Bioester B100 – paliwo alternatywne

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nightcomer » 23 maja 2008, 16:59

bartwaw napisał(a):zapytałem się o stosowanie tegoż paliwa w M6. Otrzymałem krótką odpowiedź – nie warto.
to, ze nie warto, widac od razu: 8-9% nizsza wartosc energetyczna liczona masowo (objetosciowo troche mniej) pogorszona przez gorsze wykorzystanie tego paliwa w silnikach na ON. az dziwne, ze przy obecnych regulacjach rynku paliw, b100 jest o te pare groszy tanszy. nie o to jednak chodzi. predzej czy pozniej bedziemy na tym jezdzic a kiedy, to tylko kwestia wyrownywania naszego zacofania ekologicznego

no dobrze... w kwestii warto/niewarto... juz teraz slychac na miescie o pojawiajacym sie b100 poza systemem. paliwo podobno jest bardzo dobrej jakosci. wydaje mi sie, ze przez jakis czas ta szara strefa bedzie dobrze funkcjonowac. mowi sie, ze cena wynosi 2 – 2.50 w zaleznosci od ilosci paliwa i miejsca zakupu. oczywiscie to ploty i ja nic nie wiem, poza tym to tylko dygresja, ktora nie ma nic wspolnego z tematem watku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez WODNIKUS » 24 maja 2008, 13:23

W tym przypadku to faktycznie nie warto. No a jeśli ktoś ma dostęp do B100 za 3.30zł. To już można się zastanawiać. Na tym przykładzie widać, że na cenę b100 nie ma wpływu cena rzepaku. Ale prosty wzór:
Cena ON – 0.20zł= cena B100

A jako ciekawostkę dodam, że B100 z oleju lnianki zatyka filtr przy -18st.C. Tak, że jak się chce to natura sama daje rozwiązania.

CHCIEĆ TO MÓC <diabełek>
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 12:51
Posty: 4

Postprzez malkolm2 » 24 maja 2008, 13:27

WODNIKUS napisał(a):z oleju lnianki

to musi przepięknie pachnieć :D
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez xANDy » 24 maja 2008, 14:25

WODNIKUS napisał(a):że B100 z oleju lnianki zatyka filtr przy -18st.C.

M6 (i DiTD też w 95%) miało i ma podgrzewane filtry paliwa.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez malkolm2 » 24 maja 2008, 14:32

xANDy napisał(a):WODNIKUS napisał:
że B100 z oleju lnianki zatyka filtr przy -18st.C.

M6 (i DiTD też w 95%) miało i ma podgrzewane filtry paliwa.

nie zauważyłem przy wymianie filtra żeby jakaś instalacja grzewcza tam była
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez xANDy » 24 maja 2008, 15:03

malkolm2 napisał(a):nie zauważyłem przy wymianie filtra żeby jakaś instalacja grzewcza tam była

Może masz akurat mazdę z tych 5% pochodzących z holandii, gdzie okrajają wszystko co się da...

Do filtra paliwa powinny dochodzić dwie wtyczki, jedna od czujnika wody a druga – podgrzewacza. Sprawdź. Podgrzewacz jest na wlocie filtra a nie w jego wnętrzu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez malkolm2 » 24 maja 2008, 16:04

ja z tego co pamiętam to mam tylko jedną od spodu filtra czyli czujnik wody, moja pochodzi z Belgii , ale taka goła to nie jest, zajrzyj do opisu mojego samochodu, może o to chodzi że tam nie ma mrozów i im jest to zbędne
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez WODNIKUS » 24 maja 2008, 16:42

Napisałem to jako ciekawostkę. Bo ja spotykałem sie tylko z twierdzeniem że: B100 zatyka filtr przy ujemnej temperaturze, a ON przy -12st,C. A jak by ktoś zajął się poważnie produkcja B100 z lnianki to i ten problem został by rozwiązany. ;) . A tak zawsze można powiedzieć, że w zimie nie da się jeździć na B100*

<czytaj> *– Nie dotyczy B100 z lnianki
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 12:51
Posty: 4

Postprzez xANDy » 24 maja 2008, 22:13

Na zatykanie filtra są metody – przecież zimą lejemy do baku i nawet przy -30 nie zamarzał (przynajmnije ja odpalałem i jeździłem w tej temp.). To się nazywa depresator (chemicznie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez WODNIKUS » 25 maja 2008, 11:18

xANDy masz rację.
Tylko nie wszyscy wiedzą że do B100 trzeba dać dawkę 3 razy większą i efekt jest taki sam.
W tedy wzrost ceny jest około 0.15zł na litrze. No i dochodzimy do wniosku, po co nam to? Jeśli ON jest o 0.20zł droższy od B100. :]
Inaczej podejdziemy do tego zagadnienia, jak różnica w cenie jest ponad 1zł. ;)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 12:51
Posty: 4

Postprzez malkolm2 » 19 cze 2008, 20:36

różnica w cenie zwiększyła się do 45 groszy. znajomy kierowca przejeździł na tym paliwie około 2 tys km w kilka dni samochodem ciężarowym, stwierdził że niema różnicy w ilości spalanego paliwa jak i przyśpieszeniu, tylko inny zapach
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez nightcomer » 21 cze 2008, 02:15

malkolm2 napisał(a):niema różnicy w ilości spalanego paliwa
chyba niemozliwe. wlasciwosci chemiczne sa nie do ominiecia, musi byc wiecej o te 7-8% ale w sumie kto by tak dokladnie liczyl w trucku. zapach jest jak dla mnie przyjemniejszy niz zwyczajnego diesla. coraz wieksza mam ochote przetestowac to na swoim RF2 tylko najpierw wymienie filtr paliwa i bede dolewac stopniowo. moze polegne na pompe, trudno, taki los eksperymentatorow.
na razie lalem ON z kazdego dostepnego zrodla na zmiane. najbardziej dymi ma paliwie z supermarketow i neste. najmniej na ON ze statoil. przejechane 12kkm w 3 miesiace po miescie.

tak wiec czas na eksperymenty z B100 nadchodzi <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez malkolm2 » 15 lip 2008, 14:04

nightcomer i jak testy?? czas chyba odświeżyć temat :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez nightcomer » 16 lip 2008, 07:39

aa kupa , nic na razie nie zaryzykowalem
jezdze na auchanowym ON za 4.53

czasami daje sie cos zmienic z ta cena ale nieczesto <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez arulio » 17 lip 2009, 01:13

To może ja dorzucę info praktyczne. Dotyczy Premacy DiTD 101 KM '2002
Przejechałam na razie 2 baki- ok.1300km na B100 (bioester ze stacji Bliska)

1. praktycznie nie zauważyłem spadku mocy ani różnic dynamiki przy normalnej jeździe
2. nie kopci przy wkręcaniu na wyższe obroty, jak to bywało na ON, nie śmierdzą spaliny
3. zużycie na 100km średnio o 0,5 l większe niż ON
4. silnik pracuje ciszej
5. To , co mi się najbardziej spodobało- do pełna tankuję nie za 200zł tylko za 150zł!

Nie znam długofalowych skutków używania tego paliwa- pożyjemy-zobaczymy... z rozmowy z kierowcą kilkuletniego Passata TDI dowiedziałem się, że przejechał na B100 około 40000km i prócz oszczędności niczego innego nie zauważył.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 01:29
Posty: 5
Skąd: Wawa
Auto: Premacy 2.0 DITD

Postprzez nightcomer » 17 lip 2009, 01:33

1300 km to nic
ale chyba czas zaryzykowac
gdzies w necie znalazlem info, ze te pompy w mazdach i fordach padaja mechanicznie przez siarke w ruskim paliwie.
w estrach SO2 nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez krzych » 17 lip 2009, 01:41

nightcomer napisał(a):predzej czy pozniej bedziemy na tym jezdzic a kiedy, to tylko kwestia wyrownywania naszego zacofania ekologicznego

I tu sie z Toba kompletnie nie zgodze. Chcialbym zeby tak bylo, zebysmy mieli tansze i zdrowsze paliwo, ale fizyka mowi sama za siebie, a konkretnie EROEI... http://www.peakoil.pl/p/biopaliwa
Tam, i nie tylko tam, znajdziesz potwierdzenie, ze na dluzsza mete i masowa skale, biopaliwa sa jak na dzien dzisiejszy NIEOPLACALNE. Ekologia z brakiem kasy nigdy nie wygra, wiec dopoki ktos nie wymysli nowych technologii produkcji, mozemy jedynie pomarzyc. Co wiecej, chemii/fizyki tez nikt nie oszuka i mozesz sobie na tym samym portalu poczytac ile musialbys "zasiac" surowca zeby wyprodukowac chocby zastepstro ON. A jesc co bedziemy, mieszkac gdzie?

Poki co, biodiesel (zwal jak zwal) to raczej ciekawostka i tylko dlatego tansza, ze poki co male jest zapotrzebowanie, wiec surowce szeroko dostepne, a wrecz odpadowe. Jak sie okaze, ze zaczna wypierac zboza, lasy, czy tereny mieszkalne, zaczna drozec..., a wiec jezdzic beda tylko wybrani jak bylo do tej pory.

PS. Nie sugeruje niczego odnosnie samego tematu glownego portalu peakoil – niezaleznie od tego, czy zabraknie ropy czy nie, EROEI sie nie zmienia, ani ilosci surowca potrzebne do produkcji BIO paliw.

nightcomer napisał(a):jezdze na auchanowym ON za 4.53

Matko, albo ja dawno nie tankowalem (tydzien), albo masz oszoloma zdzierce – tyle to nawet Shell sobie nie zyczyl...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arulio » 17 lip 2009, 01:49

Dla kontrastu podam cenę dzisiejszego tankowania – uwaga- 2,99 zł za litr BIO (Orlen/Bliska-Rokiciny k.Łodzi)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 01:29
Posty: 5
Skąd: Wawa
Auto: Premacy 2.0 DITD

Postprzez krzych » 17 lip 2009, 01:54

arulio napisał(a):Dla kontrastu podam cenę dzisiejszego tankowania – uwaga- 2,99 zł za litr BIO (Orlen/Bliska-Rokiciny k.Łodzi)

Swietnie, a podasz cene ON z tej samej stacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arulio » 17 lip 2009, 02:01

jeśli dobrze pamiętam 3,89
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 01:29
Posty: 5
Skąd: Wawa
Auto: Premacy 2.0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

Moderator

Moderatorzy Moto