Zapalanie przy poniżej -10 stopniach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez navroth » 8 lut 2005, 16:57

Jak zapalaja wam diesle gdy temp spada ponizej 10 ??

Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece i przekrecam dopiero kluczyk i czasem zapali od razu a czasem musze nieco przypiłowac rozrusznikiem. Raz mi zgasł zaraz jak niby zaskoczył i po ponownym zapaleniu wypluł chmure czarnego dymu.

Jak sie powinno zapalac diesla na mrozie? Nie ma tu opcji włączenia świecy żarowej na dłużej chyba – robi to sie automatycznie przy przekreceniu kluczyka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Mayor » 8 lut 2005, 17:44

ja moge powiedziec jak ojciec ma w Oplu ;) strategia jest taka, że grzeje najpierw świece raz i przykreca kluczyk, trzyma na rozruszniku az zapali... co prawda autem telepie ale zapala...

ps. ale gdzie tam mu do mojej madzi, ktorej przy ostatnich mrozach -20 nie trzeba było wiele :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez marek » 8 lut 2005, 20:08

navroth napisał(a):Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece


teoretycznie powinno się podgrzewać świece tyle razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych. Tak jest napisane w instrukcji Fiata Ducato 2,8 jtd i Mondeo 2.0 tdci. I z doświadczenia wiem, że np w Ducato czasem nawet 3 razy trzeba je grzać i zapala wtedy spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez navroth » 8 lut 2005, 21:28

marek napisał(a):razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych


hm, ale tu mam taka opcje ze zawsze ta kontrolka sie pali jak przekrece kluczyk a potem sama gasnie po chwili.
wiecej niz 3 razy nie przekrecalem kluczyka i gasilem ale zawsze sie zapalala i po chwili gasła

to mam przekręcać kluczyk do momentu az juz nie bedzie sie zapalała ta lampka od swiec zarowych ??
pytanie czy to auto zasygnalizuje ze juz jest mu ok ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Jaksa » 8 lut 2005, 23:59

Jak jezdziłem GD przy duzym mrozie ( -20 ) odpalałem ją 5-10 sek. po zgasnięciu kontrolki swiec ( zawsze puka przekaznik ) nie wiem jak to opisac ale to się czuję.....Rozrusznik robił obrot i motor gdakał. Raz tylko miałem problem z Comprexem po zatankowaniu paliwa ( miało byc do -25 ) kiepskiego , madzia odpaliła i po 2-3 minutach zakonczyła pracę <lol> parafinka zatkała wszystko co było mozliwe..... Teraz chyba juz nie ma takiego silnika jaki był GD Diesel :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 9 lut 2005, 01:20

Ja pale tak jak Jarek napisał, czekam na pykniecie przekaznika i pale, ewentualnie świeca od c330 :D przed włączeniem kluczyka i wtedy pali od poł obrotu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez navroth » 9 lut 2005, 16:10

a co ile sie wymienia swiece zarowe? i jak sprawdzić ich sprawność ?

Czy akumulator moze mieć wpływ na temperaturę wytwarzaną przez świece żarową ??
Mój akumulator /7 letni/ sygnalizuje czerwoną barwą w celi kontrolnej że to już prawie złom, czy to może powodować problem z podgrzaniem komór?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Jaksa » 9 lut 2005, 19:40

navroth napisał(a):a co ile sie wymienia swiece zarowe? i
Jak się przepalą ( od takiego podgrzewania na 2-3 razy :P )
navroth napisał(a):i jak sprawdzić ich sprawność ?
Przyjedz to sprawdzę <lol> chyba ze sam chcesz to zrobic ..... ( zadzwon to wytłumacze )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 10 lut 2005, 07:30

Jaksa napisał(a):( zawsze puka przekaznik )


JACU626 napisał(a):czekam na pykniecie przekaznika i pale


Holly [tiiit] ! tego mi bylo trzeba , a ja [tiiit] <glupek2> myslalem ze po zgasnieciu lampki od razu nalezy pilowac sprzeta a to byl big błąd, teraz <faja> od 1 podgrzania i po 1 obrocie wału :) <jupi> <cisza>

A co takiego ten przekaznik robi ?? ?? ??

Qna bez tego forum nie ma jak żyć <mucka> <prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Jaksa » 10 lut 2005, 21:00

navroth napisał(a):A co takiego ten przekaznik robi
Steruje instalacją swiec ( w tych dieslach jest tak ze po uruchomieniu silnika przekaznik jeszcze podaje prąd na swiece przez kilka sekund hm,to jest ok 7-8 cykli grzania swiec a za wszystko odpowiedzialny jest czujnik ktory znajduje się w głowicy...... Takie to urządzenie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 11 lut 2005, 10:21

Jaksa napisał(a):to jest ok 7-8 cykli grzania swiec


to bardzo ciekawe i najważniejsze że działa jak należy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Mask » 14 lut 2005, 17:43

Ja tez tego nie wiedzialem i taka uwaga bardzo mi sie przyda :)
Mam Japończyka – to niezla bryka!
Moja Mazda! Jazda, jazdaaaa... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 21:12
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE RF-CX '93 Comprex

Postprzez magicadm » 14 lut 2005, 20:50

Ja w swojej 323 mam WEBASTO sterowane pilotem. <lol>
Czy ktoś posiada jakieś doświadczenia z tym ustrojstwem???
Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika – w celu szybszego nagrzania motorka???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez navroth » 14 lut 2005, 23:27

magicadm napisał(a):Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika


ale to chyba ma na celu nagrzanie wnętrza kabiny samochodu a nie komory silnika ??

moze pracowac po odpaleniu silnika w celu szybszego nagrzania kabiny samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez magicadm » 15 lut 2005, 09:22

W moim przypadku WEBASTO jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez navroth » 15 lut 2005, 13:05

sprytne , czyli pilotem zapalasz cały silnik ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez magicadm » 15 lut 2005, 16:41

Nie cały silnik – jeszcze by pojechał bezemnie :P
Pilotem z domku uruchamiam Webasto – jest urządzenie , które składa się z pompy wody, wymiennika ciepła i palnika na ropę ( nie weim jak to nazwać fachowo).
Urządzonko to samo – bez pomocy ze strony silnika – pobiera paliwko ze zbiornika (podobno ok 0.15 litra / godzinę) i ok 30 Watt-ów energii z akumulatora.
Na Allegro jest tego pełno z demobilu. Na razie nie jeżdżę tym autkiem więc nie wiem jak się sprawuje.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez navroth » 15 lut 2005, 18:11

A w pilocie masz tylko 1 przycisk czy więcej możliwości typu, i przycisk nagrzewa swiece zarową webasta drugi odpala urzadzenie ?


magicadm napisał(a):jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.

więc nagrzewa ono płyn w małym obiegu silnika czaje i jak startujesz auto to juz jest zagrzane. pewnie jest tam jakis regulator co nie pozwala sie 'zagotowac' wiec mozesz je wyprobowac metoada prob i bledow patrzac na wskaznik czy nie jest niedogrzany silnik przy zapalaniu rano
mysle ze mozesz tez go uzywac w celu dogrzania szybszego silnika w czasie jazdy ale chyba glownie ma na celu przygotowanie silnika do rozruchu. Ale co przygotowuje webasto do rozruchu ?? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez magicadm » 15 lut 2005, 20:23

navroth napisał(a): Ale co przygotowuje webasto do rozruchu ?? :P


Ja naciskając guzik w pilocie!!! :P
Inne wersje WEBASTO mają programowalne timery czasowe.
To jest autonomiczne urządzenie.
Pytam co inni o tym sądzą bo nie chcę przedobrzyć z tym grzaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JACU626 » 16 lut 2005, 22:11

Ja ma suche i tylko środek grzeje, i tez na pilota :P ci co byli w sandomierzu to widzieli i sie grzali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Moto