Dokładnie – brak praktyki za sterami takiego sprzętu.emmarek napisał(a):Według mnie hamowanie silnikem nie wysrtarczało a z hamulców się dymiło niesamowicie. kierowca spanikował ,popełnił bąd ...
Dramat w Alpach polskiego autokaru
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
BIGer napisał(a):astanawia mnie jedno dlaczego on nie redykowal biegow
Dokładnie.... mogł chociaz "połówkami" redukowac.... a na koncu tak jak piszesz 1b...
magicadm napisał(a):Chyba by sie wszystko szybciej przemieliło
Przy 100km/h mozliwe ze tak ale... jakby wczesniej redukowal po kolei....
Sokool napisał(a):Ale przecież jest retarder
Ponoc nie wiadomo czy ta Scania go posiadala... ale watpie zeby 7 letni autokar nie byl w niego wyposazony
Ostatnio edytowano 23 lip 2007, 23:33 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
magicadm napisał(a):Chyba by sie wszystko szybciej przemieliło...Za duża energia kinetyczna do wyhamowania...
_________________
nie wazne ze sie by przemielilo, wtedy wazniejsze jest zycie, jezdzilem tirem jak pasazer i wiem jaka poterzna moc hamujaca ma diesel na wysokich obrotach bez gazu
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Jest ale trzeba umiec go uzywać ( zaprogramować / włączyć )Sokool napisał(a):Ale przecież jest retarder
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Owszem jechał zbyt szybko bo jego hamulce przestały działać wczesniej. Były przypieczone. Jechał przez pół tej góry z nogą na hamulcu. Ten autobus oprócz standardowych hamulców ma jeszcze retarder(hamowanie olejowe wału napędowego), hamulec górski(hamowanie spalinami) i jeszcze skrzynie biegów którą można hamować. I to tego przede wszystkim sie używa w górach. A hamulec nożny to ostateczność.
KOMENTARZ Z WP.PL
KOMENTARZ Z WP.PL
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Jaksa napisał(a):Jest ale trzeba umiec go uzywać
No sorry, ale kierowca autokaru/ciężarówki to nie pilot samolotu żeby się musiał uczyć setek przełączników i wskaźników.
Skoro taki zawód wybrał to powinien mieć jakieś pojęcie, co do czego służy itp.
Poza tym z tego co widziałem to obsługa sprowadza się do jego włączania/wyłączania za pomocą dźwigni przy kierownicy.
Siadaj za fajere autokaru i jedz , ciekawy jestem czy dasz sobie radę ..... wiesz jak jest w firmach ..... stary wyga nie chciał moze jechac bo za mała kasa a młody .... zawsze pojedzie .....Riki napisał(a):Nie wierze żeby przewoźnik posadzil za fajerą kierowce ktory nie potrafi z niego korzystać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Powinien.....zgadza sie ...... zobaczymy co ustalą biegli.Sokool napisał(a):No sorry, ale kierowca autokaru/ciężarówki to nie pilot samolotu żeby się musiał uczyć setek przełączników i wskaźników.
Skoro taki zawód wybrał to powinien mieć jakieś pojęcie,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Siadaj za fajere autokaru i jedz , ciekawy jestem czy dasz sobie radę
Jarku..... heh... oczywiste ze sobie nie dam i nie siadam...... ale uwazam ze uzywanie retardera zna kazdy kierowca który jezdzi w takie trasy.. to podstawa... nie wyobrazam sobie kierowcy ktory nie wie do czego sluzy retarder i jak go wlaczyc
ehh... kiedys byl zawód kierowca-mechanik... wtedy kierowca mial pojecie o jezdzie takze od storny technicznej (wiedzial jak wygladaja hamulce i co moze sie z nimi stac) teraz to tylko "teoria"......
BIGer napisał(a):nie wazne ze sie by przemielilo, wtedy wazniejsze jest zycie, jezdzilem tirem jak pasazer i wiem jaka poterzna moc hamujaca ma diesel na wysokich obrotach bez gazu
Chodzi mi o to, że przemieli się "od razu" i przestanie hamować...
..oczywiście, że ludzie ważniejsi...(przynajmniej "oficjalnie")
Co do diesla, ja swoim DITD kontrolowałem prędkość zjazdu w górach (polskich oczywiście) bez problemu skrzynią.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Chodzi mi o to, że przemieli się "od razu" i przestanie hamować...
..oczywiście, że ludzie ważniejsi...(przynajmniej "oficjalnie")
powiecmy ze jechal te 100km/h na 5 biegu lub na luzie (tepak) wzuca 4 bieg obroty rzedu 2700 tys prawie czerwone pole hamulcami pomaga zwalnia do 80 zapodaje 4 znow hebel puzniej 3 50km/h 2 hebel i jedynka i zatrzymal by sie czego robic pewnie nie chial, mial zwolnic do ok 40km/h aby pokonac ten zakret,nie rozumiem tego kierowcy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Ciekawe co zezna drugi kierowca ktory przezył katastrofę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
BIGer napisał(a):nie rozumiem tego kierowcy.
Bo ty mało rozumiesz to nie jest samochód osobowy a ty nie masz na tyle wyobraźni aby wyobrazić sobie stopień trudności takiego zjazdu.
Nie bez powodu tam jest zakaz wjazdu ciężarówek i autokarów.
I nie porównójcie samochodów osobowych do ciężarówek i autokaru – bo to paranoja.
Wszyscy tacy mądrzy tylko ciekawe skąd tyle wypadków na polskich drogach.
A poza tym pewnie połowa tu wypowiadających się ma takie samo doświadczenie i wiek jak ten kierowca który zginął.
emmarek napisał(a):I nie porównójcie samochodów osobowych do ciężarówek i autokaru – bo to paranoja.
No mnie to bawi. BIGer, tak redukować to możesz w osobowym samochodzie, może zwolnisz minimalnie samą skrzynią przy nachyleniu 12%, ale szczerze wątpie – najpewniej po prostu auto nie będzie się rozpędzało.
A co dopiero jak z takiej kilkukilometrowej góry leci sobie autokar ważący około 20 ton...
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
BIGer napisał(a):Chyba by sie wszystko szybciej przemieliło...Za duża energia kinetyczna do wyhamowania...
_________________
nie wazne ze sie by przemielilo, wtedy wazniejsze jest zycie, jezdzilem tirem jak pasazer i wiem jaka poterzna moc hamujaca ma diesel na wysokich obrotach bez gazu
Strzeli tylko sprzęgło i możesz sobie tą potężną moc wdadzić w a przy zbyt szybkiej redukcji tak by sie stało, pozatym nie wypowiadam sie bo kierowcą autobusu nigdy nie byłem, pozostawcie to biegłym.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
OK....Wszyscy się skupili na tym co mógł zrobić kierujący a czego nie zrobił. Popełnił błąd …nie ma co gadać.
A co zrobili Francuzi przez ostatnie 30 lat od poprzedniej takiej tragedii, by poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu? Nic.
Jasno to tu widać:
http://wiadomosci.onet.pl/53595,21,0,pokaz.html
A co będą dalej robić kierowcy w tym miejscu? Można przeczytać:
http://wiadomosci.onet.pl/1577005,11,item.html
Smutne to….zwłaszcza, że w prosty sposób można było tej tragedii zapobiec.
A co zrobili Francuzi przez ostatnie 30 lat od poprzedniej takiej tragedii, by poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu? Nic.
Jasno to tu widać:
http://wiadomosci.onet.pl/53595,21,0,pokaz.html
A co będą dalej robić kierowcy w tym miejscu? Można przeczytać:
http://wiadomosci.onet.pl/1577005,11,item.html
Smutne to….zwłaszcza, że w prosty sposób można było tej tragedii zapobiec.
sołtys napisał(a):pozostawcie to biegłym.
koledzy, przypominacie mi trochę kibiców, którzy przed telewizorem z piwem w ręku mędrkują, pohukują i wygłaszają pouczające dezyderaty na temat jak też powinienien był w danej chwili zagrać piłkarz, który własnie spieprzył obiecujacą akcję.
tym ludziom życia nie przywróci wasze "cobybyłogdybanie" i madrości na temat zasad hamowania silnikiem w osobówce, autobusie, dieslem, benzyną, motorowerem czy kosiarką.
no ale nie bez przyczyny "madry polak po szkodzie". znowu wydarzył się dramat i po raz kolejny jak grzyby po deszczu wyrastają specjaliści, eksperci i znawcy.
kończąc ten krótki komentarz chcialem zaznaczyć, że nie wiem, czy wiek kierowcy ma w sprawie tak duże znaczenie, jak niektórzy z Was podnoszą. kategorię D można zrobić skończywszy 19 lat. a w 3 lata można nawinąć na koła wiele kilometrów i mieć do czynienia z rozmaitymi sytuacjami na drodze.
to tyle.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości