Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?
1, 2
Witam
Robiłem przegląd w aucie i myślę ze trzeba by było napisać jakiś przewodnik po wydruku w którym ujmiemy tolerancje i wszelkie normy.
podaje co na wydruku widnieje(może sie ktoś zna na tym to niech napisze w jakiej normie co powinno sie mieścić)
(jak będę miał skaner to wrzucę wydruk)
*SIłA HAMOWANIA KOłA LEWEGO................................................................
*SIłA HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA PRAWEGO.............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA LEWEGO
*NACISK NA PEDAł HAMULCA......................................................................
*RóZNICA PRZY ZABLOKOWANIU.................................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA LEWEGO.....................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..................................................
*WSKAźNIK zm. skut.ham.osi......................................................................
*USTAWIENIE Kół JEZDNYCH......................................................................
*SUMA HAMOWANIA LE+PR HAMULCA
*WSKAźNIK ZM.SKUT.HAMULCA...................................................................
TEST AMORTYZATORóW:
PRZEDNI LEWY................................
PRZEDNI PRAWY.............................
RóZNICA NA OSI PRZEDNIEJ
TYLNY LEWY...................................
TYLNY PRAWY.................................
RóZNICA NA OSI TYLNEJ.....................
SPALANIE
CO......................................................................................................
CO2....................................................................................................
HC......................................................................................................
O2......................................................................................................
LAMBDA=.............................................................................................
Robiłem przegląd w aucie i myślę ze trzeba by było napisać jakiś przewodnik po wydruku w którym ujmiemy tolerancje i wszelkie normy.
podaje co na wydruku widnieje(może sie ktoś zna na tym to niech napisze w jakiej normie co powinno sie mieścić)
(jak będę miał skaner to wrzucę wydruk)
*SIłA HAMOWANIA KOłA LEWEGO................................................................
*SIłA HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA PRAWEGO.............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA LEWEGO
*NACISK NA PEDAł HAMULCA......................................................................
*RóZNICA PRZY ZABLOKOWANIU.................................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA LEWEGO.....................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..................................................
*WSKAźNIK zm. skut.ham.osi......................................................................
*USTAWIENIE Kół JEZDNYCH......................................................................
*SUMA HAMOWANIA LE+PR HAMULCA
*WSKAźNIK ZM.SKUT.HAMULCA...................................................................
TEST AMORTYZATORóW:
PRZEDNI LEWY................................
PRZEDNI PRAWY.............................
RóZNICA NA OSI PRZEDNIEJ
TYLNY LEWY...................................
TYLNY PRAWY.................................
RóZNICA NA OSI TYLNEJ.....................
SPALANIE
CO......................................................................................................
CO2....................................................................................................
HC......................................................................................................
O2......................................................................................................
LAMBDA=.............................................................................................
TriCeratops 2.0 142 km
- Od: 30 maja 2013, 18:24
- Posty: 249
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka
Porady i tolerancja
co to ma znaczyć
poprawiłem temat.
Ostatnio edytowano 10 sty 2008, 10:15 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Witam, byłem ostatnio na stacji kontroli pojazdów i prosiłem o wyjasnienia.
Oto jakie informacje otrzymałem:
Hamulec roboczy-przód
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Hamulec roboczy-tył
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Hamulec postojowy
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80
Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.
Zawieszenie tylne
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80
Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.
Wskaźnik ustawienia:
Kół przodu [m/km]: do 6,5
Kół tyłu [m/km]: do 6,5
Pozdrawiam
Oto jakie informacje otrzymałem:
Hamulec roboczy-przód
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Hamulec roboczy-tył
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Hamulec postojowy
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%
Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80
Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.
Zawieszenie tylne
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80
Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.
Wskaźnik ustawienia:
Kół przodu [m/km]: do 6,5
Kół tyłu [m/km]: do 6,5
Pozdrawiam
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Ja miałem wynik 84 i nie sądzę by to był zły wynik jeśli diagnosta pogratulował stanu amortyzatorów Im więcej tym lepiej, poniżej 40 (czy 20) nie dopuszczają do ruchu...
Jeśli chodzi o spaliny – są normy Euro, trzeba pogrzebać ile może być
pozdrawiam
Jeśli chodzi o spaliny – są normy Euro, trzeba pogrzebać ile może być
pozdrawiam
Moja malutka >>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
Tak, jak napisałem wyżej, to była opinia diagnosty, nie moja
U mnie wszystkie wartości mieściły się w granicach.
Nie była to zwykła kontrola (na takiej zawsze ponoć można się dogadać).
Poprosiłem gościa, aby dobrze sprawdził Mazdę, gdyż chciałem ją kupić, przeszła testy pomyślnie i jest już moja
Może wyższa wartość oznacza twardsze zawieszenie, a ta niższa zbyt miękkie (lub dotknięte czasem), ale to tylko takie moje gdybanie.
PS. ja miałem 76 na lewych i 74 na prawych.
Pozdr.
U mnie wszystkie wartości mieściły się w granicach.
Nie była to zwykła kontrola (na takiej zawsze ponoć można się dogadać).
Poprosiłem gościa, aby dobrze sprawdził Mazdę, gdyż chciałem ją kupić, przeszła testy pomyślnie i jest już moja
Może wyższa wartość oznacza twardsze zawieszenie, a ta niższa zbyt miękkie (lub dotknięte czasem), ale to tylko takie moje gdybanie.
PS. ja miałem 76 na lewych i 74 na prawych.
Pozdr.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Ja również sprawdziłem niedawno stan amorków i hamulców na stacji diagnostycznej.
Wyszło mi takie "cuś":
CO sądzicie o wynikach ? Zastanawiają mnie opory toczenia... Czy nie są za wysokie?
Wyszło mi takie "cuś":
CO sądzicie o wynikach ? Zastanawiają mnie opory toczenia... Czy nie są za wysokie?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)
Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%
Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.
Może warto pójść w tym kierunku?
Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%
Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.
Może warto pójść w tym kierunku?
sz.elmo napisał(a):Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)
Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%
Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.
Może warto pójść w tym kierunku?
W tym to moze nie koniecznie, ale prawa strona vs lewa to jak najbardziej (a roznica jest duza)
PS. Przednia vs tylna (roznica) wynika prawdopodobnie z rozkladu masy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Panowie wszystko w granicach normy. Na wydruku jeśli coś jest nie tak od razu zaznacza na czerwono. Tak sie skłąda że w marcu robiłem przegląd techniczny i zero problemów.
A propos ściągania to ściąga przy jeżdzie nie przy hamowaniu więc to nie hamulce. 6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) więc być może te różnice na poszczególnych kołach wynikają z tego.
A propos ściągania to ściąga przy jeżdzie nie przy hamowaniu więc to nie hamulce. 6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) więc być może te różnice na poszczególnych kołach wynikają z tego.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
vegasnight9 napisał(a):6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania)
Podczas hamowania bez wlaczenia sie ABS tez? Jakos nie odczulem... (a mialem okazje – jeden klocek wadliwe hamowanie – gdyby byl rozdzial, powinno zawsze hamowac tak samo niezaleznie od klocka, po prostu mocniejszy docisk – a tak dzialo sie dopiero po wlaczeniu ABS/DSC w trakcie poslizgu kola)
Poza tym te roznice lewa/prawa wygladaja naprawde nieprzyjemnie – oba kola (przod/tyl) maja lepiej/gorzej – dziwne...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki
Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.
Ale to takie dywagacje teoretyczne
Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.
Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.
Ale to takie dywagacje teoretyczne
Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.
[post do skasowania – pomieszaly mi sie osoby ]
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
sz.elmo napisał(a):Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki
Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.
Ale to takie dywagacje teoretyczne
Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.
Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki "
p.s. Diagnosta nic nie mówił a w sumie tytlko zdanie: "Wszystko jest wporządku"
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
vegasnight9 napisał(a):Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki "
Ok – pomieszało misie.... To przed kawą było jeszcze
przed kawą to różnie bywa nie dziwię Ci sie
Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.
Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
vegasnight9 napisał(a)::) przed kawą to różnie bywa nie dziwię Ci sie
Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.
Moja pomylka tez przed kawa byla
A na temat – a diagnosta hamuje z poslizgiem czy bez? (nie pamietam)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości