Strona 6 z 6

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 24 wrz 2015, 16:12
przez gregor83
Witam. Chciałem po sprawdzać błędy w moim x9 ale nie mam pinu FEN i co teraz? A jak sprawdzić błędy skrzyni asb

PostNapisane: 24 wrz 2015, 18:11
przez Marek 161BD081
Diodą niewiele sprawdzisz.
Do odczytu błędów kup sobie ELM327 i z tego korzystaj. Odczytasz nim ew. błędy silnika i skrzyni.
Polecam lekturę Forum bo trochę o tym już było mówione.

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 24 wrz 2015, 19:28
przez gregor83
Podlanczalem auto pod obd2 pokazał jakieś dwa błędy które nic do skrzyni nie miały i po wykasowaniu już się nie pojawiają. Zapoznalem się z lektura odnośnie błędów i dla tego zadalem pytanie. Z tego wszystkiego wynika że najlepiej dioda wyświetli.

PostNapisane: 25 wrz 2015, 00:18
przez Marek 161BD081
Błędy skrzyni raczej kasują się po wył. zapłonu.
Diodą.LED po prostu nie zdiagnozujesz tego auta – tylko ELM lub inne sprzęty z obsługą OBD-2

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 25 wrz 2015, 09:33
przez gregor83
Byłem wczoraj u znajomego znów podpielismy pod obd2 nie wykazał żadnych błędów. Sprzęt ma niby z lepszej polki. A skrzynia dalej ma szfank ma tylko wsteczny i dwa pierwsze do przodu, nie wiem czemu komputer nie pokazuje błędu. Może trzeba podłączyć jak zacznie migac hołd bo nie zawsze se mruga.

PostNapisane: 25 wrz 2015, 10:29
przez Marek 161BD081
gregor83 napisał(a):.... Może trzeba podłączyć jak zacznie migac hołd bo nie zawsze se mruga.

Tak właśnie trzeba zrobić!
Jak miga HOLD to nie gasząc auta trzeba się podłączyć pod skaner OBD-2.
Ale .... nie licz na wiele – brak 3 i 4 może się wiązać z błędami P0733 i/lub P0734, które mówią o błędzie przełożenia tych właśnie biegów.
Uślizgi skrzyni zwykle związane są z wyrobieniem się elementów ciernych tarczek sprzęgłowych – tutaj pozostaje TYLKO wymiana i nic więcej.
Aby do tego nie doszło trzeba niestety wcześniej dbać o czystość filtru oleju a tego jak auto wcześniejszy właściciel je użytkował to przecież i tak nie wiesz.

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 26 wrz 2015, 08:12
przez gregor83
A robił ktoś to na własną rękę? Widziałem film na yt i jest kręcenia rozbierania. A ta przednią miska skrzyni to pokrywa zaworów? Może to zdjąć i spróbować przeczyscic?

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 4 paź 2015, 07:37
przez Tomas2000
Tak, za przednia miską znajduje się sterownie skrzyni, jeśli brakuje biegów warto ją przejrzeć zanim rozdłubiesz całą skrzynię mechanicznie, możliwe że jeden lub kilka z nich nie funkcjonują.

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 5 paź 2015, 16:52
przez Fosa626
Witam przychodze zalamany zniechecony i niewiem co jeszcze mam mazda 626 1.8 ge 1996r GE czyli obd1 4 miechy do tyłu sprawdzilem bledy jak na każdym przegladzie i teraz uwaga 2x11 i 17 czujnik temperatury powietrza i sonda lambda czujnik juz zmieniony ale blad jest nadal mechanicy ,,A CO TO JEST ZA SYSTEM DIAGNOSTYCZNY'' i ręce. opadaja sonda niby dziala ale nie jestem przekonany do konca bylem na diagnostyce i niby ok nikt nie jest w stanie mi pomuc z tym systemem co moglo wywolac takie bledy skoro czujniki sprawwne auto nie ma mocy obroty spadaja do 200 obr/min a po przegazowaniu norma 900 może ktoś z was ma jakiś. pomysł magda jest juz ze mną. juź. 13 lat i chce by była dłużej. bardzo prosze o pomoc pozdrawiam

Re: Interpretacja błędów OBD1

PostNapisane: 23 paź 2015, 05:46
przez Tomas2000
A ta sonda to jak była sprawdzana?
Czy problem z obrotami występuje też na odłączonej sondzie?
Czy przed wymianą czujnika obroty też spadały tak nisko?