy...



ad 1 Czujnik położenia zaworu EGR obwód otwarty lub zwarcie
ad 2 VRIS nr 2 obwód otwarty lub zwarcie
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Rafal » 6 maja 2005, 12:44

Sam tego niestety nie zrobiłem....Byłem w warsztacie u Jaksy i on to zrobił...przedmuchał to po prostu sprężonym powietrzem
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 12:46

Hmmm .... Moja diagnoza padła na "szwankujący" czujnik EGR

Skoro check się zapala to wtedy coś się z nim dzieje ... ale skoro sama też gasnie to może wtedy działa ...

Sam już nie wiem.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9