Wpływ LPG na osiągi silnika

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez michal_krakoof » 22 lip 2004, 11:44

marek napisał(a):Link do wykresów silnika BMW 525 z zainstalowanym gazem.
Do zastanowienia dla wszystkich którzy noszą się z zamiarem montażu instalacji LPG.

Pozdrawiam


http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm

Marku a przeczytales dokladnie??
Godula nie krytykuje LPG, a wrecz odwrotnie (LPG-Sport)-ale pokazuje jak PROSTA instalka wplywa na osiagi silnika...Chyba za wszelka cene chcesz udowodnic ze LPG=SHIT, ale nie masz racji.
Dowodem sa osiagi mojej madzi...do 120-130 km/h idzie lepiej niz Morderowa na etylinie...pozniej co prawda jest gorzej, ale osiagi sie "w sumie" nie zmienily !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Smirnoff » 22 lip 2004, 11:50

Marek – miałem nie pisac jush w tym temacie, jednak złamię obietnicę –> 2000PLN na Pb do meśka S600 czy jaguara 4.0V8 to kwota, o której nikt nie rozmawia, bo z reguły tyle idzie na dojazdy po zakupy. Ci, których znam robią miesięcznie ok 10-15kkm, bo jak się kupuje meśka za kilkaset tyś PLN, to nie po to, zeby stał w garażu i rdzewiał, tylko po to, zeby on jeździł. A nie wiem komu jest obojętne czy wyda miesięcznie 15000 na Pb czy 7000 na LPG. Nie wiem czy nawet bardzo bogaty człowiek nie przywiązuje uwagi do tego, czy rocznie wyda 100.000 więcej czy nie... A tyle mniej więcej oszczędza własciciel takiego meśka –> powiedzmy niech spali 25PB/100km, czyli 1000km kosztuje 1000PLN x 15 = 15000PLN. Na LPG niech spali 30LPG (tak pali S600), to daje nam 1000km za 475PLN, czyli x15 wychodzi 7125. W skali roku : Pb 15000x12=180000PLN, LPG: 7125x12=85500PLN. 180000-85500=94500. Minus instalka 12000PLN = 82500PLN w kieszeni po roku. Nie wiem jak Wy, ale ja nie znam człowieka, któremu obojętna byłaby taka suma.

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez marek » 22 lip 2004, 12:48

powiedzmy niech spali 25PB/100km, czyli 1000km kosztuje 1000PLN x 15 = 15000PLN.


Po pierwsze S 600 pali średnio 17-18 litrów, na trasie około 13-14. Przy podanych przez Ciebie przebiegach (15000/miesiąc) wychodzi że dziennie trzeba przejeżdżać 600km, a rocznie 180kkm. Takie przebiegi są możliwe tylko przy jeździe po trasach. Chyba że są to taksówki? Tyle przejeżdżał mój kolega pracujący w jednym z browarów, ale on praktycznie mieszkał w samochodzie. Ojciec mojego kolegi dużo jeździ (właściciel firmy JAAN szyby) około 70-80 kkm/i to jest właściwy przebieg jaki uzyskują właściciele dobrze prosperujących firm. a on jeździ na Pb autem z silnikiem 3.0 V6.

A co do wypowiedzi Michała to fakt, gość chce pokazać że zwykła instalka to lipa, ale tą zwykłą instalkę ma większość jeżdżących na LPG (z forum). Cieszy mnie to że parę osób montując LPG zdecydowało się na SGI bo jeżeli już LPG to właśnie SGI, jeśli mówimy o silniku z wielopunktowym wtryskiem!

I wiem Patryk, że nie będziesz mi próbował wmawiać że LPG I/II gen to jest cud, bo sam dobrze wiesz że tak nie jest...

Pozdrawiam wszystkich i chyba pora zakończyć temat LPG –> Pb na forum. Podział jest i będzie. Wykresy chciałem podać pod rozwagę tych co noszą się z amiarem instalcji LPG za 1200-1500 pln i póżniej mogą mieć z nią problemy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Morder » 22 lip 2004, 13:25

michal_krakoof napisał(a):Dowodem sa osiagi mojej madzi...do 120-130 km/h idzie lepiej niz Morderowa na etylinie...pozniej co prawda jest gorzej...


gorzej ? w pewnym momencie jak by twoja w miejscu stała...a starty chrzaniłem, widać na filmach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Smirnoff » 22 lip 2004, 14:15

marek napisał(a):
powiedzmy niech spali 25PB/100km, czyli 1000km kosztuje 1000PLN x 15 = 15000PLN.


Po pierwsze S 600 pali średnio 17-18 litrów, na trasie około 13-14. Przy podanych przez Ciebie przebiegach (15000/miesiąc) wychodzi że dziennie trzeba przejeżdżać 600km, a rocznie 180kkm. Takie przebiegi są możliwe tylko przy jeździe po trasach. Chyba że są to taksówki? Tyle przejeżdżał mój kolega pracujący w jednym z browarów, ale on praktycznie mieszkał w samochodzie. Ojciec mojego kolegi dużo jeździ (właściciel firmy JAAN szyby) około 70-80 kkm/i to jest właściwy przebieg jaki uzyskują właściciele dobrze prosperujących firm. a on jeździ na Pb autem z silnikiem 3.0 V6.
(...)


S600 moze i teoretycznie pali 17-18, ale ja mówię ile on pali PRAKTYCZNIE, jak wynika z relacji znajomego własnie niczym szczególnym jest 25Pb/100 :P
W istocie ten znajomy prawie non stop jeździ, m.in dlatego kupił sobie tak w sumie bezpieczne auto i z duzym powerem. Gania po trasach międzynarodowych w interesach i to nie tylko zachód, ale także i wschód. (swoją drogą, ponoć u naszych wschodnich sąsiadów są lepsze drogi niż na zachodzie :D). Nie mniej nie ma co nad tym dywagować, bo nie to jest istotą sprawy. Faktem jest, ze mesiek zapindala na LPG bez żadnych problemów i jakoś nie daje powodów do narzekań :D.
Swoją drogą, mój wujas TYLKO PO POLSCE zrobił 200.000km Vectrą bodajże w 2 lata, więc nie ma rzeczy niemożliwych :D hahaha

OK – kończymy ten wątek.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez michal_krakoof » 22 lip 2004, 17:10

Morder napisał(a):
michal_krakoof napisał(a):Dowodem sa osiagi mojej madzi...do 120-130 km/h idzie lepiej niz Morderowa na etylinie...pozniej co prawda jest gorzej...


gorzej ? w pewnym momencie jak by twoja w miejscu stała...a starty chrzaniłem, widać na filmach.

Jakos nie widzialem..czyzby wszyscy zchrzaniali starty?
Mysle ze elastycznosc mam lepszą, choć mocy brakuje. Przyznaje ze przy krancowych obrotach jest juz gorzej.
Roznice jezeli sa to sa na tyle niezauwazalne, ze trza se darowac dalsze dyskusje...
AAA Marku zaznaczam, ze moj sielnik nie jest igla jak Mordera czy innych kolegów klubowych...do kazdego 1000km dolicz z 0,7 l !!!!oleju !!!!!! Tak wiec dalsza czesc wyjasnien osiaganych czasów (wynikow) jest niepotrzebna. Po prostu jak ktos nie chce gazu to i tak go sie nie przekona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez chico » 22 lip 2004, 17:37

A ja lubie beemki i nosze sie z zamiarem zakupu 750 i to wlasnie takiej z 90 roku i z przebiegiem tez nie malym i od razu ja zagazuje,bo wole miec v12 na gazie niz 1.3 na benzynie a na lanie zupy za 4 zlote mnie nie stac i nie zawsze trzeba ten gaz do dechy wciskac,a oszczednosci sa niesamowite.Co do zwyklakow instalacji to polecam goraco,ale do duzego fiata tudziez BF takiej jak moja . W nowoczesnych silnikach wtrysk musi byc bo inaczej potem wlasnie jestesmy uczestnikami taklich dyskusji.Pozdrawiam>Yo.
Woda zimna ,plaza mokra,nie przyjezdzajcie.
hej
"Neue Kraft für unsere Idee vom Coupé: BMW 635 CSi "
Teraz mam 218 KM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2004, 16:03
Posty: 36
Skąd: Koszalin
Auto: BMW 635 CSi `84

Postprzez Jaksa » 22 lip 2004, 19:43

marek, Jaksa a ja wam powiem że ja lubię gaz – to rzeczywiście bardzo dobra alternatywa, ale...............

NIE DO SILNIKÓW TYPU V6
hehe to jest nas już 3.... <lol> .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xXx » 22 lip 2004, 20:13

A co przepraszam.....V6 ma inną zasadę działania niż R4 ?? Mówicie tak jakby V6 to jużbyłcud wszechczasów....też go uwielbiam i jest dla mnie wspaniały, ale nie przesadzajmy bo ludzie gazuję o wiele droższe forki z lepszymi silnikami...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 22 lip 2004, 20:47

ludzie gazuję o wiele droższe forki
Wiem wiem znam takiego jednego co ma furę za 120 tyś zl i też ma LPG przecież to chore....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Krasnal » 23 lip 2004, 03:09

Smirnoff napisał(a):Krasnal – znam ludzi co mają V8 a nawet V12 i jeżdżą na LPG. Osobiście teraz mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, ze do V6 spokojnie mozna stosować z powodzeniem LPG.


marek napisał(a):Rekordziści potrafią wstawiać LPG do imprezy WRX,


Smirnoff napisał(a):A tak swoją drogą – nie zauważyliście polityki firmy-autora wykresu owej BMW? Wychodzi na to, ze I/II gen jest beee (no bo w sumie badziewie się na tym zarabia na montażu). Jedynym słusznym krokiem jest SGI i do tego tuning LPG.... <hahaha> –> luknijcie wnikliwie na cennik i wyciągnijcie WŁAŚCIWE wnioski. Ja jush wyciągnąłem... Skwituję to tylko jednym stwierdzeniem – biznes is biznes i nie ma bata... DJ Rydzyk tesh ładnie umie bajerowac i tesh niezłą kase przycina na tym procederze. :D Ludziska, nie dajmy się zwariować.


Jak byś nie patrzył na ten wykres PB jest na szczycie a co do pseudoreklamy to jak najbardziej się zgadzam ;)

Smirnoff napisał(a):Nie kce mówić ciągle o sobie, więc powiem to na przykładzie kolegów klubowych : Krzynio i XXX. Zapewne pamiętacie rekonesans w Rykach, gdy to m.in startowali owi koledzy swoimi efkami. Patryk instalka SGI – czyli bez jakichkolwiek zwężek w dolocie. Krzynio – mikser w dolocie, no bo ma instalkę II gen. I co? Czy ktoś zauważył, jakoby Krzyniowi zwężka odjęła 30% mocy (44KM)? Bo ja nie.
Poza tym jak pamiętam startowali tesh na LPG i tesh nie widać było braku tychże 44KM...


Ale Patryk jechał na ledwo żywym silniku – rozmawiajmy o faktach a nie teoriach....

Smirnoff napisał(a):Jeszcze raz powtarzam – NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ. No chyba, ze macie nadmiar kasy.....


Nieładnie :( tu nie chodzi o nadmiar kasy! Kiedyś jak Carlos sprzedawał swoje poprzednie autko padło pytanie: "a ile on pali?" i wiesz co podobała mi się odp. Carlosa: "Jak ktoś kupuje takie auto to nie patrzy ile ono pali....."


Smirnoff napisał(a): Bo zwrócić to koszty zwróciły się jush dawno.
Ale róbta co chceta – jak lubicie wyrzucac kasę w błoto, to wolna droga.


Patrz wypowiedź wyżej (to raz) a że koszty instalki się zwrócą to jest FAKT i masz absolutną rację – ale znowu nie o to chodzi..... Patryk mi w Rykach "fajnie" uzasadnił dlaczego zagazował swoją Madzię:
– "Ile jeździsz?"
– 15kkm rocznie
– "No widzisz a ja 50kkm"
– Ok. To jest argument.
Ale po co do tego mu było V6?????? trgo nie wiem :(

A co do GAZ'u
Smirnoff nie będe z Tobą dyskutował że GAZ jest beeeee – BO NIE JEST!!! Pisałem że ja tam GAZ lubie – swoje poprzednie 2 autka SAM zagazowałem – bardzo dobrze wspominam, zero problemów ;)
Ale V6 NIE! Nie kupowałem jej po to żeby mieć V6 i ............ dodatkowy korek do tankowania ;)

Smirnoff napisał(a):
Pozdro
SM


Ja jak najbardziej też ;) <spoko>
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez xXx » 23 lip 2004, 09:31

Ale Patryk jechał na ledwo żywym silniku – rozmawiajmy o faktach a nie teoriach....


Heh..widzę że Krasnal źle zrozumiałeś bo wtedy jeszcze nie miałeś mazdy :D Smirnoff ma rację, bo mówił o fakcie wyścigu na drugim spotkaniu na lotnisku, a z tego co pamiętam Ciebie tam nie było, prawda ???? I to nie jest teoria...

Nieładnie tu nie chodzi o nadmiar kasy! Kiedyś jak Carlos sprzedawał swoje poprzednie autko padło pytanie: "a ile on pali?" i wiesz co podobała mi się odp. Carlosa: "Jak ktoś kupuje takie auto to nie patrzy ile ono pali....."


Ale jak można porównywać 2.0V6 do 5,7 V8 ?? Chyba widzisz różnicę, co nie ????

Patrz wypowiedź wyżej (to raz) a że koszty instalki się zwrócą to jest FAKT i masz absolutną rację – ale znowu nie o to chodzi..... Patryk mi w Rykach "fajnie" uzasadnił dlaczego zagazował swoją Madzię:
– "Ile jeździsz?"
– 15kkm rocznie
– "No widzisz a ja 50kkm"
– Ok. To jest argument.
Ale po co do tego mu było V6?? trgo nie wiem


Uważasz, że nie można połączyćekonomicznej jazdy z przyjemnością jazdy auta z takim silnikiem ?? Co ja jestem przedstawiciel handlowy który nabija masękilometrów rocznie tłukąc sięswoim SC ?? Ja nie wiem już o co Tobie chodzi. Uważasz, że nie można kupić V6 i założyć do niego LPG SGI ?? Powiem Ci kolego, że ja na swój samochó chorowałem już od 4 lat i to nie 1,5 nie 1,8 tylko właśnie V6 i uważam że głupoty gadacie mówiąc, że V6 to już wogóle niewiadomo co i nie można tego gazować...

Nad jednym się tylko zastanowię.....czt gazować J-Spec(a)

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 23 lip 2004, 18:32

No cóz, powiem tak:

1) Mówiłem o sciganiu Krzynio vs Patryk na REKONESANSIE w rykach, który to odbył się jak dobrze pamiętam pod koniec kwietnia. Wtedy Patryk miał silnik igła i dawali ognia z Krzyniem.

2) Nie rozumiem w dalszym ciągu, dlaczego mając auto V6 i jeżdżąc dużo nie mozna do niego zaadaptować LPG.Ludzie, efka czy 626 to nie camaro, ze jest to auto, które wyprowadzamy z garazu przy ładnej pogodzie co weekend. W przeciwienstwie do np camaro, sa to auta służące normalnemu poruszaniu się człowieka na co dzień i od święta. A to chyba róznica. Poza tym, nie mogę zrozumieć dlaczego twierdzicie, ze jak ktoś dużo jeździ, to nie moze mieć V6 tylko np R4+gaz. No ludzie, nie przesadzajmy, w końcu to V6 to nie jest jakiś nadzwyczajny wynalazek. Po wtóre nie moge zrozumieć, dlaczego ktos kto lubi mieć czym wyprzedzić po trasie nie moze jeździć na LPG. To jest jakaś paranoja. Zawsze powtarzam, róbta co chceta. Nikogo nie namawiam jak i nie odradzam nikomu LPG. Ale uważam że jest to jush przesada i to znaczna, ze padają tak jednostronne, mówione z uporem maniaka, sądy.

3) Nie przesadzajmy – BA KF czy GE KL itp to nie jest np nowa 6 3.0V6, i nie sądzę, zeby w przypadku tych aut miała miejsce taka postawa "jak ktoś kupuje takie auto, to nie patrzy ile ono pali". (moze na pokaz tak, ale naprawdę nie) Mozna pociągnąc wątek i stwierdzić – jak ktoś kupuje takie auto, to nie patrzy na ceny częsci i jak się coś spierdzieli to jedzie do ASO, bo koszty nie grają roli...
Sami wiecie, jak z tym bywa...

Dobra, kończę dyskusję, bo jeszcze zostanę okrzyknięty jakimś wrogiem klubu, albo wrogiem gazosceptyków. Heh.

I na koniec sentencja: NIKOGO NIE NAMAWIAM NA MONTAŻ LPG W V6, ba, NAWET W R4. WSZYSCY NIECH TO ROBIĄ (LUB NIE) TYLKO I WYŁACZNIE Z WŁASNEJ NIEPRZYMUSZONEJ WOLI. SAMOCHÓD ALBO ZDROWIE – WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE. MZiOS :D

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez michal_krakoof » 23 lip 2004, 18:38

J.W.
PIS BRADERS
SĄ zwolennicy LPG i ich przeciwnicy...nie da sie ich pogodzić i w sumie to dyskusja jest bezzasadna...
Jedno mnie przekonuje...do zbiornika z etylina mozna wlac wsio co sie chce(i na tym jezdzicie...), a prosze powiedzcie mi, jak cos dolac do Gazu ??hmmm. Chyba wolę "owsianke" niz paliwo niewiadomego pochodzenia, ze wspolnych zbiorników (nie dot v-power shella, ktory jako jedyny ma wydzierzawione zbiorniki dla swojego paliwa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez XsiX » 23 lip 2004, 19:21

Jedno mnie przekonuje...do zbiornika z etylina mozna wlac wsio co sie chce(i na tym jezdzicie...), a prosze powiedzcie mi, jak cos dolac do Gazu ??hmmm. Chyba wolę "owsianke"

czyli rozumiem że ty i nika tankujecie tam gdzie najtaniej i różnicy w jakości gazu nie widzisz ?
michał daaaaj spokój <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Huano » 24 lip 2004, 00:54

Zgodze sie z XsiX – z gazem tez roznie bywa – na jednym jezdzi lepeij na drugim gorzej – czyli tez mozna cosik zamieszac. A co do instalacji gazu – pozostaje w sumieiu każdego z osobna i żadna dyskusja tego nie zmieni (i zgadzam sie z jednym – silnik V6 nie nalezy do jakichs niezywklych cudow techniki i nie rozumiem czemu jest go zal gazowac... Zgadzam sie ze cena wyzsza – ale nadal na gazie czy nie bedzie to V6 z tym samym slicznym pomrukiem i bardzo zblizonym rozstawieniem momentu na obrotach...)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez XsiX » 24 lip 2004, 11:08

Zgodze sie z XsiX – z gazem tez roznie bywa – na jednym jezdzi lepeij
na drugim gorzej – czyli tez mozna cosik zamieszac.


ja tankuje PB 95 od 6 lat na 2 zaufanych stacjach w swoim mieście (BP, Orlen)
i NIGDY nie zdarzyły mi się żadne problemy z jakością paliwa,
każde moje dotychczasowe auto chodziło zawsze tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 24 lip 2004, 11:34

ja tankuje PB 95 od 6
A myslałem że LPG......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xXx » 24 lip 2004, 12:50

czyli rozumiem że ty i nika tankujecie tam gdzie najtaniej i różnicy w jakości gazu nie widzisz ?
michał daaaaj spokój


NIE. Tomasz mylisz się. Polska ogólnie rzeczy biorąc pobiera gaz od ruskich, który to jest bardzo dobry. Różnica w spalaniu i w osiągach samochodu wynika głównie z z proporcji mieszanki LPG, bo pamiętajmy że to są dwa gazy czyli PROPAN i BUTAN. Również w zależności od proporcja ta zmienia się. Jak przypomniam sobie z chemii to gazy ze względu na zawartość wodoru układały sięnastępująco czyli:

METAN
ETAN
PROPAN
BUTAN

P.S. Wyjątek stanowi GAZ Ukraiński!!
PENTAN
HEKSAN

itd......

Co mówiłoby o tym, że jeżeli więcej mamy Butan-u w mieszance to silnik powinien nam lepiej chodzić......ale mogę się mylić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez XsiX » 24 lip 2004, 13:44

NIE. Tomasz mylisz się.

myle sie z tym że nika i michał tankują na dobrych stacjach ?
Patryk daaaj spokój <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

Moderator

Moderatorzy Moto