Woda w układzie wydechowym – czy to normalne?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Bonuz » 15 paź 2007, 11:24

Witam. Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie . Czy to ,że z rury wydechowej kapie woda moze być ,problemem czy nie . Nie wiem czy tak ma być .Słyszałęm różne opinie na ten temat, jedni mówią ze to sie odkłada woda która jest dolewana do paliwa. Czy to może być problem z katalizatorem. Chciałbym poznać opinie mazdowiczów.
Ostatnio edytowano 8 maja 2015, 13:38 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez tomekrvf » 15 paź 2007, 11:58

Spójrz na inne samochody. Też im woda kapie a nawet się wylewa z wydechu przy przyspieszaniu.
CnHn+O2=CO2+H2O
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bonuz » 15 paź 2007, 12:00

Czyli co woda jest w paliwie?
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez rubenjames » 15 paź 2007, 12:02

Jeżeli jeździsz na LPG, to jest to całkiem normalne zjawisko. Przy benzynie ciecz wydobywająca się z rury to kondensat pary wodnej.Wydobywa się ona wtedy kiedy np długo się nie jezdzi,pokonuje niewielkie odcinki drogi lub na zewnątrz jest niska temperatura i duża wilgotnośc.
Jeśli auto jest regularnie używane np w lecie gdy jest ciepło może się ona wcale nie pojawiac.
Ta ciecz może miec czarny a czasami nawet czarno biały kolor a wszystko dlatego,że są to resztki nie spalonego oleju,które mieszają się z parą wodną.Jeśli wszystko jest ok kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika ciecz znika.
W większości aut tak się dzieje i zazwyczaj nie oznacza to usterki.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 00:07
Posty: 83
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 1.3 323P 16V

Postprzez Sokool » 15 paź 2007, 12:03

Bonuz napisał(a):jedni mówią ze to sie odkłada woda która jest dolewana do paliwa

:| <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez tomekrvf » 15 paź 2007, 15:03

Bonuz napisał(a):Czyli co woda jest w paliwie?

Wody nie ma. Ale wynikiem spalania węglowodorów (paliwo) w tlenie jest między innymi woda.

tomekrvf napisał(a):CnHn+O2=CO2+H2O
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Akar.Zaephyr » 15 paź 2007, 15:10

Nie wspominam już o katalizatorze :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Bonuz » 15 paź 2007, 15:21

A co jest z katalizatorem.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez Sokool » 15 paź 2007, 16:24

Bonuz napisał(a):A co jest z katalizatorem.

W kacie następuje dopalenie spalin (czyli niespalonego paliwa w spalinach).
Czyli znowu:
tomekrvf napisał(a):CnHn+O2=CO2+H2O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez no_fear » 16 paź 2007, 14:25

LPG + brak KATA = parowóz :P
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez zeusik » 16 paź 2007, 17:29

no_fear napisał(a):LPG + brak KATA = parowóz :P


u mnie kopci rano biały dymek to ta para, ale nawet jak przejade 20km to kopci ale mniej.

LPG . U was tez tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Gość » 17 paź 2007, 14:33

Ja nie mam lpg a kopci mi bialym dymkiem codziennie – fakt ze cale wakacje auto stalo i odpalone bylo ze cztery razy moze. Fakt tez ze zauwazylem dymek teraz dopiero jak chlodniej sie zrobilo – przed wakacjami w upaly nic nie bylo z tylu widac:) Z zapachu wynika ze to para wodna nie olej. Zreszta przejechalem 15 000 Madzia i dolalem tylko 3litry oleju. Wlasnie sie szykujemy na Nasza druga wspolna wymiane oleju ;)
Gość
 

Postprzez yama » 20 paź 2007, 10:10

jak jezdzisz po miescie i w krotkich trasach to tak jest mozesz delikatnie nawiercic tlumik malym wiertlem tak zeby nie przebic kosza , i nadmiar wody bedzie wyciekac pamietak tylko zeby zabezpieczyc brzegi otwora jakas farba zeby nie rdzewial . ew jechac chwilie jakes 4000 obr/min wtedy rozgrzewa sie uklad wydechowy ui woda odparuje
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Viceroy » 20 paź 2007, 12:43

wkit ze to nie problem he bo i ja tak mam
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez Gość » 22 paź 2007, 10:38

A podziele sie co jeszcze slyszalem na ten temat – moze ktos potwierdzi :D

Woda utrzymuje sie w tlumniku koncowym dluzej w samochodach ktore maja katalizator. Poniewaz katalizator obniza temperature gazow wylotowych, przez co jezdzac malo czesto zadarza sie ze nawet nowy tlumnik koncowy jest juz do wyrzucenia po 3 latach uzytkowania z powodu przerdzewienia.

Wnioski: jezdzic duzo :D lub nawiercac dziory ;)

Moje wnioski: jak najszybciej wywalic kata bo mam koncowy nowy!! :P
Gość
 

Postprzez Gość » 22 paź 2007, 11:08

Hwarang napisał(a):jak najszybciej wywalic kata bo mam koncowy nowy

całkowity przelot to dopiero jest parowóz hahaha nawet jak jest zimno i silnik jest już rozgrzany to w lusterku widzę kłębki pary...
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

Moderator

Moderatorzy Moto