Zamiana auta z Mazdy 323f na Toyotę Corollę

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Marko79 » 18 paź 2008, 18:32

Witam
Mam obecnie Mazde 323 f 1997 (sprowadzona, nie narzekam na awarie ale pewny jej do końca nie jestem), super się jeździ i prowadzi no i piękny wygląd.
Mam teraz okazję kupić Corolle 1998 r, 85 000 (pewny przebieg), 5 drzwi, kupiona w Polskim salonie i cały czas serwisowana.
Jedyne co mnie powstrzymuje przed zakupem to brak klimatyzacji. I tu proszę o radę, czy jest szansa montażu do niej klimy (oczywiście nie w ASO nowej bo to krocie kosztuje) używanej np. z uszkodzonego auta. Czy jest sens i czy trudno taką klimatyzację używaną dostać.

Z góry dziękuję za pomoc
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 18 paź 2008, 18:36

Ja bym pozostał przy Maździe – za sam wygląda bo Corolla E11 do ładnych nie należy :)
Co do samej klimatyzacji, problemów ze znalezieniem raczej nie będzie, ale z montażem może być troche zabawy ... zapytaj o szczegóły na forum Corolli http://www.forum.corollaclub.org/

Pozdrawiam
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez pi_ngwinek » 18 paź 2008, 20:54

piękną BA na Toyote ??? fuuuj :(
nie ma co płakać na rozlanym mlekiem, toż to nie piwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 09:33
Posty: 81
Skąd: Konin / Posada
Auto: 626 GE FP, 323F BA BP

Postprzez Hazu » 18 paź 2008, 21:14

Mnie całkowity koszt montażu klimatycacji wyniósł 750zł.

Wszystko zalezy za ile kupisz klimatyzację i jak auto jest przystosowane do niej (robocizna)
Ostatnio edytowano 25 paź 2008, 11:44 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marko79 » 18 paź 2008, 22:11

Dzięki za link do forum Toyoty bo szukałem w necie, ale same beznadziejne. No i tak nie mają lepszego forum od naszego :)

Będę miał twardy orzeszek do zgryzienia co wybrać :) Bo wygląd efki jest the best
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 19 paź 2008, 04:03

Marko79 napisał(a):Będę miał twardy orzeszek do zgryzienia co wybrać


Nic nie gryź, bo ...


Marko79 napisał(a):wygląd efki jest the best


:):)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Cukierek » 19 paź 2008, 15:54

Ja osobiście bym nie zamienił eFki na Corollę, wystarczy popatrzeć na oba auta. :|
Marko79 napisał(a):nie mają lepszego forum od naszego

forum corolli nie jest tak rozwinięte jak nasze, wiem bo też tam jestem ze względu na Corollę taty.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez BratCukierka » 19 paź 2008, 20:21

Oczywiście jeśli chodzi o zamianę na E11 to ... cóż wygląd jest bardzo przeciętny.. mało miejsca w środku jeśli masz ok.185cm wzrostu i jesteś przy ciałku jak nasz kuzyn... mimo odsunięcia fotela na maksa narzeka...
jeśli nie jest składana w japonii to daruj sobie bo będziesz narzekał na jakość spasowania i trzeszczenie plastików...
Ogólnie jestem za mazdą...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez strOOs » 23 paź 2008, 10:29

A mnie sie E11 liftback podoba :)

Obrazek

Mniej niz BA ale takze autko jest niebrzydkie.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Adamos » 23 paź 2008, 10:33

ja bym sie zastanowił na e11 ( i z reszta sie zastanwiałem jak kupowałem auto). osobiscie interesowała mnie 3dzwiowa z silnikiem 1.6 110 konnym i 6 biegami. ale to bylo ponad moje możliwości finansowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez pawelMX6 » 23 paź 2008, 10:38

Mi z kolei liftback się kompletnie nie podoba.... jeśli już to tylko hatchback i koniecznie w wersji przed liftem. Taka Corolla, jeszcze z pakietem TTE jest naprawdę bardzo ładna :) może nawet ładniejsza niż BA? :P Na pewno pachnie trasami WRC ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez BratCukierka » 23 paź 2008, 11:15

strOOs tylko że ty pokazałeś po lifcie czyli ok.2000/01 taką jak ma mój kuzyn

sprzed liftu ma okropne światła przednie... no a tył do zbyt ładnych też nie należy :P co sam kuzyn mi przyznał... po prostu chyba najmniej udana stylistycznie corolla...

jeśli e11 to tylko 3D g6 z ori ospojlerowaniem.... 5d jest brzydka....
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez strOOs » 23 paź 2008, 11:16

BratCukierka wzialem pierwsza ladna z google ;) Nie znam sie na Corolkach :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez tomekrvf » 23 paź 2008, 21:41

Marko79 napisał(a):Mam teraz okazję kupić Corolle 1998 r,

Bardziej żygliwym samochodem nie jeździłem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Paweł » 24 paź 2008, 00:04

Liftbacki były montowane w UK i różnią się detalami, ale często głęboko zaszytymi. Różnice w jakości nie są dramatyczne, ale występują.

Przód sprzed liftu miał swój styl i do całości pasował znacznie lepiej, niż bezpłciowy po zmianach.

Silniki benzynowe po FL (zmienne fazy rozrządu) regularnie wciągają spore ilości oleju, oferując w zamian tylko trochę lepszą dynamikę. Optymalnym silnikiem do tego samochodu był zdecydowanie 1.3 z pierwszej fazy produkcji (4EFE) – rakiety z tego i tak nie będzie, a koszty eksploatacji są najniższe. D4D ze względu na kosztowny serwis nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo różnica w zużyciu paliwa między nim, a 1.3 to zaledwie 1-1.5l/100km.

Ceny oryginalnych części są na takim samym poziomie jak do aut europejskich... ale w klasie wyższej. W zasadzie nie ma wyboru i trzeba w nie inwestować, bo zamienniki to atrapy, na które szkoda nerwów.

Jakość jest ponadprzeciętną. Nie ma problemów z korozją, tapicerkami, elektryką. Do wyjątków należą szybko wycierająca się kierownica (JAP przed FL), urywające klamki zewnętrzne, mechanizmy wycieraczek, funkcja "auto" w podnośniku szyby kierowcy, zawias podłokietnika, uszczelki reflektorów (przed FL), zamek tylnej klapy, oświetlenie zegarów, łożysko ślizgowe kolumny kierownicy, osłony kolektora i katalizatora, czasami padają czujniki ABS'u.

Odpowiednio serwisowany egzemplarz na dystansie 300-400kkm nie powinien wymagać więcej niż dwukrotnego dużego remontu zawieszenia – wahacze, drążki, łączniki, łożyska, wymiany sprzęgła, rozrządu, korekcji luzów zaworowych, zawieszenia silnika i prawdopodobnie wymiany całego wydechu. Łączne koszty około 8-10k pln za taką jednorazową "odnowę". Reszta standardowo – klocki, amortyzatory, etc.

Osobiście szukałbym wersji Sol, lub wysokiej Luna/G6, bo dokładanie bajerów szybko podwoi wartość samochodu. Dołożenie klimy – tak, ale w zasadzie tylko mając pod ręką kompletny front-cut i wyprodukowany w tym samym kraju, co biorca. Z tego względu odpuściłbym sobie wspomnianą okazję. Zresztą lepszy stary wróg niż nowy, a o kwestii czym przyjemniej wozić cztery litery – 323F BA, czy E11 do której kapelusz jest zawsze w komplecie – nawet nie wspominam.

;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

Moderator

Moderatorzy Moto