Mazda 6 vs Seat Toledo

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2008, 12:09

Micharlito napisał(a):OK w takim razie średnio ile muszę wydać na M6 sedan w dieslu 120KM ???


Zależy od rocznika, wyposażenia, przebiegu, stanu i widzimisię sprzedającego.

Micharlito napisał(a):Z tego co przeglądam otomoto można za 32tys już coś wybrać czy mają one rzeczywiście tak wiele ukrytych wad ?


Nie wiadomo, dopóki nie sprawdzisz...
Auta zwykle przywożone są z zagranicy.
A w salonie najtańsza z najsłabszym wyposażeniem, to 10k euro.
Oczywiście kupując od osoby prywatnej na pewno można kupić taniej, powiedzmy 9k (a może nawet 8k) euro. Ale trzeba czasem się najeździć (dojazd, nocleg, jedzonko, sprawdzenie auta), też kosztuje. Dołóż jeszcze cały koszt sprowadzenia, rejestracji, rozrząd, płyny ustrojowe – pewnie ze 3k PLN...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Micharlito » 17 lis 2008, 12:28

No tak jak pisałem moc 120KM wystarczy rocznik 2002/2003 może być to bezwzględne minimum bo też starszych nie produkowali, przebieg do 150tys wyposażenie jest dla mnie ważne klimatronik obowiązkowo jakieś 4x szyby podgrzewane lusterka i fotele ogólnie wszystko oprócz nawigacji. Tak jak też przeglądam to myślę że 32tys bez rejestracji można dostać ...
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 20:55
Posty: 10

Postprzez Mateusz L » 17 lis 2008, 13:30

Artiks DiTD to silnik z Mazdy 626 i nie ma on koła 2 masowego, co akurat jest zaletą :p

Micharlito Jeśli zależy Ci na Dieslu to wszystko zależy od stanu w jakim kupisz auto, a ten częściowo może oddać cena. Pamiętaj, że czy to TDI-CR,TDI-PD, czy MZR-CD Mazdy, to każdy nowoczesny turbodiesel jest dość skomplikowaną strukturą i możesz zaoszczędzić 4-5 tys. zł na aucie, a później wydać je na regenerację turbo, 2 masówkę, wtryski(ok.2kzł za sztukę), itd. Jeśli auto kosztuje mało to nie zawsze jest hebel, ale jeśli widzisz na mobile.de Mazdę 6 z przebiegiem 450,540, ba... 760kkm, która momentalnie znika, to jak myślisz, co mogło się z nią stać? Pewnie jeździ po Polsce i była taką właśnie okazją z przebiegiem 280kkm ;) Ja wyrażę swoją opinię- jeżdżąc tyle kupił bym benzynę- jednostki Mazdy są w porównaniu do aut Europejskich bardzo oszczędne, a poza tym mają rozrząd na łańcuchu i mimo wszystko wyższą kulturę pracy...
Moim zdaniem nie ma aut kompletnie bezawaryjnych i kupno Mazdy mimo rewelacyjnych opinii o niej i wyników testów nie daje Ci żadnej gwarancji-kwestia egzemplarza. Pocieszający jest na pewno brak filtra cząstek w tych rocznikach...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2008, 14:20

Micharlito napisał(a):wyposażenie jest dla mnie ważne klimatronik obowiązkowo jakieś 4x szyby podgrzewane lusterka i fotele ogólnie wszystko oprócz nawigacji.


W Niemczech słabszy diesel był w dwóch wersjach; Comfort i Exclusive. Ciebie interesuje tylko ta druga, bo w pierwszej nie było elektr. szyb z tyłu, podgrzewanych lusterek, tempomatu, sterowania sprzętem grającym i tempomatem na kierownicy ani automatycznej klimatyzacji i ESP (być może były za dopłatą – nie mam jak sprawdzić).
Najbogatsza dla diesla wersja Top (m.in. ze skórzaną tapicerką, ksenonami, BOSE ze zmieniarką, elektr. sterowany fotel kierowcy) występowała tylko z silnikiem 136KM.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Micharlito » 17 lis 2008, 15:02

Jeżeli już kupować samochód z UE to z jakiego kraju są one najlepiej zadbane no i w jakich krajach jakość paliw i dróg jest dobra a samochody z jakich krajów raczej ominąć wiem że zależy to od użytkownika ale jakość paliw i ewentualne drogi to już podłoże kraju z którego sprowadzamy samochód choć u nas pewnie będzie to znacznie gorsze niż tam. Kolejna rzecz tyczy się właśnie tego wyposażenia przyjmując dobry stan auta w roczniku 2002 z w wersji Exclusive ale bez skóry i nawigacji na co zwrócić uwagę czy klimatronik może się jakoś psuć lub termopat szwankować jak przetestować inne użytkowe funkcje ? No i oczywiście ile muszę przyszykować na M6 w w/w ekwipunkiem ? Jestem z jednego z zagłębi samochodowych czyli okolice Ostrowa Wielkopolskiego a dalej to Pleszew i właśnie ta droga owocuje w kilkanaście komisów na trasie i kolejne dziesiątki w samym Pleszewie.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 20:55
Posty: 10

Postprzez Udesky » 17 lis 2008, 15:11

Mateusz L napisał(a):TDI-CR

nie ma TDI Common Reil, jak się ostatnio dowiedziałem, cały pic na wodę polega na tym że ma nieco bardziej rozbudowany układ pompowtrysków z jakąś dodatkową funkcją nagrzewania czy coś, nie pamiętam już, generalnie 2.0 TDI 140/170KM to nie CR.

Micharlito odpowiedz sobie także na pytanie czy koszty utrzymania samochodu (eksploatacyjne) mają dla ciebie znaczenie, bo jeśli spodziewasz się tanich części to możesz się nie miło zaskoczyć, po przygodzie z Leonem.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2008, 15:15

Micharlito napisał(a):Jeżeli już kupować samochód z UE to z jakiego kraju są one najlepiej zadbane no i w jakich krajach jakość paliw i dróg jest dobra a samochody z jakich krajów raczej ominąć


Nie patrzyłbym w ten sposób na sprawę. Raczej na konkretny egzemplarz...

Micharlito napisał(a):czy klimatronik może się jakoś psuć lub termopat szwankować


Jeśli chodzi o klimatyzację to było kilku użykowników skarżących się na problemy ze skroplinami z parownika, które dostawały się do kabiny oraz z wyświetlaczami (to już chyba pośrednio związane z klimatyzacją).

Micharlito napisał(a):Jestem z jednego z zagłębi samochodowych czyli okolice Ostrowa Wielkopolskiego a dalej to Pleszew i właśnie ta droga owocuje w kilkanaście komisów na trasie i kolejne dziesiątki w samym Pleszewie.


Nigdy nawet nie byłem w tych okolichach. Ale jeśli wierzyć obiegowym opiniom, to lepiej podczas love parade wysmarować tyłek mydłem i wypiąć się w kierunku pochodu – szansa na przyjemność podobna co na kupno w Twoich okolicach walonego i/lub przekręconego auta .
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Mateusz L » 17 lis 2008, 15:33

Udesky napisał(a):nie ma TDI Common Reil, jak się ostatnio dowiedziałem, cały pic na wodę polega na tym że ma nieco bardziej rozbudowany układ pompowtrysków

Nein, nein chyba nein.... Nie udało by się ucywilizować tak tego cholerstwa, bo jak wykonać wielofazowy, modulowany wtrysk w PD(chyba,że nie rozumiem do końca jak to działa) ?. Ponoć już nie budzi całej okolicy z rana!!! Poza tym mieli problemy z emisją spalin na niskich obrotach. Inna sprawa, że szczycą się zastosowaniem piezowtrysków, co przy PD jest raczej dość niemożliwe, a przynajmniej niepotrzebne...Poza tym silnik zmniejszył rozmiary, a to też bolączka VAGów z PD- ochrona pieszych. Co innego, że jest tyle schematów tego silnika, że już dawno zauważono by, że coś nie teges i główny piewca zasług VAG- AŚ nie przepuścił by okazji do podkreślenia dalszego pójścia "własną drogą" koncernu dla którego każda możliwość pokazania swej jakże bezkresnej oryginalności jest na wagę złota.Dobrze, że opisali symulację 8V i zmienną geometrię, którą RF4F w 626GF miał 7lat temu...PS.Nie krytykuję TDI ani VAG-stwierdzam jeno co mi wiadomo.


Maciej Loret napisał(a):szansa na przyjemność

:| No cóż- z całym szacunkiem dla oryginalności Twej wypowiedzi i postrzegania przyjemności- przerażasz mnie czasem :|
Ostatnio edytowano 17 lis 2008, 19:00 przez Mateusz L, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 15:39

Micharlito, odnoszę wrażenie, że nie czytasz tego co się do Ciebie pisze.
1. Nie kupuj diesla – za mało jeździsz
2. Nie kupuj diesla – w komisach stoją szroty (nawet te za 32-35kzł)
3. Kup benzynę – trzeba się mocno starać aby kupić szrota silnikowego
4. Kup benzynę – będzie taniej

Zwłaszcza, że, jak widać, liczysz każdy grosz – a do Diesla trzeba będzie sporo dołożyć na starcie
jeśli nie chcesz się potem obudzić z krzykiem stojąc gdzieś w polu. Diesel tylko nowy. Jeśli używany,
to od kogoś pewnego! W żadnym wypadku z komisu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Udesky » 17 lis 2008, 15:39

Mateusz L napisał(a):Nie krytykuję TDI ani VAG

nie od dziś wiadomo, że to pocięte U-Boty <lol>
Ale co by nie mówić, mało palą, są tanie w eksploatacji i trwałe.
Mateusz L napisał(a):główny piewca zasług VAG- AŚ

Rozbawił mnie ich narodowy auto test, bo np. w rankingu – silnik:
1. Audi A4,
2. Leon I
....
9. Golf 4
14. Octavia,

a montuje się w nich te same silniki hahaha
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 15:41

Udesky napisał(a):a montuje się w nich te same silniki

Z tych samych materiałów, te same fabryki, ci sami ludzie?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Udesky » 17 lis 2008, 15:43

Myjk napisał(a):Z tych samych materiałów, te same fabryki, ci sami ludzie?

nie wykluczone, w tym wypadku należało by prześledzić która fabryka skąd bierze części.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mateusz L » 17 lis 2008, 15:49

Udesky napisał(a):Rozbawił mnie ich narodowy auto test, bo np. w rankingu – silnik:
1. Audi A4,
2. Leon I
....
9. Golf 4
14. Octavia,


Zwłaszcza, że w ich teście bezawaryjności tendencja dość odwrotna jeśli idzie o całe auta(Octavia II tuż za Mazdą i Toyotą). Szczególnie 2.0TDI np. Touranowi chwały nie niesie ;) i wypada gorzej od 1.9 z Octavii I, choć ponoć do VW i Audi idą najlepsze.Pomijając, że Golf to najwyżej oceniony VW :D
Ostatnio edytowano 17 lis 2008, 15:51 przez Mateusz L, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2008, 15:50

Udesky napisał(a):Rozbawił mnie ich narodowy auto test, bo np. w rankingu – silnik:
1. Audi A4,
2. Leon I
....
9. Golf 4
14. Octavia,

a montuje się w nich te same silniki hahaha


Dlaczego ich? Przecież to taka sama zabawa w anonimowe głosowanie, jak kierowanie się testami opon, gdy testowany jest anonimowy i może napisać cokolwiek, nawet w dobrej wierze...
Wystarczy zobaczyć, że w ubiegłym roku, Citroen był lepiej postrzegany niż Volkswagen. Jakoś dziwnie to brzmi w zestawieniu ze statystykami sprzedaży aut, w szczególności używanych...

Odnośnie VAGów, to od osobgy pracującej w jednym z poslkich salonów słyszałem o różnej tolerancji części stosowanych w różnie postrzeganych markach należących do VAG. Ponoć najlepsze wkładają do Audi a najgorsze do Skody. Na ile to wierzenia kludowe, nie wiem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Marycu » 17 lis 2008, 17:33

Maciej Loret napisał(a):Odnośnie VAGów, to od osobgy pracującej w jednym z poslkich salonów słyszałem o różnej tolerancji części stosowanych w różnie postrzeganych markach należących do VAG. Ponoć najlepsze wkładają do Audi a najgorsze do Skody. Na ile to wierzenia kludowe, nie wiem...

Wiele części jest dokładnie takich samych u wszystkich tych producentów. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2007, 18:14
Posty: 33
Auto: MAZDA 3 BL 1.6 Exclusive

Postprzez Kammi » 17 lis 2008, 18:43

Micharlito to auto jest uzywane wiec jego cena zalezy od przebiegu stanu technicznego i wielu innych spraw np czy sprzedawcy zalezy na szybkim sprzednaniu samochodu czy moze z nim poczekac.Mozesz kupic Mazde z przebiegiem 60tys a okaze sie tak naprawde ma ich 200tys.Kazde auto uzywane jest inne.Jakbys chcial to mozesz sobie sam pojechac do Niemiec i sprowadzic autko wtedy unikniesz marzy jaka narzuca sobie handlarz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2007, 21:47
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Maciej Loret » 17 lis 2008, 18:53

Marycu napisał(a):Wiele części jest dokładnie takich samych u wszystkich tych producentów. ;)


Być może. A może i nie...
Sam pracuję w zakładzie przemysłowym, w którym powstają produkty w klasie extra. Ale jak to w przemyśle i masówce, zdarzają się produkty w klasie pierwszej a nawet drugiej. I to też się sprzedaje tym co chcą gorszy towar kupić, tylko znacznie taniej niż w klasie extra.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Micharlito » 17 lis 2008, 23:33

Ehh pisałem już kilka razy nie chce benzyny nie z kwestii tego że jest parę groszy droższa dla mnie jest dużo tańsza ropa bo ma specjalne bony paliwowe i kupuje ją znacznie taniej. W takim razie nie pozostaje nic jak tylko dokładnie sprawdzić samochód tylko teraz proszę o konkretną odpowiedź jak sprawdzić dobrze silnik wsiadamy jedziemy jedynka gaz do oporu na drogę rozpędzić się do jakiś 140 i sprawdzić wszystko co jeszcze wsiąść pod uwagę czy można sprawdzić przebieg w inny sposób niż wizyta w ASO ?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 20:55
Posty: 10

Postprzez Myjk » 17 lis 2008, 23:38

Jest dużo tematów na forum jak sprawdzać samochód przed zakupem – nie ma potrzeby powielać informacji.
Poszukaj proszę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Moderator

Moderatorzy Moto