Kody błędów OBD2.
U mnie gdy zapali sie "check engine" ,wywala bład P0421 i jest tak za kazdym razem , samochód chodzi normalnie , nic sie nie dzieje, kasuje błąd jeżdze normalnie i po jakis 300-500 milach znowu to samo.
Na forum mazdy w USA, polecili sprawdzic:
1 Świece
2 sonde lambda(oxygen sensor)
3 Kataliizator
Moje pytanie jest nastepujące jak w najprostszy sposób zdiagnozować co jest wadliwe. Może pan Wiesiek z Dębicy ma jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Na forum mazdy w USA, polecili sprawdzic:
1 Świece
2 sonde lambda(oxygen sensor)
3 Kataliizator
Moje pytanie jest nastepujące jak w najprostszy sposób zdiagnozować co jest wadliwe. Może pan Wiesiek z Dębicy ma jakieś pomysły.
Pozdrawiam
- Od: 15 sie 2006, 05:35
- Posty: 8
- Skąd: Juesej
- Auto: Mazda Millenia S
Witaj.
Diagnoza jest dobra.
Ale co wiem to stawiam na katalizator wstepny, jest on w kolektorze wylotowym silnika prawy i lewy .
Sonda jest przed i za katalizatorem jeżeli nie ma zmiany w spalinach po pierwszej sondzie i druga nie wykrywa zmian to po przejechaniu 500km wyskakuje błąd 421.
W Xedosach tego nie mamy bo w europie nie mieli tak wysokich norm ekologicznych, są 2 sondy w USA4 Kanada 3.
Dopiero w nowym modelu po 2001 roku wprowadzono normy amerykanskie. 4 sondy.
Zalecam wymiane kolektora wylotowego tego z tyłu tam jest ktalizator.
Pozdrawiam Wiesiek.
Diagnoza jest dobra.
Ale co wiem to stawiam na katalizator wstepny, jest on w kolektorze wylotowym silnika prawy i lewy .
Sonda jest przed i za katalizatorem jeżeli nie ma zmiany w spalinach po pierwszej sondzie i druga nie wykrywa zmian to po przejechaniu 500km wyskakuje błąd 421.
W Xedosach tego nie mamy bo w europie nie mieli tak wysokich norm ekologicznych, są 2 sondy w USA4 Kanada 3.
Dopiero w nowym modelu po 2001 roku wprowadzono normy amerykanskie. 4 sondy.
Zalecam wymiane kolektora wylotowego tego z tyłu tam jest ktalizator.
Pozdrawiam Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
Witam, jak wyzej zapalila mi sie lapka Check Engine, dodam ze mam malo paliwa w baku, przejechalem okolo 40km na rezerwie co sie wczesniej nie zdarzalo, dzis zalalem do pelna i lapka juz sie nie zapala, czy mozliwe ze w przypadku gdy juz pali sie rezerwa jakis czas i jest absolutne minimum paliwa w baku to zapa sie Check Engine?
Dodam ze 2 tyg wczesniej podpinalem auto pod komputer i wszystko bylo OK a wiele nie jezdze na codzien.
Dodam ze 2 tyg wczesniej podpinalem auto pod komputer i wszystko bylo OK a wiele nie jezdze na codzien.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
Faktycznie, zwykle zalewam jak tylko kontrolka rezerwy sie zaswiec,i a wtedy prawie do sucha wyjezdzilem, zreszta tylko raz takie cos mi sie przytrafilo, jestem spokojny teraz, wielkie dzieki za odpowiedz.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
trojanrob napisał(a):To jest OBD I (silnika nim nie sprawdzisz) . OBDII jest po pod deską po prawej stronie kierownicy. można wymacać ręką.
wiesiek5 napisał(a):Xedosy do 2000 roku tylko pod maską.
...ok... dzieki za odpowiedz, tylko w koncu jak to jest jesli mam tylko to co pod maska a nie moge znalezc tego pod kierownica to mam OBDI
pod kierownica wyglada tak:
Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody bo juz nie wiem. Bylem uinnego diagnosty i tez cos mu nie wychodzilo, a to cos z komunikacja albo z jakimis innymi babolami. Zreszta obaj diagnosci pierwszy raz widzieli takie auto
Janusz626 napisał(a):Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody
Dokladnie tak, ewentualnie mozesz podlaczyc fabryczny skaner (Wiesiek ma taki).
Janusz626 napisał(a):Zreszta obaj diagnosci pierwszy raz widzieli takie auto
Jedz do porzadnego warsztatu, ASO lub do Wieska, jesli masz problem z samochodem. Tego auta nie serwisuje sie byle gdzie
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):Janusz626 napisał:
Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody
Dokladnie tak
...musze zobaczyc, jesli tak to bedzie fajnie
voytecku napisał(a):Jedz do porzadnego warsztatu
z checia ale tu jest problem maly taki bo jeden chcial 200pln za podpiecie i bez gwarancji na diagnoze i dodatkowe dolce za skasowanie bledow....paranoja
voytecku napisał(a):jesli masz problem z samochodem. Tego auta nie serwisuje sie byle gdzie
nie wiem czy cos sie dzieje czy nie, tak tylko chcalem zbadac i byc pewny czegokolwiek,
predzej pojade na serwis do Wieska niz dam komus kto od pluga sila jest odciagany....
Witam, podjalem sie sprawdzenia bledow w mojej X9 KJ 99' i faktycznie jest OBDI i wystarczy zworka GDN i TEN, i dioda FEN i B+
ale...mam bledy, mianowicie 10, 11, 12, 13, 15, 17 oczywiscie kasowanie nie pomaga
moze mi ktos podac co to sa za bledy czego dotycza i jak to wyleczyc
EDIT:
10- Intake Air Temperature (IAT) Sensor, Czujnik temperatury powietrza
11-
12- Throttle Position (TP) Sensor, Czujnik położenia przepustnicy
13-
15- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V, Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
i moze mi ktos podac schemat wezykow podcisnieniowych bo cos mi sie zdaje ze jest tak namieszane jak na pchlim targu, mam schemat do milleni KJ i chyba nie pasuje do xedosa9 KJ
ale...mam bledy, mianowicie 10, 11, 12, 13, 15, 17 oczywiscie kasowanie nie pomaga
moze mi ktos podac co to sa za bledy czego dotycza i jak to wyleczyc
EDIT:
10- Intake Air Temperature (IAT) Sensor, Czujnik temperatury powietrza
11-
12- Throttle Position (TP) Sensor, Czujnik położenia przepustnicy
13-
15- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V, Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
i moze mi ktos podac schemat wezykow podcisnieniowych bo cos mi sie zdaje ze jest tak namieszane jak na pchlim targu, mam schemat do milleni KJ i chyba nie pasuje do xedosa9 KJ
Wg mnie schemat podciśnień dla silnika KJ jest taki sam dla xeda i millenii (jedyna różnica to roczniki – dla 95-96 inny dla 97-)
Ostatnio edytowano 3 maja 2009, 22:38 przez trojanrob, łącznie edytowano 1 raz
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
mam dwa schematy, jeden od Ciebie http://mikroplan.com.pl/~trojan/podcisnienia.jpg
a drugi http://mikroplan.com.pl/robert/millenia_s_vacuum2.jpg
nie wiem ktory jest do ktorego bo chyba sa tam roznice i nie wiem do ktorej sie zastosowac
a drugi http://mikroplan.com.pl/robert/millenia_s_vacuum2.jpg
nie wiem ktory jest do ktorego bo chyba sa tam roznice i nie wiem do ktorej sie zastosowac
trojanrob napisał(a):jak popatrzysz na schematy to zobaczysz różnicę w mocowaniu przedniego intercoolera.
i nie tylko albo juz mi sie myli, z VACCUM pompy i dalej poprzez te zaworki CHECK VALVE sa w innych miejscach
tak patrzac na moj silnik i biorac schemat
to tak bardziej mi pasuje... nie wiem juz zmeczylem oczy chybatrojanrob napisał(a):95-96
Jeżeli przedni intercooler jest mocowany na 4 nakrętki to schemat 95-96.
Jeżeli z lewej strony na opaski , a z prawej na 2 nakrętki to schemat 97->.
Ja poprawiałem podciśnienia po "ASO" Mazdy w Szczecinie (rurka po rurce). Była zabawa ale poszło i jest OK (pisałem o tym na forum).
Jeżeli z lewej strony na opaski , a z prawej na 2 nakrętki to schemat 97->.
Ja poprawiałem podciśnienia po "ASO" Mazdy w Szczecinie (rurka po rurce). Była zabawa ale poszło i jest OK (pisałem o tym na forum).
pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości