Które auto wybrać – Mazda3 czy Mazda6 ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maniekvip » 2 paź 2016, 08:58

Taro napisał(a):A wielka jest różnica pomiędzy rocznikiem 2004 a 2005 Mazda 6


Jest ich sporo na zewnątrz, w środku, pod maską.

Damian68 napisał(a):Z tym łykaniem oleju to moim zdaniem bzdura. Mam Opla z silnikiem benzynowym i jakoś oleju nie łyka chociaż piszą że łyka Na pewno na plus Opla to ceny części zamiennych. Zawieszenie moim skromnym zdaniem nie jest złe a wręcz pancerne.


Kolega z pracy miał Vectre B, która już jeździła na oleju praktycznie. W tym roku kupił Vectre C i po jakiś 8000km musiał dolać około 0.5l oleju. W zawieszeniu często coś skrzypi i stuka z tyłu.
Części tańsze niż w Meździe to fakt.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Taro » 2 paź 2016, 16:45

Zawsze chciałem kupić Mazdę w benzynie, ale bardzo mało tego i zastanawiam się nad dieslem. Jakieś plusy diesla i przewaga nad benzyną ?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez Maniekvip » 2 paź 2016, 20:24

W moim odczuciu zalety diesla to wysoki moment obrotowy, niższe spalanie, niższa cena ON.

Trzeba by przeanalizować rynek ile Mazd z dieslem i benzyną opuściło salon.
Przeglądając ogłoszenia praktycznie w każdej marce dominują diesle. Często używany diesel jest tańszy od benzyny a przecież w salonie było odwrotnie.
Wydaje mi się że boom na ropniaki powoli dobiega końca, ludzie się ich pozbywają.
W moim środowisku częściej ludzie przesiadają się na benzynę niż na ropę.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Taro » 2 paź 2016, 21:01

Cóż więc dalej pozostaje mi szukanie benzyniaka :)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez megaadas » 2 paź 2016, 21:12

Taro wyslalem Ci linka do auta , sprawdz wiadomosci
Początkujący
 
Od: 25 lut 2016, 12:18
Posty: 13
Skąd: Ilawa
Auto: Mazda 3 BK '06 Sedan

Postprzez Bigbluee » 23 paź 2016, 21:36

Odkopie kotleta ale może ktoś się skusi na zakup zamiast szukać składaka po komisach.
GG 2007 kombi Active, 62k km na budziku, Unfallfrei czyli bezwypadkowy. Zimówki do kompletu. Stoi przed Berlinem więc żabi skok z Polski.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =234491702

Tak po prostu mi wpadło w oczy bo bardzo blisko PL.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez DRIV3R » 5 lut 2017, 01:27

Witam. Jestem posiadaczem samochodu Mazda 3 z 2013 roku w diesel-u 1.6 I chciałbym sobie "odświerzyć" rocznik na 2016... i mój wybór padł na Mazdę 3 2.2 diesel GT... i nie jestem pewien co do wyboru i "słuszności" takiego zakupu...a może Mazda 6??? Dzięki za wszystkie podpowiedzi czy sugestie... Co do zakupu, to dobry dealer samochodowy, którego długo znam, a sama Mazda 3 o której mowa ma przejechane 12 tyś. kilometrów ;)
Początkujący
 
Od: 5 lut 2017, 01:16
Posty: 1
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2013 rok

Postprzez Mr_Bartek » 5 lut 2017, 01:45

GT? Czyżby wersja amerykańska? Jeśli tak to lepiej sprawdź po VIN jak wyglądała zanim doplyneła do Polski.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez MaTricks » 6 lut 2017, 19:58

Witam.

W przeciągu kilku miesięcy mam zamiar zakupić "nowe" auto :) i wybór padł na coś japońskiego tzn Mazdę :) Ogólnie zastanawiam się nad dwoma modelami aut tzn Mazda 3 i 6.. Tylko nie wiem które z nich wybrać. Głównie dojeżdżam do pracy ok 25km w jedną stronę czasem jakaś dłuższa trasa rocznie ok 15tys kilometrów robię. Chciałbym kupić auto do 15tys w ben/gaz ew w samej benzynie alelpg tak czy tak chciałbym założyć, klimatyzacja, w miarę zrywne autko :) wpierw chciałem kupić Mazdę 6 ale odradzano mi ją ze względu na korozję.. Jak to faktycznie z tym jest? Czy lepiej wybrać 6tkę czy jednak 3kę? Oby dwa auta mi się podobają wizualnie
MaTricks
 

Postprzez Maniekvip » 7 lut 2017, 16:43

Jeśli chcesz zrywne auto to Mazda3 2.0 potem Mazda6 2.0
Czy jest Ci potrzebne duże auto? M6 ma spory bagażnik i dużo łatwiej się zapakować z rodziną na wakacje. Oferuje też więcej miejsca w środku.
Korozja hmmm rożnie z tym bywa. Mam M3 i M6 wydaje mi się, że M3 ma mniejszy problem z rudzielcem.
Jeśli oba auta Ci się podobają i nie potrzebujesz dużego bagażnika to porostu kupił bym to, które będzie w lepszym stanie.
Dodam na koniec że w ogłoszeniach przeważają M3 z silnikiem 1.6
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez marmacv1 » 25 lut 2017, 13:12

No to żeście mi trochę w głowie panowie zamieszali <rotfl> W sumie może i dobrze ;)

Tym razem i ja trafiam pod młotek. No może mój dylemat , który aż tak bardzo nie jest głęboki bo nie będę tu wybierał między 3 a 6 a skupiłem się właśnie nad M6 który już częściowo wybrałem . Ale żeby nie było tak kolorowo <diabełek> rozgraniczam się którą jednostkę wybrać czy polecany 2.0 w benzynce czy może o tej samej pojemności tylko diesla . Tutaj skromnie dodam że takiego właśnie diesela mam już na oku <faja>

Może mi troszkę doradzicie , wspomniany upatrzony diesel M6 pochodzi z 2006 roku , posiada 1 właściciela w Polszy od 3 lat . Niestety/stety M6 ma na wyposażeniu filtr dpf , i stąd po części nie oszukujmy się takie autko nie jest zbyt dobrym wyborem do miejskiej jazdy . A wcześniej autkiem z dpf-em nie jeździłem .

Wspomniana M6 jest w bardzo dobrym stanie , ponadto posiada po 2 sezonach oponki lato/zima , nowe tarcze wraz z klockami oraz nowy akumulator . A ponadto , dokładnie 11 sierpnia 2016 roku miała wymieniony kompletnie cały rozrząd wraz z pompą wody w serwisie Fox Rzeszów na co jest faktura , a ów faktura i wymiana została przez moją osobę potwierdzona telefonicznie , czyli wszystko jest OK <spoko>

To co zostało wymienione w autku :

– pasek rozrządu mazda diesel dpf
– rolka paska
– rolka napinacza paska
– napinacz hydrauliczny mazda ditd
– uszczelka pompy wody
– pompa wody
– koło pasowe sprzęgło alternatora
– kołek rozporowy
– filtr oleju mazda diesel
– olej mazda original oil ultra dpf 5W30 ( dawna dexalia)
– zawór regulacji ciśnienia
– płyn chłodniczy mazda

Całość łącznie z wymianą w kwocie 2800 zł ( wspomniana wyżej faktura która została potwierdzona przez serwis Fox Rzeszów ) . Autko po tej wymianie przejechało jedynie ok 3500 km <oczko> Nie wspomniałem że autko jest w moim ulubionych kolorze , dodatkowo kombi oraz (jak na razie bez rdzy). Właściciel robił autko dla siebie ale nie dawno zakupił coś całkiem innego i M6 chce sprzedać .

Ale większość osób poleca raczej benzynową jednostkę a nie diesla w dodatku z dpf i tutaj troszkę mnie blokuje przed zakupem . Coś podpowiecie mi <co?>

Mała poprawka : wszystkie tarcze i klocki hamulcowe mają przejechane 15 tys. km . A ponadto są wymienione wszystkie filtry na oryginalne a nie żadne zamienniki . Do autka są faktury , książka serwisowa, gdzie są wpisy , podpisy i pieczątki a dodatkowo można sprawdzić to w serwisie Mazdy <nauka> Autko w Polsce przejechało przez 3 lata jedynie ok. 35 tys km . Właściciel pracuje za granicą a autkiem za pewne sporadycznie ktoś z rodzinny w Polsce jeździł. Sam mam mazdę 626 i w ciągu roku przejeżdżam jedynie ok. 10-15 tys. km , a autko użytkuje na co dzień ale na krótkich trasach .

M6 póki co wyłącznie dla mnie więc będę o nią dbał lepiej niż o żonę hahaha A czemu kombi , bo lubię dużo przestrzeni no i bagażnik, jestem zapalonym wędkarzem więc sprzęt muszę gdzie pomieścić i trochę miejsca potrzebuje .

Tutaj jedynie można było by ( jeśli jest taka potrzeba ) wymienić podkładki pod wtryskiwaczami , wyczyścić smok olejowy i ewentualnie wyczyścić cały układ dolotowy wraz z zaworem EGR i jeśli zajdzie taka potrzeba zaślepić go . Ale w porównaniu z tym co zostało już zrobione w tym autku to "kropla" w morzu <oczko>

Dopisano 26 lut 2017, 12:11:

Kurcze chyba muszę sam podjąć decyzję <oczy>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Łaszczów (lubelskie)
Auto: Mazda 323 F BG 1.6 Pb 1990r. Mazda 626 DiTD 2.0 1998r.

Postprzez marmacv1 » 26 lut 2017, 15:43

Pytanie nie aktualne , przed wczoraj autko było do kupienia a na dzień dzisiejszy sprzedane <płacze> Tak więc M6 wyleciało mi z głowy <zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Łaszczów (lubelskie)
Auto: Mazda 323 F BG 1.6 Pb 1990r. Mazda 626 DiTD 2.0 1998r.

Postprzez HQ-AERO » 27 lut 2017, 14:00

Przede wszystkim nie warto napalać się na dany egzemplarz, bo ładna sztuka może trafić się w każdej chwili. Poza tym podstawowa kwestia: Sposób użytkowania auta, jeżeli nie masz rodziny to w zupełności wystarczy Mazda 3- trwałą jednostką jest 1.6, aczkolwiek osiągi nie robią szału, co innego wersja 2.0 150km ale tutaj trzeba się trochę naszukać. W kwestii korozji to niestety bolączka, aczkolwiek dobre zabezpieczenie załatwia sprawę.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2017, 22:25
Posty: 16
Auto: Mazda 3 1.6 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Moto