Mazda MX-6, rasowe, przednionapędowe coupe 2+2, zamknięte w japońską sylwetkę, rzadko spotykane na naszych, polskich drogach, a jednak znane dość dobrze. Z pewnością, warto przyjrzeć mu się z bliska. Wszystko zaczęło się od współpracy marek Mazda i Ford w Michigan, gdzie modele 626 i Probe produkowane były we wspólnej fabryce. Celem Japończyków było stworzenie auta z nadwoziem coupe opartego na częściach wytwarzanych w tym miejscu modeli (...)
pełna treść:
http://autokult.pl/2010/05/24/mazda-mx- ... ego-coupe/
Mazda MX-6 | Krótka historia japońskiego coupe
Strona 1 z 1
Bardzo fajny i przyjemny artykuł :–)
Ciekawie napisany, ale z kilkoma błędami. Dla przykładu:
– zderzak różni się jedynie miejscem na węższą tablicę, kształt posiada taki sam – inne są zderzaki w A-Spec,
– spojlera nie podwyższono – J-Spec jest identyczny, jak E-Spec, ale posiada dodatkowe światło stop (wymagane w Japonii),
– elektryczna regulacja lusterek jest standardem w E-Spec i J-Spec – ten ostatni miał je dodatkowo elektrycznie składane,
– elektryczne szyby również są standardowe,
– automatyczna klimatyzacja była standardowa w J-Spec.
Lampy przednie są inaczej mocowane, ale tylne są takie same.
M-Edition.
Miło widzieć "moją" Mazdę w artykule, ale lepiej podpisywać źródło zdjęć
J-Spec miał wiele wspólnego z wersją E-Spec, delikatnie przestylizowano tylny zderzak, podwyższono spoiler, wnętrze doposażono w elektryczną regulację lusterek, szyb, czasem także foteli. Azjaci mieli również dłuższą listę wyposażenia opcjonalnego, na której znalazły się skrętne halogeny, automatyczna klimatyzacja
– zderzak różni się jedynie miejscem na węższą tablicę, kształt posiada taki sam – inne są zderzaki w A-Spec,
– spojlera nie podwyższono – J-Spec jest identyczny, jak E-Spec, ale posiada dodatkowe światło stop (wymagane w Japonii),
– elektryczna regulacja lusterek jest standardem w E-Spec i J-Spec – ten ostatni miał je dodatkowo elektrycznie składane,
– elektryczne szyby również są standardowe,
– automatyczna klimatyzacja była standardowa w J-Spec.
Wersja E-Spec, przeznaczona między innymi na Europę, różniła się od A-Spec detalami, takimi jak technologia montażu przednich czy tylnych reflektorów (inne zaczepy, inne żarówki…)
Lampy przednie są inaczej mocowane, ale tylne są takie same.
Dla bardziej wymagających, udostępniono pakiet M.
M-Edition.
Miło widzieć "moją" Mazdę w artykule, ale lepiej podpisywać źródło zdjęć
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości