Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez mike-l » 11 lut 2008, 07:24

U mnie gdy zapali sie "check engine" ,wywala bład P0421 i jest tak za kazdym razem , samochód chodzi normalnie , nic sie nie dzieje, kasuje błąd jeżdze normalnie i po jakis 300-500 milach znowu to samo.
Na forum mazdy w USA, polecili sprawdzic:
1 Świece
2 sonde lambda(oxygen sensor)
3 Kataliizator
Moje pytanie jest nastepujące jak w najprostszy sposób zdiagnozować co jest wadliwe. Może pan Wiesiek z Dębicy ma jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 sie 2006, 05:35
Posty: 8
Skąd: Juesej
Auto: Mazda Millenia S

Postprzez wiesiek5 » 11 lut 2008, 20:05

Witaj.
Diagnoza jest dobra.
Ale co wiem to stawiam na katalizator wstepny, jest on w kolektorze wylotowym silnika prawy i lewy .
Sonda jest przed i za katalizatorem jeżeli nie ma zmiany w spalinach po pierwszej sondzie i druga nie wykrywa zmian to po przejechaniu 500km wyskakuje błąd 421.
W Xedosach tego nie mamy bo w europie nie mieli tak wysokich norm ekologicznych, są 2 sondy w USA4 Kanada 3.
Dopiero w nowym modelu po 2001 roku wprowadzono normy amerykanskie. 4 sondy.
Zalecam wymiane kolektora wylotowego tego z tyłu tam jest ktalizator.
Pozdrawiam Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Reagan » 12 lut 2008, 10:35

wiesiek5 w KL-u katalizatory wstępne też są w kolektorach wydechowych czy za kolektorami. Może je wymienić czy trzeba razem z całymi kolektorami??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez smiena » 13 gru 2008, 19:52

Witam, jak wyzej zapalila mi sie lapka Check Engine, dodam ze mam malo paliwa w baku, przejechalem okolo 40km na rezerwie co sie wczesniej nie zdarzalo, dzis zalalem do pelna i lapka juz sie nie zapala, czy mozliwe ze w przypadku gdy juz pali sie rezerwa jakis czas i jest absolutne minimum paliwa w baku to zapa sie Check Engine?
Dodam ze 2 tyg wczesniej podpinalem auto pod komputer i wszystko bylo OK a wiele nie jezdze na codzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez mike-l » 16 sty 2009, 01:54

smiena – to normalny objaw gdy masz znikomą ilosc paliwa w zbiorniku , tak napisali w instrukcji obsługi
Początkujący
 
Od: 15 sie 2006, 05:35
Posty: 8
Skąd: Juesej
Auto: Mazda Millenia S

Postprzez smiena » 19 sty 2009, 02:36

Faktycznie, zwykle zalewam jak tylko kontrolka rezerwy sie zaswiec,i a wtedy prawie do sucha wyjezdzilem, zreszta tylko raz takie cos mi sie przytrafilo, jestem spokojny teraz, wielkie dzieki za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez Janusz626 » 7 kwi 2009, 13:09

Gdzie i jak wyglada zlacze pod kierownica ?? chodzi o X9 z 99r po fl z Millerem pod maska, diagnosta nie moze znalezc i chyba pozostaje to zlacze pod maska ale cos i tak nie moze sie polaczyc a wyglada tak :
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 7 kwi 2009, 14:53

To jest OBD I (silnika nim nie sprawdzisz) . OBDII jest po pod deską po prawej stronie kierownicy. można wymacać ręką.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez wiesiek5 » 7 kwi 2009, 19:59

Xedosy do 2000 roku tylko pod maską.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Janusz626 » 8 kwi 2009, 00:43

trojanrob napisał(a):To jest OBD I (silnika nim nie sprawdzisz) . OBDII jest po pod deską po prawej stronie kierownicy. można wymacać ręką.

wiesiek5 napisał(a):Xedosy do 2000 roku tylko pod maską.

...ok... dzieki za odpowiedz, tylko w koncu jak to jest jesli mam tylko to co pod maska a nie moge znalezc tego pod kierownica to mam OBDI ??

pod kierownica wyglada tak:
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 8 kwi 2009, 08:15

Wiesiek ma rację . Nie popatrzyłem na rocznik. W milleni OBDII jest od 1995 roku.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 8 kwi 2009, 12:47

Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody ?? bo juz nie wiem. Bylem uinnego diagnosty i tez cos mu nie wychodzilo, a to cos z komunikacja albo z jakimis innymi babolami. Zreszta obaj diagnosci pierwszy raz widzieli takie auto :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez voytecku » 10 kwi 2009, 18:19

Janusz626 napisał(a):Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody

Dokladnie tak, ewentualnie mozesz podlaczyc fabryczny skaner (Wiesiek ma taki).

Janusz626 napisał(a):Zreszta obaj diagnosci pierwszy raz widzieli takie auto

Jedz do porzadnego warsztatu, ASO lub do Wieska, jesli masz problem z samochodem. Tego auta nie serwisuje sie byle gdzie :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Janusz626 » 10 kwi 2009, 18:26

voytecku napisał(a):Janusz626 napisał:
Czyli w Xedosie9 do 2000r nawet z millerem majac OBDI procedura sprawdzenia bledow jest za pomoca zworki i diody

Dokladnie tak

...musze zobaczyc, jesli tak to bedzie fajnie
voytecku napisał(a):Jedz do porzadnego warsztatu

z checia ale tu jest problem maly taki bo jeden chcial 200pln za podpiecie i bez gwarancji na diagnoze i dodatkowe dolce za skasowanie bledow....paranoja
voytecku napisał(a):jesli masz problem z samochodem. Tego auta nie serwisuje sie byle gdzie

nie wiem czy cos sie dzieje czy nie, tak tylko chcalem zbadac i byc pewny czegokolwiek,
predzej pojade na serwis do Wieska niz dam komus kto od pluga sila jest odciagany....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 3 maja 2009, 19:33

Witam, podjalem sie sprawdzenia bledow w mojej X9 KJ 99' i faktycznie jest OBDI i wystarczy zworka GDN i TEN, i dioda FEN i B+ :)

ale...mam bledy, mianowicie 10, 11, 12, 13, 15, 17 oczywiscie kasowanie nie pomaga :(
moze mi ktos podac co to sa za bledy czego dotycza i jak to wyleczyc ??

EDIT:
10- Intake Air Temperature (IAT) Sensor, Czujnik temperatury powietrza
11- ??
12- Throttle Position (TP) Sensor, Czujnik położenia przepustnicy
13- ??
15- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V, Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17- Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

i moze mi ktos podac schemat wezykow podcisnieniowych bo cos mi sie zdaje ze jest tak namieszane jak na pchlim targu, mam schemat do milleni KJ i chyba nie pasuje do xedosa9 KJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 3 maja 2009, 22:32

Wg mnie schemat podciśnień dla silnika KJ jest taki sam dla xeda i millenii (jedyna różnica to roczniki – dla 95-96 inny dla 97-)
Ostatnio edytowano 3 maja 2009, 22:38 przez trojanrob, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 3 maja 2009, 22:38

mam dwa schematy, jeden od Ciebie http://mikroplan.com.pl/~trojan/podcisnienia.jpg
a drugi http://mikroplan.com.pl/robert/millenia_s_vacuum2.jpg
nie wiem ktory jest do ktorego bo chyba sa tam roznice i nie wiem do ktorej sie zastosowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 3 maja 2009, 22:39

jak popatrzysz na schematy to zobaczysz różnicę w mocowaniu przedniego intercoolera.

95-96
97- (Ty masz KJ z 99 roku)
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 3 maja 2009, 22:52

trojanrob napisał(a):jak popatrzysz na schematy to zobaczysz różnicę w mocowaniu przedniego intercoolera.

?? i nie tylko albo juz mi sie myli, z VACCUM pompy i dalej poprzez te zaworki CHECK VALVE sa w innych miejscach
tak patrzac na moj silnik i biorac schemat
trojanrob napisał(a):95-96
to tak bardziej mi pasuje... nie wiem juz zmeczylem oczy chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 4 maja 2009, 09:56

Jeżeli przedni intercooler jest mocowany na 4 nakrętki to schemat 95-96.
Jeżeli z lewej strony na opaski , a z prawej na 2 nakrętki to schemat 97->.


Ja poprawiałem podciśnienia po "ASO" Mazdy w Szczecinie (rurka po rurce). Była zabawa ale poszło i jest OK (pisałem o tym na forum).
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9