Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radar88 » 20 sie 2009, 21:45

Poczytałem troszkę tu i ja osobiście tankuję zawsze na Shellu i autko sprawuje się poprawnie i nie mam nigdy problemów, tankowałem też na innych stacjach i nie zauważyłem większej różnicy co do np osłabienia silnika czy tez mniejszej mocy pod pedałem. Prawda jest taka że tankujemy wszędzie tą samą benzynę tylko pod inną nazwą. Jedno co doradzam omijac stacje benzynowe pod szyldami o nie znanej nazwie a na pewno małych stacji gdzie widzimy 2 dystrybutory w tym jeden od ON a drugi od np 95 i z ceną niższą np o 10gr bo nic nie zaoszczędzimy a może się okazac że coś się zepsuje.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez krzych » 20 sie 2009, 21:56

radar88 napisał(a):Jedno co doradzam omijac stacje benzynowe pod szyldami o nie znanej nazwie a na pewno małych stacji gdzie widzimy 2 dystrybutory w tym jeden od ON a drugi od np 95 i z ceną niższą np o 10gr bo nic nie zaoszczędzimy a może się okazac że coś się zepsuje.

Dyskusyjne. Tacy wlasnie musza sie starac, a nie SHELL.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez radar88 » 20 sie 2009, 23:03

krzych napisał(a):Dyskusyjne. Tacy wlasnie musza sie starac, a nie SHELL.


Czy ja wiem. Podam przykład: 2 lata temu pożyczyłem samochód marki FSO Polonez Caro '92 1500 LPG, zatankowałem gaz na takiej małej stacji, okazało się że samochód nie miał siły jechac po zatankowaniu i dusił. Po zatankowaniu na stacji BP 15L gazu samochód zaczął się zachowywac tak jak przed tankowaniem na " małej stacji". Przyznam rację że Shell,BP itp może nie muszą się starac tylko zauważmy że jak by się nie starali to by mieli mało klientów :D Ja się zraziłem na małych stacjach i nie zatankuje nic na nich.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez krzych » 20 sie 2009, 23:06

radar88 napisał(a):Ja się zraziłem na małych stacjach i nie zatankuje nic na nich.

Bo z malymi jest po prostu wiekszy rozrzut – albo bardzo zle, albo bardzo dobrze – za to z duzymi jest zawsze srednio :) (co wcale nie jest takie fajne)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez radar88 » 20 sie 2009, 23:33

No to się zgodzę. Różnie bywa. Nie chce skreślac wszystkich małych stacji benzynowych ale niestety niektórzy ludzie żeby zarobic robią różne mieszanki i różnie się to może skonczyc.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez xijaro » 1 wrz 2009, 19:09

niestety różnice są nie wiem czy zależy od jakości paliw.mieszania czy innych rzeczy ale u mnie jest tak tankuje na orlenie statoilu jet'cie to jadąć 80km/h (5bieg) i dodając gazu szarpie a jak zatankuje na shellu mogę jechać i 70 km/h dodaję gazu i płynnie śmiga do przodu
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Lukano » 1 wrz 2009, 19:41

Ja 70 km/h na V biegu nie pojadę ani po shellu, ani po Orlenie :P
Przy okazji sprawdź wyprzedzenie zapłonu i wysokie napięcie.
Jak byś podał, że na konkretnej stacji jest źle. ale skoro wymieniasz trzy wielkie sieci i na wszystkich jest źle ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 1 wrz 2009, 20:18

xijaro – jak wyżej – sprawdź zapłon – pewnie masz źle wyregulowany.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kenichi » 5 wrz 2009, 20:14

Niewiem jak teraz ale był okres kilka dobrych lat że BP miało gorszą benzynę jak Orlen, wiec tak do konca nie jest to wszystko z tych samych rafinerii
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez hello_kate » 17 wrz 2009, 19:56

Ja zauważyłam, że jestem w stanie przejechać więcej na takiej samej ilości paliwa w zależności od tego na jakiej stacji zatankuję. Tankowałam na statoil, bp, arge i orlen. Po moich spostrzeżeniach tankuję na jednym orlenie (dla krakusów – Jerzmanowskiego przy Wielickiej – taka stara stacja).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2009, 15:10
Posty: 62
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 165 km 2014r.
Suzuki SX4 1.6 120km 2010r.

Postprzez Lukano » 17 wrz 2009, 20:04

orlenie (dla krakusów – Jerzmanowskiego przy Wielickiej – taka stara stacja).

A ja właśnie unikam takich starych Orlenów. Skoro wygląda staro, tym bardziej ma stare niezbyt szczelne zbiorniki. A wtedy benzyna szybko się starzeje. Te zbiorniki najczęściej nie są hermetyczne, a co jest na ich dnie i kiedy ostatni raz były czyszczone, to lepiej nie wiedzieć.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez hello_kate » 17 wrz 2009, 21:00

Lukano napisał(a):A ja właśnie unikam takich starych Orlenów. Skoro wygląda staro, tym bardziej ma stare niezbyt szczelne zbiorniki. A wtedy benzyna szybko się starzeje. Te zbiorniki najczęściej nie są hermetyczne, a co jest na ich dnie i kiedy ostatni raz były czyszczone, to lepiej nie wiedzieć.


W takim razie na co powinnam zwracać uwagę? Jak zachowuje się auto, kiedy benzyna jest kiepskiej jakości? Nic specjalnego nie zauważyłam (ale ja młodym kierowcą jestem więc mogę nie dostrzegać).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2009, 15:10
Posty: 62
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 165 km 2014r.
Suzuki SX4 1.6 120km 2010r.

Postprzez Lukano » 17 wrz 2009, 21:08

hello_kate napisał(a):W takim razie na co powinnam zwracać uwagę? Jak zachowuje się auto, kiedy benzyna jest kiepskiej jakości?

Tak niestety zbyt dobrze tego nie sprawdzimy :)
Składu benzyny na szybko nie sprawdzimy, a odczucia mogą być mylne, w tym problem.
Nawet przeliczenia przejechanych kilometrów mogą być mylne. Nigdy nie jeździmy tak samo, po tych samych trasach.
hello_kate napisał(a):kiedy benzyna jest kiepskiej jakości?

Kiedyś zatankowałem na dosyć starej stacji Orlenu na moim osiedlu. musiało być dno zbiornika ;)
Bo samochód szarpał, nie miał mocy, nie chciał jeździć. Po dolaniu na innym Orlenie objawy zniknęły.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 17 wrz 2009, 21:34

Chyba przesadzacie z tym wybrzydzaniem benzyny. Seryjny, nie wysilony silnik, o niskim stopniu sprężania (takie jak mazdowskie silniki benzynowe) zniesie każdy rodzaj paliwa. Ja, dopóki miałem seryjny silnik, zawsze lałem benzynę tam gdzie było najtaniej. I nigdy nie zauważyłem żadnych problemów, tak samo jak nie zauważyłem różnicy jak czasami zatankowałem na jakieś drogiej, renomowanej stacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez h4x » 18 wrz 2009, 21:06

To teraz ja mam pytanie (wiem, że jakiś geniusz zaraz napisze, że ten temamt był wałkowany juz milion razy, pozdrawiam Paweł.... <jelen> [PS myśle, że powinniśmy sobie pomagać a nie pisać ciągle, że ten temat już był...] Jak się odświerzy stary temat to nic się nie stanie [chyba..].)

Mam moją kochaną Madzinę Z5 (i i tak jest fajna :*) i od kąd ją kupiłem leje do niej PB 98 (gółwnie Orlen na 1 stacji, która jest przy dość ruchliwej drodze, więc są częste dostawy paliwa) I mam pytanie co do tego czy jest sens lać 98 czy 100 V-Power Racing do takiego samochodu ?

Słyszałem już wiele teorii na ten temat... Nawet nie będe mówił jakich... Chciałbym usłyszeć wasze opinie. Nie posty typu "jak masz kase to lej" tylko konkretne wypowiedzi...

Odnośnie moich odczuć, może to efekt placebo ale kiedyś jak nalałem na Shell'u 100 V-Power Racing to wydawało mi się, że mogłem przejechać więcej km (stan licznika :p) niż na Verv'ie '98 z Orlenu
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Postprzez Jacek176 » 18 wrz 2009, 21:21

h4x napisał(a):I mam pytanie co do tego czy jest sens lać 98 czy 100 V-Power Racing do takiego samochodu ?

Absolutnie nie ma sensu.
Lanie benzyny wysokooktanowej ma sens jedynie w silnikach wyposażonych w czujnik spalania stukowego, którego ECU potrafi przyspieszać/opóźniać zapłon w zależności od jakości zalanego paliwa (to tyczy się większości silników turbodoładowanych lub wysilonych silników N/A) lub jeśli masz wysoki stopień sprężania lub jeśli twój ECU ma odpowiednie mapy dostosowane do takiego paliwa.
V-power Racing to nawet ja nie leje bo jest za droga (pomimo, że mam stopień sprężania ok. 11:1 i Madzi używam sporadycznie do poprawienia sobie humoru ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez h4x » 18 wrz 2009, 21:31

no pytam własnie,bo już kiedyś słyszałem opinię, że wysokooktanową bęzyne warto lać tylko do silników z turbodoładowaniem :) thx, czekam oczywiśxcie na inne opinie :)
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Postprzez Lukano » 18 wrz 2009, 22:20

Nie ma sensu lać PB 98, a co dopiero inne vervy, v-powery i inne dziwactwa.
Różnica jest odczuwalna, ale w kieszeni użytkownika. Bo silnikowi 1,5 o mocy 88 koni bez czujnika spalania stukowego jest to całkowicie obojętne. Na pewno nic nie doda, jak już to przy fabrycznie ustawionym zapłonie zmniejszy moc.
Producent zaleca 95 i taka powinna być lana.
A co do początku pytania, jest taki cały kilkunastostronicowy temat w eksploatacji. ;)
h4x napisał(a):wysokooktanową bęzyne warto lać tylko do silników z turbodoładowaniem

Turbodoładowanie nic do tego raczej nie ma.
Ja mam turbo doładowany silnik, a instrukcja zaleca 95 i taką leję.
Tu chodzi raczej o bardzo wysilone silniki i o dużym stopniu sprężania.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 18 wrz 2009, 22:27

Lukano napisał(a):Tu chodzi raczej o bardzo wysilone silniki i o dużym stopniu sprężania.

Dokładnie. Często ludzie sprowadzają wysilone silniki w japońskiej wersji za grube pieniądze a potem leja 95 i dziwią się, że ma nie wiele większy albo mniejszy power od wersji europejskiej <lol> (patrz chociażby KL-ZE).
Właśnie do silników J-spec należy lać TYLKO V-powera 100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez h4x » 18 wrz 2009, 22:28

u mnie na "klapce" od baku pisze, że MIN 95 a nie TYLKO 95 :p Ale teraz już wiem :)
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Moderator

Moderatorzy Moto