Strona 1 z 1

Skyactiv-G podsumowany w prasie

PostNapisane: 14 cze 2023, 22:21
przez pawel88cz
Załączam jako ciekawostkę wpis na temat silników Skyactiv G, jakoby były jednym z największych niewypałów ostatnich lat i technologią, która się nie przyjęła.
Opublikowane w najnowszym numerze motoru.
Ciekawe, że ten "niewypał" nadal jest dostępny na rynku, a większość "wypałów" w tej klasie już nie ma, albo niedługo nie będzie. Fakt, że klasa średnia powoli umiera, ale myślę, że 3 liftingi o czymś świadczą i samochód nadal wygląda bardzo świeżo, choć technicznie ma swoje lata.
Uważam że gdyby miał być niewypałem albo nie przyjąć się to by po kilku latach produkcji zniknął z oferty, a tu już 11 rok leci <glupek2>

PostNapisane: 15 cze 2023, 10:37
przez piwo
powiem tak. jak dla mnie zenujace i mega nieobiektywne. za takie klamstwa powinno sie takie czasopisma banowac i nigdy wiecej nie kupowac.
ja motoru nigdy w zyciu za ten artykul juz nie kupie.
nie nawidze klamstw i nie przepuszcze tego.
motor skyactive g jest jednym z najlepszych w historii motoryzacji. cos jak hondowskie k20. silniki w prosty sposob dobijaja w wolnossaku do 220koni z 2 litrow pojemnosci ( https://disi-tune.pl/ )
Obrazek

przy tym sa mega zywotne, osprzet sie nie psuje, nie biora oleju, dosc malo pala. praktycznie silnik bez wiekszych wad.to ze mowa o malej elastycznosci to tylko i wylacznie wina dlugich biegow. wystarczy redukowac je by elastycznosc wrocila. no i moze wagi bo wolnossace 2,0 nie jest odpowiednim silnikiem dla coraz ciezszej klasy d. tutaj minimum powinno byc wolnossace 2,5 r4

zeby nie byc goloslownym:

Mazda 3 2.0 benzyna 150KM skyactive g
100-140/6bieg .. .... / 20,28s (manual)
100-140/3bieg .. .... / 7,67s (manual)

Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190KM DSG 4x4
100-140/ 8,60s / 7,65s (czas liczony z reakcja skrzyni na zredukowanie biegu / czas liczony bez reakcji skrzyni)

skoda superb kombi dsg tdi 150KM
100-140/ 8,87s / 8,10s (czas liczony z reakcja skrzyni na zredukowanie biegu / czas liczony bez reakcji skrzyni)

lexus ES 2,5 hybrid 218KM
100-140/ 7,57s / 6,90s (czas liczony z reakcja skrzyni na zredukowanie biegu / czas liczony bez reakcji skrzyni)

(linki jakby co na stronie http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 796&st=140)

jak widac czas na odpowiednim biegu nie odbiega nawet mocniejszym autom z automatycznie redukujacym biegi automatem.

takze jak dla mnie pisala to jakas porabana blondyna nie umiejaca jezdzic a ja motoru w zyciu juz nie kupie skoro takie osoby tam pisza artykuly.
jest tyle silnikow z wadami, czytaj na prawde padajace nagminnie silniki przed 200tys km, o ktorych mozna pisac... ze na pewno na tej stronie nie bylo miejsca na ten silnik Mazdy. nieuczciwy i krzywdzacy artykul pisany pewnie na zamowienie kogos.

Re: Skyactiv-G podsumowany w prasie

PostNapisane: 18 cze 2023, 22:23
przez piolsm
Niestety ale takie art. nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Opierają się tylko i wyłącznie na $$$ i to tyle. Promowane są określone
silniki/auta które mają się sprzedać wg. zasady
długo powtarzajmy że coś jest doskonałe to się takie stanie.

PostNapisane: 19 cze 2023, 11:12
przez darrecki
Jest taki kanał na YT "I Do Cars" gdzie chłop rozbiera padnięte silniki. Ostatnio miał na tapecie Sky-G 2.0 i Ecoboost 1.0.
Pierwszego nie mógł znaleźć, bo się nie psują i zwyczajnie ich nie ma na rynku wtórnym. Drugiego nie mógł kupić, bo jest na nie taki popyt, że schodzą na pniu – dostał po znajomości.
Na ostatnich wakacjach jeździłem przez 2 tygodnie taką pierdziawką 1.0T, i o ile jedzie to w miarę fajnie od 2500rpm, to tych obrotów jest padaka nawet na 2 biegu – miałem problemy z leżącymi policjantami pod górkę. No i spalanie to tak średnio EKO. Wolę diesla <glupek2>

PostNapisane: 20 cze 2023, 13:12
przez Przypadek
Polecam zobaczyć oba filmiki. A koledze dziękuje za polecenia fajnego kanału na yt