Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mev » 29 lip 2009, 14:40

brii napisał(a):Obstawiam, że raczej komfort samochodu zamaskował moc

Jest to bardzo prawdopodobne, ale kurcze jak mi się cały czas podobają to stwierdziłem, że trochę za wielkie auto jak dla mnie, jak ja 95% czasu samemu jeżdżę ;)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez alien256 » 1 sie 2009, 01:15

automat wybrałbym w aucie rodzinnym, a manuala w małym aucie lub sportowym
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2009, 23:56
Posty: 8
Skąd: Zbąszyń

Postprzez Barthez » 3 sie 2009, 09:05

alien256 napisał(a):automat wybrałbym w aucie rodzinnym, a manuala w małym aucie lub sportowym

co do sportowego i rodzinnego to ok
wedlug mnie male auto sluzy do jazdy po miescie i tam automat jest super.
mialem mikre 1.3 – rewelacja w miescie (tel, fajka i nie ma problemow na zakorkowanym rondzie) ale...
przy kupnie tej skrzyni nalezy DOKLADNIE ja sprawdzic – mialem pecha i naprawialem – rozmawialem tez z ludzmi z klubu nissana i nikt z posiadaczy nie mial problemow z cvt (region zach-pom) wiec moze przypadek
drugie moje spostrzezenie – nie jest to wada i idzie przywyknac ale jazda na poczatku kojazyla mi sie z odkurzaczem :]
mial 3 poziomy obrotow w ktorych najczesciej pracowal 2200; 3500; 5500
spalanie w miescie 6-6,5 trasa ok 5 – jezdzila kobieta (mnie palil +3l ale lubilem zakres 5500 – niesamowita frajda :P )
ogolnie polecam
ps
namawiam swoja mame na smarta ze wzgledu na "automat" . jezdzilem tym – biegi zmiena baaardzo powoli tak wlasnie w sam raz dla dojzalej pani :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Revman » 22 lut 2013, 19:00

22 lata za kierownicą ostatnie 5 za kierownicą M 6 – wcześniej 4 lata ASTRA 2 2.0 AUTOMAT i powiem wam tyle są 2 rzeczy których brakuje mi w w mojej M6
1. mogłoby być ciszej
2. automat jak się raz spróbuje jazdy automatem to nie wiem jak można chcieć wracać do manuala. Tylko dlatego że nie zdołałem znaleźć M6 w automacie ciągle zmieniam biegi ręcznie
Teraz nastała pora na nowe auto i na pewno bezie to samochód o nazwie na M i z automatem.

Nie będę rozpisywał się o wygodzie spalaniu itp. dla mnie automat to przede wszystkim większe bezpieczeństwo jazdy – jak już trochę oswoicie się z obsługą pedału gazu w automacie to wtedy zrozumiecie ile rzeczy więcej można zauważyć. Nawet podświadomie myśląc wykonując ruchy przy zmianie biegów w manualu niby wyuczone, zapamiętane, impulsywne to i tak muszą te operacje w naszej głowie przejść z głowy do kończyn setne, tysięczne sekundy ale zawsze – mając automat odzyskujesz te setne i możesz przeznaczyć je na co innego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez Lukano » 24 lut 2013, 00:22

Wszystko też zależy od tego ile się jeździ.
U mnie saaba przejmuje żona. Ja szukam większej benzynki, plus automat.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pc131 » 4 mar 2013, 12:23

Jeździłem automatem i jeżdżę manualem.

Automat to była skradziona CX-7 2007 USA. Manual to Renault Scenic 1.9DCI. Jeżdżę jeszcze czasem alfą 159 1.9 120KM.

Jak dla mnie automat i tylko automat. Dlaczego? Wygoda! Zastanawiam się ilu przeciwników automatów nimi jeździło, a ilu tak jak ja dopóki nie przejechałem się automatem narzeka na koszty naprawy, sprawność itd.

Oczywiście jeśli ktoś ściga się od świateł do świateł to tylko manual. Przy mocy silnika 244KM ten automat był bardzo sprawny. Jedynie przy ruszaniu lekko czułem zmianę biegów z I na II. Reszta odbywała się bardzo płynnie.

Co jest łatwiej zepsuć? Weźmy np kierowcę, który nie jest doświadczony, albo nie bardzo dba/przejmuje się samochodem. W skrzyni manualnej może się zdarzyć nagłe puszczenie sprzęgła (szarpnięcie), niepełne wysprzęglanie. W skrzyni automatycznej tego nie ma.

Co powoduje większe spalanie? Znów weźmy kierowcę, który nie jest doświadczony, albo nie bardzo dba/przejmuje się samochodem. W skrzyni manualnej jest możliwość jechania np 80km/h na 3 biegu. Skrzynia automatyczna dobiera sama przełożenia.

Kolejna rzecz. Zatrzymujemy się na światłach. W automacie trzymamy wciśnięty hamulec. W skrzyni manualnej (przynajmniej ja tak robię i każdy kogo obserwuję) wrzucamy "luz". Zapala się światło zielone. W automacie puszczam hamulec auto zaczyna się toczyć i wciskam gaz. W skrzyni manualnej (jakim samochodem nie jeździłem) zawsze czasem zdarzy się, że jedynka mi nie chce wskoczyć – tutaj zaryzykuję stwierdzenie, że gdyby w mieście było 100% samochodów, byłyby mniejsze korki = szybsze ruszanie spod świateł. Potem jak wskoczy jedynka, przyspieszenie, przełączania na dwójkę i "żabka" – jadąc za takim autem/obok takiego auta widać, że właśnie ktoś włączył dwójkę po przeciągnięciu na jedynce do ok 3000 obr/min.

W automacie to się odbywa płynnie. Więc jest walor estetyczny "brak żabki" i mniejsze zużycie skrzyni.

Oczywiście nas świadomych kierowców te rzeczy nie dotyczą, ale myślę, że to forum nie jest próbą reprezentatywną, bo każdy zarejestrowany na forum dba o swoje auto <spoko>

P.S. jak mój przedpiśca powielam stwierdzenie, że jak się raz jechało autoatem to nie wiem jak można woleć jeździć manualem, no ale ja się nie ściagam. A kupiłem auto z manualem, bo w kwocie, którą miałem do wydania był mały wybór z automatem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez marex » 4 mar 2013, 13:07

sam jeżdżę na zmianę automatem i manualem jak szukałem swojej mazdy to bardzo żałowałem że nie zrobili wówczas diesla w automacie bo bym brał w ciemno. Bardzo lubię jazdę manualem, ale bardziej komfortowy jest automat a do tego dołożyć tempomat to już w ogóle bajka :).
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Leniwiec » 5 mar 2013, 15:10

Mój poprzedni samochód (Citroen ZX 1.8, rocznik '94) miał automat. Bardzo komfortowe, przyjazne autko, które jednak żłopało jak głupie... Teraz jeżdżę manualem... i też jest dobrze. I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Automat niewątpliwie jest bardziej komfortowy, odpada problem zużywającego się sprzęgła i rzeczywiście można wtedy bardziej koncentrować się na sytuacji na drodze, ale – poza kwestią zużycia paliwa – nie da się w nim hamować biegami.

Gdybym miał kupić sportowe auto typu RX8/Toyota GT86 itd. – zdecydowanie wolałbym skrzynię ręczną. Ale mając mając wyższy budżet niż odważyłbym się teraz zamarzyć i chcąc przeznaczyć go na komfortowy, bardziej "rodzinny" samochód – pewnie brałbym automat.
Jestem Nikim co umie tylko spać
Lunatykiem od odkładania spraw
Fanatykiem marzeń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2012, 15:50
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323P BA, 1.3 B3, rocznik '97

Postprzez brii » 5 mar 2013, 15:35

Leniwiec napisał(a):nie da się w nim hamować biegami.

Ta uwaga nie dotyczy wszystkich automatów – cześć potrafi to robić i robi skutecznie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pc131 » 5 mar 2013, 15:52

marex napisał(a):ale – poza kwestią zużycia paliwa


Od czego zależy zużycie paliwa? Oczywiście nie od prędkości samochodu w danej chwili. Tylko od prędkości obrotowej silnika. Na jeden obrót wału (4 cykle) ileś tam porcji paliwa wpada do cylindrów. 100 kierowców, 2 auta – skrzynia manualna i automatyczna. Ruch mieszany miejsko-niemiejski. Czy uważasz, że tych 100 kierowców jadąc ze skrzynią manualną, zawsze zmieni bieg w optymalnym momencie patrząc z punktu widzenia wielkości momentu obrotowego w danej chwili?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez brii » 5 mar 2013, 17:27

Część automatów nie ma blokady sprzęgła hydrokinetycznego i na nim powstają duże straty mocy co owocuje wyższym spalaniem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marex » 5 mar 2013, 19:47

pc131 napisał(a):
marex napisał(a):ale – poza kwestią zużycia paliwa


jak już coś:
Leniwiec napisał(a): ale – poza kwestią zużycia paliwa



ja nic takiego nie pisałem :) coś ci się przy edycji pomerdało :) ze swojej strony dodam tyle że najnowszej generacji automaty mają lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa niż manuale
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Barthez » 5 mar 2013, 21:48

marex napisał(a):dodam tyle że najnowszej generacji automaty mają lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa niż manuale

bo to są manuale – tyle, że z automatyczną zmianą biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2013, 23:08

Barthez napisał(a):bo to są manuale – tyle, że z automatyczną zmianą biegów.


I przez to nie pożyją tyle co stare, wolne automaty.
Ja mam we Volvo i nie wyobrażam sobie tam innej skrzyni. Na chwile obecną nie dostrzegam żadnych minusów, a spalanie i tak w cyklu mocno mieszanym, nie przekracza 8 litrów, co porównując z poprzednią Mazdą 6 CiTD w manualu, jest wynikiem zdecydowanie bardziej zadowalającym porównując dodatkowo możliwości aut.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brii » 6 mar 2013, 13:22

Barthez napisał(a):bo to są manuale – tyle, że z automatyczną zmianą biegów.

Za duże uproszczenie ;)
Skrzynie typu DSG można uznać za manuale, ale reszta to skrzynie z przekładniami planetarnymi bazujące na tradycyjnych założeniach automatów. Przy obecnym stopniu zaawansowania niektóre bazujące na "tradycji" potrafią przewyższać pod względem osiągów i ekonomii skrzynie dwusprzęgłowe.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez thy » 10 mar 2013, 23:11

15lat jeździłem różnymi autami ze skrzyniami manualnymi, wydawało się to czymś naturalnym, że prawa ręka ciągle gmera na lewarku. No właśnie, tak się tylko wydawało, do czasu aż rok temu kupiłem auto ze skrzynią automatyczną. Jest dokładnie jak pisze Revman powyżej – na drodze faktycznie można się skupić na innych rzeczach niż (nawet podświadome) pilnowanie odpowiedniego przełożenia i kalkulowanie go do danej sytuacji na drodze. Upraszczając, IMHO ręczna zmiana biegów, z perspektywy czasu moim zdaniem to jeden wielki/niepotrzebny ból d*py... fakt, są gusta i gusciki :)
Leniwiec napisał(a):nie da się w nim hamować biegami

W LS skrzynią udaje mi się hamować nie mniej skutecznie niż niegdyś manualem :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Dominator » 10 mar 2013, 23:22

Automat jest dla kobiet i dziadków :D
Jak się poczuje staro, to tez kupie :]
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez matthies » 10 mar 2013, 23:41

dokładnie tak jak mówisz, do automatu po prostu trzeba dojrzeć, jak owoc :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Barthez » 11 mar 2013, 12:24

Dominator napisał(a):Automat jest dla kobiet i dziadków

matthies napisał(a):dokładnie tak jak mówisz

to czemu nie zainstalujecie sobie skrzyń kłowych? po co wam wspomaganie kiery? klima? i inne pierdoły dla panienek i gejów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez pc131 » 11 mar 2013, 13:06

Barthez napisał(a):ek i gejów?
Barthez napisał(a):to czemu nie zainstalujecie sobie skrzyń kłowych? po co wam wspomaganie kiery? klima? i inne pierdoły dla panienek i gejów?


hahahahha, lubię to! <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości

Moderator

Moderatorzy Moto