Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ralv1 » 9 lut 2010, 19:13

Witam
Niedługo będę kupował M6 i nie mogę się zdecydować którą wersję wybrać. Czy jest sens pakować się w 2.3 w końcu to tylko 20KM więcej. Jeżdżę Xedosem9 2.3l od prawie 3 lat także przyzwyczaiłem się do zapasu mocy i wygody jakiej ze sobą niesie ta moc w trasie. Dlatego ciągnie mnie w stronę M6 2.3, chociaż nie wiem czy silnik ten daje odczuwalną różnicę w stosunku do 2.0? Jeszcze jedno czy mazdy 2.3l różniły się wyposażeniem od słabszych silników?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez Enduro » 9 lut 2010, 19:56

proponuje 2.0 L,
jest bardziej niezawodny niz 2,3 !
ale generalnie wszystkie modele z 2,3L silnikiem
mialy lepsze lub najlepsze wyposazenie
i dlatego warto to porownac przed zakupem
co do parametrow, to nie ma wielkich roznic...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ralv1 » 9 lut 2010, 20:26

Dzięki Enduro za odpowiedź. Zastanowię się nad 2.0 z tym że mam na oku 2.3 ale z przebiegiem 160tyś (rok 2005 full services history). Czy jest sens się pakować w auto z takim przebiegiem ale servisowane? Aha piszę tutaj o rynku sam. w UK.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez Enduro » 9 lut 2010, 21:14

ralv1 napisał(a): mam na oku 2.3 ale z przebiegiem 160tyś (rok 2005 full services history). Czy jest sens się pakować w auto z takim przebiegiem ale servisowane? Aha piszę tutaj o rynku sam. w UK.

nie! absolutnie
odradzam!
nie napalaj sie, bo bedziesz potem mial dyskomfort przy wydawaniu kasy!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez homan » 9 lut 2010, 21:24

Enduro napisał(a):
ralv1 napisał(a): mam na oku 2.3 ale z przebiegiem 160tyś (rok 2005 full services history). Czy jest sens się pakować w auto z takim przebiegiem ale servisowane? Aha piszę tutaj o rynku sam. w UK.

nie! absolutnie
odradzam!
nie napalaj sie, bo bedziesz potem mial dyskomfort przy wydawaniu kasy!
pozdr.
E.


a możesz to rozwinąć, bo sam się zastanawiam nad 6 i właśnie 2.3 kombi awd (z niemiec) najbardziej mi odpowiada, a co do silnika ja znowu słyszałem że jest bardzo żywotny, no ale wpierw chcę się dokładnie w nim rozeznać co i jak
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez ralv1 » 9 lut 2010, 22:12

Czyli że te silniki 2.3 padają przy takich przebiegach?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez Enduro » 9 lut 2010, 22:28

ralv1 napisał(a):Czyli że te silniki 2.3 padają przy takich przebiegach?

zdarza sie....ze nagle spalaja olej i jesli uzytkownik tego nie dopilnuje, to motor jest do wymiany!
zalecam rozwage, tylko sprawdzone i udokumentowane przebiegi no i historia auta!
ale znam przypadek przebiegu ok. 300 tys km!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ralv1 » 9 lut 2010, 22:45

No dobra to konkrety tu mam linki do aut. kontaktowałem się z właścicielką tego z ebaya i mi odpisała, że auto było cały czas servisowane w Maździe i nie miało żadnych wypadków w przeszłości w czerwcu był zmieniony pasek rozrządu i ostatni przegląd. To z autotradera młodze po liftingu :) no ale przebieg 160tyś

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... &logcode=p
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 21:51
Posty: 34
Skąd: Belfast
Auto: MAZDA 6 2.3L SPORT 2002

Postprzez Enduro » 9 lut 2010, 22:54

wg. mnie sprawa jest prosta:
przy wersji 2,0 nie ma obaw!
przy 2,3 sa absolutnie!
i tu im wyzszy przebieg, tym wieksza szansa....
ja bym nie kupil 2,3 z przebiegiem pow. 90 tys. km!
chyba, ze na drobne...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawko_6 » 10 lut 2010, 00:01

Jeżdżę szóstką z silnikiem 2,3 już ok 4 lat i nie zgodzę się z tym, że jest to silnik awaryjny, mam przejechane ok 100tys km i odpukać nic się z nim nie dzieje, a to że bierze komuś olej czy coś się psuje to pewnie jest wina złej eksploatacji danego egzemplarza i nie można tu obarczać akurat silnika 2,3.
Natomiast co do wersji 2,0 się nie wypowiem bo nie miałem z nią do czynienia, a przypadków zasłyszanych od kolegi, kolegi wujka z Ameryki nie warto przytaczać.
Ostatnio edytowano 10 lut 2010, 00:23 przez Pawko_6, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez homan » 10 lut 2010, 00:03

Enduro napisał(a):
ralv1 napisał(a):Czyli że te silniki 2.3 padają przy takich przebiegach?

zdarza sie....ze nagle spalaja olej i jesli uzytkownik tego nie dopilnuje, to motor jest do wymiany!
zalecam rozwage, tylko sprawdzone i udokumentowane przebiegi no i historia auta!
ale znam przypadek przebiegu ok. 300 tys km!
pozdr.
E


a są znane powody tych nagłych spadków, bo jeżeli żre bo musi jak moja FE GE to mnie to wcale nie przeraża

a i czy wersja na niemcy to silnik made in USA czy jedynie słuszny nippon ??
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez alf28 » 10 lut 2010, 00:59

ralv1 napisał(a):No dobra to konkrety tu mam linki do aut. kontaktowałem się z właścicielką tego z ebaya i mi odpisała, że auto było cały czas servisowane w Maździe i nie miało żadnych wypadków w przeszłości w czerwcu był zmieniony pasek rozrządu i ostatni przegląd. To z autotradera młodze po liftingu :) no ale przebieg 160tyś

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... TQ:GB:1123

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... &logcode=p

silniki benzynowe nie mają paska.
osobiście rozglądałem się za 2.3 ,ale ciężko z małym przebiegiem trafić takie autko
kupiłem 2.0 i i jeżdzi.z tym że,ja przesiadłem się 626ge 2.0 i różnic nie odczuwam .
jak Ty przesiądziesz się na 2.0 w M6 przypuszczam że będziesz rozczarowany.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez mariusz007 » 10 lut 2010, 01:06

Pamietaj dobrze sprawdzic poprzednie MOT , w anglii tez kreca liczniki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 00:57
Posty: 7
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r

Postprzez Enduro » 10 lut 2010, 14:05

mariusz007 napisał(a):Pamietaj dobrze sprawdzic poprzednie MOT , w anglii tez

wszedzie je kreca tzn. liczniki...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 11 lut 2010, 14:52

Pierwsze auto z linka z ebay wydaje sie podejrzane bo benzyny nie mają paska rozrzadu tylko łancuch...
Druga wydaje sie spoko, 1 własciciel i nie patrz na przebieg kolego...
Znajomy ma własnie 2.3 tylko przedliftową z przebiegiem ponad 120tys mil i nie robi w niej nic tylko cześci serwisowe...
Sam niedawno kupilem m6 w 2.0 z przebiegiem 120 tys mil i jestem zadowolony i nie patrzyłem na przebieg tylko na stan silnika...
Szukałem własnie 2.3 ale jak zobaczyłem ille bym płacił za ubezpieczenie to odpuściłem...
PS. Jak zdecydujesz sie na tą drugą to moge tam podjechac z kompem i co nieco sprawdzic bo mam w sumie blisko do notthingham...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez DarDer » 21 lut 2010, 14:30

Witam
Mam swoją M6 2,3 prawie 3 lata i od początku dostała zagazowałem- jak kupiłem miała 68tyś teraz 145tyś i odpukać bez zarzutów a naprawdę nie pieszczę się z nią ;) szczerze polecam!!
na temat 2,0 też nie piszę bo nic nie wiem!
pozdro
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez radzi89 » 22 lut 2010, 12:24

A ja mam dwie Mazdy 3. W jednej silnik 2,0 w drugiej 2,3. Silniczek 2,0 nie powoduje zadnych nawet najmniejszych problemow. Niestety silniczek 2,3 juz troche problemow sprawil. Osobiscie odradzam 2,3. Zaznaczam ze oba auta sa bardzo zadbane wiec nie jest to kwestia nie szanowania motoru itp.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez japoniec » 22 lut 2010, 13:01

posiadam 2.3 2 lata i zadnych problemow nie bylo a troche juz autem zrobilem km...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez homan » 22 lut 2010, 14:20

radzi89 napisał(a):A ja mam dwie Mazdy 3. W jednej silnik 2,0 w drugiej 2,3. Silniczek 2,0 nie powoduje zadnych nawet najmniejszych problemow. Niestety silniczek 2,3 juz troche problemow sprawil. Osobiscie odradzam 2,3. Zaznaczam ze oba auta sa bardzo zadbane wiec nie jest to kwestia nie szanowania motoru itp.


Możesz te problemy wymienić
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez radzi89 » 22 lut 2010, 17:15

homan napisał(a):
radzi89 napisał(a):A ja mam dwie Mazdy 3. W jednej silnik 2,0 w drugiej 2,3. Silniczek 2,0 nie powoduje zadnych nawet najmniejszych problemow. Niestety silniczek 2,3 juz troche problemow sprawil. Osobiscie odradzam 2,3. Zaznaczam ze oba auta sa bardzo zadbane wiec nie jest to kwestia nie szanowania motoru itp.


Możesz te problemy wymienić



Jasne.
1 )Zdazalo sie, ze silnik momentalnie zzeral olej i zdnia na dzien nagle prawie go nie bylo.
2 ) Ubytki plynu chlodniczego
3) Poleciały nam panewki. (jest to juz bardzo powazna usterka )
4) czesty widok kontroli "check engine" – powod nie zostal sprecyziowany...
5 ) zuzyly sie juz 3 komplety swiec!! koszt jednej to 100 zl.... ( Mazda mowi, ze powinny wystarczyc do 90 tys ) nasza ma przejechane 70
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości

Moderator

Moderatorzy Moto