Czy warto kupić Mazdę Xedos 9
1, 2
Xedosa 9 2,5 V6 '01 mam od wtorku przesiadłem się z Xedosa 6 i dla mnie bez porównania od razu jak wsiadasz czuje się że to jest już półka wyżej – zawieszenie tłumi nierówności tak że żadnej dziury w drodze nie odczujesz po prostu płynie. Przez ten okres od kiedy go mam zrobiłem 600km, więc dużo o trwałości nie napisze, ale jak na razie pozytywne wrażenia- dużo więcej miejsca spalanie w granicach przyzwoitości(9-12l Pb98), przyspieszenie też całkiem całkiem mimo troszkę większej masy bo 1650kg jak na razie zdecydowanie polecam!!!
A ja slyszalem, ze GS300 przy Millenii wysiada wykonczeniem i jakoscia materialow. Szkoda jeszcze, ze Mazda nie dala rady zrobic tak odpornych automatow, jakie wsadza Toyota do Lexusow
Niewiem jaką jakość oferuje gs, ja mam es(naped na przod-niestety) i jest wszystko perfekcyjne. Moja millerka byla nieco zniszczona w srodku, ale wydaje mi sie ze byly w niej uzyte gorsze materialy. Technicznie w lexusie 0 jakichkolwiek problemow( poprzedni wlasciciel mial serwis toyoty). jedyne co, to jak tak jade autostrada i ze 200 km pokonuje z predkoscia 220-240 km/h to potem jak zjade, to skrzynia wyje jak powoli jade, dopoki nie ostygnie. ale mam juz olej w ASB do wymiany. jestem juz na nia umowiony, ale uczyni mnie to w serwisie 1500PLN... filtr uszczelka pod miska olejowa skrzyni i olej po 60 zl za litr. robocizne licza 400 zl. Takze w tej kwestii mazda jest tansza...
- Od: 23 maja 2007, 16:52
- Posty: 43
- Auto: mazda 626 GE
- Od: 12 paź 2007, 13:00
- Posty: 25
- Skąd: Ozorków
- Auto: Xedos 9 2,3 Miller 96r
K4M1L napisał(a):http://moto.allegro.pl/item255498526_mazda_xedos_9_miller_cycle_2_3_l.html
Jesli tylko takie sa uszkodzenia, to warto sie zastanowic, bo przebieg jest wzglednie maly.
Przed kupnem trzeba sprawdzic silnik i skrzynie i dokladnie ustalic, czy i jakie uszkodzenia sa w silniku. Z czesciami nie powinno byc problemu, ja np mam komplet reflektorow i komplet kierunkow, pozostale sa latwe do dostania. Zbierz dokladna dokumentacje i wtedy bedziemy sie zastanawiac, tzn:
– na jakim oleju i ile oleju pali silnik
– kiedy byl robiony rozrzad i co dokladnie
– wymiana czesci eksploatacyjnych zawieszenia
– ksiazka serwisowa
– dokumentacja wypadku
– faktury na dokonane naprawy
K4M1L napisał(a):http://moto.allegro.pl/item255314418_mazda_xedos_9_2_3_v6_miller.html
Ten samochod NIE MA 4 poduszek, z tego rocznika sa tylko dwie. Minusem jest dosc duzy przebieg.
Wyglada dosc dobrze, ale:
– mam wrazenie, ze przod jest strasznie nisko osadzony
– do wymiany prawy halogen (upust co najmniej 400zl przy zakupie)
I jak poprzednim razem, ustal szczegoly:
– na jakim oleju i ile oleju pali silnik
– kiedy byl robiony rozrzad i co dokladnie
– wymiana czesci eksploatacyjnych zawieszenia
– ksiazka serwisowa
– faktury na dokonane naprawy
– co bylo robione/naprawiane w autku
K4M1L napisał(a):prosze o kilka porad dla początkującego.
Jak bedziesz ogladal, to sprawdz czy nie dymi na zimnym silniku. Dodatkowo sprawdz konsystencje oleju, czasem ktos moze dolewac jakis specyfik (np motodoktor). Sprawdz czy przy ostrym ruszaniu/przyspieszaniu nie dymi na niebiesko. Generalnie chodzi o sprawdzenie kompresora i w jakim jest stanie. Koniecznie zapytaj, ile pali oleju. Jak ktos odpowie, ze nic to klamie Jest naprawde malo prawdopodobne, ze przy tych przebiegach nie pali w ogole oleju. Chyba, ze to moje autko
Daj znac, jak bedziesz mial wiecej pytan.
Pozdrawiam,
voytecku.
K4M1L napisał(a):Będę pytał, jak coś to prosił bym jeszcze o porady.
Najwazniejsza jest kondycja kompresora. Ale jesli potrzebowalbys czegos nowego (uzywanego lub regenerowanego), to zawsze mozna poszukac na eBayu.
Pozostale porady takie same jak w przypadku innych aut, dokladne sprawdzenie samochodu przed podjeciem ostatecznej decyzji.
Pozdrawiam,
voytecku.
witam odnosnie tej uszkodzonej mazdy ustalilem, ze :
– jezdzi na oleju mobil 5w-40 i od wymiany do wymianyny bierze okolo 200 ml oleju
– rozrzad byl wymieniany przy stanie licznika 12000 i kosztowal 1200 zl
– czesci eksloatacyjne zawieszenia nie byly wymieniane i jak do tej pory sa bez zarzutu
– auto posiada ksiazke serwisowa i dokumentacje wypadku
– rok temu byla wymieniana turbina na nowo
– auto nie dymi na zimnym silniku a podczas przyspieszenia nie widac niebieskiego dymu
– na wszystkie wyzej wymienione naprawy wlasciciel posiada faktury
– w wyniku wypadku nie zostala uszkodzona zadna czesc mechaniczna silnika ani zawieszenia ( auto jest jezdzace)
– jezdzi na oleju mobil 5w-40 i od wymiany do wymianyny bierze okolo 200 ml oleju
– rozrzad byl wymieniany przy stanie licznika 12000 i kosztowal 1200 zl
– czesci eksloatacyjne zawieszenia nie byly wymieniane i jak do tej pory sa bez zarzutu
– auto posiada ksiazke serwisowa i dokumentacje wypadku
– rok temu byla wymieniana turbina na nowo
– auto nie dymi na zimnym silniku a podczas przyspieszenia nie widac niebieskiego dymu
– na wszystkie wyzej wymienione naprawy wlasciciel posiada faktury
– w wyniku wypadku nie zostala uszkodzona zadna czesc mechaniczna silnika ani zawieszenia ( auto jest jezdzace)
- Od: 12 paź 2007, 13:00
- Posty: 25
- Skąd: Ozorków
- Auto: Xedos 9 2,3 Miller 96r
K4M1L napisał(a):– jezdzi na oleju mobil 5w-40 i od wymiany do wymianyny bierze okolo 200 ml oleju
Jesli to prawda, to ta wielkosc jest w granicach normy. Ja w tej chwili mam zalany olejem 5W-50 i po ponad 2000km w ogole nie wzial oleju.
K4M1L napisał(a):– rozrzad byl wymieniany przy stanie licznika 12000 i kosztowal 1200 zl
W tej kwocie to chyba bez napinacza i bez pompy wody, i wazne co to za czesci zostaly zamontowane. Cena kompletnego rozrzadu, to co najmniej 2000zl w ASO (na zamiennikach troche mniej). Sama pompa wody to koszt ok. 500zl.
K4M1L napisał(a):– rok temu byla wymieniana turbina na nowo
Na fabrycznie nowa czy regenerowana? A moze na taka z mniejszym przebiegiem? Nie chce mi sie wierzyc, ze w takim wypadku chce sprzedac to auto tak tanio. Koszt samej turbiny, jesli jest nowa, to 3x wartosc tego auta. Poza tym nie wspomnial o tym w ogloszeniu, a jesli istotnie jest nowa, to powinien trabic o tym i napisac drukowanymi literami.
Nowa turbina kloci sie troche z tym niewielkim spalaniem oleju. Jesli jest nowa, w ogole silnik nie powinien brac oleju, chyba ze nic wiecej w silniku nie bylo wymieniane (np pierscienie).
K4M1L napisał(a):– czesci eksloatacyjne zawieszenia nie byly wymieniane i jak do tej pory sa bez zarzutu
Troche nie chce mi sie w to wierzyc. Przy tym przebiegu zwykle leca tylne amorki i tuleje z przodu.
K4M1L napisał(a):– na wszystkie wyzej wymienione naprawy wlasciciel posiada faktury
Czy ma fakture na zakup kompresora i gdzie go kupowal? To akurat mnie bardzo ciekawi, koszt nowego kompresora w ASO to ponad 25K, regenerowany ok 6K.
Pozdrawiam,
voytecku.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości