No ale się dzisiaj wkurzyłem...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Xionc » 24 mar 2005, 19:02

No ale się dzisiaj wkurzyłem :[ pojechałem zmienić felgi (ktore zakupiłem przed zimą) i oponki na letnie, ET pasuj, śróby tez tylko co? Tylko nie pasuje otwór centerujący. Kurna, tyle sie na forum naczytałem o tym a jakoś nikt na to uwagi nie zwaracał. Mazda ma 54mm a ja mam felgi 57. Co ciekawsze, nie ma w sprzedarzy takich pierścieni tylko trze na zamówienie robić. Grrrrr... no to na święta zostanie na zimówkach ;(
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Waluś » 24 mar 2005, 20:13

Kurcze masz pecha <lol>
Biegusiem do tokarza i ci wytoczy, tylko z czego zrobić 3 milimetrowy pierścień :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Misio » 24 mar 2005, 20:21

Radzę zrobić tak – znależć tokarza, kawałek rurki albo blachy (np mosiężnej). Podać mu średnicę pierścienia i otworu w nim. Zwinny tokarz powinien bez problemu coś takiego zrobić.
Abstrahując od powyższego sądzę, że przy tak małej różnicy nie będą potrzebne pierścienie – inaczej byłyby ogólnie dostępne w handlu.

Pozdrav
Misio

Jedyna taka Madzia z kaczuszką !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2004, 20:13
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: 121 DB 1,3

Postprzez Pyton162 » 24 mar 2005, 20:55

miałem podobny problem, pojechałem do tokarza zostawiłem mu jedna felge a on już wszystko ładnie zrobił i spasował teraz felgi leżą jak ulał , radze żebyś też zostawił mu felge to wtedy bedzie miął gosciu mniej problemów
Pyton162
 

Postprzez malekm » 24 mar 2005, 21:09

Przy różnicy 54.1 a 57mm zdecydowanie potrzebne są pierścienie centrujące. Przerabiałem to :) przy prędkościach powyżej 100km/h koła "biły" tak jakby nie były wyważone, a chodziło właśnie o otwór centrujący...
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez misiolot » 24 mar 2005, 21:15

można też wytoczyć z teflonu ja tak zrobiłem 2 lata temu
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MiHaŁ » 25 mar 2005, 12:57

A ja mam takie pierścienie z tworzywa – oryginalne!! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez nero » 25 mar 2005, 13:46

tez wczoraj przerabialem ten temat – chce zakladac letnie alusy a tu zonk – nie ma pierscieni (tez kupowalem przed zima) wiec jade do sklepu z felga zeby mi cos dobrali – z malymi problemi bo mam troche nietypowe felgi ale udalo sie i teraz wszystko elegancko jest zalozone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez Xionc » 25 mar 2005, 19:55

Ja w koncu znalazlem goscia to mi to wytorzył z tworzywa jakiegos. Alusy założyłem, ale kolejny zonk – nie sa 100% proste ;( Trzeba bedzie prostować
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jaksa » 25 mar 2005, 22:18

Xionc napisał(a):Alusy założyłem, ale kolejny zonk – nie sa 100% proste ;( Trzeba bedzie prostować
I znowu kasa w plecy .... To ile juz kosztują?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xionc » 25 mar 2005, 23:28

650 + 80 pierscienie... wiem wiem, z prostowaniem wyjdzie tyle co nowe. Ale zobaczymy co powie gosc od ktorego je kupilem, napisalem mu zeby oddawal kase za prostowanie bo ide na policje.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Waluś » 26 mar 2005, 10:13

U nas prostowanie alusa kosztuje od 100 zł w góre,
Ale gośc cuda z nich potrafi wyczyniac. Widziałem jak kiedyś typ przyniusł aluma w 3 częściach !!!! a spec na to "hmmmm troszke to potrwa, prosze przyjś za 4 dni" mi normalnie kopara opadła do samej ziemi, bo jak na to patrzałęm to niedośc, że była połąmana to jeszcze pokrzywione były te kawałki hahaha
Nie ma to jak dobry kowal :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 26 mar 2005, 10:53

Przy łączeniu popękanej wszystko można, tyle że gorzej jak felga się rozpadnie przy większej prędkości... W starym golfie też kiedyś jedna felga była uszkodzona (dziura – pękła) i gościu który ja naprawił powiedział żeby nie przesadzać z prędkością bo nie bierze odpowiedzialności – w końcu w tym miejscu jest wyraźnie słabsza.
Co do prostowania – to chyba troszkę lepszy wariant, aczkolwiek również materiał w tym miejscu jest chyba słabszy?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 26 mar 2005, 13:18

Xionc napisał(a): wiem wiem, z prostowaniem wyjdzie tyle co nowe.
No własnie , tez jestem przed zakupem alu do tej 323 ale jakos boje się kupować uzywki bo takie mogą być efekty ( nie stac mnie na taki luksus )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xtreme3 » 26 mar 2005, 17:56

Ja kupilem felgi i rowniez jedna miala lekkie bicie. prostowanie – 60 zl. A co do pierscieni to kupilem oryginalne plastiki za 50 zl z allegro. Juz zalozylem – nie ma jak autko na alu :)
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 20:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez Xionc » 26 mar 2005, 23:14

Jaksa napisał(a):No własnie , tez jestem przed zakupem alu do tej 323 ale jakos boje się kupować uzywki bo takie mogą być efekty ( nie stac mnie na taki luksus )


Jak byś kupiwał od kogoś z Warszawy to sprawdzisz to u każdnego oponiarza, wiec nie przesadzaj. Jednak nie kupuj na odleglosc :/
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Waluś » 27 mar 2005, 16:41

Xionc napisał(a):Jednak nie kupuj na odleglosc :/

Słuszna uwaga. Felgi na odległość to mało szczęśliwy pomysł :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 27 mar 2005, 21:46

Mam takie zapytanie – zakupiłem felgi ENKEI (te oryginalne od MX3 V6) – czy będę potrzebował pierścieni centrujących?? Czy też można je zakładać do MX3 bez niczego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 28 mar 2005, 23:12

Mozna zakladac je bez problemu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez adam626 » 30 mar 2005, 12:09

generalnie jestem za dorabianiem pierscieni centrujących
ale jakoś tak się złożyło ze od 4 lat jeżdzę bez pierscieni
bez żadnych efektów ubocznych
nie mam bicia przy żadnej prędkości
i pewnie dlatego nie jestem dostatecznie zdesperowany
do dorobienia tych pierscieni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

Moderator

Moderatorzy Moto