Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez radar88 » 1 sie 2004, 16:43

W tym wątku proszę zadawać pytania odnośnie kodów błędów OBD2.

Mazda również stosowała złącze OBD2, Millenia miała OBD2 już od samego początku produkcji, natomiast Xedos 9 dopiero w pełnym Liftingu.
Złącze znajdziemy od strony kierowcy, pod kierownicą po prawej stronie bliżej tunelu środkowego.

Generalnie nie potrzebujemy jakiegoś specjalnego czytnika do Mazdy, wystarczy nam ELM327 i jakiś darmowy program do odczytu. ScanMaster ELM327 wersja USB jest programem płatnym, lecz ma on już funkcje odczytu czasu rzeczywistego, odczytu kodów błędów z opisem danego błędu.

Interface wygląda tak :
ELM.png
ELM


Lokalizacja złącza OBD2 w MAZDA MILLENIA oraz XEDOS 9 FL
Mazda-626-1996.jpg
OBD2


Programy :

ScanMaster ELM327 USB :
scanmaster_usb-1.jpg


Oraz FORSCAN który jest dedykowany do Mazdy oraz Forda:
FORSCAN.jpg


Oba programy są w jeżyku polskim więc raczej nie będzie problemu ze zrozumieniem co jak i z czym ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Feeko » 1 sie 2004, 17:38

Wiem coś więcej...
Postanowiłem jednak, że spróbuję sam odczytać co to za błąd
Odnalazłem gniazdo diagnostyczne <jupi>
zmostkowałem GND z TEN :]
i tu koniec zacisk FEN jest "ślepy" :|
jest mnóstwo innych ale nie ten (w opisie na pokrywie złącza jest zaznaczony, ale jako nie aktywny).
Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...

Pomocy Klubowicze... :(
Feeko
 

Postprzez newbie » 1 sie 2004, 18:45

Feeko napisał(a):Wiem coś więcej...
Postanowiłem jednak, że spróbuję sam odczytać co to za błąd
Odnalazłem gniazdo diagnostyczne <jupi>
zmostkowałem GND z TEN :]
i tu koniec zacisk FEN jest "ślepy" :|
jest mnóstwo innych ale nie ten (w opisie na pokrywie złącza jest zaznaczony, ale jako nie aktywny).
Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...

Pomocy Klubowicze... :(


Pojedz do kogos, kto ma NGS lub WDS w sieci Mazdy lub poza nia.
Twoja fura ma DLC-2 pod fajera....i dlatego prozno szukac pinu FEN w DLC-1 (na pewno sie nie wysunal :D )

Drucik-mostek sobie zachowaj....przydaje sie do regulaci Idle Speed....ale bez skanera nie dowiesz się co trapi Twoja fure.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez newbie » 1 sie 2004, 18:50

Feeko napisał(a):Dziś zapaliła się lampka check (ikonka silnika).


Feeko napisał(a):Lampki MIL nie mam (albo nie wiem gdzie jest)...


CEL=MIL

Check Engine Lamp = Malfunction Indicator Lamp

Powodzenia...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Feeko » 1 sie 2004, 21:38

Znowu coś innego
tym razem lampka już gaśnie i nie zapala się... – przyczyna ustała?

A co to NGS lub WDS?
I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?

A jak się reguluję idle speed???
Feeko
 

Postprzez luca » 1 sie 2004, 21:40

Jedź do ASO na Pułwską, albo jeszcze lepiej podjedź do Jaksy
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 14:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Jaksa » 1 sie 2004, 21:49

I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?
Z Millerem to do ASO ew. Grabowski w Piasecznie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Feeko » 1 sie 2004, 21:55

Jaksa a Ty nic nie pomożesz...?
Nie masz pomysłu?
W ASO to mi wcisną wszystko (no prawie wszystko)
Feeko
 

Postprzez Jaksa » 1 sie 2004, 22:31

Jaksa a Ty nic nie pomożesz
Jak chcesz zawsze możesz podjechac ( na kawę hehe) zobaczymy ew. zadzwonimy do ASO i zapytamy co i jak ( mam znajomych )Zadzwon jutro namiary masz na www.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 3 sie 2004, 08:14

Feeko napisał(a):
A co to NGS lub WDS?
I gdzie ja kogoś z tym znajdę...?



Testery diagnostyczne
New Generation Star
Worldwide Diagnostic System
zanjdziesz u @-techa lub u mnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 08:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 16:28

Byłem dziś w serwisie... AZ AUTO
Odczytano błędy:
1* – 1250 – PRC SOLENOID VALVE
2* – 1770 – zawór szprzęgła nadbiegu

Co do 2* to dwa razy przełączyła się skrzynia w tryb awaryjny, ale tylko razem z lampką chceck (nigdy sama skrzynia) i nigdy wcześniej (tzn. od momentu kiedy pali się lampka check) – uznaję że to był jakiś błąd przypadkowy bo skrzynia zachowuje się normalnie (nawet po tym jak była w trybie awaryjnym wystarczyło zgasić auto i odpalić ponownie i było ok)

1* – elektro-zaworek (nie wiadomo do czego – w serwisie nie wiedzieli za co on odpowiada) nr. kat. FS05-18-741 – stwierdzili że jest padnięty. Nowego nie ma, trzeba sprowadzać koszt lekko ponad 300 zł. :(
Jest szansa dostać to gdzieś trochę taniej??

Od odczytania kodów przez serwis lampka check się nie zapaliła (jak narazie)...

btw. złącze do komputera to nie jest to co mam pod maską (tam też jest ale nie wiem do czego :| ) tylko umieszczone jest gdzieś nad pedałami przy kolumnie kierowniczej i jest wąskie prostokątne – zupełnie coś innego niż to co jest opisane na stronce mazdaspeed.
Feeko
 

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 17:43

PRC = Pressure Regulator Control

Elektrozawor odpowiedzialny za kontrole zaworow, ktore ustalaja cisnienie w ukladzie. Jesli nawala, to pomiar cisnienia liniowego skrzyni powininen to od razu ujawnic.

300PLN za jedna sztuke, to nie jest wysoka cena. Uzywane trzeba sobie darowac, bo beda w podobnym stanie zuzycia. Jesli jest problem z cisnieniem liniowym, to lepiej wymienic ten zawor teraz niz pozniej. Blok elektrozaworow do CD4E kosztuje ponad 1000PLN.

Musze leciec, pozniej sprawdze za dokladnie jakiego rodzaju bledy odpowiadaja te kody.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 17:46

ALE TEN PRC jest przy silniku :–) tuz nad kompresorem (przykręcony)...
Nie sądzę aby on miał wiele wspólnego ze skrzynią (ale może się mylę)...
Feeko
 

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 18:04

A to nie wiem, PRC podpasowalo mi pod elektrozawor regulacji cisnienia w skrzyni. Przy kompresorze to moze byc Pressure Release Control? ...Eheh. Az jednak sprawdze co to jest za DTC.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 18:07

Wiesz on jest tam tylko przykręcony – nie pisałem że do kompresora podłączony...
W serwisie też się zastanawialiśmy do czego to (brak opisu w ich manualach) – po prostu jest i ma działać...
Feeko
 

Postprzez marek » 9 sie 2004, 18:08

No to jest zapewne PRC od regulacji ciśnienia paliwa, ale mogę się mylić. Zobacz do czego idą wężyki od niego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 18:10

Jeszcze popatrzę, ale od paliwa to on moim zdaniem nie jest (małe to to jest)...
Feeko
 

Postprzez Paweł » 9 sie 2004, 18:11

Dwojka na drugiej pozycji kodu moze wlasnie wskazywac uklad zasilania paliwowego.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Feeko » 9 sie 2004, 18:13

Nie wiem... Sam już nie wiem... :(
Feeko
 

Postprzez marek » 9 sie 2004, 18:14

No bo to jest małe...

I jeden wężyk idzie wtedy do regulatora ciśnienia paliwa, który jest zapewne na końcu jednej listwy wtrysku, lub na wężu paliwa (powrotny do zbiornika)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9