Strona 1 z 2

Mazda 6 vs Seat Toledo

PostNapisane: 16 lis 2008, 20:01
przez Micharlito
Witam obecnie posiadam samochód SEAT LEON 2002r 1.9TDI zastanawiam się nad zmianą i wpadły mi w oko owe mazdy chciałem się dowiedzieć czy ta marka jest na prawdę aż tak uznana i ceniona bo MAZDA 6 rocznik 2002/2003 poniżej 30tys trudno dostać. No i co sądzicie o porównaniu z SEAT TOLEDO 130KM czy warto dołożyć i wybrać szóstkę ? Ogólnie zależy mi na wyglądzie samochodu i na wyposażeniu choć i trochę kucyków się przyda. Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiej MAZDY co u nich najczęściej szwankuje pod uwagę bierzemy tylko wersje z silnikami DIESLA. No i czy jeżeli kupię taką MAZDE powiedzmy 2002r ile może ona stracić w przeciągu najbliższych 2 lat ?? Z tego co widzę ta marka bardzo dobrze trzyma się na rynku i nawet stare samochody są bardzo drogie w porównaniu do konkurencji.

PostNapisane: 16 lis 2008, 20:31
przez Mateusz L
Witaj! Tema należałoby założyć w dziale Kupuję Mazdę i mod go tam zapewne przeniesie...


Micharlito napisał(a):poniżej 30tys trudno dostać

Nieco powyżej też raczej nie łatwo w db. stanie.


Micharlito napisał(a):ta marka jest na prawdę aż tak uznana i ceniona

Media pchają często Mazdę do klasy Premium- w przeciwieństwie np. do VW który sam się tam wpycha...


Micharlito napisał(a):co u nich najczęściej szwankuje

Zawór SCV (ok. 700zł) ale duża szansa, że poprzedni właściciel już wymienił, a nowy jest już poprawiony.


Micharlito napisał(a):DIESLA

Pompa,EGR, wtryski koło 2masowe, turbo- Mazda jak na nowoczesnego Diesla nie ma z tym problemów w porównaniu do innych marek, ale jak kupisz hebla to może coś paść, a ceny...no cóż-przesadą jest gadka, ze do Japońców to Cię ceny części z torbami puszczą, ale do najtańszych nie należą, choć oryginały nie rzadko są tańsze niż ory. do np. Passata.Model o którym mówisz jest jeszcze pozbawiony filtra cząstek...

PostNapisane: 16 lis 2008, 20:37
przez Micharlito
OK dziękuję za odpowiedź jeżeli umieściłem temat w złym dziale to przepraszam ale dopiero dziś się zarejestrowałem, ponawiając pytanie to czy warto szukać z uporem szóstki w dobrym stanie czy jednak za te pieniądze można dostać coś równie dobrego lub lepszego ?? Jak wygląda dostęp do części zamiennych chodzi mi o to czy w Polsce są one łatwo dostępne choć drogie czy jednak trzeba sprowadzać gdzieś z poza kraju ?

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:06
przez Udesky
Zależy czego oczekujesz, jeśli zależy ci na taniej eksploatacji to bierz jakiegoś VAGa, ceny części do Mazdy nie należą do najtańszych, choć pewnie w przeciągu kilku lat z tanieją. Nie zapominajmy także, że 6 lubi rdzewieć przy nadkolach, a dla nie których to duży problem.
Mazda 6 na pewno jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o wygląd i jakość wykonania. Natomiast co do silników, to na pewno wybrał bym TDI, z racji większych możliwości rozwojowych (moc) i sprawdzonej niezawodności na długie kilometry.

Pompa,EGR, wtryski koło 2masowe, turbo

Problem mają tylko ci którzy nie umieją się obsługiwać samochodem z takim osprzętem, a wystarczy przestrzegać paru prostych zasad.

Micharlito napisał(a):choć i trochę kucyków się przyda.

robisz wirusa w TDI 130 i masz ok 160KM, samym softem, a jeśli to okaże się za mało to możesz jeszcze poszaleć za stosunkowo nie wielką kasę (turbo, IC).

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:09
przez Artiks
Micharlito a jakiego ty miałeś Leona że jesteś taki niezadowolony ?? Widziałem jak zasuwa ARL Top Sport i jakie są możliwości modyfikacji...super sprawa.
Mateusz L napisał(a):przesadą jest gadka, ze do Japońców to Cię ceny części z torbami puszczą, ale do najtańszych nie należą, choć oryginały nie rzadko są tańsze niż ory. do np. Passata
Porównaj sobie ceny dwumasu DiTD, czy D4D a to samo w TDi ,a dwumas is sprzęgło zawsze pada przy klekotach, extremum to Avensis, bo pada po ok. 60 tys.km <diabełek>

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:14
przez Udesky
Artiks napisał(a):dwumas is sprzęgło zawsze pada przy klekotach

w TDI wymienia się na jednomasa z 90KM (1Z) i na sprzęgło z G60 lub VR6 i problem nam znika.
Jeśli zastanawiasz się nad Toledo, to szukaj ARLa (chyba był w Toledo), 150KM + wirus i masz 170-180KM, a to dopiero początek, generalnie z ARLa wyciągnięcie mocy rzędu 200KM to nie jest problem. :D

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:15
przez Globy
Ja niestety odpuściłbym sobie M6 w Dieslu przy budżecie 30 tys. zł. Warto mieć około 40 i część przeznaczyć na konieczny (oraz ten ewentualny) serwis. A ile km robisz rocznie?

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:33
przez Micharlito
Leon ma 90KM i nie mówię że to jest jego najgorszą stronę generalnie nie zależy mi tak na mocy 110KM to już dla mnie sporo ale jeżeli już bym się chciał pokusić na Toledo to brałem pod uwagę 130KM no jak już bym miał odpuścić MAZDE to choć niech to Toledo ma wykop. Dla mnie większą wartość ma wyposażenie auta i ogólny wygląd MAZDA 6 w wersji 120KM jest dla mnie wystarczająca a nawet bardziej chodzi mi o niskie spalanie niż o tuning którego nigdy nie przewidywałem i nie mam chęci modyfikować fabrycznych ustawień tym bardziej grzebać coś przy silniku. Co do ilości km to nie jest to wiele myślę że w 10tys się zamyka wyjazdy do pracy niekiedy gdzieś dalej do sąsiedniego miasta. I dlaczego kolega Globy uważasz że kupując Mazdę 6 za ok 30tys wyląduję z nią w serwisie ? Czy te samochody jak tańsze to zawsze coś z nimi jest nie tak ? Aha przybywam trochę z odległego forum elektrody także mało orientuje się w tych wszytskich skrótach jeżeli można to proszę o objaśnienie np
z ARLa wyciągnięcie mocy rzędu 200KM

Porównaj sobie ceny dwumasu DiTD, czy D4D a to samo w TDi

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:43
przez Udesky
Micharlito napisał(a):ARLa wyciągnięcie mocy rzędu 200KM

ARL – TDI 150KM, ASZ/AWX – TDI 130KM, + soft i moc większa o 30KM, spalanie takie samo, albo i mniejsze.

PostNapisane: 16 lis 2008, 22:51
przez koksik
DiTD – diesel Mazdy, D4-D – diesel Toyoty, TDI diesel Audi VW i pokrewne,
dwumas – dwumasowe koło zamachowe...

PostNapisane: 16 lis 2008, 23:10
przez Micharlito
A coś z VW np jak MAZDA 6 wypada w porównaniu z Passatem BP5 ?? Bo widzę że w cenie do 30tys ciężko dostać dobrze wyposażony samochód wyjątek na moje oko to właśnie ta szóstka ale żeby poniżej 30tys ją dostać w dobrym stanie to trzeba się naszukać a niejednokrotnie wyłożyć ponad 32tys

PostNapisane: 16 lis 2008, 23:11
przez Artiks
Micharlito napisał(a):Dla mnie większą wartość ma wyposażenie auta i ogólny wygląd MAZDA 6 w wersji 120KM jest dla mnie wystarczająca
To M6 zdecydowanie lepiej spełnia te oczekiwania. Bedzie się wyróżniać na ulicy i parkingu wzbudzając zazdrość sąsiadów :D , a wnętrze na wysokim poziomie ,z typową dla Mazdy dbałością o szczegóły będzie twoją wewnętrzną świątynią ;) . Auto bardzo ładne, nawet kombi nie wygląda jak ospały żelbetonowy wóz, bodajże 2004r miał problem z rdzą na tylnych nadkolach,więcej info o M6 http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=38 czytaj, szukaj, pytaj użytkowników tego modelu.

A jak już pytasz o tuning AR-1,9 150 KM (którego i tak raczej nie przeprowadziłbyś) , to chyba jedna z najmocniejsyzch opcji:

Seat LEON ARL
Modyfikacje:
1.Turbo DS
2.Intercooler z orurowaniem
3.Wydech 3"
4. Kolektor dolotowy custom
5. Oprogramowanie
Wykres: http://img519.imageshack.us/my.php?imag ... 9psvi3.jpg

PostNapisane: 16 lis 2008, 23:15
przez Micharlito
A gdyby mi ktoś jeszcze mógł napisać jak przestawia się spalanie w mazdach na określonych warunkach jezdnych czyli ostre dociskanie średnia jazda i spokojna.

PostNapisane: 16 lis 2008, 23:35
przez Udesky
Zawsze jest jeszcze Superb – większy od Passata B5 :D
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6848234
ale trochę musiał byś się naszukać, aby trawić w dobrej cenie.

Leon = Toledo II, Octavia, A3, Leon, Golf, Bora – to te same samochody tylko opakowanie inne.

PostNapisane: 16 lis 2008, 23:52
przez Micharlito
Gdzieś mi wogle te Skody nie podchodzą wnętrze na moje oko nawet biedniejsze niż w moim Leonie i ta kierownica taka kanciata jak w Lagunie, ogólnie sam Passat BP5 wydaje mi się bardzo duży a jeszcze większy jest zbędny większa masa i traci na dynamice, więcej pali a nie o to chodzi. No i jak z tym spalaniem w Mazdach ? Mimo wszystko wydaję mi się że Mazda jest chyba najbardziej odpowiednia do tych wymagań nic ładniejszego w środku i na zewnątrz w tej cenie też nie widzę :/

PostNapisane: 17 lis 2008, 08:13
przez Maciej Loret
1. Mazda6 z silnikiem diesla za 30k PLN? Jeśli jest stan techniczny oraz przeszłość nie jest Ci obojętna, to raczej w sferze marzeń...
2. Skoro robisz 10kkm rocznie, to po diabła co chwile pytasz o zużycie paliwa? Zbawi Cię litr mniej albo więcej na 100 przejechanych kilometrów? Przecież to niecałe 400zł rocznie...

PostNapisane: 17 lis 2008, 09:00
przez sołtys
Maciej Loret napisał(a):2. Skoro robisz 10kkm rocznie, to po diabła co chwile pytasz o zużycie paliwa? Zbawi Cię litr mniej albo więcej na 100 przejechanych kilometrów? Przecież to niecałe 400zł rocznie...


i po kieg odjabła ci diesel przy takich przebiegach?? Znacznie łątwiej będzie ci znależć ładnego w benzynie a przy twoim przebiegu róznica ceny pomiędzy dieslem a benzyną będzie sie zwracać pare lat

PostNapisane: 17 lis 2008, 10:10
przez Maciej Loret
sołtys napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):2. Skoro robisz 10kkm rocznie, to po diabła co chwile pytasz o zużycie paliwa? Zbawi Cię litr mniej albo więcej na 100 przejechanych kilometrów? Przecież to niecałe 400zł rocznie...


i po kieg odjabła ci diesel przy takich przebiegach??


Ale mi wcale nie jest potrzebny?

PostNapisane: 17 lis 2008, 10:24
przez MarQs
sołtys napisał(a):i po kieg odjabła ci diesel przy takich przebiegach?? Znacznie łątwiej będzie ci znależć ładnego w benzynie a przy twoim przebiegu róznica ceny pomiędzy dieslem a benzyną będzie sie zwracać pare lat


Wybór diesel/ benzyna nie sprowadza sie ZAWSZE tylko do problemu oszczędnościowego.

Ja kupiłem diesla świadomie, i robić będę max 15K rocznie. Chodził raczej o sposób pracy, dynamike, elastyczność itd. Fajda z jazdy dieslem DLA MNIE (podkreślam to, zeby uciąć nadchodzącą dyskusje osób z wielkimi benzynami) jest wieksza, niz z benzyny. Dlatego rozumiem ludzi, którzy sie decydują na diesla robiąc małe przebiegi.

Poza tym za 4-5 lat sprzedam go z przebiegiem 170K – wszyscy wtedy powiedzą, ze diesel 9 lat i przebieg 170K to niemozliwe. A jednak możliwe. (otwieram listę chętnych hahaha )

A wracając do autora tematu – za 30K raczej nie kupisz M6 CiTD w zadowalającym stanie...

Spalanie: miasto z ciężkim butem 8,4; trasa 6,2

PostNapisane: 17 lis 2008, 10:42
przez Micharlito
OK w takim razie średnio ile muszę wydać na M6 sedan w dieslu 120KM ?? Najwyżej będę zmuszony przełożyć zakup na 2 połowę kolejnego roku. Z tego co przeglądam otomoto można za 32tys już coś wybrać czy mają one rzeczywiście tak wiele ukrytych wad ? Co powoduje obniżenie ceny tego modelu jaki element o tym decyduje ?