Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marek » 25 mar 2007, 00:05

Riki napisał(a):Dla mnie elastycznosc w dieslu to jakas sciema... fakt jest pewnien zakres obrotow gdzie rechot fajnie ciagnie ale... benzyna to benzyna i wiadomo to od wiekow ze silnik o zaplonie iskrowym bedzie szybszy od wysokopreznego... producenci staja na glowie i próbują tworzyc jak najszybsze diesle ale co z tego ..... dajmy proste porownanie.. FS i RFT w budzie GF... elastycznosc (80-120km/h) 5b. dla DiTD 14s dla FS ok. 17s... ok fajnie DiTD "gora"... tylko gdy kierownik w GF FS zapnie 3b to klekot DiTD nie ma szans......... hihi
Robilismy pomiary Avensisem 1.6 (110KM) i 2.0 D-4D (116KM) i.... D-4D dostawał baty przynajmniej do 130km/h... droga sie konczyla mowie tu o przyspieszeniu a nie elastycznosci..


BMW E91 320d, 60-100 na 4 biegu 6,8. Na 5 80-120 coś ok. 9s. Znajdź mi benzynę która podskoczy. A jeśli chcesz nawet redukować to musisz mieć co najmniej 150-160 koni żeby nawiązać jakąkolwiek walkę.
Pisałem kiedyś o wyścigach MX-3 vs Mondeo TDCi i nawet redukując biegi w maździe miałem problem. A na 4 czy 5 biegu nie miałem żadnych szans.

DiTD nie jedzie.
Zapytaj się xAndy'ego, miał okazję jechac Mondeo które i tak jest znacznie wolniejsze od BMW 320d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Sokool » 25 mar 2007, 02:24

Grzyby napisał(a):a ja i tak wolałbym benzyniaka

A ja, jeśli chodzi o nowe auta, to niekoniecznie.
Całkiem niezła moc, wielki moment obrotowy (często maksymalna wartość w szerokim zakresie obrotów) i spalanie znacznie niższe od benzyny o podobnych osiągach to dla mnie dość poważne argumenty żeby kupić diesla. Tylko cena zakupu przeważnie nie zachęca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez mcbeth » 25 mar 2007, 10:38

Toż przecież '6' 2.0 CD sprzed liftingu miała 6,7s na '4' 80-120. (http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1185). Poliftingowa zapewne jest lepsza (większa moc i moment).
Dla porównania wspominany BMW320d ma 7,1s (http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1679) :P
Ostatnio edytowano 25 mar 2007, 11:17 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez brii » 25 mar 2007, 11:02

Diesel dzięki większemu momentowi przyśpiesza gwałtowniej – pasażerowie mają wrażenie ostrej jazdy, ale węższy zakres użytecznych obrotów + inaczej niż w benzynie zestopniowana skrzynia powoduję, że diesel o mocy takiej samej jak benzyna w trybie "wyścigowym" nie pokona benzyny... Co innego podczas normalnej eksploatacji :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Ks.Proboszcz » 25 mar 2007, 11:48

Grzyby napisał(a):a ja i tak wolałbym benzyniaka :P
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140) :P

Phi, u mnie na piątce spokojnie od 50 do 200 ;)
/btw. benzyniaki w porównaniu do diesli mają b. krótkie przełożenia skrzyni biegów, ale nadrabiają obrotami ;) /
2.5 TDI R5 150 KM
Peugeot 607 2.2 HDI '02 – już prawie 300 000 bezawaryjnych kilometrów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2006, 20:20
Posty: 24
Skąd: Tczew
Auto: Caravelle 2.5 TDI 150km

Postprzez brii » 25 mar 2007, 12:51

Ks.Proboszcz napisał(a):benzyniaki w porównaniu do diesli mają b. krótkie przełożenia skrzyni biegów, ale nadrabiają obrotami

Zgadza się – diesle mają duuuużo dłuższe przełożenia, żeby wyrównać braki w zakresie obrotów silnika i przez takie długie przekładnie tracą kupę momentu...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qlesh » 25 mar 2007, 13:06

Adaś napisał(a):bez sensu porównywac turbodoladowany silnik z wolnossącym

właśnie :)
Porównać trzeba 2.0 TDI z 2.0 T benzyna :) Zresztą nic dalej nie mówię, bo i tak diesel nigdy nie będzie dla mnie tak dobry jak benzynka.. :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez brii » 25 mar 2007, 13:09

Diesel bez doładowania praktycznie nie ma racji bytu w samochodzie osobowym (do spychacza się nadaje ;) ), dlatego sądzę, że porównywanie obu silników wersji wolnossącej też jest bez sensu. Ogólnie to dwa różne światy kierowane do innych grup klientów :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qlesh » 25 mar 2007, 13:20

brii napisał(a):Diesel bez doładowania praktycznie nie ma racji bytu w samochodzie osobowym (do spychacza się nadaje ), dlatego sądzę, że porównywanie obu silników wersji wolnossącej też jest bez sensu. Ogólnie to dwa różne światy kierowane do innych grup klientów

Dokładnie.. po prostu diesel nie istnieje bez turbiny :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez mcbeth » 25 mar 2007, 17:06

Uważam, że jak najbardziej można je porównywać. Oczywiście technologia benzynowa pozwala budować silniki o cechach sportowych, zaś dieslowska długodystansowe "woły robocze", ale nie czarujmy się. To co montuje się w samochodach popularnych jest przeznaczone do użytku "popularnego". Dlatego można porownywać te silniki ( w granicach rozsądku) np. dla tego samego modelu samochodu w zbliżonej cenie zakupu i kosztach eksploatacji. Patrząc na M6 naklepszym porównaniem wydaje sie wersja 2.0 benzyna i diesel. Różnica w cenie po 5 latach użytkowania uwzględniając paliwo jest praktycznie zerowa dla przeciętnego użytkownika (zakładam zero awaryjności – można mieć 3+2 lat gwarancji :) ). Pozostaje kwestia parametrów silnika, komfortu i osobistych preferencji. Ktoś woli klekota a inny buczący młynek. Ja akurat wolę mój "traktorek". To co potrafi zrobić przy wyprzedzaniu jest niosiągalne dla benzyny 2.0 a już na pewno w tak spokojny sposób.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Riki » 25 mar 2007, 19:40

marek napisał(a):DiTD nie jedzie

heh.. no moze bez przesady ale fakt ze nie jest to auto do scigania.... to zwykly dupowóz... Marku porownalem FS i RFT bo oba silniki jezdza w tej samej budzie i maja taka sama pojemnosc...

Dla mnie beznyna to benzyna..... i zdania nie zmienie <lol> :P no chyba ze jakis na prawde dobry, mocny diesel a nie klekoczace R4....

P.S
Co do Mondeo... mogli by jakos poprawic start bo gasnie jak nie dasz troche w palnik :] ;) ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marek » 25 mar 2007, 20:10

Riki napisał(a):mogli by jakos poprawic start bo gasnie jak nie dasz troche w palnik


startuje mondeo z 1500obr tak jak benzyna i bez problemu. Kwestia wyczucia sprzegla.
W BMW 320d tego problemu wogole nie ma, mozna bez gazu ruszyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Riki » 25 mar 2007, 20:57

marek czyli Mundek bez gazu zgasnie?.......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marek » 25 mar 2007, 20:59

Trzeba by sie mocno skupiac nad puszczaniem sprzegla, a nigdy sie tak nie bawilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Bimbak » 26 mar 2007, 10:00

b2 napisał(a):Tomaszu, w tym momencie wywracasz porównanie do góry nogami

to było celowe i absolutnie niepoważne :P Tylko trochę mnie poniosło
b2 napisał(a):w zasadzie nie ma nad czym dyskutować

wiadomo :)
mcbeth napisał(a):To co potrafi zrobić przy wyprzedzaniu jest niosiągalne dla benzyny 2.0 a już na pewno w tak spokojny sposób.

to jest tylko kwestia momentu obrotowego. Polecam przejażdżkę turbobenzyną 2,0

Porównanie benzyny z dieslem jest tylko sensowne uwzględniając politykę cenową producenta, nadaje to całości pewien indywidualizm i jest bardzo niesubiektywne bo zazwyczaj rozbija się na osobistych preferencjach klienta.

Jednak chcąc się skupić na osiągach .... nie ma nad czym dyskutować
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez sołtys » 26 mar 2007, 11:15

Grzyby napisał(a):a ja i tak wolałbym benzyniaka
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140)


to sie przejdz golfem jedynką z wolnossącym dieslem w dobrym stanie bieg od 20-160 <lol> przy czerobiegowej skrzyni.

Takie porównania są bezsensu,
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 26 mar 2007, 13:41

sołtys napisał(a):to sie przejdz golfem jedynką z wolnossącym dieslem w dobrym stanie bieg od 20-160

po 3 dniach <diabełek>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez m4rcin » 30 mar 2007, 12:14

Dizi BMW 120d (163KM) vs. mbmaster MX6 2,5 V6 (165KM). Zgadnijcie kto wygrał...
Nie ma to jak benzyna :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Riki » 30 mar 2007, 16:44

m4rcin napisał(a):Nie ma to jak benzyna

Dokładnie... :] mnie dziwi jeszcze jedna rzecz w nowoczesnych <lol> dieslach..... kiedys ogladalem w TV jak Hołowczyc mowil ze jego auto ma 290NM... opowiadal ze rwie asfalt itd... nowe diesle maja niekiedy ponad 300NM a nawet i 400NM (np Avensis) i sie dziwie... gdzie jest ten ogromny moment obrotowy? :| bo jakos nie widze tej dynamiki.... :|
Ostatnio pojezdzilem Avensisem D-4D 110KM... (99r) to auto ponizej 2tys nie jedzie... stara wolnossaca Carina podjechala na 2biegu pod dosc stromy wjazd a ten.. zgasl <lol> na jedynce nie ruszyl bez dodania gazu.. ehh i gdzie tu moc w dieslu? ...........dalej nie moge tego zrozumiec.. :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marek » 30 mar 2007, 22:29

m4rcin napisał(a):Dizi BMW 120d (163KM) vs. mbmaster MX6 2,5 V6 (165KM). Zgadnijcie kto wygrał...


To musiałbyć kiepski kierownik w BMW. Powinien mieć podobnie od 0. A na trasie, czyli wyprzedzanie mx-6 nie miałby szans.

Riki napisał(a):Ostatnio pojezdzilem Avensisem D-4D 110KM... (99r) to auto ponizej 2tys nie jedzie...


ale o czym ty mówisz? o 110 konnym dieslu? kto jeszcze takie cos klepie?
A po za tym, benzyna 110koni nie jedzie wogóle. Trzeba ją kręcić powyżej 4000obr żeby coś wykrzesać. Riki, mało jeszcze za kierownicą masz doświadczenia, kiedyś zmienisz zdanie co do diesli (ale nie takich d4d 110 koni bo to lipa, minimum to silnik tdci 130 koni)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości

Moderator

Moderatorzy Moto