3-drzwiowy samochód dla kobiety w granicy 20-25 tys. zł
1, 2
Chciałbym pomoc w podjęciu decyzji kobiecie z mojej rodziny co do wyboru marki, modelu, wersji silnikowej. Jest to osoba po 60-stce i pewnie to jej ostatnie auto, które będzie kupować. Dobrze by było gdyby te 10 lat pojeździło bezproblemowo chociaż przypuszczam, że więcej będzie stać niż jeździć no ale do rzeczy:
– budżet 20-25 tys. zł
– wersja 3-drzwiowa, poszukiwane auto dość oryginalne, albo z jakimś z pakietem stylistycznym
– szacowany przebieg: 5 tys. km rocznie (około 20 km dziennie – 4,5 dni w tygodniu) po wiejskich drogach
– maksymalne spalanie 6l/100 km
– temat korozji praktycznie musi nie istnieć
– silnik nie może mieć zadatków do brania oleju
To chyba tyle pamiętam co do zawężenia opcji poszukiwań. Pewne typy są, ale nie chcąc sugerować na razie nie będę pisał.
– budżet 20-25 tys. zł
– wersja 3-drzwiowa, poszukiwane auto dość oryginalne, albo z jakimś z pakietem stylistycznym
– szacowany przebieg: 5 tys. km rocznie (około 20 km dziennie – 4,5 dni w tygodniu) po wiejskich drogach
– maksymalne spalanie 6l/100 km
– temat korozji praktycznie musi nie istnieć
– silnik nie może mieć zadatków do brania oleju
To chyba tyle pamiętam co do zawężenia opcji poszukiwań. Pewne typy są, ale nie chcąc sugerować na razie nie będę pisał.
Moze w169 lub cl203?
Klase A mozna trafic z pakietem AMG, chociaz bardziej popularne to elegance lub avantgarde. Spalanie zalezy od wersji silnikowej. Wersje poliftowe (2008+) nie maja problemow korozja. Silniki sa dosc dobre, dobra robote robi skrzynia CVT, choc same skrzynie nie lubia mocniejszych silnikow (130KM+).
Cl203 wystepuje dosc czesto w pakiecie AMG, wyglada dosc zadziornie. Spalanie zalezy od wersji silnika, da rade zejsc ponizej 6l/100. Wersje z konca produkcji (przedlifty) i poliftowe nie maja problemow z korozja.
Pozdrawiam,
voytecku.
Klase A mozna trafic z pakietem AMG, chociaz bardziej popularne to elegance lub avantgarde. Spalanie zalezy od wersji silnikowej. Wersje poliftowe (2008+) nie maja problemow korozja. Silniki sa dosc dobre, dobra robote robi skrzynia CVT, choc same skrzynie nie lubia mocniejszych silnikow (130KM+).
Cl203 wystepuje dosc czesto w pakiecie AMG, wyglada dosc zadziornie. Spalanie zalezy od wersji silnika, da rade zejsc ponizej 6l/100. Wersje z konca produkcji (przedlifty) i poliftowe nie maja problemow z korozja.
Pozdrawiam,
voytecku.
Volvo C30?
Mercedes – przyjrze sie tym modelom z ciekawosci chociaz wiem ze to nie jest marka dla tej osoby i na pewno jej nie kupi. Powaznie w169 i cl203 sa totalnie wolne od rdzy?
Volvo – model C30 rozwazany ale niestety brak silnika spelniajacego opisane wczesniej kryteria.
Nie dodalem ze w gre wchodzi tylko skrzynia manualna.
Volvo – model C30 rozwazany ale niestety brak silnika spelniajacego opisane wczesniej kryteria.
Nie dodalem ze w gre wchodzi tylko skrzynia manualna.
Jeśli ma to być benzyna i spalać 6 litrów to zostaje jakieś nudne miejskie auto.
Renault Megane 3 ?
Renault Megane 3 ?
Alfa Mito, ewentualnie Grande Punto. Będą to dosć świeże auta w tym budżecie i możliwe są auta właśnie po spokojnych kierowcach z dość niewielkim przebiegiem. Alfa w czerwieni wyglądać będzie świetnie, czesći z Fiata niedrogie a silnik 1.4 MultiJet, czy MultiAir raczej nie generują wiekszych problemów.
Ewentualnie tradycyjnie Yaris w silniku 1.3.
Ewentualnie tradycyjnie Yaris w silniku 1.3.
..::Born To Rise Hell::..
– maksymalne spalanie 6l/100 km
Jeśli auto będzie jeździć tylko na odcinkach po parę kilometrów i realnie (a nie że, da się zejść ) ma się zmieścić w tych 6litrach na 100km?
To chyba tylko coś z małym dieslem.... pierwsze co przychodzi do głowy do włoski 1.3
Wspomniana Mito, Punto, Ypsilon, 500 i co jeszcze.... z tym silnikiem.... Corsa, Swift.
Jeśli auto będzie jeździć tylko na odcinkach po parę kilometrów i realnie (a nie że, da się zejść ) ma się zmieścić w tych 6litrach na 100km?
To chyba tylko coś z małym dieslem.... pierwsze co przychodzi do głowy do włoski 1.3
Wspomniana Mito, Punto, Ypsilon, 500 i co jeszcze.... z tym silnikiem.... Corsa, Swift.
Powiem bez owijania ze diesla wykluczylem ze wzgledu wlasnie krotkich odcinkow jak i tego ze starszej daty pani ktora nigdy dieslem nie jezdzila bedzie miala z niego wiecej klopotu niz radosci. Moze to bledny tok myslenia ale ktos kto do tej pory jezdzil autem w ktorym mechanicznie nie bylo sie co zepsuc i naprawial go nie obrazajac nikogo "kowal" moje obawy sa uzasadnione.
Wlasnie Alfa Romeo Mito jest... na II miejscu w moim zestawieniu tylko z silnikiem benzynowym. Moj faworyt na razie sie tutaj nie pojawil. Podpowiem ze pochodzi od Francuzów.
Wlasnie Alfa Romeo Mito jest... na II miejscu w moim zestawieniu tylko z silnikiem benzynowym. Moj faworyt na razie sie tutaj nie pojawil. Podpowiem ze pochodzi od Francuzów.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Peugota 207 jakoś bym nie wybierał, więc możliwe że mowa co C3. W sumie niegłupio, Z motorem 1.4 8v chyba będzie to się sprawnie turlać i mało palić. Chyba jest dość wysoki więc możliw eż ebedzie się starszej osobie lepiej wsiadać.
Ja na codzień śmigam Golfem 1.4 TSi w budzie kombi i spalanie na poziomie 5,5 litra to nie jest już żaden wyczyn.
Ja na codzień śmigam Golfem 1.4 TSi w budzie kombi i spalanie na poziomie 5,5 litra to nie jest już żaden wyczyn.
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB prawie zgadles. Moim przynajmniej na razie wyborem numer jeden jest Cytryna... DS3. Auto widzialem w moim peryferyjnym regionie na zywo i dla mnie PETARDA. Rozmawialem z jednym z panow z Carpasji i niestety wybor silnika co do podanych kreteriow nie napawa optymizmem.
Szukaj w PL, szkoda czasu na taszczenie tego z DE, przy Euro prawie 4,31.
Auta pokroju Mito, C3, Corsa, GP, znajdziesz spokojnie w PL.
DS to rzadkość, do tego IMHO przekombinowane przez to rzadkie i drogie. Chyba dla własnego spokoju z Cytryn celowałbym w C3. Większy wybór.
Auta pokroju Mito, C3, Corsa, GP, znajdziesz spokojnie w PL.
DS to rzadkość, do tego IMHO przekombinowane przez to rzadkie i drogie. Chyba dla własnego spokoju z Cytryn celowałbym w C3. Większy wybór.
..::Born To Rise Hell::..
talk_about85 napisał(a):Powaznie w169 i cl203 sa totalnie wolne od rdzy?
Powaznie, chyba ze walony. Ale najlepiej, aby byl polift. Jesli koniecznie musi byc spalanie do 6l, to zostaje A150/170 lub C180K z wersji benzynowych.
Pomysl tez o Mito lub Punto2/Bravo2. Czasem jezdze Bravo2 z silnikiem 1.6d i przyznam, ze calkiem przyjemnie sie tym jezdzi, a do tego wyjatkowo oszczednie. Jak zatankujesz do pelna, to komputer pokazuje, ze paliwa wystarczy na 1100km
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a): Jesli koniecznie musi byc spalanie do 6l, to zostaje A150/170 lub C180K z wersji benzynowych.
Dobry żart – mamy ten silnik i nie ma bata by osiągnąć
talk_about85 napisał(a):maksymalne spalanie 6l/100 km
Od takiego spalania to się zaczyna w tym modelu i to przy bardzo spokojnej jeździe po trasie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
JohnnyB napisał(a):Ja na codzień śmigam Golfem 1.4 TSi w budzie kombi i spalanie na poziomie 5,5 litra to nie jest już żaden wyczyn.
bo masz bezpośredni wtrysk i turbo w w pośrednim wolnossaku nie jest tak kolorowo ze spalaniem nawet w małych autach.
JohnnyB napisał(a):DS to rzadkość, do tego IMHO przekombinowane przez to rzadkie i drogie. Chyba dla własnego spokoju z Cytryn celowałbym w C3. Większy wybór.
DS3 bardzo mi sie podoba i odnosze wrazenie ze to auto starzeje sie bardzo powoli. Wiem... tylko ta cena zakupu ale jako nowe tez swoje kosztowalo. Co do C3 nie jestem do konca ku niemu przekonany ale nie mowie "nie".
W zestawieniu DS3 i Mito jednak z lekka przewaga DS3. Jakie silniki w tych dwoch samochodach sa godne rozwazenia i spelniaja zadane kryteria?
Dominator napisał(a):Co do DS-a to tylko 1.2vti lub diesle. Reszta dużo pali lub jest gowniano zrobiona.
Wlasnie myslalem o tym 1.2VTi 82 KM tylko DS-y z tym silnikiem sa rocznikowo od 2013 r. wzwyz co sprawia ze cena auta jest bardzo wysoka. W 2014 r. to auto bylo sprzedawane z silnikiem rowniez 1.2 ale juz PureTech 110 KM. Ktos wie te silniki roznia sie bardzo który ma lepsza opinie?
brii napisał(a):Dobry żart – mamy ten silnik i nie ma bata by osiągnąć
Dobry zart – zejscie grubo ponizej 6l przy tym silniku to zaden wyczyn. Moze nie umiecie jeszcze jezdzic tym samochodem? C180K jest pod tym wzgledem oszczedniejsze nawet od A170.
Pozdrawiam,
voytecku.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości