Zapalanie przy poniżej -10 stopniach
1, 2
Jak zapalaja wam diesle gdy temp spada ponizej 10
Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece i przekrecam dopiero kluczyk i czasem zapali od razu a czasem musze nieco przypiłowac rozrusznikiem. Raz mi zgasł zaraz jak niby zaskoczył i po ponownym zapaleniu wypluł chmure czarnego dymu.
Jak sie powinno zapalac diesla na mrozie? Nie ma tu opcji włączenia świecy żarowej na dłużej chyba – robi to sie automatycznie przy przekreceniu kluczyka ?
Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece i przekrecam dopiero kluczyk i czasem zapali od razu a czasem musze nieco przypiłowac rozrusznikiem. Raz mi zgasł zaraz jak niby zaskoczył i po ponownym zapaleniu wypluł chmure czarnego dymu.
Jak sie powinno zapalac diesla na mrozie? Nie ma tu opcji włączenia świecy żarowej na dłużej chyba – robi to sie automatycznie przy przekreceniu kluczyka ?
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
ja moge powiedziec jak ojciec ma w Oplu strategia jest taka, że grzeje najpierw świece raz i przykreca kluczyk, trzyma na rozruszniku az zapali... co prawda autem telepie ale zapala...
ps. ale gdzie tam mu do mojej madzi, ktorej przy ostatnich mrozach -20 nie trzeba było wiele
ps. ale gdzie tam mu do mojej madzi, ktorej przy ostatnich mrozach -20 nie trzeba było wiele
- Od: 17 gru 2004, 19:50
- Posty: 87
- Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
- Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop
navroth napisał(a):Ja robie tak ze podgrzewam 2 razy swiece
teoretycznie powinno się podgrzewać świece tyle razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych. Tak jest napisane w instrukcji Fiata Ducato 2,8 jtd i Mondeo 2.0 tdci. I z doświadczenia wiem, że np w Ducato czasem nawet 3 razy trzeba je grzać i zapala wtedy spokojnie
marek napisał(a):razy aż zgaśnie kontrolka świec żarowych
hm, ale tu mam taka opcje ze zawsze ta kontrolka sie pali jak przekrece kluczyk a potem sama gasnie po chwili.
wiecej niz 3 razy nie przekrecalem kluczyka i gasilem ale zawsze sie zapalala i po chwili gasła
to mam przekręcać kluczyk do momentu az juz nie bedzie sie zapalała ta lampka od swiec zarowych
pytanie czy to auto zasygnalizuje ze juz jest mu ok
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
Jak jezdziłem GD przy duzym mrozie ( -20 ) odpalałem ją 5-10 sek. po zgasnięciu kontrolki swiec ( zawsze puka przekaznik ) nie wiem jak to opisac ale to się czuję.....Rozrusznik robił obrot i motor gdakał. Raz tylko miałem problem z Comprexem po zatankowaniu paliwa ( miało byc do -25 ) kiepskiego , madzia odpaliła i po 2-3 minutach zakonczyła pracę parafinka zatkała wszystko co było mozliwe..... Teraz chyba juz nie ma takiego silnika jaki był GD Diesel
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
a co ile sie wymienia swiece zarowe? i jak sprawdzić ich sprawność ?
Czy akumulator moze mieć wpływ na temperaturę wytwarzaną przez świece żarową
Mój akumulator /7 letni/ sygnalizuje czerwoną barwą w celi kontrolnej że to już prawie złom, czy to może powodować problem z podgrzaniem komór?
Czy akumulator moze mieć wpływ na temperaturę wytwarzaną przez świece żarową
Mój akumulator /7 letni/ sygnalizuje czerwoną barwą w celi kontrolnej że to już prawie złom, czy to może powodować problem z podgrzaniem komór?
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
Jak się przepalą ( od takiego podgrzewania na 2-3 razy )navroth napisał(a):a co ile sie wymienia swiece zarowe? i
Przyjedz to sprawdzę chyba ze sam chcesz to zrobic ..... ( zadzwon to wytłumacze )navroth napisał(a):i jak sprawdzić ich sprawność ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):( zawsze puka przekaznik )
JACU626 napisał(a):czekam na pykniecie przekaznika i pale
Holly [tiiit] ! tego mi bylo trzeba , a ja [tiiit] myslalem ze po zgasnieciu lampki od razu nalezy pilowac sprzeta a to byl big błąd, teraz od 1 podgrzania i po 1 obrocie wału
A co takiego ten przekaznik robi
Qna bez tego forum nie ma jak żyć
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
Steruje instalacją swiec ( w tych dieslach jest tak ze po uruchomieniu silnika przekaznik jeszcze podaje prąd na swiece przez kilka sekund hm,to jest ok 7-8 cykli grzania swiec a za wszystko odpowiedzialny jest czujnik ktory znajduje się w głowicy...... Takie to urządzenie.navroth napisał(a):A co takiego ten przekaznik robi
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja w swojej 323 mam WEBASTO sterowane pilotem.
Czy ktoś posiada jakieś doświadczenia z tym ustrojstwem???
Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika – w celu szybszego nagrzania motorka???
Czy ktoś posiada jakieś doświadczenia z tym ustrojstwem???
Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika – w celu szybszego nagrzania motorka???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Ile czasu przed odpaleniem diesla należy je włączyć i czy może pracować po odpaleniu silnika
ale to chyba ma na celu nagrzanie wnętrza kabiny samochodu a nie komory silnika
moze pracowac po odpaleniu silnika w celu szybszego nagrzania kabiny samochodu.
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
W moim przypadku WEBASTO jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Nie cały silnik – jeszcze by pojechał bezemnie
Pilotem z domku uruchamiam Webasto – jest urządzenie , które składa się z pompy wody, wymiennika ciepła i palnika na ropę ( nie weim jak to nazwać fachowo).
Urządzonko to samo – bez pomocy ze strony silnika – pobiera paliwko ze zbiornika (podobno ok 0.15 litra / godzinę) i ok 30 Watt-ów energii z akumulatora.
Na Allegro jest tego pełno z demobilu. Na razie nie jeżdżę tym autkiem więc nie wiem jak się sprawuje.
Pilotem z domku uruchamiam Webasto – jest urządzenie , które składa się z pompy wody, wymiennika ciepła i palnika na ropę ( nie weim jak to nazwać fachowo).
Urządzonko to samo – bez pomocy ze strony silnika – pobiera paliwko ze zbiornika (podobno ok 0.15 litra / godzinę) i ok 30 Watt-ów energii z akumulatora.
Na Allegro jest tego pełno z demobilu. Na razie nie jeżdżę tym autkiem więc nie wiem jak się sprawuje.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
A w pilocie masz tylko 1 przycisk czy więcej możliwości typu, i przycisk nagrzewa swiece zarową webasta drugi odpala urzadzenie ?
więc nagrzewa ono płyn w małym obiegu silnika czaje i jak startujesz auto to juz jest zagrzane. pewnie jest tam jakis regulator co nie pozwala sie 'zagotowac' wiec mozesz je wyprobowac metoada prob i bledow patrzac na wskaznik czy nie jest niedogrzany silnik przy zapalaniu rano
mysle ze mozesz tez go uzywac w celu dogrzania szybszego silnika w czasie jazdy ale chyba glownie ma na celu przygotowanie silnika do rozruchu. Ale co przygotowuje webasto do rozruchu
magicadm napisał(a):jest wpięte w "mały obieg" chłodniczy – czyli blok silnika i nagrzewnica. Nagrzewanie kabiny to tylko dodatkowa funkcja.
więc nagrzewa ono płyn w małym obiegu silnika czaje i jak startujesz auto to juz jest zagrzane. pewnie jest tam jakis regulator co nie pozwala sie 'zagotowac' wiec mozesz je wyprobowac metoada prob i bledow patrzac na wskaznik czy nie jest niedogrzany silnik przy zapalaniu rano
mysle ze mozesz tez go uzywac w celu dogrzania szybszego silnika w czasie jazdy ale chyba glownie ma na celu przygotowanie silnika do rozruchu. Ale co przygotowuje webasto do rozruchu
- Od: 25 paź 2004, 19:47
- Posty: 529
- Skąd: Łorsoł, Och o Ta
- Auto: Merida Cross 5300
navroth napisał(a): Ale co przygotowuje webasto do rozruchu
Ja naciskając guzik w pilocie!!!
Inne wersje WEBASTO mają programowalne timery czasowe.
To jest autonomiczne urządzenie.
Pytam co inni o tym sądzą bo nie chcę przedobrzyć z tym grzaniem.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości