Mazda Xedos 9 / Millenia (TA) – Opinie i Informacje

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Dymian » 10 paź 2014, 10:29

Masz całe auto za 4300 czy gaz za 4300?
Jak gaz to ktoś zdrowo przepłacił- topowa cena za gaz do tego motoru na mega korzystnych komponentach to nieco ponad 3k zł.

Poszukaj rdzy i przygód dotychczasowych. Ogólnie nie ma nic ponad plan do spr jak przy kupnie używanego japońca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez vipkrzych » 10 paź 2014, 11:31

Za gaz. Kolego a jak z przyspieszeniem tego autka? Na autocentrum piszą 11s :/ na youtube robią w 9s w automacie. Jak jest naprawde?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 09:10
Posty: 18

Postprzez dadan » 10 paź 2014, 14:23

Pewnie tak temat zniknie niedługo, bo tak naprawdę wszystko jest pod ręką opisane po kilka razy. Ale dopisze :

10,9 s automat
8,6 s manual

Ja placiłem za gaz 3 lata temu 3500 zł. Przejechane 72 tyś km, wtryskiwacze i reduktor ciągle ori. Żadnych problemów, nie zauważyłem też zwiększonego zużycia oleju.

Jeżeli chodzi o zawieszenie, radze uważać...U mnie urwało się koło przez dolny sworzeń, od razu zamówiłem ori za 380, tamten kosztował 115 zl, przejechał z 15 tyś km. Były też inne podobne historie opisane tutaj na forum...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez tygrys36 » 10 paź 2014, 14:27

Około 10 sek.do 100km/h wszystko zależy od silnika i skrzyni można zblokować biegi i wtedy szybciej wykręcisz 100 ale to nie jest auto do wyścigów to Limuzyna to ma jeździć cicho,szybko i bezpiecznie jeżeli chcesz szybkiego polecam MPS-a.
tygrys36
 

Postprzez vipkrzych » 10 paź 2014, 15:00

Rozumiem. Limuzyna limuzyna ale 11s? Do tego awarie automatów i podziekuje xedosowi a szkoda bo bardzo mi się podoba. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 09:10
Posty: 18

Postprzez tygrys36 » 10 paź 2014, 15:01

Jakie awarie jezdze 2 lata i zero problemow skrzyni to zabobony tylko trzeba dbac
tygrys36
 

Postprzez dadan » 10 paź 2014, 15:53

Jak będziesz pałowal od świateł do świateł, wrzucał wsteczny jak jeszcze auto się toczy, nie wymieniał oleju to KAŻDA skrzynia automatyczna padnie w takim samym tempie. Trzeba ją traktować z głowa...Nie katować na zimnym oleju i nie ruszać za każdym razem do 5 tyś obr. Nie oszczędzać na wymianie oleju.

Jak chcesz się ścigać po mieście, poniżej 4 tyś obr/min schodzisz tylko na postoju to kup lepiej manuala. To nie jest DSG czy inna dwusprzęgłowa skrzynia. Tutaj masz średniej wielkości moment obrotowy bo 220 nm, awarie wynikają raczej z typowo sportowego stylu jazdy lub zaniedbań wymiany oleju.

vipkrzych napisał(a):Rozumiem. Limuzyna limuzyna ale 11s? Do tego awarie automatów i podziekuje xedosowi a szkoda bo bardzo mi się podoba.


Coż, w tej pojemności, mocy i "zwykłym" automacie nie znam nic z konkurencji z tamtych lat co schodzi poniżej 9 s. Dla przykładu :

– legacy ta sama pojemność 2,5 ale R4 AWD i automat dokładnie takie same wyniki
– accord coupe 3.0 V6, maxima 3.0 V6, lexus GS300 R6, chrysler 300 M 3,5 V6 wszystko ma w granicach 8,5 s i wszystkie te auto mają ponad 200 KM. Chyba że coś z niemcow, ale tym się nigdy nie interesowałem.

Więc te blisko 11s to nie jest jakiś dramat. Poza tym w limuzynach bardziej się liczy przyspieszenie powyżej 100 km/h, żeby bezpieczenie wyprzedzać w trasie a tutaj mocy na polskie warunki nie brakuje.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 10 paź 2014, 17:03

Dokładnie, jak chcesz pałować to kup manuala. Oczywiście nie można zaniedbać wszystkiego innego, czyli na zimnym delikatnie, wymiany części na bieżąco, sprawdzanie oleju i płynu chłodniczego czy wszystko jest ok... Ja mam M/T 2.5 i nie narzekam ani na komfort ani na jakiś większy brak mocy (wiadomo że apetyt zawsze rośnie no ale cóż...). W tych pieniądzach, z gazem, ori przebiegiem i takim wyjątkowym wyglądem raczej ciężko znaleźć coś lepszego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Dymian » 10 paź 2014, 20:13

dadan napisał(a):– legacy ta sama pojemność 2,5 ale R4 AWD i automat dokładnie takie same wyniki


Mój subarak w garażu, aż zawarczał ze złości.
R4? <glupek2>
HHHHHHHHHHHHH4 <lol>

W porównaniu do gacka 2,5 to xedos jest żwawszy- głównie przez FWD i nie musi ciągnąć wszystkich kół.

Piszecie, żeby szukał manualną skrzynię- a kolega chce polifta- kto tam widział manuala w oryginale? :D

Zresztą apetyt rośnie w miarę jedzenia- ja idę powoli 1.3->1.7->2.0 x2-> 2.3-> 2,5 x2-> teraz poniżej 3,0 nic nie będę szukał (zamiar jest na o wiele więcej, ale zostawiam furtkę na H6 <diabełek> )

Jak kolego chcesz żukiete co będzie rwała na każdym biegu w automacie to sabina 2.3T- lekko porób i dojdzie do 270 koni (nieco powyżej skrzynia klęka) co ten wóz wyczynia.. Gdyby nie to, że chcę koniecznie stałe 4x4 to mocno bym to brał pod uwagę, bo za cenę xedosa masz mocno wyposażoną 9-5 zaledwie rok czy dwa starszą a wystarczy jeszcze na dobry tuning silnika i zamiatasz. Miałem do czynienia z takim wozem i mnie przerażał wręcz, bo odpycha się niemiłosiernie aż żal przy tych legalnych 90km/h odpuszczać gaz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez dadan » 11 paź 2014, 02:01

No tak, mój błąd, miało być B4 :) Kiedyś oglądalem legacy 2,5 w automacie i koleś mówił, że to najlepsze auto do jak to ujął "przykozaczenia" w korku i wciskania się przed kogoś. Możliwe że start ma niezły, a potem już troche słabiej idzie.

Co do polecania manuala wywnioskowaliśmy że skoro kolega narzeka na wolne przyspieszenie plus awaryjność automatu to może dla niego bardziej będzie odpowiedni manual (może niesłusznie). Niekoniecznie xedos, chociaż i w polifcie da się zrobić manuala :)

Dymian napisał(a):Jak kolego chcesz żukiete co będzie rwała na każdym biegu w automacie to sabina 2.3T- lekko porób i dojdzie do 270 koni (nieco powyżej skrzynia klęka) co ten wóz wyczynia..


To ma FDW? Bo jeśli tak to jak to wygląda z trakcją?

ps: też mam chrapkę na H6, ale ta regulacja zaworów :(
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Dymian » 11 paź 2014, 10:34

dadan napisał(a):No tak, mój błąd, miało być B4 :) Kiedyś oglądalem legacy 2,5 w automacie i koleś mówił, że to najlepsze auto do jak to ujął "przykozaczenia" w korku i wciskania się przed kogoś. Możliwe że start ma niezły, a potem już troche słabiej idzie.


HHH Dadan HHH ;)
nie wiem co autor miał na myśli, chociaż ostatnio sejem tak wariował na jerozolimskich, więc może poprostu rodzaj kierowcy ;)

dadan napisał(a): To ma FDW? Bo jeśli tak to jak to wygląda z trakcją?


tak FWD
Mieszał jedynie na moje specjalne zawołanie, chociaż właściciel przyznał mi, że takie moce to do 4x4 bo dużo pary idzie w gwizdek. Wielokrotnie zdarzyło mu się tylko stać i mieszać zamiast ostro ruszać. Zdarzało się też zgubienie trakcji w trakcie kick down przy niższych prędkościach. Ale szeroka 17 sprawiała, że umiejętne operowanie gazem dawała bardzo fajne przyspieszanie.

dadan napisał(a): ps: też mam chrapkę na H6, ale ta regulacja zaworów :(


Też tak myślałem, jednak każdy silnik ma swoje mniejsze czy większe bolączki. Mnie też początkowo je wystraszyła, tylko zapytałem o nieASO cenę i już jest przyjemniej, chociaż dalej niemało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez maniekgrudziadz » 6 lis 2014, 22:14

Witam. Chce dolaczyc do rodziny Mazdy:–) moje marzenie Xedos9 jest w zasiegu reki. Poprosze kilka wskazowek do zakupu 2,5 v6
Co sprawdzic, co zrobic po zakupie itd jaki rozrzad czy wymieniac od razu jak nie wiadomo ile przejechal.
Dziekuje za pomoc
maniekgrudziadz
 

Postprzez Dymian » 6 lis 2014, 23:45

Bierz mojego to ja Ci powiem co jest do zrobienia :D
A rozrząd ma dopiero 3kkm- więc jeszcze hohoooo do nalatania ;P
Klima po serwisie niespełna kwartał temu :D
Wtryskiwacze LPG nowiutkie :D (a reszta spod maski ma niewiele więcej)
Układ WN zrobiony na wakacjach.

Także jak widzisz- zależy co i gdzie kupisz. Rozrząd to akurat najmniejsze zmartwienie, bo do KL znajdziesz co nie miara części, a na dodatek z tego co pamiętam jest bezkolizyjny.
Ogólnie podejdź jak do kupna auta używanego- w niczym większym nie można tutaj wtopić- to nie millenia z 2,3, gdzie kompresor to najprędzej w USA znajdziesz i to w cenie dobrego golfa III,
do xeda wszystko jest dostępne w PL, czasami na drugi dzień, a czasami poratujesz się jedynie carspeed itp- gdzie najprędzej będzie to zawieszenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Bart0n » 15 wrz 2016, 09:10

Panowie ile ma obrotów Xedos 9 2.5 AT przy 100km/h na najwyższym biegu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Yoki » 15 wrz 2016, 23:47

Przy 100 km/h na GPS-ie niecałe 2.5k
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Tubi » 16 wrz 2016, 10:29

Yoki napisał(a):Przy 100 km/h na GPS-ie niecałe 2.5k

Potwierdzam
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Bart0n » 16 wrz 2016, 10:36

Ok, czyli przelotowa 140-160km/h (nie zamęczając silnika) powinna być realna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez dadan » 16 wrz 2016, 10:47

Silnik i wyżej kręcony raczej się nie męczy, gorzej ze skrzynią. Ale 160 km/h jest chyba optymalne komfortowo-przelotową prędkością, w manualu mam wtedy 4 tyś obr/min a katalog podaje maksymalny moment obrotowy przy 4900 obr/min. W automacie będzie pewnie trochę niżej.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez ProboszczV6 » 16 wrz 2016, 16:49

Standardowo KL z seryjną skrzynią ma ~2,5tys obrotów przy 90km/h przy 110 już jest 3tys. jak pamiętam.
Planuję założyć skrzynię z FSa, ma dłuższe biegi 3,4,5 a 1,2 są takie same więc przyspieszenie do 100 się nie zmieni ale spalanie na trasie powinno spaść.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szkodnik_byd » 20 wrz 2016, 21:10

A skrzynia od FS będzie pasować?? Chodzi o linki do zmiany biegów
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9