Strona 1 z 1

Skąd się wziął pomysł z korkiem w MX-30?

PostNapisane: 8 cze 2020, 09:12
przez stachan
Czy wiedzieliście, że Mazda jest jedynym producentem samochodów, który zaczynał od wytwarzania przedmiotów z korka? :D

16_Mazda-MX-30-Wnętrze-1.jpg


Więcej tutaj <spoko>

PostNapisane: 8 cze 2020, 10:59
przez Płomień
Korek jest miłym puszczeniem oczka do fanów, i ludzi którzy czytali specjalne wydanie Classic Auto o Maździe. Produkowali też trójkołowce, i ja sie pytam, dlaczego w latach 70 do tego nie wrócili? Wanklowali wszystko, nawet autobus, a lekki i malutki silnik to genialny napęd do motocykli i trajek. Mogli by też wrócić do lekkich, niskich i opływowych aut z niskimi oporami powietrza, to by się lepiej w normach zmieścili.

Albo mogliby wrócić do produkowania ciekawych i dobrych zawieszeń, zamiast pakować belkę skrętną do trójki. Kto pamięta że Rx7 FC miały tylną oś skręcającą się na specjalnych tulejach, bez udziału mechaniki? Xedos 6 też, choć inaczej rozwiązane.

Re: Skąd się wziął pomysł z korkiem w MX-30?

PostNapisane: 8 cze 2020, 18:03
przez Neonixos666
spytaj zwykłych użytkowników trójki czy wolą wielowachacz czy belkę to się zapytają a co to jest.

Re: Skąd się wziął pomysł z korkiem w MX-30?

PostNapisane: 8 cze 2020, 18:24
przez corky1
Miałem BK z wielowahaczem, teraz mam BP z belka i naprawdę nie widzę drastycznej różnicy, a nawet belka jest wg mnie b. komfortowa i pozwala na więcej w zakrętach. Belka belce nierówna.

Re: Skąd się wziął pomysł z korkiem w MX-30?

PostNapisane: 8 cze 2020, 20:11
przez Neonixos666
ja miałem wielowachacz w oplu a teraz mam belkę w Renacie. Wyraźnie czuje gorsze prowadzenie przy belce ale dla auta rodzinnego mam to w pompce bo przy normalnej jeździe dla Scenica nie ma to znaczenia.