Sens kupowania diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 10 wrz 2008, 08:50

Retro napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Oczywiście możesz tak twierdzić, warto by jednak było poprzeć to jakimś dowodem.

Domniemam, że skoro Shell traci czas i pieniądze na przerabianie paliwa Orlenu to nie po to, żeby było gorsze czy tez takie samo ?
Zakładam, że ten proces ma na celu polepszenie jego jakości.


Możesz zakładać. Jeśli do beczki Sovietskoje Igristoje dolejesz pół butelki Dom Perignon, to po wymieszaniu trunek będzie dla pijącego lepszy? Smaczniejszy?
Moje podejście jest takie. Na tanim paliwie przejadę 500kkm. Na drogim 480kkm. (wartości przypadkowe, chodzi o ich stosunek) Warto?

Retro napisał(a):Jak mialem cieniasa to lałem gdzie popadnie, do ReXa już nie leje byle czego.
Spytaj się właścicieli Lexusów LS 600h ilu z nich tankuje na Tesco ;)


Jak już napisałem ja też nie leję byle czego u p. Kazia w stodole.
Żeby było śmiesznie mało brakowało a zamiast "6" był GS300. Na pewno lałbym do niego to samo co do tej pory... Co do mocno wysilonych silników, albo takich, do których producent zaleca 98, to oczywiście zmieniłbym zapatrywania.

Retro napisał(a):Jak myślisz, czemu paliwo na Tesco czy Auchan jest tańsze ?
Bo wg. mnie dla tego, że jest słabej jakości i koszt jego produkcji i transportu jest pewnie mniejszy.
Ile zarabia własciciel stacji benzynowej na 1L paliwa ? 10 gr ? 15 ? 20 ?
Jak na Shell'u paliwo jest po 4,5 a obok pod Tesco za 4,10 to myslisz, że biorą do tego samego dostawcy ?


Dlatego, że mogą zarobić na czymś zupełnie innym niż paliwo. Mój Carrefour przywiązuje do siebie kierowców dając bony na zakup towarów w wysokości 5% zatankowanej benzyny.
Jeśli chodzi o dostawców, to pewności nie ma żadnej aczkolwiek na obie stacje mogą podjeżdżać autocysterny z tym samym logo co czasem można zauważyć..
Odnośnie ceny, to wystarczy spojrzeć, że koszty transportu nie zawsze mają istotny wpływ na cenę końcową. Wystarczy zobaczyć ile kosztuje paliwo blisko baz naftowych. Codziennie przejeżdżam do roboty przy takiej bazie w Nowej Wsi Wielkiej. Cena na stacji ORLENU oddalonej o jakieś 2km od bazy, jest zwykle kilka, a czasem kilkanaście groszy wyższa niż na stacjach Orlenu w Bydgoszczy czy Inowrocławiu, które to miasta sa oddalone o 20-25km od onej bazy. Podobnie ponoć jest w okolicach Gdańska czy Płocka.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Blondas » 10 wrz 2008, 09:32

Maciej Loret napisał(a):Możesz zakładać. Jeśli do beczki Sovietskoje Igristoje dolejesz pół butelki Dom Perignon, to po wymieszaniu trunek będzie dla pijącego lepszy? Smaczniejszy?
Moje podejście jest takie. Na tanim paliwie przejadę 500kkm. Na drogim 480kkm. (wartości przypadkowe, chodzi o ich stosunek) Warto?
.


To trochę off-topic, ale większości ludzi Sovietskoje Igristoje smakuje lepiej niż Dom Perignon ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez zdzich44 » 10 wrz 2008, 09:39

Maciej Loret napisał(a):
Moje podejście jest takie. Na tanim paliwie przejadę 500kkm. Na drogim 480kkm. (wartości przypadkowe, chodzi o ich stosunek) Warto?


Macieju, Ty wspólnie z małżonką przejeżdżasz ~7kkm rocznie więc przez całe życie nie osiągniesz 500kkm :P
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Retro » 10 wrz 2008, 10:02

No nie wiem, ja tam mam zaufanie do marki po prostu.
Pewnie, że na Shell'u można też jakiś shit trafić ale dla lepszego samopoczucia mojego i samochodu wolę zatankować na Shell'u niż Tesco ;P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Lukano » 10 wrz 2008, 10:44

Retro napisał(a):dla lepszego samopoczucia mojego i samochodu wolę zatankować na Shell'u niż Tesco język

I o to chodzi :) kazdy tankuje, gdzie lubi :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Maciej Loret » 10 wrz 2008, 15:49

zdzich44 napisał(a):Macieju, Ty wspólnie z małżonką przejeżdżasz ~7kkm rocznie więc przez całe życie nie osiągniesz 500kkm :P


Po prawdzie to ten rok był taki. Normalnie damy radę 10kkm zrobić a w przyszły roku jak wypai Chorwacja, to myślę, że 12-13kkm zrobimy.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fin » 10 wrz 2008, 20:29

Retro napisał(a):No nie wiem, ja tam mam zaufanie do marki po prostu.
Pewnie, że na Shell'u można też jakiś shit trafić ale dla lepszego samopoczucia mojego i samochodu wolę zatankować na Shell'u niż Tesco ;P


o to chodzi ,jeśli się lepiej czujesz to warto . :)
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez tomekrvf » 10 wrz 2008, 21:38

Panowie, po co się znowu spuszczać nad paliwem...
Ja tankuję benzynę do samochodu i motocykla na Neste. Robię to z dwóch powodów:
-przede wszystkim nie muszę stać w kolejce do kasy z ludźmi których nagle naszła ochota na wciągnięcie jakiegoś zajebistego hotdoga lub czegoś tam jeszcze i trzeba czekać. Jak juz się człowiek doczeka to słyszy litanię pytań: faktura?, karta stałego klienta? a może kawę? a może cistko? Osz k..... mać!!
-drugi powód, bardziej przyziemny – jest taniej.
Nie wiem jak można ocenić na podstawie jazdy że nagle nasz [tiiit] samochód o mocy 60KM z litra, nagle po zalaniu benzyny Super Power Racing Ultimate Suprema Verva zaczyna [tiiit] że trzeszczą spawy na podłużnicach a silnik wkręca się wściekły. Kilka razy zalałem jakiś tam VPower czy coś tam do VFR i różnicy nie zauważyłem a uwierzcie mi że należę do tych upierdliwych. VFR ma jedynie 140 KM z litra, więc na paliwie z Neste powinna zdechnąć.... Ta otoż VFR także łykała niewiadomo co na stacjach benzynowych w Rosji, Łotwie itp
Wybaczcie, ale na podstawie niektórych postów widać, że marketing to bardzo skuteczna broń w walce o klienta. :P
Podobnie jak z magnetycznymi molekułami w Castrolu. Doskonale je widać później pod pokrywą zaworów, takie czarne i [tiiit] tego dużo <lol>
A co do diesla to Pan Halarewicz ma rację, przyszłość należy do małych turbo benzyn które jeżdzą tak jak diesel albo i lepiej (duży moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów) a nie trują przy tym środowiska cząstkami stałymi itp. Dlaczego w Kaliforni nie ma diesli? Bo są trujące. Fajnym silnikiem turbo jest nowy silnik do Evo X :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez P0L4K » 10 wrz 2008, 21:44

tomekrvf napisał(a):Nie wiem jak można ocenić na podstawie jazdy że nagle nasz [tiiit] samochód o mocy 60KM z litra, nagle po zalaniu benzyny Super Power Racing Ultimate Suprema Verva zaczyna [tiiit] że trzeszczą spawy na podłużnicach a silnik wkręca się wściekły.

autosugestia ?? <lol> <lol> <lol>
to tak jak ktoś założy [tiiit] wydech, to wydaje mu się, że ma super sportowe auto i [tiiit] jak dzikie dzięki temu "tjuninkowi"
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez brii » 11 wrz 2008, 07:29

tomekrvf <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Retro » 11 wrz 2008, 09:40

Tu nie chodzi o lanie VPowera, żeby wycisnąć z silnika 2 konie więcej tylko o zalanie dobrej jakości paliwa dla zdrowia własnego i silnika ;P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez brii » 11 wrz 2008, 09:55

Do Was naprawdę nie dociera, że to jest jedno i to samo paliwo?? :)
To co "czujecie" to marketing i wygląd stacji – nic więcej.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 11 wrz 2008, 10:37

Retro napisał(a):zdrowia własnego i silnika język

No jak się zdecydujesz dla własnego czy silnika to odpowiemy :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Summit » 11 wrz 2008, 11:43

nie mniej jednak sam jestem zwolennikiem benzynki zeby bo czerwone pole od 5 tyś mnie przeraża język

Mnie też na początku przerażało, ale to kwestia przyzwyczajenia. Tym się po prostu inaczej jeździ. Tego się nie kręci nawet do 4 tyś, bo nie ma sensu.
bartosz51 napisał(a):Moim zdaniem dieslem po mieście jeździ się kiepsko (delikatnie mówiąc – bo tak dosadnie, jakbym chciał, nie wolno oczko ) Teraz już przywykłem, ale bezpośrednio po zakupie diesla – był i jest nadal pierwszym w życiu – krew mnie zalewała przy np. ruszaniu. Do miasta chyba wolę eFkę narzeczonej mojej.

Mam dokładnie takie same odczucia. M6 w dieslu do miasta się najzwyczajniej nie nadaje. W korkach jeździ za szybko, ze świateł rusza za wolno i przez sześciobiegową skrzynię najczęściej używanym biegiem jest dwójka. Koszmar. Do miasta wolałbym Mazdę 3 1.6 benzynę z automatem. Paliłaby tyle samo ile mój oszczędny inaczej diesel.
Za to w trasie nie zamieniłbym tego samochodu na żaden inny.
Retro napisał(a):Co do miasta to jakiś dziwny Bartosz jesteś język
Diesel ma lepszy moment na niskich obrotach przez co wg mnie jest znacznie lepszy na miasto niż na trasę (o spalaniu nie wspomnęjęzyk)

Przejedź się szóstką w dieslu w korkach, to inaczej będziesz gadał. W trasie nie musisz redukować w ogóle, wyprzedzasz na szóstce bezstresowo. Za to jazda po mieście to bezustanna machanie biegami. I spalanie około 9 l. Super.
Haszcz napisał(a):Widze ze dyskusja typu Diesel vs Benyzna powraca co jakis czas. Dajcie sobie spokoj i tak za jakis czas wrocicie do tej rozmowy hahaha

Spójrz na autora. Nie zastanawia was fakt, że we wszystkich wątkach pod tytułem diesel jest bee najwięcej krzyku podnoszą "benzyniarze" ? Traktorzyści jeżdżą sobie swoimi klekotami i są zadowoleni, a największą pianę biją użytkownicy pokroju Macieja, którzy może raz w życiu diesla prowadzili, a rozpętują krucjaty przeciw traktorom nawołując coby się wszyscy przebudzili i przesiedli na benzyny.
Ja podziękuję.
fin napisał(a):BMW 330 D dostało zupełnie nowa jednostke w dislu 240 KM SPALANIE OKOŁO 6 LITRÓW

Taa jasne. A ziemia jest płaska i basta. Pusty śmiech mnie ogarnia jak takie coś czytam. 3 litrowy diesel, w mieście 6 litrów. Może jeszcze przy dynamicznej jeździe? Dodaj do tych sześciu jedynkę z przodu i wtedy będzie się zgadzało. Ludzie, czy wy wierzycie we wszystko co przeczytacie w gazetach, lub co gorsza w folderach producentów? Idąc tym tokiem rozumowanie, że każdy diesel niezależnie od wagi i pojemności pali 6l, to czemu u licha ciężarówki palą 40? Zmowa jakaś, czy co?
Retro napisał(a):Jak myślisz, czemu paliwo na Tesco czy Auchan jest tańsze ?

To proste. Utrzymanie wielkiego obiektu, obsługi przy dystrybutorach i kasach, barów, kart lojalnościowych i innych badziewiastych rzeczy kosztuje kupę kasy. Kto ma za to zapłacić? My oczywiście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Summit » 11 wrz 2008, 11:50

Retro napisał(a):No nie wiem, ja tam mam zaufanie do marki po prostu.
Pewnie, że na Shell'u można też jakiś shit trafić ale dla lepszego samopoczucia mojego i samochodu wolę zatankować na Shell'u niż Tesco język

To się nazywa autosugestia. Trochę to głupie, ale ja też tak mam.
tomekrvf napisał(a):Dlaczego w Kaliforni nie ma diesli? Bo są trujące. Fajnym silnikiem turbo jest nowy silnik do Evo X

Dlatego, że amerykanie są ograniczeni :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Lukano » 11 wrz 2008, 12:11

Summit napisał(a):nie mniej jednak sam jestem zwolennikiem benzynki zeby bo czerwone pole od 5 tyś mnie przeraża język
Mnie też na początku przerażało, ale to kwestia przyzwyczajenia. Tym się po prostu inaczej jeździ. Tego się nie kręci nawet do 4 tyś, bo nie ma sensu.

Trzeba kupić saaba LPT :P
Ciągnie jak diesel, od 1800 – 270 NM, myślę wystarczy. A zabawa konczy się na 6500 jak ktoś chce. Do normalnej jazdy bez ścigania nie potrzeba więcej jak 3 tyś.
to jest warte spalenie 1-2 litrów więcej od Diesla ;)
teraz nastała era małych silników benzynowych z doładowaniem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Retro » 11 wrz 2008, 17:41

Summit napisał(a):Przejedź się szóstką w dieslu w korkach, to inaczej będziesz gadał. W trasie nie musisz redukować w ogóle, wyprzedzasz na szóstce bezstresowo. Za to jazda po mieście to bezustanna machanie biegami. I spalanie około 9 l. Super.


Przejedź się Mazdą RX-8 po Warszawie w odzinach 8-20 i w tedy porównamy ok ?:)
Ostatni diesel jakim jeździłem to była Skoda SuperB i przyjemność z jazdym tym czymś po mieście była zdecydowanie większa niż ReXem.

I spalanie 9l. Super (bez Ironi, Rex pali 20)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Faja » 11 wrz 2008, 18:40

My też tankujemy na Neste 98 :) silnik chodzi płynie i tak samo ale na V-power wydawać by sie mogło ze chodzi ciszej :)
Retro napisał(a):I spalanie 9l. Super (bez Ironi, Rex pali 20)

Polecam komunikacje miejska:) nie wiem jak u was ale w Poznaniu można bez problemu dojechać na czas :) myślę że spalanie to kompleks każdego kierowcy:P
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fin » 11 wrz 2008, 20:18

fin napisał(a):BMW 330 D dostało zupełnie nowa jednostke w dislu 240 KM SPALANIE OKOŁO 6 LITRÓW

Taa jasne. A ziemia jest płaska i basta. Pusty śmiech mnie ogarnia jak takie coś czytam. 3 litrowy diesel, w mieście 6 litrów. Może jeszcze przy dynamicznej jeździe? Dodaj do tych sześciu jedynkę z przodu i wtedy będzie się zgadzało. Ludzie, czy wy wierzycie we wszystko co przeczytacie w gazetach, lub co gorsza w folderach producentów? Idąc tym tokiem rozumowanie, że każdy diesel niezależnie od wagi i pojemności pali 6l, to czemu u licha ciężarówki palą 40? Zmowa jakaś, cz


a gdzie napisane że po miescie ?
Ja jezdzę nowa Mazdą 6 w dislu i nigdy nie spaliła mi w miescie 9 litrów ,jezdzę bardzo dużo po miescie
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez Summit » 12 wrz 2008, 16:13

fin napisał(a):Ja jezdzę nowa Mazdą 6 w dislu i nigdy nie spaliła mi w miescie 9 litrów ,jezdzę bardzo dużo po miescie

Nowa pali mniej niż poprzedni model poliftowy. Prawdopodobnie Mazda zdała sobie sprawę, że tamta paliła za dużo i poprawiła to w nowym modelu. Tak przypuszczam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

Moderator

Moderatorzy Moto