Jakie przebiegi wytrzymują silniki w Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bieski » 16 gru 2013, 20:48

arafal21 napisał(a):O silnikach z mazdy 6 tez za cudowne opinie nie sa.

3,5 roku bez problemów :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rafał88 » 16 gru 2013, 20:59

no to pogratulowac:) wiesz ja pisze to co slyszalem, nie jezdzilem, bo nie mialem okazji. Szostek jest naprawde malo w mojej okolicy:) a wiadome tdi i inne masa takze mialem okazje pojezdzic i widziec jak sie psuja :)) i zalezy jak ttrafi, choc tdi uchodzily za "bezawaryje" to widze po tutejszych ze jednak tak nie jest, wcale. A diesel z 6'ki nie wiem , pewnie tez zalezy jak trafi:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez xsobieskix » 17 gru 2013, 00:15

Apropo tematu ktory sie rozwinal. Tez wyleczylem sie z diesla, i to nie chodzi tylko o mnie :) fakt, interes zrobilem jak zablocki na mydle. Laguna II(pewnie juz wszystko wiadomo), specjalnie kupilem 2,2dci bo trwalsze... a gdzie... 2 lata tym jezdze, przez ten czas dwumas, turbina, wtryski na szczescie nie, skonczylo sie na czesciowym remoncie silnika... a co najciekawsze co mi znajomy mechanik powiedzial. Podobny silnik jest montowany w Volvo i tam sie nic nie dzieje a Renault sie sypie, dlaczego? Bo Volvo ustanowilo wymiany oleju na 15tys km, a idioci z Renault na 30 tys. Ten silnik poprostu tego nie wytrzymuje tak samo jak 1.9dci. Teraz mam ochote jechac utluc po pierwsze idiotow od ktorych kupilem auto po drugie typa ktory pozwolil wypuscic na rynek samochod nie do konca sprawdzony. Tak czy siak wiecej diesla nie chce. A benzynka Mazda ktora mam na oku naprawde zapowiada sie obiecujaco tylko musze dozbierac fundusze bo troszke brakuje niestety :( a najchetniej juz teraz bym po nia pojechal. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 gru 2013, 12:47
Posty: 4

Postprzez Netto69 » 17 gru 2013, 08:59

.
No tak... "nie mam... nie jeździłem ...." a piszę i piszę, choć "nie mam i nie jeździłem..."

Ja miałem i mam Mazdę w dieslu. ( o TDI się nie wypowiadam, bi nie mam i nie miałem <lol> )
1-sza 626 GW – 6 lat z okładem :P – problemy 2x tylko z elektryką w silniku. Dzięki forum koszty napraw naprawdę niewielkie, albo prawie żadne. (np. taśma izolacyjna) :P
Za to musiałem tę wiedzę zdobyć sam i zrobić sobie sam. Całkiem prawdopodobne, że za naprawę pękniętego przewodu elektrycznego w warsztacie zapłacił bym słono jak wszyscy którzy liczą tylko na warsztat.
Wasze opowieści w moim przypadku to legendy. Moim zdaniem większość przypadków poważnych usterek wynika z:
1. Kompletnej nieznajomości samochodu (silnika) który się eksploatuje.
2. Kompletnej ignorancji w podejściu do serwisowania auta.
3. Zdaniu się na serwis w którym Pan Władek kieruje się zasadami z p. 1 i 2

Teraz GW 2.0D – 5 latek kupiony przy 126 tys. km. – na razie jeździ jak nówka i niech tak zostanie. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 14:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Szyna » 17 gru 2013, 17:07

Panowie trzymać się tematu.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez RoRO » 26 gru 2013, 13:30

A moja 626 GF/GW diselek ma ponad 380 tys. przelatane i jeszcze pare tysi do przelatania. <jupi> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez slonik1983 » 2 sty 2014, 23:57

Moja 6 1.8 120KM przy zakupie miała 154tyś teraz mam 190tyś po trochę ponad roku użytkowania. Przy 160tyś założony gaz. Jak narazie raczej eksploatacyjne. Jakaś sprężarka klimy, termostat itp.
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 07:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez Grzyby » 3 sty 2014, 09:47

Sprężarka klimy to eksploatacja? Poniżej 200kkm? No bez jajec ...
Badziew a nie eksploatacja.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slonik1983 » 3 sty 2014, 11:02

Moim zdaniem tak. Łożyska i sprzęgło elektromagnetyczne było do wymiany.
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 07:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez Grzyby » 3 sty 2014, 13:18

W takim razie wątpię w te 154kkm przy zakupie. No chyba że do 1.8 wsadzali takie badziewia.
Ja mam teraz 250kkm (4 lata starsze auto na dodatek) i nic się nie dzieje.Klima jest używana zawsze (po prostu włączone AUTO) i w każdych warunkach, a auto do 152kkm jeździło w słonecznej Italii więc pewnie też klima lekko nie miała.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2014, 14:04

Zawsze moze sie trafic gorszy egzemplarz. A 200 000 to nie malo jesli klima byla uzytkowana regularnie. Jednym pada przy 100 innym przy 500, nie powinno to nikogo dziwic.
Przemek323c
 

Postprzez Paweł » 9 sty 2014, 04:10

Dokładnie, nie ma reguły. Trudno też bazować na jednym posiadanym aucie, które ma nieznaną historię – skąd wiesz, że ktoś w słonecznej Italii już dwa razy tej sprężarki nie zmieniał? Poza tym łożyska i sprzęgiełko mogą być już mocno wyrobione, a nie każdy będzie na ich hałasowanie zwracał uwagę. U mnie sprężarki Sandena z reguły dopominały się serwisu w okolicach 200 kkm.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez misiek89 » 11 sty 2014, 18:54

Trzeba pamiętać że zawsze jest ten przypadek i coś padnie szybciej np ja przy 150 tys wymieniałem rozrząd a przebiegu jestem pewny w 99% znam przypadek z M3 z przebiegiem poniżej 100tyś i łańcuch był do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez reav » 19 mar 2014, 11:06

Moja Madzia 6 ma 160 tys. i 12 lat. I mam nadzieję, że jeszcze trochę pojedzie ;)
Avatar użytkownika
 
Od: 19 mar 2014, 10:24
Posty: 9
Auto: Mazda 6 I Kombi, 2002 r., benzyna 1.8l

Postprzez tamburyn » 20 mar 2014, 12:16

Grzyby napisał(a):W takim razie wątpię w te 154kkm przy zakupie. No chyba że do 1.8 wsadzali takie badziewia.
Ja mam teraz 250kkm (4 lata starsze auto na dodatek) i nic się nie dzieje.Klima jest używana zawsze (po prostu włączone AUTO) i w każdych warunkach, a auto do 152kkm jeździło w słonecznej Italii więc pewnie też klima lekko nie miała.


A masz pewność, że do tych 152tys nie miała żadnej wymiany? <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 17:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez thomasditd » 19 maja 2014, 09:06

Witam.troche odswierze temat.mialem 626 1.8 pb sprzedalem z przebiegiem 400tys.auto smigalo do francji i zpowrotem.bezawaryjne, wymiany olej plyny rozdzad regularnie.pozniej kuipilem 626 2.0 ditd z przebiegiem prawie 200tys.autko przez 6 lata latalo do irlandii i francji.zostalo w rodzinie z przebiegiem 500 tys.teraz mam premacy 2.0 ditd smiga w uk.zero problemow.dla mnie lepszy diesel na te przebiegi[pali duzo mniej od benzyny]ditd jest silnikiem bezawaryjym pod warunkiem ze sie dba o ten motorek[regulacja zaworow co 40tys,wymiana rozdzadu oleju, filtrow i pali srednio 6l on .zostaje przy ditd. <ok>
mazda ditd i spie spokojnie.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 10:16
Posty: 4
Skąd: uk.Polska
Auto: Mazda Premacy 2.0DITD
2002r

Postprzez maziadm » 29 maja 2014, 08:45

Szczerze to wytrzymują tyle ile producent daje gwarancji, a później zaczynają się większe bądź mniejsze jajca.
Nie słyszałem o przypadku, aby w czasie gwarancji wysrał się silnik, lub coś z osprzętem. A w fordzie, czy francuzach tak.
Jak diesel to tylko z gwiazdą na przedzie.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 05:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez michalodz88 » 26 wrz 2014, 21:48

Haha :D No ciekawy temat widzę :D Jak na moje oko eksploatowany odpowiednio silnik przejedzie setki tyś km ;) Nie będę sie wywodził jak co niektórzy tutaj, ale akurat co do kondycji japońskich konstrukcji jestem pewien ;) Ostat io pozbyłem się corolli z 95r silnik 1.3 jak nowy, nie bral ani grama oleju przebieg ponad 200kkm. Niestety wpieprzyła go ruda. Teraz kupiłem M6 z pewnym przebiegiem 240kkm wiem że nic nie było przy niej gmerane. Chodzi jak szwajcarski zegarek. Będę go odpowiednio serwisował i liczę na to że zrobię nim kolejne 200kkm ;) Pewien znajomy mechanik który zna się dobrze na japoncach ma kilka fajnych egzemplarzy toyoty i mazdy które mają grubo ponad 400kkm i jeszcze żwawo sobie poczynają ;) Także jakoś nie przerażają mnie przebiegi grubo ponad 200kkm gdzie wg niektorych silnik konczy swój żywot ;)
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 08:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez mlodyMazda » 6 paź 2014, 19:06

Miałem kiedyś 626 gf 2.0 fs 115 km , kupiłem z przebiegiem 150 tys , sprzedałem przy przebiegu 240.000 bez żadnych napraw, poźniejszy właściciel , mój kuzyn sprzedał auto przy przebiegu 300.000 po wymianie sprzęgła , tylnych zaciskow i uszczelniaczy silnika , brak innych napraw w aucie, wiec chyba ok :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 23:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Krzemol » 6 paź 2014, 20:41

michalodz88 napisał(a):Ostat io pozbyłem się corolli z 95r silnik 1.3 jak nowy, nie bral ani grama oleju przebieg ponad 200kkm.

Swift 1.0 99r – 201tys, zero problemów z silnikiem, zero dolewania oleju między wymianami, kopcenia czy innych historii. 33tys na LPG. Skończył crash testem, jakby nie to zapewne dalej bezproblemowo bym jeździł.

Mazda5, 143km Diesel dobija u nas jakoś do 160tys. Nic się nie dzieje jak wyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1561 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto