Interpretacja błędów OBD1 2cyfrowe ( lata prod 1993-1995)

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Dunio » 6 lis 2012, 17:35

witam

mam mały problem z moja mazda mianowicie od czasu umycia silnika silnik sam gasie niezaleznie od tego czy jade czy stoje czy silnik jest zimny czy ciepły. zczytałem dzisiaj błedy z komputera i wyskoczył mi bład 13 i 14. z czego bład nr 13 w autodacie to jest nastawnik wałka rozrzadu po stronie ssacej lewej z przodu, rzad cylindrów 1- usterka obwodu pradowego, i z tego co sie orientuje to u mnie niema takiego czujnika jak myslicie o co tu chodzi.???
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 11:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez ProboszczV6 » 6 lis 2012, 21:46

w tym silniku nie ma czegoś takiego :P jesteś pewien że dobrze jest odczytany błąd?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zibi626 » 12 lis 2012, 11:35

To ja mam lepiej – błąd ABSu nr 16 – czy ktoś się orientuje co to może być ? TAK to NA PEWNO błąd 16,nie ma pomyłki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez radar88 » 12 lis 2012, 18:43

Świeci się kontrolka ABS i TCS ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez zibi626 » 15 lis 2012, 12:55

radar88 napisał(a):Świeci się kontrolka ABS i TCS ??



TCS zaświeca się tylko czasem w czasie jazdy, jakkolwiek ABS i TCS działają :) ale objaw dodatkowy jest taki,że pompa ABS załącza się przy niskim prędkościach jak hamuje, np. dojeżdżając do świateł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lis 2012, 13:00

Hmmm – zobacz jakie są odległości między koronkami a czujnikiem.
Może któryś po prostu się wysunął czy też koronka podgniła?
Takie objawy właśnie czasem bywają w takim przypadku.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zibi626 » 16 lis 2012, 08:28

Marek 161BD081 napisał(a):Hmmm – zobacz jakie są odległości między koronkami a czujnikiem.
Może któryś po prostu się wysunął czy też koronka podgniła?
Takie objawy właśnie czasem bywają w takim przypadku.



Było wszystko sprawdzane, w dodatku jestem po wymianie łożyska tylnego prawego i...jakby rzadziej ta przypadłość występuje, tzn. przedtem było 9 na 10 hamowań a teraz jest 1-2 na 10,ale jeżdżę dopiero 2giu dzień po wymianie łożyska i zobaczymy jak będzie – dam znać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez michal_plac » 27 sie 2013, 15:13

odświeżam temat gdyż nie bardzo wiem co dolega mojej madzi...
Zbadałem diodą ECU i mam błąd EGR'a ale to co mnie zaskoczyło to podłączenie wg kombinacji Misiowego z 3 strony co do ABS. Dioda wymigała mi 11,12,13,14,16,17,22,23,24... i na tym zakończyłem "czytanie" migowe bo się załamałem :)
ABS normalnie działa ale często zapala się kontrolka TCS OFF i poślizgu. Podpowiedzcie proszę od czego zacząć naprawę/przegląd
dzięki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez Marek 161BD081 » 27 sie 2013, 17:07

Michał – skasuj błędy i za jakiś czas sprawdź jeszcze raz.
Te błędy, które odczytałes to mogą mieć nawet parę lat :D
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michal_plac » 28 sie 2013, 05:46

po kasowaniu to mam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez ProboszczV6 » 28 sie 2013, 06:44

A jak kasowałeś? Bo o ile pamiętam to ABS kasuje się naciskając szybko 10x pedał hamulca w trybie diagnostycznym... odłączenie akumulatora nic nie daje
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sie 2013, 06:46

Trochę za dużo tych błędów aby ABS miał poprawnie działać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 28 sie 2013, 06:59

Problemu szukaj w samym sterowniku ABS, a dokładnie w okolicach wtyczki, wiązki, samo złącze w sterowniku może mieć "zimne luty" lub popękane luty, byłoby to dziwne bo taka usterka zdarzała się nagminnie w szrotwagenach... a stara japońska elektronika dawała sobie radę. Niemniej jednak jest wręcz niemożliwe żeby padły naraz wszystkie czujniki, blok hydrauliki, elektrozawory, itd. Możesz mieć też problem z samym zasilaniem sterownika, lub masą sterownika.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez michal_plac » 28 sie 2013, 07:03

być może problem dotyczy właśnie masy bo ostatnio nawaliła mi masa w kilku częściach ale już ponaprawiałem. Tryb diagnostyczny to zmostkować piny od ECU czy od ABS wg Misiowego w gnieździe diagnostycznym? Kasowanie robić na pozycji klucza ON?

Dopisano 28 sie 2013, 08:15:

być może problem dotyczy właśnie masy bo ostatnio nawaliła mi masa w kilku częściach ale już ponaprawiałem. Tryb diagnostyczny to zmostkować piny od ECU czy od ABS wg Misiowego w gnieździe diagnostycznym? Kasowanie robić na pozycji klucza ON?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez ProboszczV6 » 28 sie 2013, 07:18

mostkujesz piny TBS-GND załączasz zapłon, naciskasz szybko 10x pedał hamulca i tyle, coś może zabrzęczeć, coś może zamrugać, jeśli pojawią się kolejny raz błędy w takiej ilości to wtedy zacznij szukać głębiej, będzie prościej bo nie powinno ich być tak dużo.
A kontrolka TCS może miga ci jak ostro jeździsz :D bo to jest normalny objaw działania TCS przy zwijaniu asfaltu
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez michal_plac » 28 sie 2013, 07:45

ProboszczV6 napisał(a):A kontrolka TCS może miga ci jak ostro jeździsz :D bo to jest normalny objaw działania TCS przy zwijaniu asfaltu

Ta kontrolka dość często się zapala <rotfl> na szczęście mam przycisk TCS OFF :) a mi się zapala i nie gaśnie TCS OFF i poślizg które są po prawej stronie zegarów. Być może po kasowaniu ustąpi ale co do tych kontrolek TCS po prawej stronie mam tezę że zastępują one CHECK ENGINE której u mnie nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez ProboszczV6 » 28 sie 2013, 08:04

Czasami tak jest że zapalają sie oba TCS-y jeśli są problemy z silnikiem, tak było u mnie, zanim zrobiłem porządek z silnikiem. Kontrolki po prawej stronie TCS i ABS jak się zaświecą, to sygnalizują problem z układem ABS/TCS bo te 2 układy są ze sobą powiązane, mają wspólny sterownik i korzystają z tych samych czujników. Jak zwijasz asfalt to powinna migać lewa kontrolka i powinieneś odczuć zduszenie silnika.
Osobiście uważam że ten układ działa u nas strasznie mułowato, zbyt gwałtownie obcina moc i zbyt późno ja przywraca, no ale auto ma już 13lat więc co poradzić, poza tym przeguby trudniej przekręcić dzięki niemu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez michal_plac » 28 sie 2013, 10:02

Auto ma 18 lat :) a co do mocy to jest imponująca dla tych których przewiozę ale mi się osobiście wydaje że ~160KM powinno być silniejsze :) stąd moje pytanie czy źle działający lub wcale nie działający EGR może powodować zmulenie auta i falowanie obrotów na postoju. ECU pokazuje jedynie błąd "16 -EGR Valve Position (EVP) Sensor
Zawór układu recyrkulacji spalin ". Kiedy się zatrzymam przez 3-4 sekundy obroty stoją idealnie ponad 500 obrotów wg obrotomierza i po chwili falują od około 100 do około 600 obrotów, no i bardzo źle madzia dobiera dawkę paliwa na niskich obrotach ponieważ okropnie szarpie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez deejay27 » 28 sie 2013, 10:22

Przez to szarpanie pewnie też się wolniej zbiera. Zdrowy KL w manualu całkiem dobrze radzi sobie z budą TA.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez michal_plac » 28 sie 2013, 12:12

Właśnie wyszedłem z pod maski samochodu i niestety nie udało się wykasować błędów ABS. Robiłem wszystko wg instrukcji a kontrolki TCS OFF i poślizg nie gasną po odpaleniu. Kody błędów w dalszym ciągu są wszystkie. Dziś czekałem do końca kodów i prócz wyżej wymienionych jest jeszcze 50,51 i 63 o ile dobrze pamiętam. Komputer ABS i TCS jest wspólny ten nad pedałami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 12:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9