Jakie przebiegi wytrzymują silniki w Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Sokool » 8 mar 2009, 14:09

Lorento napisał(a):powszechnie wiadomym jest, że blok silnika w dieslu musi być mocniejszy, ponieważ paliwo diesla zapalane jest przy wyższym ciśnieniu i ogólnie wytwarza większy chwilowy udar (stąd zresztą większy hałas generowany przez diesle). Taki blok musi być cięższy (a więc potrzeba więcej żeliwa) lub wykonany z specjalnych stopów aluminium (lekki, ale drogi z powodu samej wysokiej ceny materiału). Dodatkowo cięższy silnik, wytwarzający większe wibracje musi być solidniej zamocowany do karoserii na dużych poduszkach, możliwie skutecznie tłumiących wibracje. A to kosztuje.

Jak się cytuje coś z tdi.pl to się to umieszcza w znaczniku [quote] :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Brat Italiano » 8 mar 2009, 14:35

Lorento napisał(a):że blok silnika w dieslu musi być mocniejszy


Dlaczego nie odpowiedziałeś na moje pytanie jak sie tak znasz co do silnika 1.6 z Golfa II których jak myśle wyprodukowano pare milionów a ten sam blok robiono do benzyny i diesla i pewnie wiesz że oba silniki robiły ogromne przebiegi bez remontów :]
A czy ty wogóle widziałeś kiedyś blok na żywo <lol>
To cie lekko uświadomie grubość bloku " wogóle "nie ma znaczenia bo tłoki chodzą w cylindrach a często jest sa to po prostu osobne stalowe tuleje wprasowywane w blok i mają PARĘ milimetrów grubości ,,

Nie piszę ci tego wszystkiego żeby ci uświadomić moją wyższość czy to że jesteś laikiem i sie nieznasz

Chodzi mi tylko o to że powiniśmy zabierać głos tam gdzie sie naprawde znamy a nie sie nam tylko wydaje że sie znamy ,,,
Tu ktoś zadaje konkretne pytanie na forum i nie można wymyślać sobie czegoś czy cytować jakieś kawałki z internetu Tylko jak sie znasz to udzielasz precyzyjnej odpowiedzi i wszyscy są zadowoleni ..

Ja sie na wielu rzeczach nie znam to nawet głosu nie zabieram żeby ludziom nie mieszać
Lorento myśle że wyjaśnione jest już wszystko i niemiej żalu o to co napisałem bo nie chodzi mi o jakieś beznadziejne walczenie na forum ..Ale o podzielenie się wiedzą czy doświadzczeniem ;)

RobertPi napisał(a):Wydaje mi się, że ciśnienie ma wpływ na zastosowany materiał

wyjaśniłem to powyżej nie bede się powtarzal
RobertPi napisał(a):Dlaczego porównywalne pod względam pojemności silniki różnią się znacznie na niekorzyść diesla masą

Skąd masz dane że sie różnią ja nigdzie tego nie znalazłem
RobertPi napisał(a):Przecież bloki możnaby było robić z ceramiki. Jest znacznie bardziej odporna na wysokie temperatury i ścieranie niż większość metali. A jednak nie robi się z niej bloków ani głowic.

Prosta odpowiedz,, żeliwo czy aluminium jest dużo tańsze i prostsze w produkcji jako materiał i jako produkt ...Ale prosze bardzo przeglądnąłem pare nowości i specjalnie dla ciebie to wyszperałem :]
gazeta naukowa napisał(a):Ceramiczne silniki
Wysoka twardość, dobra żarowytrzymałość, wysoka temperatura topnienia, odporność na działanie środowiska zewnętrznego w wysokich temperaturach powoduje, że tworzywo ceramiczne jest perspektywicznym materiałem do budowy silników samochodowych i odrzutowych w samolotach.


Jak widzisz to kwestia czasu
I znowu odbiegłem od tematu <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2007, 22:13
Posty: 68
Skąd: PÓŁNOCNA ITALIA
Auto: Calibra..2.0
Windstar 3.8

Postprzez adas » 8 mar 2009, 15:17

Koledzy może na priv sobie powyjaśniacie kilka spraw, choć nie powiem, że bardzo pouczające są takie dyskusje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Brat Italiano » 8 mar 2009, 17:57

Nawiązując ściśle do tematu :D
W pracy spisałem pare autek a patrząc na to że to autka zwykłych użytkowników i nie w Polsce jest szansa na wiarygodne wyniki <lol>

Golf 1998r 140 tys przebiegu
Golf 2008 6 tys
Lancia Kappa 1996r 360 tys
Ford Galaxy 1999r 170 tys
Fiat Punto 2006r 60 tys

<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2007, 22:13
Posty: 68
Skąd: PÓŁNOCNA ITALIA
Auto: Calibra..2.0
Windstar 3.8

Postprzez adas » 8 mar 2009, 20:01

Może nie na temat ale:
Reanult Kangoo 2002 – 265 tyś(pierwszy właściciel)
Seat Cordoba 1998 – 135 tyś( pierwszy właściciel)

Podtrzymuje.Auto będzie tak długo jeździć, jak jak długo się będzie o niego dbało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez domingez » 16 mar 2009, 00:09

Chmm... Patrząc na przebiegi rzędu 200 – 300 tys. kilometrów zastanawiam się jakim cudem kula się mój Mesiu 190 2.0D z 1985 o przebiegu 1250000 ( jeden milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy ). Oczywiście jest już cherlawy i na V biegu ( skrzynia orginał) nie chce za bardzo jechać. Natomiast na 24 stopniowym mrozie pali na dotyk. Gdy zajeżdżam nim na wymianę olejów i filtrów lub przegląd to mechaniory cmokają i mówią jedno : nowe auta raczej nie mają szans na zbliżenie się do takiego wyniku. Wydaje się, że jedną z recept na długowieczność i trwałość jest prostota konstrukcji.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Marekkk » 16 mar 2009, 18:05

Znajomy miał jeszcze niedawno W124 2.0D z przebiegiem 570 000km i co prawda połowę mocy stracił, ale jakoś się kulał (zrobił nawet mini zrywa) :] Niedawno miałem styczność z W211 (o ile się nie myle) okularem 2.0D 96' z przebiegiem 250 000km gdzie samochód praktycznie nie jechał.

A jeśli chodzi o Mazdy to:

– 323 88' 1.6 84KM 200 000km – stan b. dobry
– 323F 91' 1.6 88KM 220 000km z kiepskim gazem – chodziła idealnie
– 626 GD 91' 2.0 90KM 200 000km – również bez zastrzeżeń
– 626 GF 98' 2.0i 116KM 160 000km – silnik jak nówka
– 626 GF 97' 2.0i 136KM 155 000km – również cacy
– 6 GG 02' 1.8 120KM 75 000km – samochód praktycznie jak nowy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Karwoś » 16 mar 2009, 21:55

Moja 2004rok przebieg ok 36 000mil i działa :).

A jeszcze dodam :

Volvo V770 – silnik: turbodiesel 16litrów pojemności 385KM Truck produkowany na USA – 2006rok 1 200 000 km – olej wymieniany co 3tygodnie (40litrów) a przy 1 000 000 I remont generalny i dalej jazda :D . Jako że jeździ w usa to niech nikogo nie dziwi przebieg w ciągu 3lat :).
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Lukano » 17 mar 2009, 10:12

Znajomy jeździ na MAN-em, jeśli już tak zbaczamy z tematu :P. Rocznika nie pamiętam, przy 700000 robił sprzęgło i tyle. Teraz ma 1.450.000 przebiegu. Wersa EU. Ale co innego samochód który zawsze jeździ po trasie, a co innego te same przebiegi po mieście.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez kiepaz » 17 mar 2009, 10:25

w mazdzie 243.000 ;) i robie remoncik pierscionki wiadomo do 210.000 spoko nic sie nie dzialo :)
Golfik II 1.6 ( do tej pory w rodzinie ) tez cos kolo 230.000 i lata w silniku bylo robione rozrzad i uszczelka pod glowica :)

jak sie dba o mazde to polata nawet wiecej bez awaryjnie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Mania » 17 mar 2009, 10:28

Lukano napisał(a):Ale co innego samochód który zawsze jeździ po trasie, a co innego te same przebiegi po mieście.

Dokładnie. Ja np. wolałą bym kilku letni samochód z dużym przegiegiem, taki który w trasie cały czas był niż auto które wcześniej było TAXI :)
Są w życiu samochody, które raz widziane bywają niezapomniane...:)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 13:24
Posty: 202
Skąd: Łęczna
Auto: Mustang & Navara & Cooper

Postprzez Lukano » 17 mar 2009, 12:25

Znajomy ostatnio z Szwecji saaba przyprowadził, 2,3 turbo benzyna. W 3 lata przeleciał 250 kkm. Ale z czego 95% to trasy. Jeździł jakiś dyrektor od kontroli.
Furacz chodzi jak by dopiero co z fabryki wyjechał. też bym takiego kupił. Silniczek prawie zawsze pracował w idealnych warunkach, ciepły, a nie po 5 km dziennie ;) jak mój ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lukasrap » 17 lut 2013, 19:15

Widze, ze temat zamarl :) A ja go odszukalem i calego przeczytalem. Wlasnie z mojej madzi w dieselku za jakis czas przesiadam sie na ten sam model ale w benzynie... No i generalnie czegos szukam. 1.8 to muł, a 2.3 slyszalem ze to psuje. Wiec padlo na 2.0.... No i teraz tak. Auta szukam w Holandii, ze sprawdzonym przebiegiem "Nationale Auto Pas (NAP) " czyli coroczną kontrola przebiegu. Niestety ceny aut sa o 15-30% drozsze niz w Polsce, ale na pewno nadrabia tym, ze auto poruszalo sie po swietnych drogach, do tego pewnosc przebiegu i na bieżąco serwisowane.
Ciezko znalesc ciekawy egzemplarz, ale zastanawiam sie na jaki przebieg sie nastawic, zeby auto jeszcze pare lat polatalo. Wiadomo, im mniej tym lepiej, ale tez wtedy idzie cena do gory. Mozna znalesc takie nawet z 50 tys przebiegiem, ale wtedy cena jest taka jak za mazde z 2009 roku... :) Wiec zastanawiam sie na taki do 150 tys, niestety szukac mozna jak ze swieca... Co myslicie o przebiegu 200 tys? Zawsze wydawalo mi sie, ze 200 tys dla dzisiejszych silnikow to juz koncowka... tym bardziej benzyniaka. Diesle zawsze byly mocniejsze, a ja juz przy 180 tys, robilem kapitalny remont silnika, bo glowica pekla, ale tak wiem, nie ma reguly :) Co Wy o tym myslicie? pzdr...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Bartoliniusz » 18 lut 2013, 19:20

moja mazda '04 ma 271 000 ts przebiegu i smiga az milo <jupi>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez krzysiek251189 » 20 mar 2013, 20:12

ja też się nie zgadzam z tym co mówi Brat Italiano <cisza>
ja też jestem mechanikiem i miałem już diesle i benzyne...
jeśli diesel to wolnossący jest wmiare bezawaryjny choć pompy dieslowskie padają i będą padać !
a jeśli z turbiną to najlepsza jednostka to JTD alfa/fiat a benzyne jaką niekupisz i bedziesz jeździć z głową to będzie Ci długo służyć a pozatym diesel to drogie oszczędzanie!!!! :D
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 13:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez Bartoliniusz » 21 mar 2013, 01:01

Up. Z tymi JTD silnikami to przegiąłeś <lol> Turbiny w tych silnikach padają najczęściej a juz wogóle w 1.9 jtd...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez iwon44 » 22 mar 2013, 19:59

Ojciec miał 626 GE z 94r 1.8 i w momencie jak pijany gościu skasował autko, miała 244kkm i pałiła na dotyk w każdych warunkach. Czasami ją przegoniłem i silnik kręcił się do końca. Auto kupione od priv niemca z przbiegiem 30kkm. TDbając o te silniki spokojnie zrobią pół miliona z palcem w tłumiku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Wodzu » 3 kwi 2013, 23:14

Moja BJ 2.0 D 71 km, aktualnie 260.000 i pali na dotyk nawet przy -20 C koni nie ubyło, wiec daje rade :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez drozdzu626 » 4 kwi 2013, 22:43

witam
moja Zdzicha (2.0 16v FS (115 KM)) ma na liczniku 380000 i na gazie 100000 km. ja przejechałem nią jakieś 80000 i jak brała 1,5 miarki oleju (półsyntetyk) od wymiany do wymiany jak kupiłem, tak nadal tyle potrzebuje ;)
auto kupiłem w czerwcu 2011 przez przypadek bo potrzebowałem szybo czegoś taniego. wymiana rozrządu kosztowała 1/6 tego co dałem za auto, ale nic, bo jestem super zadowolony i od teraz tylko mazdy!!!! działa tempomat, klima , minusem są oparcia foteli w rozmiarze dla Azjatów . coś za coś
jak mowi kolega to jeszcze było zaprojektowane na desce kreślarskiej a nie w autocadzie i dlatego tak działa!!!!!!!!!!!!1
drozdzu626
 

Postprzez Martin1987 » 6 cze 2013, 21:02

Mazda 323 bg 1992 rok 1,6 16v na gaźniku tata miał ją od 1996 roku założył 12 lat temu zwykłą instalację gazową i w kwietniu pojechała o własnych siłach na szrot z przebiegiem 443000km tylko dlatego że facet pijany zasunął w nią na postoju;/ auto od wymiany do wymiany oleju schodziło z max na min. paliła zawsze na dotyk.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 23:31
Posty: 27
Skąd: Płońsk
Auto: ex-Mazda mx6 kl 2,5 v6 165KM(już niema;()
Mazda 626 GF fs 2,0 136KM
ex-Mazda 323 bg 1.6(skończyła tragicznie "złom)
ex-Mazda 626 GW fs 2,0 116KM
ex-Mazda 626 fl GW fs2 2,0 136KM-RIP
Mazda 6 Sport Wagon GY 2.0 citd szaraczek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

Moderator

Moderatorzy Moto