Zabezpieczenie auta przed kradzieżą.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Neonixos666 » 18 wrz 2017, 18:27

Może i kradną i będą kraść ale moim zdaniem powinno się promować zabezpieczenia blokujące sygnał chociaż na noc by znacznie utrudnić kradzieże a raczej wsiadanie jak do swojego. Może właśnie klub podejmie tą inicjatywę i rozpowszechni na stronie jak zmniejszyć ryzyko kradzieży? :>
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Marianek » 19 wrz 2017, 06:21

Tu się zgadzam, warto kluczyk trzymać z dala od okna itd. Zabezpieczać sie w miarę możliwości jak najlepiej.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."Sprzedam Mazda 3BL,PB,09 klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6888 (209/260)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez bass collector » 19 wrz 2017, 08:43

Cytat z pewnego forum:

Powiem wam tak z perspektywy kogos ktos sie wychowal w nigrzecznym srodowisku znajac tych i tamtych....

CYT.: ''jesli na twoje auto jest zamowienie, to od wczoraj juz go nie masz, choc bys go zaparkowal w bunkrze pod obstawa gwardi narodowej''

W zaleznosci jak bardzo ktos chce zawinac wasze auto tak tez moze byc lub nie byc skuteczne wasze zabezpieczenie.

Ale jest pewna teoria ktora lamia systemy alarmowe. Systemy alarmowe blokuja strefe zarzadzajaca, jak elektryke, komputery i tp. Ale najskuteczniej jest zablokowac element wykonawczy.

1. odciecie rozrucznika-mozna odpalic na popych
2.wszelkie blokady skrzyn i kierownicy-mozna zlamac
3.odciecie paliwa-dobra bytelka + cwaniak + pompka i pojechal
4.odciecie ecu-dobry cwaniak i dobry sprzet i odpali
5.odciecie stacyjki i tp-dobry cwaniak nawet nie szuka tylko odpala auto uzywajac kabli w glebi po za miejscem gdzie je odcielismy
6.immo, alarmy srele morele...-cwaniak ze sprzetem nawet nie mrugnie jak to obejdzie
7.zeder-oficjalnie nie do zerwania, nieoficjalnie dobota na okolo 30 sekund
8.blokada kola zamachowego za pomoca elektro magnesu- bez lawety nic nie zdziala, ale droga zabawka
9. odciecie kabli zasilajacych wtryskiwacze i uktyry wlacznik tam gdzie swiatlo nie dochodzi... sposob prostacki, tani, skuteczny pod warunkiem ze sie to wykona tak by nie bylo widac-bez lawety ani tusz, ale za to koszt moze okolo 5-8zl


Kilka lat temu mieszkałem przez jakiś rok w nowiutkim bloku z podziemnym parkingiem na strzeżonym osiedlu (z tzw. "cieciem" :) )

Pewnego dnia wychodzę rano do pracy, na dole pełno sąsiadów, policja itp. Złodzieje dosłownie WYRWALI bramę wjazdową boczną (na potrzeby straży pożarnej) weszli do garażu, wyjechali dwoma BMW X5 i M5, próbowali jeszcze nowe mondeo ukraść ale coś im nie poszło (gliniarz stwierdził że ten trzeci złodziej to jakiś amator :) ). Wyjeżdżając z garażu jeszcze przyrysowali X5-ką o ścianę i co? Nikt nic nie słyszał, zero reakcji – wszystko się działo pod oknami, osiedle zamknięte,monitorowane, w nocy cisza i spokój...

Także tylko dobre AC i ewentualnie dobrze zrobione niestandardowe zabezpieczenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 22:06
Posty: 28 (1/3)
Auto: Mazda 3 BK Z6
'06 FL sedan

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2017, 16:37

Marianek napisał(a):Tu się zgadzam, warto kluczyk trzymać z dala od okna itd. Zabezpieczać sie w miarę możliwości jak najlepiej.


Nie ma idealnego zabezpieczenia ale pewne działania mogą utrudnić lub spowodować zniechęcenie złodzieja do naszego egzemplarza. Karta w pokrowcu na noc czy trzymanie jej z dala od drzwi czy okien to najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Oczywiście najlepsze są te które nawet po dostaniu się do środka złodzieja uniemożliwią mu odjechanie. Nawet myślę że takie zabezpieczenie będzie przy sprzedaży auta dodatkowym atutem w dobie takiego rodzaju kradzieży.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Biniu » 20 wrz 2017, 05:23

<lol> A wystarczyłby zwykły kluczyk
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1050 (36/35)
Ostrz.: 1
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 15:10

Biniu777 napisał(a):<lol> A wystarczyłby zwykły kluczyk


Piszesz tak jak by aut z kluczykiem nie kradli :P
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Danmazda » 20 wrz 2017, 15:28

Dla złodzieja nie ma rzeczy nie możliwej, będzie chciał to ukradnie każde auto. Prawda jest jednak taka że auta z systemem bez kluczykowym kradnie się o wiele prościej :|
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 5945 (52/153)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 16:16

Myślę że problem kradzieży był jest i będzie zmieniły się tylko metody. Auta na kluczyk z lat 90 można było otworzyć drugim kluczykiem od tego samego modelu (np VW T4) a odpalanie też było banalne. Potem weszła elektronika i odpalanie przez gniazdo OBD. Teraz weszła inna technologia i inne metody kradzieży. Nic nie usprawiedliwi tego że producenci nie przemyśleli tego systemu by był on nie tylko wygodny ale i uniemożliwiał kradzież a przynajmniej sprawił by była ona bardzo trudna.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Bigbluee » 20 wrz 2017, 19:41

Ja właśnie jestem po zakupie auta ale nie Mazdy (ano tak wyszło ;) ) i pierwsze kroki poza urzedem komunikacji, są zaplanowane do polecanego elektryka. Polecili mi go ludzie, którym samochody nie odjechały z parkingu. Sam mówi, ze jego systemy zapobiegły kradzieży ok 80 samochodom.
Koszt zabezpieczeń od 300 do 700zł zależnie co się chce. Jedne zbrojone i rozbrajane ręcznie, inne bezdotykowe ale nie oparte na KeylessGo więc wzmacniacz nie działa bo sprawdzał ;)
Szczegóły w jaki sposób auto ma być zabezpieczone i odbezpieczane, ustala się indywidualnie. Nie ma jednolitego systemu dla każdego samochodu. Jak sam mówi, żadne ASO jeszcze się nie zorientowało bo zabezpieczenia mają tez tryb serwisowy i "wszystko wraca do normy".
I to wcale niedrogo. Szczegółów nie znam i nie poznam bo elektryk nie podaje informacji jak to wszystko jest zrobione i zamontowane. Także można? Można.

Tak jak pisałem już wielokrotnie w tym temacie: Tylko indywidualne niestandardowe zabezpieczenia sa w stanie zatrzymać złodzieja, który nie jest na to po prostu przygotowany.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 553 (4/29)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 19:51

Bigbluee napisał(a):Koszt zabezpieczeń od 300 do 700zł zależnie co się chce


kasa spoko i jeśli jest tak jak piszesz to opłaca się.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Marianek » 21 wrz 2017, 06:12

Biniu777 napisał(a):A wystarczyłby zwykły kluczyk
Na kluczyk jest łamak i małe urządzenie do imo za 20dolarów od chińczyków. Odpalasz i jedziesz.
"Życie jest jak gówno na kole – raz jesteś na górze a raz na dole."Sprzedam Mazda 3BL,PB,09 klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6888 (209/260)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brii » 21 wrz 2017, 08:02

Biniu777 napisał(a): A wystarczyłby zwykły kluczyk

No popatrz – a ja żyłem w błędnym przekonaniu, że przed wprowadzeniem systemów keyless-go samochody też kradli ;)
Złodzieja można jedynie spróbować zniechęcić, jeżeli się uprze to i tak wybrany samochód zawinie lawetą.
Nietypowe zabezpieczenia są jedynymi które nie polegną w kilkanaście sekund a im więcej złodziejowi zajmuje akcja tym większa szansa na jego wtopę.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8688 (107/222)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo / Kupisiontes

Postprzez Grzyby » 21 wrz 2017, 10:10

Bigbluee napisał(a):Szczegółów nie znam i nie poznam bo elektryk nie podaje informacji jak to wszystko jest zrobione i zamontowane.

Rewelka.
Dziwić się potem, że kolejnemu właścicielowi w razie problemów, kolejny elektryk robi pod maską jesień średniowiecza i masę przeróbek...
Zresztą, nie musi być wcale kolejny właściciel...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16774 (69/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez bass collector » 21 wrz 2017, 12:41

Grzyby napisał(a):
Bigbluee napisał(a):Szczegółów nie znam i nie poznam bo elektryk nie podaje informacji jak to wszystko jest zrobione i zamontowane.

Rewelka.
Dziwić się potem, że kolejnemu właścicielowi w razie problemów, kolejny elektryk robi pod maską jesień średniowiecza i masę przeróbek...
Zresztą, nie musi być wcale kolejny właściciel...


No w sumie racja, takie zabezpieczenie nawet jak by było zrobione dobrze i zgodnie ze sztuką to też może nawalić i wtedy właściciel który nie wie gdzie i jak to jest zrobione ma nie lada problem...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 22:06
Posty: 28 (1/3)
Auto: Mazda 3 BK Z6
'06 FL sedan

Postprzez nemi » 21 wrz 2017, 13:40

Ja miałem takie zabezpieczenie... Czasem coś się potrafiło tam zablokować, ciągle się bałem, że nie odjadę kiedyś własnym samochodem w razie awarii tego ustrojstwa :)

Szczęśliwie do tego nie doszło :)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7168 (154/323)
Skąd: Warszawa

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2017, 16:55

Wielu ludzi ma problem z seryjnym immobilizerem i wtedy cuda też się dzieją więc i takie urządzenie ma prawo kiedyś odmówić posłuszeństwa ale jak byśmy tak to rozpatrywali to równie dobrze rozrusznik w każdej chwili może paść i nie odjedziesz.
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7443 (20/117)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Bigbluee » 21 wrz 2017, 18:14

Nawalić to może wszystko i zawsze...
Gdyby było powszechnie wiadomo jak sobie samemu poradzić z danym zabezpieczeniem to skończyłoby się jak ze wszystkimi seryjnymi dodatkowymi zabezpieczeniami typu Bear lock czy innymi markowymi, montowanymi zawsze tak samo i w tym samym miejscu.
Każdy kij ma 2 końce. Można mieć coś, co może nawalić jak każda inna cześć w samochodzie ale zapobiegnie kradzieży. A można nie mieć nic, św spokój i pewnego ranka zastać puste miejsce.
Każdy dokonuje wyborów samodzielnie. Ja przedstawiłem pewien punkt widzenia i nie trzeba się z nim zgadzać.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 553 (4/29)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB

Postprzez nemi » 21 wrz 2017, 19:31

Ja tak zastałem. I potem założyłem zabezpieczenie ;). Ale życie z tym było uciążliwe :)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7168 (154/323)
Skąd: Warszawa

Postprzez bass collector » 21 wrz 2017, 22:41

Ja jestem jak najbardziej za niestandardowym zabezpieczeniem, bardziej chodzi o sytuację, że elektryk zakłada Ci coś co wiesz że jest ale nie wiesz gdzie i jak działa. Wiadomo w samochodzie wszystko się może zepsuć i wtedy serwis ale jak nawali zabezpieczenie to już serwis nic nie zrobi. Więc zakładać a i owszem, nawet kilka ale z wiedzą dla siebie gdzie jest zabezpieczenie i jak działa <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 22:06
Posty: 28 (1/3)
Auto: Mazda 3 BK Z6
'06 FL sedan

Postprzez Bigbluee » 22 wrz 2017, 08:40

W życiu nie ma idealnych sytuacji :) Wszedzie sa kompromisy i trzeba się na coś godzić. Szczególnie w przypadku samochodów. Jedni montuja zabezpieczenia, inni nie, jedni montuja lpg godzac sie z mozliwymi konsekwencjami, inni nie, jedni jeżdzą na 2 kompletach opon, inny na wielosezonowych, jedni montuja eibachy i 18", inni zostawiajhą seryjne i jeżdża na 15"bo tak wygodniej. Jedni wolą Wielkanoc a inni Boże Narodzenie :)
Wolnośc wyboru i każdy modyfikuje auto wedle własnego uznania :)
To czy coś jest dobrym wyborem to dopiero pokaże czas.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 553 (4/29)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto