Ecodriving

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez CezaR83 » 6 lis 2011, 23:24

dirtracer napisał(a):ja stosuje taki eco driving
1 dnia –> nie jeżdżę
2 dnia –> nie jeżdżę
3 dnia –> PEŁEN BUT W PODŁOGĘ :)
4 dnia –> nie jeżdżę
5 dnia –> nie jeżdżę
6 dnia –> PEŁEN BUT W PODŁOGĘ :)
7 dnia –> nie jeżdże bo piłem <rotfl>

Ja też coś w ten deseń <lol>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2102 (46/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez MazdaKlubowicz99 » 7 lis 2011, 16:54

Ecodriving to nie tylko dbałość o środowisko. Generalnie jak nauczysz się ecodrivingu to będziesz miał oszczędności na paliwie. Ale wybór nalezy do kierowcy, czy chce cieszyc sie autem i jeżdzić szybko i dynamicznie, czy che oszczędzać mna paliwie i jeżdzic wg ecodrivingu.
MazdaKlubowicz99
 

Postprzez chmooreck » 7 lis 2011, 17:50

ecodriving nie wyklucza dynamicznie, tylko dochodzi do tego "z głową"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez megabebzon » 7 lis 2011, 18:42

Ja jestem żelaznym zwolennikiem ecodrivingu. Dlatego staram się nie przekraczać 9500/min, 160km/h po mieście i rzadko hamuję z ABS i ruszam z DCS. Aha, no i mam najbardziej "zielony" silnik....
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez travis » 20 lut 2013, 13:12

Witam,
Czy jazda jest najbardziej ekonomiczna kiedy samochód jedzie na jak najmniejszych obrotach czy wtedy kiedy najmniej się 'męczy'?

Przykładowo: Jadę w trasie na 6 biegu i wjeżdżam do wioski (cały czas prosta droga z pierwszeństwem).
Czy jeśli odpowiednio wcześniej przed terenem zabudowanym zwolnię do 40-50 km/h i obroty spadną do grubo poniżej 2000/min, a samochód wciąż na 6 biegu 'ma siłę' to czy spalanie będzie niższe, niż gdybym zredukował do 4 biegu?

Tak samo przy wyjeździe z terenu zabudowanego – jeśli nie mam ciśnienia aby szybko przyspieszyć (i denerwujących się kierowców za plecami) to czy mogę rozpędzać się powoli na tym 6 biegu, czy lepiej zredukować (kiedy jazda będzie lepsza dla auta)?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez matthies » 20 lut 2013, 20:04

najlepiej jest jezdzic w obrotach, na których auto ma największy moment obrotowy, bo nie trzeba mocno ciskac zeby mial sile sie bujac do przodu/
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brii » 20 lut 2013, 20:57

matthies napisał(a):najlepiej jest jezdzic w obrotach, na których auto ma największy moment obrotowy, bo nie trzeba mocno ciskac zeby mial sile sie bujac do przodu/

Czyli LF spali najmniej przy 4000rpm? Chyba nie ;) Przy maksymalnym momencie masz największą efektywność ale nie najniższe (bezwzględnie) spalanie.

travis napisał(a):Tak samo przy wyjeździe z terenu zabudowanego – jeśli nie mam ciśnienia aby szybko przyspieszyć (i denerwujących się kierowców za plecami) to czy mogę rozpędzać się powoli na tym 6 biegu, czy lepiej zredukować (kiedy jazda będzie lepsza dla auta)?

Obserwuj spalanie chwilowe na kompie i sprawdź. W większości samochodów jakimi jeździłem lepiej było zredukować i delikatnie przyśpieszać. Poza tym grubo poniżej 2000rpm to trochę za mało w benzynie N/A by przyśpieszać, szczególnie na ostatnim biegu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez matthies » 20 lut 2013, 21:09

brii napisał(a):Czyli LF spali najmniej przy 4000rpm? Chyba nie ;) Przy maksymalnym momencie masz największą efektywność ale nie najniższe (bezwzględnie) spalanie.

dobrze, że dodałeś bezwzględnie. przy maksymalnym momencie, szybciej się rozpędzisz, może z odrobine większym spalaniem, ale jednak szybciej = krótszy czas takiego spalania. a to może być relatywnie porównywalne do jazdy na niższych obrotach.
ja powiem szczerze przestałem się jakoś mega przejmować spalaniem, tymbardziej teraz w zimie. włączyłem po prostu zegar żeby nie widziec spalania i mam spokojniejszą głowe (aż do tankowania).
inna sprawa, każdy ma inne nawyki i każdemu będzie się lepiej ecodrivingowało po swojemu. podstawa to przedewszystim przewidywanie i logiczne myślenie. ale bujanie się poniżej 2k rpm na 6 biegu toleruje tylko jeżeli jest to predkość stała, przyśpieszanie – totalna bzdura.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Krzemol » 21 lut 2013, 01:44

Czy butowanie, czy spokojna jazda – w Swifcie na LPG wychodzi mi takie samo spalanie jeśli o miasto chodzi, więc generalnie przestałem się tym interesować. Różnica jest w trasie – między trzymaniem 100kmh i 3000rpm na piątce a bucie w podłodze i >4000rpm... Dlatego z reguły nie płacę za autostrady i śmigam krajówkami te 200kilometrów, dalej nie miałem jeszcze okazji jechać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez widmo82 » 11 cze 2013, 23:19

Ci co uważają, że eco jazda to głównie niskie obroty:
http://autokult.pl/2013/05/31/czym-groz ... h-obrotach

Moje zdanie w tym temacie: zanim uruchomisz silnik, włącz myślenie czyli przede wszystkim przewiduj !
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez KrysGH » 17 wrz 2017, 16:16

Hejka.
Napisze ktos ile obrotkow trzymac by to bylo dobre dla portfela, DPFu i silnika?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2017, 16:05
Posty: 6
Auto: M6 GH 2.2 diesel 2010r 163PS

Postprzez Bigbluee » 18 wrz 2017, 10:55

Dla Diesla-> obroty w okolicy max momentu obrotowego. Ile? Zobacz w specyfikacji swojego auta :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez bass collector » 21 wrz 2017, 10:07

Aczkolwiek diesla trzeba co jakiś czas pokręcić wyżej bo inaczej DPF prędzej czy później się przymuli i cała idea ecodrivingu w łeb :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 23:06
Posty: 28 (1/3)
Auto: Mazda 3 BK Z6
'06 FL sedan

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2017, 18:35

ecodriving nie oznacza jazdy na jak najniższych obrotach a polega na takiej technice jazdy która ograniczy zużycie paliwa a tym samym emisję szkodliwych związków. Ja zawsze jak jadę samochodem którym jeszcze nie jechałem patrzę jakie obroty ma silnik podczas prędkości przejazdowych (90-100 km/h) i staram się rozpędzając zmieniać biegi właśnie przy tych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2017, 10:29

Neonixos666 napisał(a): jakie obroty ma silnik podczas prędkości przejazdowych (90-100 km/h)

jakieś 1600 obr. :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcin255 » 23 wrz 2017, 12:53

Mnie ostatnio w tym stylu udał się pokonać 1260 km , 2 osoby pełen bagażnik Alpy po drodze Wrocław
-Brno- Wiedeń -Bolonia – Rimini prędkość średnia 94 Km/h spalanie na dystrybutorze 6.6 L/100 km
M3 BK 2.0 Benzyna
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez taxlaw » 23 wrz 2017, 15:40

marcin255 napisał(a):Mnie ostatnio w tym stylu udał się pokonać 1260 km , 2 osoby pełen bagażnik Alpy po drodze Wrocław
-Brno- Wiedeń -Bolonia – Rimini prędkość średnia 94 Km/h spalanie na dystrybutorze 6.6 L/100 km
M3 BK 2.0 Benzyna

chyba nie na jednym baku? ;)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 18:51
Posty: 158 (0/10)
Skąd: 3citi
Auto: ???
było: M6 GH 2.0DISI 2011 hatchback Excl+
było: Toyota Avensis 2002 1,6 vvt-i +lpg
było: Toyota Corolla 1998 1,6 + lpg

Postprzez marcin255 » 23 wrz 2017, 16:10

No nie średnia z trasy w jedna stronę powrotna nie było tak różowo bo lało, wiało i burze straszne
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2017, 21:04

Grzyby napisał(a):
Neonixos666 napisał(a): jakie obroty ma silnik podczas prędkości przejazdowych (90-100 km/h)

jakieś 1600 obr. :P


Ja mam około 1800 obr :P Oczywiście zmienia się to jeśli mamy obciążony samochód. W Ducato prędkość przejazdowa jest przy 2000 obr a komputer pokazuje by zmieniać biegi przy około 1600 obr i można tak zmieniać jeśli jesteśmy na pusto a teren jest równy. Przy załadunku zmieniam biegi wyżej i nie patrze na kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 25 wrz 2017, 10:39

No u mnie nie pokazuje. Samo zmienia :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Moto